Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 594728 ganger)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #750 : 22. januar 2009, 14:42 »
Skjønner. Høres jo fryktelig artig ut da, og litt blåmerker og sår må man regne med uansett. Viser bare at man har gjort noe fornuftig det Grin

Akuratt det siste der stemmer nok i noen tilfeller, men er noen ute etter å ta en klarer de det som regel. Men såklart, en vanlig gjeng på byen får litt bakoversveis når en med et lite vennlig "nikk" tar ut den store, skumle lederen. Ser jo den  Smiley Men nå jeg har gitt meg med sånt, så å trene noe for annet enn treningen sin skyld er ikke så aktuelt, selv om det sikkert er greit å få frisket opp fighter-instinktet litt.

Med fare for å spamme loggen til Missy her tar jeg sjansen på å svare en gang til Smiley

Ja, det er kjempegøy å trene dette, og jeg også er ferdig med den tiden når det var lett å "fyres opp" ute på byen Wink Man lærer heldigvis også mange teknikker på å uskadeliggjøre en angriper uten å skade personen merkbart. Man må jo se an situasjonen hehe Grin  Litt kjedelig å ha knust en kompis bare for at han ble litt småhissig i en diskusjon og tok tak i deg Shocked  Sånn sett er også Krav Mage veldig bra ettersom man lærer også dette meget nøye. Like effektivt, men omtrent harmløst. Setter kun motstanderen totalt ut av spill.

Og ikke minst... Man bedrer jo formen betraktelig Cheesy

Artig å høre hva du mener om du velger å teste ut dette Smiley
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #751 : 22. januar 2009, 14:53 »
Hehe - tror nok ikke en kamp mellom meg og Missy hadde vært realistisk heller. Da hadde jeg jo på forhånd visst at hun hadde kunnet Krav Maga og hadde innstilt meg på dette. Og da hadde Krav Maga blitt brukt i kampsport-sammenheng noe som heller ikke er meningen. Jeg er enig i at en evt. voldelig mann som ønsker å angripe Marte kan få seg en overraskelse hvis Marte blir god på Krav Maga, men jeg tror ikke hun klarer å redde seg selv hvis mannen virkelig vil ta henne. Jeg tror et offer blir svært overrasket når angrepet kommer fra angriperen. At ting skjer så fort at man ikke rekker å reagere hverken med sjokk eller med å holde hodet kaldt ettersom skaden først har inntruffet før man rekker å tenke seg om. Hvis man ser en mann på ti meters hold komme springende mot én så har man tid til å tenke, men uansett Krav Maga eller ikke tror jeg da man gjør lurest i å løpe for livet istedet på å vente på at vedkommende kommer for å prøve å praktisere det såkalte realistiske selvforsvaret i praksis for første gang. Det er nesten slik at jeg tror det må være sikrere og bedre å bare lukke øynene og la seg bli voldtatt om man ligger ned med en mann på 100 kg over seg. Da blir man forhåpentligvis ikke drept noe sannsynligheten er stor for om man provoserer ved å sparke i ballene, stikke fingeren i øyet eller noe slikt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #752 : 22. januar 2009, 15:00 »
Litt av ponget med Krav Maga er vel at man skal immobilisere motstanderen slik at man for eksempel kan løpe som faen, tror ikke filosofien bak er at man skal stå i ro og gå inn i nevekamp med en angriper. En annen fin ting er at Krav Maga opprinnelig ble utviklet for å kunne nyttes i trange områder som fly, busser og lignende, hvilket betyr at det kreves lite rom for å angripe og det hele blir veldig direkte og aggressivt, helt uilkt andre kamparter, der en har en "set stance" som signaliserer at en skal angripe/forsvare seg og mange av utfallene gjerne krever litt rom.

