avstemning
Spørsmål: Støtter du Frp sitt forslag?
Ja - 67 (77.9%)
Nei - 19 (22.1%)
Stemmer totalt: 83

Skrevet av Emne: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk  (Lest 11704 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« : 07. april 2008, 13:24 »
Forslaget

Sitat
1. Formålet med utlendingsloven «er å begrense innvandringen»

Frp krever at den nye utlendingsloven skal ha en formålsparagraf som slår fast at tilstrømningen til Norge skal begrenses.

2. Stopp i familiegjenforening

- Vi vil begrense familiegjenforeningen kraftig. Dagens ordning bidrar til at tusenvis av svært ressursfattige innvandrere får komme til Norge. Vi foreslår å si nei til at foreldre skal få komme gjennom familiegjenforening og foreslår 24-årsgrense for henteekteskap og tilknytningskrav.

- Tilknytningskrav; betyr det at en innvandrer som eksempelvis har bodd i Norge i ti år, ikke kan hente noen som har bodd i et annet land i 20 år?

- Det er riktig. Kommer vedkommende eksempelvis fra Pakistan, og den fremtidige kona har bodd i Pakistan hele livet, mener vi at de har sterkere tilknytning til Pakistan, og at de bør flytte dit.

Amundsen legger til at familieinnvandring ikke er like store for alle og mener det er uproblematisk å unnta personer fra EØS, og land som USA, Canada, Japan, Australia fra skjerpede krav. De er snarere tvert imot ønsket.

3. Asylkutt

«Frp ønsker å begrense asylordningen til personer med et reelt behov for beskyttelse.»

- Vi vil fjerne muligheten til å bli på humanitære grunner, helseproblemer eller at man har vært for lenge i Norge, på grunn av for lang saksbehandlingstid. Får vi det som vi vil, vil antallet flyktninger som kommer til Norge kunne reduseres til under 100 i året.

4. Utkastelse

«Bortvisning og utvisning skal kunne finne sted til antatt hjemland, opprinnelsesland eller til et annet land i den regionen utlendingen antas å ha kulturell tilknytning til.»

- En somalier var anklaget for drap i Oslo. Han hadde et utvisningsvedtak i 2004, men fordi det ble vurdert som uforsvarlig å sende ham tilbake til Mogadishu, fikk han bli. Vi ville sendt ham rett hjem, men til Nord-Somalia.

5. Lukkede asylmottak

«Frp vil bruke lukkede mottak» for innvandrere som søker oppholdstillatelse i Norge.

- Utlendinger med uavklart identitet, utlendinger som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko eller trussel mot grunnleggende nasjonale interesser, utlendinger som vurderes å være psykisk ustabil, utlendinger med alvorlig sykdom med stor smittefare, utlendinger med kriminelt rulleblad og utlendinger som har fått avslag på søknad om beskyttelse i påvente av utreise, bør sendes rett i lukket mottak.

6. Hensynet til Norges sikkerhet går foran

«Frp vil ikke at Norge skal være noen frihavn for terrorister og kriminelle innvandrere, og mener derfor hensynet til rikets sikkerhet i helt spesiell tilfeller bør gå foran hensynet til internasjonale konvensjoner.»

7. DNA-testing.

Frp åpner for «omfattende bruk av DNA-testing i utlendingssaker» der det kan reises tvil om identitet.


Veit ikke helt hva jeg skal synes om dette.. Forslagene er jo i og for seg ikke SÅ dumme, men Frp skal alltid dra alt litt lenger enn alle andre... Tongue Om jeg skal være ærlig er jeg vel mer for forslaget enn i mot, selv om det selvsagt er et "ja" med visse modifikasjoner.

Har videre satt bare "Ja" og "Nei" som alternativer for å se hvor mange som er tilbøyelige til å kunne støtte forslaget eller ei. Blir hakket for dumt å ha et "Veit ikke"-alternativ eller noe sånt.

Edit: Kan kanskje ta med at det på VG sin avstemming faktisk er hele 75% som støtter Frp i deres innvandringspolitikk. Klarer ikke å la være å tenke at den typiske Frp-er er arbeidsløs trygdesnylter som sitter i sofaen og synser og mener mye om mangt og egentlig ikke har så fryktelig peiling; disse leser VG Nett først og stemmer naturlig nok først...

Kanskje prosenten forandrer seg utover dagen, når alle de andre (les: SV-ere og deres likesinnede) er ferdig på jobb... Grin Hahah neida jæ bare køddær... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #1 : 07. april 2008, 13:30 »
Jeg er enig med dem for en gangs skyld....

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #2 : 07. april 2008, 14:29 »
Er enig.

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #3 : 07. april 2008, 21:30 »
Veldig enig.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #4 : 08. april 2008, 08:47 »
Enig, og synes det burde vært enda strengere enn dette også.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #5 : 08. april 2008, 08:55 »
Veldig enig dog det finnes mennesker som faktisk trenger beskyttelse og dette tar de hensyn til så all honnør til frp denne gang...tragisk nok så kommer forslaget ikke til å bli vurdert særiøst engang av de andre strutsepolitiske partiene på idiotinget...nei stortinget....

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #6 : 08. april 2008, 12:47 »
Nå skal de ha utenlandske flagg i 17 Mai toget også.

