Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 594447 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Missy: ny epoke
« #1215 : 27. juli 2009, 21:44 »
jeg har skrevet litt om dette i ett tidligere innlegg:
"holder man ryggen rett er mye gjort med tanke på skadeforebygging. Å løfte rompa først kan være et tegn på at du liker å bruke hams isteden for glutes i hofteekstensjon (ubevisst). Når man løfter rumpa får man mer strekk i hamsn og de kan brukes bedre. Sier ikke at det MÅ være slik, men det kan være ett tegn på at rumpemusklene ikke er helt der de skal være, noe som kan gi trøbbel etterhvert."

eller ville du ha noe nermere på det å bøye ryggen?

Taraquin og jeg har skrevet en artikkel som tar for seg blant annet hvorfor det ikke er bra å bøye på ryggen:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1406 (under situps og rygghev)

Jeg synes ikke Missy har fæl teknikk. Hun bøyer litt i ryggen, men nå repper hun på tunge vekter også. Og da blir sjeldent teknikken helt god.


Synd å høre at du ikke er motivert til styrkeløft, Missy. Håper jo du kommer tilbake på rett tankegang senere Grin

Det er litt pussig at de som løfter minst kommer med slike utalelser.

Ser man på denne fyren så skulle man tro han hadde ødelagt seg for lenge siden..?  what
http://www.youtube.com/watch?v=4oP8aFWAs9U#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=3GaZXCdVdpc#noexternalembed&feature=related
Han krummer ryggen, har hofta høyt og beltet høyt så skulle det vel tilsi at han da har byttet ryggsøyle.
Nei jeg synes Missy løfter med grei teknikk. Det jeg ville ha gjort med hennes teknikk er å tatt bort det når hun setter seg.
Har man lange bein så start med rumpa høyt.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Missy: ny epoke
« #1216 : 27. juli 2009, 21:58 »
Typisk forumfolk å finne noe å pirke på. Hun trener faktisk på KK-67, og mtp. klientellet der burde det ikke herske noen tvil om hun får veiledning angående teknikk OG kvaliteten på veiledningen Wink

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Missy: ny epoke
« #1217 : 27. juli 2009, 22:22 »
Det er litt pussig at de som løfter minst kommer med slike utalelser.

Ser man på denne fyren så skulle man tro han hadde ødelagt seg for lenge siden..?  what
http://www.youtube.com/watch?v=4oP8aFWAs9U#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=3GaZXCdVdpc#noexternalembed&feature=related
Han krummer ryggen, har hofta høyt og beltet høyt så skulle det vel tilsi at han da har byttet ryggsøyle.
Nei jeg synes Missy løfter med grei teknikk. Det jeg ville ha gjort med hennes teknikk er å tatt bort det når hun setter seg.
Har man lange bein så start med rumpa høyt.


Ja. Konstantinovs krummer øvre del av rygg. Han holder korsryggen veldig fin.
Det karky snakker om her regner jeg med er bøying i korsrygg. Det er ingenting galt med å krumme øvre del av rygg.

Hva jeg løfter er vel ikke så relevant, men jeg har fått god veiledning mtp teknikk av Trond (saktemensikkert).  Og som Kris nevner, får også Missy god veiledning. Derfor er det lite nøye hva folk på et forum sier om teknikken hennes. Tviler på at hun tar det så tungt selv Wink

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Missy: ny epoke
« #1218 : 27. juli 2009, 22:26 »
Hva vet du om hvor mye jeg løfter?

Er mange hardcore styrkeløftere som ikke bryr seg så mye om å holde ryggen rett, ihvertfall ikke i konkurranser. Hvor hun trener har egentlig ikke så mye å si, det er sikkert mange på de gymmene som er mye mer seriøse og trener for å konkurrere, ikke sant? Alt kommer ann på hva du vil oppnå i forhold til hva du er villig til å risikere for å oppnå det.
Og det å bruke konkurranseløft for teknikkveiledning er ikke så veldig lurt.

Om du vil ha noen som løfter mye, så kan du jo spørre Eric Cressey om det, eller bare lese noen av artiklene hans. Er nok av folk og artikler der ute på hvorfor man ikke burde bøye ryggen når man løfter.

jeg har ingenting imot det å starte med rumpa høyt, det må man gjøre om man har lange bein. Men å bevege hofta opp fortere enn skuldrene når stanga har forlatt gulvet er et tegn på at rumpemusklene ikke er sterke nok og at hams må ta over.

det at noen som løfter med krum rygg ikke er skadet er ikke noe argument. Du MÅ ikke skade deg fordi du løfter med krum rygg. Men det er nok en mye større risiko for skade.
Men uansett, hvordan vet du at han ikke har noen ryggskader? er en del styrkeløftere som har skadet seg.

Trodde det var veldig godt etablert og godtatt stort sett over alt at det å løfte noe med bøyd rygg ikke var bra. Så, om det ikke er noe problem, hvorfor det?

Må forøverig si en ting. Å bøye øvre ryggen er ikke så farlig, det er mest nedre det er snakk om. Mange styrkeløftere bøyer øvre rygg med vilje fordi de kan løfte mer da siden de kan nå stanga lettere uten å sette seg så dypt ned.

tonks posta mens jeg skrev

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Missy: ny epoke
« #1219 : 27. juli 2009, 22:33 »
Hvor hun trener har egentlig ikke så mye å si, det er sikkert mange på de gymmene som er mye mer seriøse og trener for å konkurrere, ikke sant?