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #753 : 23. januar 2009, 00:31 »
Jøss, mye mannsshowinisme det var her da. Du blir nok overrasket over hvor mye skade ei dame faktisk kan gjøre med litt effektive teknikker, Einar.  Smiley

Marte, hvor er det du trener Krav Maga? Hadde vært interessant å prøvd det.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #754 : 23. januar 2009, 01:26 »
Hehe - tror nok ikke en kamp mellom meg og Missy hadde vært realistisk heller. Da hadde jeg jo på forhånd visst at hun hadde kunnet Krav Maga og hadde innstilt meg på dette. Og da hadde Krav Maga blitt brukt i kampsport-sammenheng noe som heller ikke er meningen.

Nå har vel ikke Missy bare Krav Maga-teknikker å by på, så du får passe på at hun ikke bare tar ryggen din og choker deg ut. Smiley

Jeg er enig i at en evt. voldelig mann som ønsker å angripe Marte kan få seg en overraskelse hvis Marte blir god på Krav Maga, men jeg tror ikke hun klarer å redde seg selv hvis mannen virkelig vil ta henne. Jeg tror et offer blir svært overrasket når angrepet kommer fra angriperen. At ting skjer så fort at man ikke rekker å reagere hverken med sjokk eller med å holde hodet kaldt ettersom skaden først har inntruffet før man rekker å tenke seg om. Hvis man ser en mann på ti meters hold komme springende mot én så har man tid til å tenke, men uansett Krav Maga eller ikke tror jeg da man gjør lurest i å løpe for livet istedet på å vente på at vedkommende kommer for å prøve å praktisere det såkalte realistiske selvforsvaret i praksis for første gang. Det er nesten slik at jeg tror det må være sikrere og bedre å bare lukke øynene og la seg bli voldtatt om man ligger ned med en mann på 100 kg over seg. Da blir man forhåpentligvis ikke drept noe sannsynligheten er stor for om man provoserer ved å sparke i ballene, stikke fingeren i øyet eller noe slikt.

Du har et gyldig poeng, men det er nå engang slik at en alltid vil tape mot en angriper som ikke lar seg stagge av noe, enten en er mann eller kvinne.

Når det er sagt, vet jeg om flere BJJ-jenter som pwner normalt store/sterke gutter på jevnlig basis i ren grappling. Har man et betydelig teknisk fortrinn, veier det ofte opp for styrke- og størrelsesmessige fortrinn mostanderen evt. måtte ha. Det finnes flere historier om brasilianske jenter - drevne i BJJ - som er blitt forsøkt voldtatt, hvorpå overfallsmannen raskt har havnet i en armbar eller triangle choke fra offerets guard, og enten brukket armen eller blitt kvalt bevisstløs. Og nåde den gjennomsnittlig atletiske mann som forsøker å voldta en kvinnelig proff-MMA-fighter ...

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #755 : 23. januar 2009, 09:33 »
Jøss, mye mannsshowinisme det var her da. Du blir nok overrasket over hvor mye skade ei dame faktisk kan gjøre med litt effektive teknikker, Einar.  Smiley

Marte, hvor er det du trener Krav Maga? Hadde vært interessant å prøvd det.
Jeg trener på Trondheim Kampsportsenter, men nybegynnerkurset får januar er nok desverre fult. Men du kan jo starte til høsten Smiley Husk å meld deg på tidlig, da.

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #756 : 23. januar 2009, 21:35 »
Spennende dette med Krav Maga. Har lenge vært inne på tanken å starte med det, men hørte fra noen kamerater at treningsforholdene var dårlige nede på Trondheim Kampsortsenter. Stemmer dette? De mente at blant annet musikken fra andre rom var så høy at de ikke hørte noe av hva trenerne sa.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #757 : 23. januar 2009, 23:59 »
Spennende dette med Krav Maga. Har lenge vært inne på tanken å starte med det, men hørte fra noen kamerater at treningsforholdene var dårlige nede på Trondheim Kampsortsenter. Stemmer dette? De mente at blant annet musikken fra andre rom var så høy at de ikke hørte noe av hva trenerne sa.
Musikken fra kickboksinga høres godt, det stemmer. Men om man har problemer med å høre hva trenerne sier pga det tror jeg kameratene dine bør sjekke hørselen Smiley Jeg liker meg der så lang iallfall.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #758 : 24. januar 2009, 00:04 »
Trening på KK-67 fredag 23. januar

Knebøy uten belte
8 x 60
8 x 60
8 x 60

Benkpress
2 x 40
1 x 47,5
1 x 51
1 x 55
0 x 57,5
0 x 57,5

Skulderpress.

