Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 594451 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2955 : 06. desember 2011, 14:30 »
Skal ikke motsi at fett ikke har en gunnstig effekt på styrken for det har den, men hva er vitsen og se ut som en feit sofagris om man kun konkurrerer for å ha det gøy?

Fordi det er gøy å løfte så tungt man klarer selv om man er på hobbynivå! Smiley

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2956 : 06. desember 2011, 14:38 »
Sånn bare for å kvegulere litt så vil jeg ikke si at en jente med 15-17 % fett er i nærheten av feit. Det har seg faktisk sånn at "normal fettprosent" for kvinner er ca 25 - 31 %. 14 - 18 % ish er faktisk en ganske lav fett % for en kvinne som vil innebære en ganske atletisk kropp, definitivt ikke "feit" Wink

Ser disse jentene feite ut? Smiley



http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2957 : 06. desember 2011, 14:39 »
Sikker? En stund siden jeg har truffet Marte nå, men hver gang jeg snakker med Bo så forteller han meg at "Marte er så jævlig fet!". Det verste av alt er at han virker så sprudlende når han sier det, så jeg tror han liker det.
haha Jeg ser ikke på hun som feit!

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2958 : 06. desember 2011, 15:16 »
Thorkel : Dietmar er landslagstreneren og snakker derfor til folk som satser på internasjonal styrkeløft ikke folk som bare trene for å ha det gøy. Han sier nok ikke det fordi han er feit selv, som tidligere vektløfter på olympisk nivå og langt fra tjukk i sine eldre år har han nok ingenting å bevise for seg selv.
Først og fremst snakket jeg om folk som ikke er sånn veldig drevne styrkeløftere, er du på hobbynivå og av natur slank og liker å se godt ut. Ofrer du ikke formen for å løfte litt mer når det i utgangspunktet ikke er superviktig for deg.
Om Dietmar er landslagstrener og alt du sier så vet han hva han snakker om helt klart. Men det er til seriøse folk.
Sånn bare for å kvegulere litt så vil jeg ikke si at en jente med 15-17 % fett er i nærheten av feit. Det har seg faktisk sånn at "normal fettprosent" for kvinner er ca 25 - 31 %. 14 - 18 % ish er faktisk en ganske lav fett % for en kvinne som vil innebære en ganske atletisk kropp, definitivt ikke "feit" Wink

Ser disse jentene feite ut? Smiley



http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages
Jeg er fult klart over at fettprosent på gutter å jenter er to helt forskjellige ting, derfor når jeg sier at 15-17% er mye, ligger det litt i ordene at jeg sikter til menn. Smiley
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Missy- strong&not skinny
« #2959 : 06. desember 2011, 15:53 »
Marte er selvsagt ikke feit. Det jeg skrev at Bo sa var litt oppditktet, men der brukte jeg ordet fet. Det er omtrent samme ord, men betydningen er helt forskjellig Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2960 : 06. desember 2011, 18:18 »
Imponerende!!:-)
Spoor..
Hyggelig å høre Smiley

Først og fremst snakket jeg om folk som ikke er sånn veldig drevne styrkeløftere, er du på hobbynivå og av natur slank og liker å se godt ut. Ofrer du ikke formen for å løfte litt mer når det i utgangspunktet ikke er superviktig for deg.
Om Dietmar er landslagstrener og alt du sier så vet han hva han snakker om helt klart. Men det er til seriøse folk. Jeg er fult klart over at fettprosent på gutter å jenter er to helt forskjellige ting, derfor når jeg sier at 15-17% er mye, ligger det litt i ordene at jeg sikter til menn. Smiley
Det må vel være opp til vedkommende å avgjøre selv? Mange får mer ut av å løfte mange kg enn å se tynn ut året rundt. Selv om man ikke deltar på NM/EM/VM så kan det være superviktig for vedkommende å løfte mange kg Smiley Nå vet ikke jeg hva du legger i "offre formen" men jeg synes jenter med både muskler og fett ser desidert best ut, samme med det motsatte kjønn også. Det er ikke slik at automatisk må "offre formen" for å være en sterk styrkeløfter Smiley

haha Jeg ser ikke på hun som feit!
Jo, takk Stian Grin Du er heller ikke feit!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2961 : 06. desember 2011, 18:29 »
Først og fremst snakket jeg om folk som ikke er sånn veldig drevne styrkeløftere, er du på hobbynivå og av natur slank og liker å se godt ut. Ofrer du ikke formen for å løfte litt mer når det i utgangspunktet ikke er superviktig for deg.
Om Dietmar er landslagstrener og alt du sier så vet han hva han snakker om helt klart. Men det er til seriøse folk. Jeg er fult klart over at fettprosent på gutter å jenter er to helt forskjellige ting, derfor når jeg sier at 15-17% er mye, ligger det litt i ordene at jeg sikter til menn. Smiley

Men hvorfor være så kjapp til å rakke ned på Dietmar om du ikke vet han snakket om/til landslagsløftere eller ikke?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2962 : 06. desember 2011, 18:41 »

Jo, takk Stian Grin Du er heller ikke feit!
Det kan godt være, men jeg er heller ikke sterk Grin heheh

