Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 593846 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3105 : 16. desember 2011, 15:52 »
correct me if a have wrong, men styrkeløftbøy er vel den "letteste" måten å bøye på?

engkim

  • Gjest
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3106 : 16. desember 2011, 16:17 »
correct me if a have wrong, men styrkeløftbøy er vel den "letteste" måten å bøye på?

Du tar så feil så utrolig feil...

Trener du egentlig styrkeløft knebøy ?

hvordan har du fått det får deg at styrkeløft knebøy er den enkleste ? derimot så er det den vankligste, det er bunnposisjonen i styrkeløftknebøy (eller knebøy) som er det mest utfordrende (styrkemessig og teknisk)

Som styrkrløfter selv må jeg innrømme at jeg ble ganske provusert av dine synspunkter om
"styrkeløftknebøy"

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3107 : 16. desember 2011, 16:30 »
Du tar så feil så utrolig feil...

Trener du egentlig styrkeløft knebøy ?

hvordan har du fått det får deg at styrkeløft knebøy er den enkleste ? derimot så er det den vankligste, det er bunnposisjonen i styrkeløftknebøy (eller knebøy) som er det mest utfordrende (styrkemessig og teknisk)

Som styrkrløfter selv må jeg innrømme at jeg ble ganske provusert av dine synspunkter om
"styrkeløftknebøy"

vektløfter http://www.youtube.com/watch?v=wZfxklV2Mug#noexternalembed&feature=related
styrkeløfter http://www.youtube.com/watch?v=ELy-yqEpZBs#noexternalembed
bygger http://www.youtube.com/watch?v=DjtVvYk1HWw#noexternalembed

må du heller slutte å være så jævla trangtsynt å skjønne at folk kan å meninger uten å bli provosert!

Dette er absolutt ingenting imot styrkeløftere for jg liker å se på det Smiley

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3108 : 16. desember 2011, 16:42 »
hun er sterk som faen hun også Cheesy
Det var ikke slik jeg mente det da Tongue Marit Bjørgen er ei dame jeg ser opp til, som er sterk til tross for at hun driver med en tynnjkondisidrett. Jeg tok det som et kompliment Smiley

Intet annet enn imponerende løfting!!! Wink
Takk Cheesy

Det er jeg fullstendig klar over. Poenget med innlegget mitt var at det er irrelevant hva målet med knebøytreningen til Marit Bjørgen er når man skal sammenligne bøystyrken hennes med Missy sin. Da er det eneste relevante hva begge tar i styrkeløftgodkjent knebøy.

På samme måte måtte man, hvis man skulle sammenligne hvem som var best på ski latt begge to gå den samme løypen, med det samme utstyret. Selv om Missy er styrkeløfter og skigåing ikke er relevant for hennes trening kunne man ikke latt henne gå en kortere løype som kanskje var nedoverbakke hele veien (som hadde blitt det samme som kvartbøy vs knebøy ved en sammenligning av styrke).
Det er klart. Nå hadde det ikke vært noen vits i å måle hvem som var best på ski.. Der har jeg latterlig lite å stille opp med, selv i nedoverbakke.

correct me if a have wrong, men styrkeløftbøy er vel den "letteste" måten å bøye på?
Hm, lurer litt på hva du mener. Bygger/friidrettsbøy er ofte grunne, som er mye lettere enn å gå atg. Forskjellen på vektløfter- og styrkeløftbøy er egentlig litt individuelt, da mange styrkeløftere kjører veldig lik stil som en vektløfter. Men når det er sagt, så er det mye tyngre å løfte med eleikostang og jern enn vektløfterstang og gummi. Eller tenkte du på noe helt annet?

engkim

  • Gjest
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3109 : 16. desember 2011, 16:44 »
vektløfter http://www.youtube.com/watch?v=wZfxklV2Mug#noexternalembed&feature=related
styrkeløfter http://www.youtube.com/watch?v=ELy-yqEpZBs#noexternalembed
bygger http://www.youtube.com/watch?v=DjtVvYk1HWw#noexternalembed

må du heller slutte å være så jævla trangtsynt å skjønne at folk kan å meninger uten å bli provosert!