Steike som du gnåler. Nei, hun kunne jo like så greit trent på SATS. At hun får råd og veiledning fra typer som Sturla Davidsen (verdensmester), Birger "Caspari" Caspersen (legenden), Olaf Dahl (landslagsløfter), Einar B. Gilberg, regionstrenere i styrkeløft og en haug med mange andre erfarne og kunnskapsrike løftere og mosjonister, har selvfølgelig veldig lite å si. 20-årige karky på treningsforum.no vet best.

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Missy: ny epoke
« #1220 : 27. juli 2009, 22:45 »
jeg gnåler da vel ikke. Har to poster om dette! Jeg sier min mening, og det har jeg faktisk lov til.

Har aldri sagt jeg vet bedre enn de folka du nevner der. Har de folka sett på teknikken hennes på det løftet og sagt at den var grei? Og ikke for å si at de ikke vet hva de prater om, det vet jeg ikke, jeg kjenner de ikke, men det at de er sterke og har vunnet mye betyr faktisk ikke at de vet hva som er best for å unngå skader. Beklager å måtte si det, men prestasjon og kunnskap går ikke alltid hånd i hånd (ja, værsågod, kom med masse puns om mine prestasjoner). Igjen, jeg sier ikke at de folka ikke vet hva de prater om, men jeg kan ikke vite det, så det er meningsløst å bruke de i en diskusjon.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Missy: ny epoke
« #1221 : 27. juli 2009, 22:46 »
jeg gnåler da vel ikke. Har to poster om dette! Jeg sier min mening, og det har jeg faktisk lov til.

Har aldri sagt jeg vet bedre enn de folka du nevner der. Har de folka sett på teknikken hennes på det løftet og sagt at den var grei? Og ikke for å si at de ikke vet hva de prater om, det vet jeg ikke, jeg kjenner de ikke, men det at de er sterke og har vunnet mye betyr faktisk ikke at de vet hva som er best for å unngå skader. Beklager å måtte si det, men prestasjon og kunnskap går ikke alltid hånd i hånd (ja, værsågod, kom med masse puns om mine prestasjoner). Igjen, jeg sier ikke at de folka ikke vet hva de prater om, men jeg kan ikke vite det, så det er meningsløst å bruke de i en diskusjon.
Blablabla  Cool
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Missy: ny epoke
« #1222 : 27. juli 2009, 22:49 »
Syns Karky fremmer sin kritikk både konstruktivt og pent. Noe av poenget med å logge her må vel være muligheten for å få feedback? Om man velger å høre på den får jo være opp til den enkelte.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Missy: ny epoke
« #1223 : 27. juli 2009, 23:46 »
Syns Karky fremmer sin kritikk både konstruktivt og pent. Noe av poenget med å logge her må vel være muligheten for å få feedback? Om man velger å høre på den får jo være opp til den enkelte.

Har han noe annet valg?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: ny epoke
« #1224 : 28. juli 2009, 00:05 »
Jeg må vel starte med å si at jeg setter pris på konstruktiv kritikk. Jeg vet at rumpa går opp veldig tidlig i løftet, og som jeg sa tidligere er dette noe jeg bør jobbe med, men ikke på tyngre vekter. Men det skal også sies at jeg ikke krummer korsryggen, i det heletatt. Så ingen fare er det vel ikke. Men som jeg har pratet med Saktemensikkert om også, er at den teknikken jeg har i dag kanskje vil være grunnen til at jeg en gang i framtida stagnerer.

Men hvis Konstantinovs kan gjøre det, kan jeg også gjøre det   biggrin

Utlogget susanne

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 048

Sv: Missy: ny epoke
« #1225 : 28. juli 2009, 09:20 »
Rå mark Marte! Cheesy  Hvorfor blir du ikke med på frekvensprosjektet? Sad
Juniorløfter -84kg klassen Smiley


  Min treningslogg

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: ny epoke
« #1226 : 28. juli 2009, 16:27 »
Rå mark Marte! Cheesy  Hvorfor blir du ikke med på frekvensprosjektet? Sad
Takk! Nei, det krasjer med flytting og slikt her Sad Så må nesten prioritere en plass å bo Tongue

Utlogget susanne

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 048

Sv: Missy: ny epoke
« #1227 : 28. juli 2009, 23:07 »
Takk! Nei, det krasjer med flytting og slikt her Sad Så må nesten prioritere en plass å bo Tongue

Ess, skaff deg telt Cheesy  Så kan du bo der du vil Wink
Juniorløfter -84kg klassen Smiley


  Min treningslogg

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy: ny epoke
« #1228 : 30. juli 2009, 10:41 »
Jeg vingler litt fram og tilbake her. Men nå har jeg virkelig bestemt meg. Det blir verken styrkeløft eller kampsport. Jeg skal leie inn denne PT'n. Alle sier jo at man må ha en PT om man skal bli fith, og han her så jo ut som en i verdensklasse Smiley Can't wait!!

http://www.youtube.com/watch?v=2oxfZ1gRBxk#noexternalembed&eurl=http%3A%2F%2Fbyejeanette%2Eblogg%2Eno%2F&feature=player_embedded

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Missy: ny epoke
« #1229 : 30. juli 2009, 10:45 »
Ja, jeg synes også du skal hyre inn han der, Missy, slik at du kan få "the fabouluse Jordan-figure ... "  Grin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!