Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 593806 ganger)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #735 : 22. januar 2009, 12:42 »
Ro ro ro roooooooooooooooooo einar, du er ute og seiler Smiley

I vindstille og med seilet nede.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #736 : 22. januar 2009, 12:45 »
Ro ro ro roooooooooooooooooo einar, du er ute og seiler Smiley
Ho ho. Hvis du går under mot Marte i street fight så skal jeg erkjenne at jeg er ute og seiler Smiley Mest sannsynlig vil jeg påstå at det var avtalt spill som i wrestling, men hvis hun får knust ballene dine og kanskje gjort deg blind på det ene øyet så skal jeg godta at damer kan forsvare seg mot menn Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #737 : 22. januar 2009, 12:52 »
Du slenger ut påstånder her, Einar. Har du sett Krava Maga in action?

Wink
Er mange eksempler på 60kg jenter med Krav Maga bakgrunn som lett hamler opp med gutta på 100kg+ med eller uten mye muskler. Dette går jo hovedsakelig ut på å få angriperen uoppmerksom i brøkdelen av et sekund (noe som faktisk er ganske så lett) så... BANG!! Et ballespark/slag - strupeslag - neseslag - gå mot øyne - osv osv... Etterfulgt av raske kombinasjoner med slag/albuer/knær/sparkteknikker/låsegrep, så går angriperen sort sett alltid i bakken, og er da garantert ute av stand til å komme seg opp igjen med det første.

Spiller ingen rolle om det er ei jente eller en gutt som har utført dette på deg. Du har høyst sannsynelig like vondt uansett Grin Ihvertfall vondt nok Shocked

Poenget med Krav Maga er jo at man ikke trenger å være sterk eller tung for å komme seg ut av en truende situasjon. Tyngden blir tvert i mot brukt mot motstanderen. Dette er 100% realistisk fight og absolutt ikke en kampsport.

Alle blokkeringer (etterfulgt av teknikkene beskrevet over) vi bruker mot slag osv blir utført som om ethvert angrep er et knivangrep. (Der jeg trener ihvertfall) Dette grunnet at man aldri kan vite om det er kniv inne i bildet, og at disse blokkeringene er like effektive mot slag.

Å bruke Krav Maga som kampsport ville være totalt umulig da det ikke finnes en eneste regel om hva vi kan tilføre angriperen av skader. Dette ville ført til såpass alvorlige skader at den tapende utøveren sannsyneligvis ville gått sin siste kamp der og da. Derfor er Krav Maga ikke en kampsport.

Mange kaller dette feigt, mulig det..... Men heller det en å ende opp med f.eks utslåtte tenner, knivstikk, eller enda værre 7 fot under jorden.... Når det kommer til jenter er det jo ofte forsøk på voldtekt det snakkes om. Havner mannen da oppå jenta, har hun et hav av teknikker for å frigjøre seg uavhengig av tyngden på mannen, da også her tyngden blir brukt i mot han.. Man må nesten ha prøvd dette for å kunne forstå det.

Og en ting er sikkert. Det er utrolig morsomt å holde på med, akkurat på grunn av realismen i treningen, samt det er meget god utholdenhetstrening Cheesy Når det kommer styrtende 10-15 godt trente mennesker på deg på en gang, så skal jeg love at man lærer å holde hodet kaldt når det kommer til teknikker Grin
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #738 : 22. januar 2009, 12:58 »
Sannsynligvis ikke, men en liten sjanse om det er ei dame som angriper. En litt sterk mann tar damer uansett kniv eller ikke. Og uansett Krav Maga eller hva som helst av kampsporter. Sånn er det desverre å være dame.

Spiller ingen rolle hvor sterk du er, Einar, om ei jente som mestrer krav maga knuser strupehodet ditt, så er det game over for deg... selv om du tar 340 kg i knebøy. Tongue