Snart har vi vel Statsminister fra Pakistan og Konge fra Somalia.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/08/531879.html
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #7 : 08. april 2008, 13:01 »
Det jeg mener Frp ryker på er å kutte ned på flyktninger og av humanitære årsaker. Det punktet er rett og slett ubegripelig. Er det virkelig noen som trenger å få opphold er det disse menneskene. Rett og slett et dårlig punkt.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #8 : 08. april 2008, 13:12 »
Det jeg mener Frp ryker på er å kutte ned på flyktninger og av humanitære årsaker. Det punktet er rett og slett ubegripelig. Er det virkelig noen som trenger å få opphold er det disse menneskene. Rett og slett et dårlig punkt.
Problemet er vel heller at mange ljuger og skylder på forholdene i hjemlandet for å få lov til å komme hit. En jeg kjenner er tolk, han jobber for politiet av og til, når det kommer flyktninger som snakker arabisk. Er ikke vanskelig å finne høl i historia deres, sier han.. Ofte veldig lett å høre om det de sier er sant eller ikke, men han har jo ikke lov å si noe om det han. Han skal jo bare være tolk.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #9 : 08. april 2008, 13:18 »
høyreorientert politikk for ever baby <3
66 - 82 @ -69kg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #10 : 08. april 2008, 13:52 »
høyreorientert politikk for ever baby <3

"Rasisme!!!!!111"....? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fatamorgana

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #11 : 08. april 2008, 13:56 »
Meget enig

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #12 : 08. april 2008, 14:33 »
"Rasisme!!!!!111"....? Tongue

Har du lagt merke til at du er raskere ute med å stemple folk som potensielle rasisme-stemplere enn nevnte folk er med å stemple andre som rasister?

Fleksnes: Jeg er enig ass, detta er ikke strengt nok. Dem som tar ut flagga sine ass, jeg mener, få 'rem på hue og rævva ut a. Dem og Islamistene, samme folk!

Eller kanskje du skulle slutte med å grave frem alle artikler som handler om innvandrere og lage et slags lappeteppe av propaganda. Ikke at det er meg imot, den er gledelig å se deg undergrave dine egne "poenger" ved å trekke frem ønsker om å ta med flagg i 17. mai-feiringen (som selvsagt er rimelig søkt for alle som har forstått betydningen av en nasjonaldag, men ganske uskyldig i forhold til kriminelle og fundamentalister) som et slags bidrag til diskusjonen rundt FrPs forslag. Tror du det er disse partiet vil ha ut, eller har du enda ikke klart å legge vekk uvanen med å fyre opp under "'rem"-argumentasjonen som er så fryktelig heit i disse dager?

(Edit: og forslaget ble avvist av Amir Sheik. Så når du sier at "Nå skal de" håper jeg du kan bidra med en forklaring av "de". Er Sheik a) "de" eller b) "oss"? Dersom 'a' - du motsier deg selv. Dersom 'b' - hva er poenget ditt når definisjonen av "de" er så vag?)

Sånn apropos: det skal bli artig å se hvor lenge FrP holder på disse kravene hvis (når :/) de havner i regjering. Spesielt da Høyre ikke er veldig interesserte i å bryte internasjonale konvensjoner.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #13 : 08. april 2008, 14:58 »
Fleksnes: Jeg er enig ass, detta er ikke strengt nok. Dem som tar ut flagga sine ass, jeg mener, få 'rem på hue og rævva ut a. Dem og Islamistene, samme folk!

Eller kanskje du skulle slutte med å grave frem alle artikler som handler om innvandrere og lage et slags lappeteppe av propaganda. Ikke at det er meg imot, den er gledelig å se deg undergrave dine egne "poenger" ved å trekke frem ønsker om å ta med flagg i 17. mai-feiringen (som selvsagt er rimelig søkt for alle som har forstått betydningen av en nasjonaldag, men ganske uskyldig i forhold til kriminelle og fundamentalister) som et slags bidrag til diskusjonen rundt FrPs forslag. Tror du det er disse partiet vil ha ut, eller har du enda ikke klart å legge vekk uvanen med å fyre opp under "'rem"-argumentasjonen som er så fryktelig heit i disse dager?

1. Jeg snakker ikke sånn, ei heller skriver jeg på den måten. At du vil fremstille meg slik, får bare deg selv til å fremstå som en snørrunge med dårlige hersketeknikker og latterlige retoriske forsøk.

2. Jeg graver ikke. Jeg så det, og ja, det provoserer. Selvsagt drar ikke jeg parallellen til fundamentalister om noen ønsker å svinge det pakistanske flagg på 17. Mai, det skjønner alle, også du, men du er så ute etter å "ta" de som ikke deler din politiske oppfatning at du gang på gang tillegger folk meninger de ikke har. Nok en gang fremstår du som en snørrunge. Du kommer aldri med forslag selv, kun kritikk av andres meninger og rasisme stempelet ditt.

3. Du kaller det propaganda, dette er en avisartikkel basert på direkte sitater fra foreningen for innvandrere. Kan knapt kalles propaganda da. Nok ett dårlig forsøk på å stille folk i ett dårlig lys for å fremstå som helgenen selv.

4. Prøv i fremtiden å ta ting ( ivertfall det jeg skriver ) med en liten klype salt. Alle forum medlemmene her inne vet at jeg ofte skriver en del kødd, og selv seriøse innlegg tar jeg litt ekstra i på. Jeg tror f.eks. ikke at vi kommer til å ha somalisk konge med det første, men det er for å understreke ett poeng.

5. Ikke ta med den klypa med salt i dette innlegget.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Frp med nytt forslag; innvandringspolitikk
« #14 : 08. april 2008, 15:06 »
Jeg er ingen rasist, langt derifra faktisk. Men mener at Norge boer begrense innvandringen. Se paa Sverige for eksepmel som er litt friere med innvandring, og deres oekte kriminalitet naa.. Sammenheng? Muligens.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!