Ny pers 55 kg. Ikke akkurat fornøyd, siden 55 var så lett. Nesten så jeg kunne tatt en dobbel, men helt tom på 2,5 kg mer. Typisk jenteting hører jeg. Dritt sier jeg. Men nå skal jeg starte på et høyrepsprogram, men hvilket er litt usikkert enda. Da skal jeg bli sterk Smiley Smiley Smiley


EDIT:
Ble forresten ikke noe maksing i bøy siden det er lite gunstig med tanke på helgas philippiøkt.

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #759 : 25. januar 2009, 10:18 »
Grattis med pers Smiley
Synd at 57,5 ikke gikk opp, men 2,5kg kan virke som 10 kg noen ganger.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #760 : 25. januar 2009, 19:12 »
Grattis med pers Smiley
Synd at 57,5 ikke gikk opp, men 2,5kg kan virke som 10 kg noen ganger.
Takk, Tonks Smiley
Var jævlig kjipt å bomme på 2,5kg mer når 55 var så lett, ja. Men blir vel neste gang Wink

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #761 : 25. januar 2009, 19:16 »
Nå har jeg forresten lastet ned "Pilates Workout For Dummies", så nå skal coremusklene trenes  Cool



    OG jeg skal få med Kristian på dette. Det kan bli et interessant syn  Grin Kiss

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #762 : 25. januar 2009, 22:28 »
Trening på KK-67 søndag 25. januar

Philippi uke 7

Markløft
3 x 127,5
3 x 127,5
3 x 127,5

Halvmark to siste uten straps, da det var så lett
5 x 140
5 x 140
5 x 140

Strakmark to siste på kloss
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Stangroing
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Ble igjen overrasket over hvor lett 127,5 var mtp sist ukes philippi på 122,5. Kommer film av marken litt senere. Halvmarken var veldig, veldig lett. Justerte ned høyden fra 50cm over bakken til rundt 35(?) tror jeg. Men fortsatt lett Smiley Har også tidligere brukt straps på halvmarken, men droppa det på de to siste settene, og grepet satt som støpt.

I morgen skal jeg dra å kjøpe sånne "pilates-matter" til meg og min kjære :Smiley

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #763 : 25. januar 2009, 22:32 »
Trening på KK-67 søndag 25. januar

Philippi uke 7

Markløft
3 x 127,5
3 x 127,5
3 x 127,5

Halvmark to siste uten straps, da det var så lett
5 x 140
5 x 140
5 x 140

Strakmark to siste på kloss
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Stangroing
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Ble igjen overrasket over hvor lett 127,5 var mtp sist ukes philippi på 122,5. Kommer film av marken litt senere. Halvmarken var veldig, veldig lett. Justerte ned høyden fra 50cm over bakken til rundt 35(?) tror jeg. Men fortsatt lett Smiley Har også tidligere brukt straps på halvmarken, men droppa det på de to siste settene, og grepet satt som støpt.

I morgen skal jeg dra å kjøpe sånne "pilates-matter" til meg og min kjære :Smiley

Min kjære Marte kliner til igjen. Det mange av utsyrsromantikerne løfter MED utstyr løfter hun elegant og lett UTEN, og med flere reps Wink

http://www.youtube.com/watch?v=slm0RHYtti4

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: Krav Maga og Styrkeløft
« #764 : 25. januar 2009, 22:33 »
Jeg tror faktisk den nye gasp-buksa mi gir meg 10 kg ekstra. Uten tvil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!