Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 594606 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #90 : 02. mai 2008, 15:37 »
Takk for hjelpa Smiley

Bestemte meg for å legge fra meg handskene når jeg løfter mark og prøve med magnesium istedet. Samt trene med overhåndsgrep en stund, og se om det kommer seg etter en god stund.

90 kg var målet mitt i mark, tror det skal gå fint nå med tanke på at jeg klarte 84x5 og enste som holdt meg tilbake var grepet.  Grin

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #91 : 03. mai 2008, 01:29 »
5/2/08

Bøy
10x43
2x10x52,1
10x56,7
10x61,2

Undervurderte meg selv i bøyen må jeg si.

Lunges
2x10 hver fot med 11,3 kg i hver hand

Strak mark
10x52,1
10x61,2

Sto å sleit med strak mark da sjefen på treningssentret kom og sa at jeg måtte bli med han til tilfluktsrommet pga tornadovarsel. Vi var veldig heldig ettersom tornadoen roet seg før den kom inn til Tyler.

Ellers helt grei trening. Undervurderte meg selv i bøyen, la på litt og litt og tenke; klarer jeg dette da tro? Gikk bra hver gang. Hehe, herlig Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Missy- logger
« #92 : 03. mai 2008, 09:49 »
Veldig bra knebøy Cheesy
Smiley

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #93 : 03. mai 2008, 11:32 »
Veldig bra knebøy Cheesy
Takk!

Teknikken er någenlunde på plass nå, endelig. Da er det bare å peise på med vekter. Eneste problemet mitt er at stanga er utrolig vond på ryggen. Hvor bør den plasseres for minst mulig smerte og irritasjon?

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Missy- logger
« #94 : 03. mai 2008, 11:33 »
Bruk hettegenser eller den slags. Stanga plasseres et stykke nedenfor nakken, kan hjelpe å skyve skuldrene sammen før du plasserer den.

Veldig bra tall på deg Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Missy- logger
« #95 : 03. mai 2008, 19:18 »
Takk!

Teknikken er någenlunde på plass nå, endelig. Da er det bare å peise på med vekter. Eneste problemet mitt er at stanga er utrolig vond på ryggen. Hvor bør den plasseres for minst mulig smerte og irritasjon?

Hvor det er mest behagelig å plassere stanga under knebøy er ofte individuelt, noen liker å legge den "på nakken", mens andre gjerne plasserer den lenger ned. Hvis du trekker sammen skulderbladene vil du kanskje merke at "nakkemuskulaturen" (trapezius m.flere) danner et "platå" som du kan legge stanga på. Jeg syns personlig dette er et behagelig sted å legge stanga, og hvis jeg prøver å legge den noe særlig lenger ned oppstår smerte i skuldrene.


Brad Gillingham legger stanga noe lenger nede enn de fleste man vil se på et gym.


Bruk hettegenser eller den slags. Stanga plasseres et stykke nedenfor nakken, kan hjelpe å skyve skuldrene sammen før du plasserer den.

Veldig bra tall på deg Cheesy

Nei, bruk ikke hettegenser eller den slags! Like greit å venne seg til følelsen av å ha stanga på nakken uten noe bruk av polstring. Når noen kan takle "smertene" det medfører å ha 4-500kg kan nok du takle de kiloene du benytter deg av - det er kun en vanesak! Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #96 : 03. mai 2008, 22:30 »
Hvor det er mest behagelig å plassere stanga under knebøy er ofte individuelt, noen liker å legge den "på nakken", mens andre gjerne plasserer den lenger ned. Hvis du trekker sammen skulderbladene vil du kanskje merke at "nakkemuskulaturen" (trapezius m.flere) danner et "platå" som du kan legge stanga på. Jeg syns personlig dette er et behagelig sted å legge stanga, og hvis jeg prøver å legge den noe særlig lenger ned oppstår smerte i skuldrene.


Brad Gillingham legger stanga noe lenger nede enn de fleste man vil se på et gym.


Nei, bruk ikke hettegenser eller den slags! Like greit å venne seg til følelsen av å ha stanga på nakken uten noe bruk av polstring. Når noen kan takle "smertene" det medfører å ha 4-500kg kan nok du takle de kiloene du benytter deg av - det er kun en vanesak! Smiley
Tusen takk for gode råd Gundersen! Hørte på deg og brukte overhåndsgrep når jeg tok strake mark også Smiley

Takk for tipset Mihoe, men tror jeg må bite i det sure eple og bare venne det til meg.  Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Missy- logger
« #97 : 03. mai 2008, 23:22 »
He, he Gundersen! Jeg vil påstå at en litt tykkere genser enn singlet må være lov. Spesielt hvis en ikke har så veldig mye fett på ryggen. Pute derimot er jeg motstander av fordi det lett blir vinglete.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Missy- logger
« #98 : 04. mai 2008, 00:10 »
Takk!