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #739 : 22. januar 2009, 13:04 »
Har aldri kalt Krav Maga en kampsport. I alle fall ikke her i denne tråden. Jeg skrev: "Krav Maga eller hva som helst av kampsporter". Kan sammenligne det med at jeg kunne sagt/skrevet: "Kroppsbygging og strongman eller hvilke som helst kraftidretter". Jeg mener hverken strongman eller kroppsbygging er en kraftidrett. Ikke engang en idrett, men det har mange likhetstrekk og kan settes i omtrent samme bås. Målet med både Krav Maga og kampsporter, foruten den sportslige delen, er vel selvforsvar. Min mening er imidlertid at jeg har så liten tro på østrogenjenter at jeg tror at nesten ingen menn vil ligge tynt ann mot dem hvis mannen virkelig vil banke opp eller mishandle dem. Spesielt hvis mannen kommer med f.eks. en kniv. Da tror jeg ikke disse Krav Maga triksene, som jeg vet er veldig effektive og rett på sak teknikker som kan være dødelige blant annet, utført av en jente uten dop i seg, i praksis vil bety så mye fra eller til. Selv ikke ballespark setter ut en psyko mann som har satt seg et mål med en dame. Men man kan jo bli angripet av ei dame og da fungerer sikkert Krav Maga Smiley 
Nesten ingen menn ligger tynt ann mot en trent jente? Få menn er store og sterke, egentlig. Men om jeg for eksempel blir angrepet av en uhorvelig stor man àla Skog eller Olaf, blir jeg nok litt redd og paff, det tror jeg du også blir Wink Men uansett om man er liten eller stor, tar man skade av harde slag/spark i skrittet, fingre i øya og knyttneve i tryne/strupe vil jeg tro. Nå vet ikke jeg, som jente, hvor vondt et spark i balla er, men har tilfeldigvis kjørt et kne eller spark der under sparring, ikke hardt selvfølgelig, men ser da hvor vond det gjør uten å en gang prøve å gjøre skade. Tror også en gjerningsmann blir overrasket hvis han får harde slag/spark mot noen av de kroppsdelene jeg har nevnt, til at han stopper opp et sekund, og gir evt meg sjanse til å fyre løs. Nå skjer jo de fleste voldtekter etc ute på byen og gjerne med litt alkohol innabords, noe jeg ikke bedriver. Da blir jo matchen enda lettere for meg Smiley Jeg farter heller ikke rundt på byen halvnaken, så eliminerer meg selv som voldtektsoffer der. Men nå bor jeg jo i et "farlig" strøk i Trondheim der det har skjedd en del dritt har jeg forstått. Så når jeg går hjem fra trening eller lignende når det er mørkt bruker jeg å ta nøklene mine mellom fingrene, og danner en knyttneve. Bare i tilfellet det kommer en galing. Smiley Liker tanken på hva det gjør med tyne hans/hennes.

Nå er jo Krav Maga ganske farlig, og sparring bør kanskje unngås. Hvis ikke hadde jeg bydd deg opp på en KM-dans, Einar B. Gilberg Wink

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #740 : 22. januar 2009, 13:14 »
Når det kommer styrtende 10-15 godt trente mennesker på deg på en gang, så skal jeg love at man lærer å holde hodet kaldt når det kommer til teknikker Grin

Vel, dersom 10-15 godt trente mennesker bestemmer seg for å ta deg, kan en vel ha høyeste grad av militær krav maga og fortsatt ikke ha sjans i havet. Evt kan man være Bruce Lee, det hjelper fortsatt ingenting.

Men for all del, jeg har planer om å starte med Krav Maga selv så fort sjansen byr seg. Hører fra mange at det er veldig bra trening, mye morro og en del smerte, å da trenger ikke jeg mer. Så får jeg heller komme tilbake til diskusjonen om hvor mange en kan banke ved kun å bruke Krav Maga teknikker når jeg har prøvd det ut. Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #741 : 22. januar 2009, 13:20 »
Vel, dersom 10-15 godt trente mennesker bestemmer seg for å ta deg, kan en vel ha høyeste grad av militær krav maga og fortsatt ikke ha sjans i havet. Evt kan man være Bruce Lee, det hjelper fortsatt ingenting.

Men for all del, jeg har planer om å starte med Krav Maga selv så fort sjansen byr seg. Hører fra mange at det er veldig bra trening, mye morro og en del smerte, å da trenger ikke jeg mer. Så får jeg heller komme tilbake til diskusjonen om hvor mange en kan banke ved kun å bruke Krav Maga teknikker når jeg har prøvd det ut. Grin
Tror han mener på trening Wink Altså at man med vilje stresser en person ved å sende 10-15 stk på han samtidig, slik at man lærer å tenke under stress. Tror ikke han påstår at han kan banke 10-15 trente mannfolk ute på byen altså.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #742 : 22. januar 2009, 13:23 »
Jeg forstod vel egentlig det, men kverulanten i meg dukket plutselig opp.

Men nå skal jeg ikke spamme loggen din med mer svada om Krav maga! (ja, den fant jeg på helt selv Grin )
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #743 : 22. januar 2009, 13:28 »
Jeg forstod vel egentlig det, men kverulanten i meg dukket plutselig opp.

Men nå skal jeg ikke spamme loggen din med mer svada om Krav maga! (ja, den fant jeg på helt selv Grin )
Joda, loggen handler om styrkeløft og krav maga Wink

...Og MEG, da :Smiley

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #744 : 22. januar 2009, 13:35 »
Vel, isåfall har jeg et par spørsmål til deg, som omhandler ihvertfall 2 av temaene.

Hvordan syntes du Krav Maga er som treningsform i forhold til MMA? Mer eller mindre slitsomt, mere eller mindre smerte? Og tror du etter en periode med KM trening, at du kan motbevise Einar Gilberg så det synger etter? Isåfall vil jeg vite det, for den fighten skal jeg ha billeter på første rad til  Grin


Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #745 : 22. januar 2009, 13:51 »
Vel, isåfall har jeg et par spørsmål til deg, som omhandler ihvertfall 2 av temaene.