Her er det faktisk du som er trangsynt når du sammenligner 2 HELT forskjellige utøvere på niva ikke minst. Når du setter en liket mellom så forkjellige løftere og skal bruke det som argument for at styrkeløft knebøy er letteste knebøy så må du begynne å få opp øya.

Marit løfter kvart-bøy og det sier seg selv at dype bøy (som missy løfter) er vankligere å utføre.

Har du fått det inn med teskje nå eller er du så utrolig idiot ?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3110 : 16. desember 2011, 16:44 »
er ofte grunne, som er mye lettere enn å gå atg. Forskjellen på vektløfter- og styrkeløftbøy er egentlig litt individuelt, da mange styrkeløftere kjører veldig lik stil som en vektløfter. Men når det er sagt, så er det mye tyngre å løfte med eleikostang og jern enn vektløfterstang og gummi. Eller tenkte du på noe helt annet?

bare teknikkmessig jeg tenkte på:) Eleiko lager jo stenger til vektføftere også, men kanskje litt mer svikt i de?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3111 : 16. desember 2011, 16:45 »
Her er det faktisk du som er trangsynt når du sammenligner 2 HELT forskjellige utøvere på niva ikke minst. Når du setter en liket mellom så forkjellige løftere og skal bruke det som argument for at styrkeløft knebøy er letteste knebøy så må du begynne å få opp øya.

Marit løfter kvart-bøy og det sier seg selv at dype bøy (som missy løfter) er vankligere å utføre.

Har du fått det inn med teskje nå eller er du så utrolig idiot ?

jeg siktet kun teknikkmessig

Må da kunneha en dialog uten å tippe. jeg spiser sånn som deg til frokost Smiley

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3112 : 16. desember 2011, 16:47 »
bare teknikkmessig jeg tenkte på:) Eleiko lager jo stenger til vektføftere også, men kanskje litt mykere stenger;)
Ja, det stemmer Wink Men jeg tenkte på Eleiko styrkeløftstenger da :Smiley Teknikkmessig så er det jo ingen "lettere" måter å utføre knebøy på så lenge man kjører til dybde. Man kan ikke komme til en styrkeløfter å si at han "jukser" for han har bra teknikk altså Cheesy

Her er det faktisk du som er trangsynt når du sammenligner 2 HELT forskjellige utøvere på niva ikke minst. Når du setter en liket mellom så forkjellige løftere og skal bruke det som argument for at styrkeløft knebøy er letteste knebøy så må du begynne å få opp øya.

Marit løfter kvart-bøy og det sier seg selv at dype bøy (som missy løfter) er vankligere å utføre.

Har du fått det inn med teskje nå eller er du så utrolig idiot ?
Roeeen litt, Kimmi Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3113 : 16. desember 2011, 16:50 »
Ja, det stemmer Wink Men jeg tenkte på Eleiko styrkeløftstenger da :Smiley Teknikkmessig så er det jo ingen "lettere" måter å utføre knebøy på så lenge man kjører til dybde. Man kan ikke komme til en styrkeløfter å si at han "jukser" for han har bra teknikk altså Cheesy
Roeeen litt, Kimmi Smiley

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare tankegangen min ang. dette. Det er bare for jævlig mye tyngre med smalere beinstilling og 100% rett rygg, enn brei beinstillig og tippe enn del fremover.

"vektløfter stil" blir mer som ala frontbøy, og alle vet jo hvor tungt det er i forhold til ordinær bøy

Eller er det bare jeg som synts det? hehe

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3114 : 16. desember 2011, 16:55 »
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3115 : 16. desember 2011, 17:01 »
jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare tankegangen min ang. dette. Det er bare for jævlig mye tyngre med smalere beinstilling og 100% rett rygg, enn brei beinstillig og tippe enn del fremover.