Teknikken er någenlunde på plass nå, endelig. Da er det bare å peise på med vekter. Eneste problemet mitt er at stanga er utrolig vond på ryggen. Hvor bør den plasseres for minst mulig smerte og irritasjon?

Bruk et relativt smalt grep på stangen -- det hjelper.
Plasser hendene der de skal være før du går under vektene og begynner å løfte.
Prøv grep hvor langefingeren så vidt berører det glatte feltet på en vanlig 20-kilos stang -- eller 5-20 cm bredere grep.
Når du holder så smalt vil det være mer kjøtt å legge vektene på -- prøv deg frem -- det er trolig mer enn en plassering som er behagelig. Det skal ikke gjøre vondt å legge vekten på ryggen.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Missy- logger
« #99 : 04. mai 2008, 09:50 »
He, he Gundersen! Jeg vil påstå at en litt tykkere genser enn singlet må være lov. Spesielt hvis en ikke har så veldig mye fett på ryggen. Pute derimot er jeg motstander av fordi det lett blir vinglete.

La oss bare være enige om at vi er uenige på det punktet! Wink
Jeg ser ingen grunn til å polstre unødvendig når man kan venne seg til å ha en stang på nakken uavhengig av fettprosent. Jeg syns også det var vondt med 50kg på stanga da jeg starta, men nå gjør det ikke vondt med 200+. Som jeg har sagt - vanesak!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #100 : 04. mai 2008, 16:11 »
Bruk et relativt smalt grep på stangen -- det hjelper.
Plasser hendene der de skal være før du går under vektene og begynner å løfte.
Prøv grep hvor langefingeren så vidt berører det glatte feltet på en vanlig 20-kilos stang -- eller 5-20 cm bredere grep.
Når du holder så smalt vil det være mer kjøtt å legge vektene på -- prøv deg frem -- det er trolig mer enn en plassering som er behagelig. Det skal ikke gjøre vondt å legge vekten på ryggen.
Dette skal testes ut neste gang, takk Smiley

La oss bare være enige om at vi er uenige på det punktet! Wink
Jeg ser ingen grunn til å polstre unødvendig når man kan venne seg til å ha en stang på nakken uavhengig av fettprosent. Jeg syns også det var vondt med 50kg på stanga da jeg starta, men nå gjør det ikke vondt med 200+. Som jeg har sagt - vanesak!

Må si meg enig med Gundersen her, men det er vel noe man får avgjøre selv Smiley

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #101 : 05. mai 2008, 04:14 »
5/4/08

Benkpress
9x38,5
7x43
1x52  Grin
10x34

Dips'
1 uten hjelp  Grin
2x3 med bittelitt hjelp

Skulderpress med manualer
10x9
2x8x11,3

Pushdown
10x18
8x22,6
8x27
+ 15x31,7 i pushdown maskin

+ jeg prøvde noen nye øvelser for skuldre Smiley

Kjempe glad med ny pers i benken  Grin Og at jeg klarte en dips uten hjelp! Ble ellers en litt kjapp trening, bassenget venta på meg! Wink


Utlogget -Hera-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Sv: Missy m/mål s.1
« #102 : 05. mai 2008, 16:33 »
Grattis!! Smiley

Hvilke skulderøvelser var det du testet i dag?

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy m/mål s.1
« #103 : 05. mai 2008, 17:01 »
Grattis!! Smiley

Hvilke skulderøvelser var det du testet i dag?
Takker Smiley

Prøvde litt lett militærpress, frontpress og en øvelse vi bruker en del på mma trening, vet ikke hva den heter jeg, men går ut på at man fester et tau med en vektplate til en rund pinne så skal man rotere pinnen slik at man ruller opp tauet med vektplaten og ned igjen, og gjenta. Hehe, håper du skjønner hva jeg snakker om. Tung øvelse, det er helt sikkert Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Missy m/mål s.1
« #104 : 05. mai 2008, 17:05 »
Gratulerer med ny pers i benken! Du er sterk, og det går bare fremover og fremover ser jeg Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!