Hvordan syntes du Krav Maga er som treningsform i forhold til MMA? Mer eller mindre slitsomt, mere eller mindre smerte? Og tror du etter en periode med KM trening, at du kan motbevise Einar Gilberg så det synger etter? Isåfall vil jeg vite det, for den fighten skal jeg ha billeter på første rad til  Grin


Jeg trivdes veldig, veldig godt med MMA treninga i Texas, og savner denne. Og ville fortsette med MMA i Norge. Var på noen treninger på TFG, men trivdes ikke så særlig.
Derfor startet jeg med Krav Maga. Så langt har jeg vært på 2 Krav Maga treninger, så er litt tidlig å uttale seg, men det er veldig annerledes må jeg si. Det blir mye mer realistisk. Da vi skulle slå på thai-pads i går, stilte jeg meg i vanlig kampstilling, men fikk raskt kjeft for dette: står du sånn på bussplassen, kanskje?? Nei, passiv stilling. Kom igjen.
Mye terping på teknikker i Krav Maga, men det er det jo i MMA også. Men vil si MMA-trening er litt mer strevsomt, siden det er MYE sparring. Litt vanskelig å sparre like hardt i Krav Maga, kan raskt gå veldig galt Grin

Om jeg kan motbevise Einar. Hehe, mener du meg vs. Einar eller hvis jeg blir angrepet på gata? Hvis du mener sistnevnte, så tror jeg jeg er kapabel til å gi litt juling i det minstefall motstand, men har aldri vært i en sånn situasjon så er umulig å si. En veldig viktig ting er jo å ikke få panikk, stresse eller fryse fast helt og jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert da.

Fikk du delvis svar på det du lurte på?

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #746 : 22. januar 2009, 14:03 »
Hehe skjønner. Nei, lurte på om jeg skulle prøve MMA etterhvert(har mange planer), men tror Krav Maga og/eller Thaiboxing er litt mer for meg, da jeg foretrekker stående og ikke liggende fight(kun basert på erfaring fra gata). Greit å høre med noen som har prøvd litt forskjellig først da Smiley

På siste spørsmål mente jeg deg vs Gilberg ja. Ville nok vært tidenes show, spesielt hvis du grusa han skikkelig! Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #747 : 22. januar 2009, 14:10 »
Vel, dersom 10-15 godt trente mennesker bestemmer seg for å ta deg, kan en vel ha høyeste grad av militær krav maga og fortsatt ikke ha sjans i havet. Evt kan man være Bruce Lee, det hjelper fortsatt ingenting.

Men for all del, jeg har planer om å starte med Krav Maga selv så fort sjansen byr seg. Hører fra mange at det er veldig bra trening, mye morro og en del smerte, å da trenger ikke jeg mer. Så får jeg heller komme tilbake til diskusjonen om hvor mange en kan banke ved kun å bruke Krav Maga teknikker når jeg har prøvd det ut. Grin

Nå mente jeg et scenario på trening. Dette gjør vi for å lære å holde hodet kaldt, og ikke få panikk hvis vi blir angrepet av flere personer samtidig Grin  Vi gjør det samme liggende på bakken også. Da skal vi kunne komme oss ut av en situasjon hvor vi blir forsøkt sparket/slått liggende nede. Men det skal sies at det taes ikke akkurat på silkehansker på trening heller Wink

EDIT: Klarer man på en rask og ikke minst brutal måte og sette to tre personer ut av spill er sannsyneligheten for at resten av gjengen gir seg stor.
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #748 : 22. januar 2009, 14:13 »
Tror han mener på trening Wink Altså at man med vilje stresser en person ved å sende 10-15 stk på han samtidig, slik at man lærer å tenke under stress. Tror ikke han påstår at han kan banke 10-15 trente mannfolk ute på byen altså.

Du svarte for meg du Smiley Så ikke det før jeg postet selv. Var selvfølgelig akkurat det jeg mente. Å banke 10-15 drita fulle mannfolk gjør vi når som helst, eller hva Missy? Grin Grin
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #749 : 22. januar 2009, 14:19 »
Nå mente jeg et scenario på trening. Dette gjør vi for å lære å holde hodet kaldt, og ikke få panikk hvis vi blir angrepet av flere personer samtidig Grin  Vi gjør det samme liggende på bakken også. Da skal vi kunne komme oss ut av en situasjon hvor vi blir forsøkt sparket/slått liggende nede. Men det skal sies at det taes ikke akkurat på silkehansker på trening heller Wink

EDIT: Klarer man på en rask og ikke minst brutal måte og sette to tre personer ut av spill er sannsyneligheten for at resten av gjengen gir seg stor.

Skjønner. Høres jo fryktelig artig ut da, og litt blåmerker og sår må man regne med uansett. Viser bare at man har gjort noe fornuftig det Grin

Akuratt det siste der stemmer nok i noen tilfeller, men er noen ute etter å ta en klarer de det som regel. Men såklart, en vanlig gjeng på byen får litt bakoversveis når en med et lite vennlig "nikk" tar ut den store, skumle lederen. Ser jo den  Smiley Men nå jeg har gitt meg med sånt, så å trene noe for annet enn treningen sin skyld er ikke så aktuelt, selv om det sikkert er greit å få frisket opp fighter-instinktet litt.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!