"vektløfter stil" blir mer som ala frontbøy, og alle vet jo hvor tungt det er i forhold til ordinær bøy

Eller er det bare jeg som synts det? hehe
Vel, jeg synes det er lettere å stå smal med myk stang og gummivekter og skikkelig dabb. Men jeg er styrkeløfter og slik stil funker ikke like bra med jern. Så jeg synes at det er "lettere" med vektløfterteknikk Smiley

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3116 : 16. desember 2011, 17:07 »
Målet med bøy-teknikk i styrkløft er jo at det skal bli så lett som mulig, så sånn sett har emiiil et poeng. Viss man skal bøye på en måte som blir godkjent i styrkeløft så er den måten, de fleste, styrkløfterne gjør det på den "letteste". Det ville vært tyngre, for de fleste, å kjøre bøy med så rett rygg å så smal beinstililng som vektløftere ofte gjør. Sånn sett har han et poeng.

Så viss man kjører bøy til toppen av hoftekammen er lavere enn toppen av kneet, så er "styrkeløftmåten" den letteste. Men her er det selvsagt store variasjoner på hva som er "styrkeløftmåten".

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3117 : 16. desember 2011, 17:07 »
Vel, jeg synes det er lettere å stå smal med myk stang og gummivekter og skikkelig dabb. Men jeg er styrkeløfter og slik stil funker ikke like bra med jern. Så jeg synes at det er "lettere" med vektløfterteknikk Smiley

om det er gummivekter eller jern har jeg egentlig aldri merket noen forskjell på:) Nei vi kan jo ikke alle være enige:) hehe

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3118 : 16. desember 2011, 17:09 »
Målet med bøy-teknikk i styrkløft er jo at det skal bli så lett som mulig, så sånn sett har emiiil et poeng. Viss man skal bøye på en måte som blir godkjent i styrkeløft så er den måten, de fleste, styrkløfterne gjør det på den "letteste". Det ville vært tyngre, for de fleste, å kjøre bøy med så rett rygg å så smal beinstililng som vektløftere ofte gjør. Sånn sett har han et poeng.

Så viss man kjører bøy til toppen av hoftekammen er lavere enn toppen av kneet, så er "styrkeløftmåten" den letteste. Men her er det selvsagt store variasjoner på hva som er "styrkeløftmåten".

du skreiv det litt lettere, det var egentlig poenget mitt, og evt ett lite spørsmål hva dere syntes.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3119 : 16. desember 2011, 18:45 »
jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare tankegangen min ang. dette. Det er bare for jævlig mye tyngre med smalere beinstilling og 100% rett rygg, enn brei beinstillig og tippe enn del fremover.

"vektløfter stil" blir mer som ala frontbøy, og alle vet jo hvor tungt det er i forhold til ordinær bøy

Eller er det bare jeg som synts det? hehe

Du er ikke helt på jordet, men litt. Noen har en kroppsammensetning som gjør at de vil ha bedre vinkler for å bøye nakkebøy(stanga høyt, rett rygg, knærne langt frem) andre har vinkler som tilsier at lav stangplassering og hofta mer bak vil gi mer kg.
Det som er lettere eller tyngre for deg er ikke nødvendigvis det samme for andre

Sålenge man når samme dybde, så er bøyen like godkjent. Det er flere vektløftere som kjører relativt grunne bøy på trening sett fra styrkeløftperspektiv, rett og slett fordi knærne kommer så langt frem at hoftetoppen ikke vil være under knærne i bunn. Men leddutslaget er større fordet.

De som er gode i nakkebøy, har ofte en frontbøypers som er like bak. De som egner seg mest for lavstangbøy, vil ha en frontbøypers som er milevis bak

Siden vi alle er forskjellige bygd, sammenligner vi med en ting, dybde
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!