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2963 : 06. desember 2011, 20:59 »
Men hvorfor være så kjapp til å rakke ned på Dietmar om du ikke vet han snakket om/til landslagsløftere eller ikke?
Jeg har verken tid eller interesse av å sjekke opp hvem alle er. Da tar jeg heller Dietmar for å være en selvskreven ekspert til annet blir bevist. Jeg gikk nå ut i fra at han siktet til den generelle mann i gata som trente styrkeløft, isåfall står jeg fast ved mitt at å si at folk for opimal muskelmasse må ha 15-17% fett hull i hode. Men når sånn som du feks sier at han er landslagstrener og det er snakk om internasjonalt nivå så tar jeg tilbake det jeg sa i utgangspunktet og beklager. Er det snakk om internasjonalt nivå lytt til dietmar religiøst. Men er du normal så ikke legg så mye vekt på det. SÅ mye mer løfter du ikke av å være feit. For å sitere Svend Karlsen "you dont have to be fat to be strong!" MEN IGJEN HVER TIL SIN SMAK!
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Missy- strong&not skinny
« #2964 : 06. desember 2011, 21:14 »
Jeg har verken tid eller interesse av å sjekke opp hvem alle er. Da tar jeg heller Dietmar for å være en selvskreven ekspert til annet blir bevist. Jeg gikk nå ut i fra at han siktet til den generelle mann i gata som trente styrkeløft, isåfall står jeg fast ved mitt at å si at folk for opimal muskelmasse må ha 15-17% fett hull i hode. Men når sånn som du feks sier at han er landslagstrener og det er snakk om internasjonalt nivå så tar jeg tilbake det jeg sa i utgangspunktet og beklager. Er det snakk om internasjonalt nivå lytt til dietmar religiøst. Men er du normal så ikke legg så mye vekt på det. SÅ mye mer løfter du ikke av å være feit. For å sitere Svend Karlsen "you dont have to be fat to be strong!" MEN IGJEN HVER TIL SIN SMAK!


Er derfor det er greit å vite hva det dreier seg om før man uttaler seg. Du gjør ikke saken din stort bedre ved å sitere en dopingtatt utøver i styrkeløftsammenheng.

Men dette er loggen til Marte så holder sikkert med pisspreik her nå.

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2965 : 06. desember 2011, 21:18 »
Er derfor det er greit å vite hva det dreier seg om før man uttaler seg. Du gjør ikke saken din stort bedre ved å sitere en dopingtatt utøver i styrkeløftsammenheng.

Men dette er loggen til Marte så holder sikkert med pisspreik her nå.
Du skal alltid begynne å dra frem doping... Spar deg for slike uttalelser. Jeg står fast på mitt. Bare for folk er styrkeløftere må man ikke være feite.
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2966 : 06. desember 2011, 21:46 »
Du skal alltid begynne å dra frem doping... Spar deg for slike uttalelser. Jeg står fast på mitt. Bare for folk er styrkeløftere må man ikke være feite.
Det er vel ikke rart vi drar frem doping når du drar frem sitat av selveste Svend Karlsen? Da ber du jo om det Smiley Jeg tror faktisk ikke noen har påstått i denne loggen at man må være feit for å være styrkeløfter, for jeg vil ikke kategorisere gutter/menn med 15-17% kroppsfett for "feit". Vil du?

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2967 : 06. desember 2011, 21:58 »
Det er vel ikke rart vi drar frem doping når du drar frem sitat av selveste Svend Karlsen? Da ber du jo om det Smiley Jeg tror faktisk ikke noen har påstått i denne loggen at man må være feit for å være styrkeløfter, for jeg vil ikke kategorisere gutter/menn med 15-17% kroppsfett for "feit". Vil du?
For meg er 17% feit. Ja men jeg har kanskje et strengt syn på det, men ja. Virker ikke som Svend Karlsen falt særlig i smak hos styrkeløftere Wink
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2968 : 06. desember 2011, 22:01 »
jeg tror ikke det skader for noen å trene litt alternativt til hva man opprinnelig holder på med. løpe litt, sykle what ever. Jeg tror folk i alle idretter har mye å hente på dette:) Ikke for å være frekk eller noe sånn, men føler styrkeløft generelt ikke er så veldig opptatt av dette. Treningsmessig tror jeg man kan hente mye på dette:) eller?Smiley

Utlogget Lili

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 514
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 514

Sv: Missy- strong&not skinny
« #2969 : 06. desember 2011, 22:04 »
For meg er 17% feit. Ja men jeg har kanskje et strengt syn på det, men ja. Virker ikke som Svend Karlsen falt særlig i smak hos styrkeløftere Wink
17 % Er ikke feit i min verden. Hverken på jenter eller gutter Smiley

jeg tror ikke det skader for noen å trene litt alternativt til hva man opprinnelig holder på med. løpe litt, sykle what ever. Jeg tror folk i alle idretter har mye å hente på dette:) Ikke for å være frekk eller noe sånn, men føler styrkeløft generelt ikke er så veldig opptatt av dette. Treningsmessig tror jeg man kan hente mye på dette:) eller?Smiley
Det er jeg helt enig i! Klart, man må velge hva man vil prioritere, det er litt teit å løpe harde intervaller og være kardioape mange ganger i uka, hvis du er på ett visst nivå hovedmålet ditt er økt styrke/hypertrofi. Men litt kondisjon har alle godt av!
Elsker sykkeln min jeg  Grin
You aint squat if you can't squat Wink

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113817.30

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!