Skrevet av Emne: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"  (Lest 13552 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #30 : 10. april 2008, 00:06 »
Hvor har det blitt av den gode gamle gentlemans agreement? Der det var 1 mot 1 osv? what
Den forsvant proposjonalt med innvandringen..... Grin

Nei jeg bare tuller. Føler jeg må understreke det.

Jada, Sakuraba, finnes jo grovere tilfeller, men du må nå innrømme at det er litt sykt at en gjeng med unger planlegger noe sånt som dette, og faktisk gjennomførere det? På groveste vis? Tongue

Må si det er et interessant tilfelle om man tenker psykologi. Denne typen gjengmentalitet, måten de pusher hverandre på, den totale mangelen på respekt og medfølelse. Ja, jeg har kanskje et litt vrengt syn på hva som er interessant, men tenker jo ikke å studere psykologi for ingenting.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #31 : 10. april 2008, 00:14 »
Gentlemans agreement er så passé, det som gjelder nå er å være i overtall og banke folk som er mindre enn seg. Gjerne mens de ligger nede.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #32 : 10. april 2008, 00:27 »
Hype Hype og atter Hype.  Noen konservative dickheads som sitter og manipulerer pressen til å skape negativ debatt om frihet på internett aka youtube. Om websider somYoutube burde bli sensurert, og hvordan man kan forandre folks higer etter å eksponere seg selv i mer og mer ekstreme former.

Personlig er jeg både konservativ og liberal i den saken. Folk får faen meg ta og skjerpe seg om de ønsker å ha frihet. Noe som ikke er ønskelig er at Internett skal falle i sensurgrava pga folks tilsynelatende idiotiske trang til å bli "kjendiser".
Sa brura

Utlogget Forum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #34 : 10. april 2008, 00:33 »
Er det lov å voldta sånne jenter som enkelte her mener?  Skal knulle de i toern osv? Er ikke det litt sjukt?



Var det ikke meningen å straffe dem da? Være gode mot dem er liksom ikke synonymt med straff i min bok, ta fra dem mobilen, så skriker de nok tenker jeg.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #35 : 10. april 2008, 00:45 »
Evt hadde de dratt en "utilregnelig i gjerningsøyeblikket".. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #36 : 10. april 2008, 00:52 »
stakkars jente... håper de som var med på det blir hardt straffa og ikke bare litt hardt heller !

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #37 : 10. april 2008, 00:54 »
Jada, stakkars jente..Håper en gang folk begynner å bry seg om verdens virkelige problemer fremfor populærkulturellt fjolleri som dette.
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #38 : 10. april 2008, 00:57 »
Jada, stakkars jente..Håper en gang folk begynner å bry seg om verdens virkelige problemer fremfor populærkulturellt fjolleri som dette.
Hmm mener du at saken er tull å dra opp i forhold til de store problemene i verden?
Mener ikke å angripe deg for det eller noen ting, bare lurer. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #39 : 10. april 2008, 01:00 »
Det jeg synes var mest sjokkerende, var hvor ekle alle pA bildet var what

http://img405.imageshack.us/img405/6807/0407polk1cf5.jpg
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #40 : 10. april 2008, 01:08 »
Hmm mener du at saken er tull å dra opp i forhold til de store problemene i verden?
Mener ikke å angripe deg for det eller noen ting, bare lurer. Smiley

Både og Smiley
På en måte er det problemtisk på den måten jeg nevnte i et innlegg ovenfor, med tanke på spørsmål rundt internett og spesielt sider som youtubes kraft og eksponering. Yotube blir jo forsåvidt sensurert, men det er jo ikke der problemet ligger. Problemet ligger jo i at folk (spesielt yngre) er nermest syklig opptatt av å eksponere seg selv ( bli kjendiser), noe som i verste fall vil føre til at folk gjør mer og mer ekstreme ting, som igjen fører til at internett på sikt kan bli mer begrenset enn det er nå.

Og ja, hva er det egentlig som interesserer oss? Hvorfor provoserer dette oss og ikke sultrammede barn i Afrika, at vi forbruker altfor mye, oljepriser, hvorfor idioter kjøper store SUV`er, etc etc. Istedenfor å gjøre noe og innse at det er større problemer i verden enn noen drittunger som banker hverandre og filmer det, så skygger folk for øynene og reagerer på en sak som dette som om det er det fæleste de har sett og hørt om.  Jeg er sikker på at folk har hørt om at barn og kvinner voldtas og drepes hver eneste dag hele tiden andre steder i verden.

Det må jo komme av at dette er såpass lettfattelig og enkelt å relatere seg til, i motsetning til det andre jeg nevner, som liksom blir så "stort" og "langt unna" og ubegripelig å forholde seg til.  Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, noe som i og for seg er skremmende Smiley

Sa brura

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #41 : 10. april 2008, 01:15 »
Evt hadde de dratt en "utilregnelig i gjerningsøyeblikket".. biggrin
Ja, faen, glad de er i Florida og ikke i Norge.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #42 : 10. april 2008, 01:34 »
Både og Smiley
På en måte er det problemtisk på den måten jeg nevnte i et innlegg ovenfor, med tanke på spørsmål rundt internett og spesielt sider som youtubes kraft og eksponering. Yotube blir jo forsåvidt sensurert, men det er jo ikke der problemet ligger. Problemet ligger jo i at folk (spesielt yngre) er nermest syklig opptatt av å eksponere seg selv ( bli kjendiser), noe som i verste fall vil føre til at folk gjør mer og mer ekstreme ting, som igjen fører til at internett på sikt kan bli mer begrenset enn det er nå.

Og ja, hva er det egentlig som interesserer oss? Hvorfor provoserer dette oss og ikke sultrammede barn i Afrika, at vi forbruker altfor mye, oljepriser, hvorfor idioter kjøper store SUV`er, etc etc. Istedenfor å gjøre noe og innse at det er større problemer i verden enn noen drittunger som banker hverandre og filmer det, så skygger folk for øynene og reagerer på en sak som dette som om det er det fæleste de har sett og hørt om.  Jeg er sikker på at folk har hørt om at barn og kvinner voldtas og drepes hver eneste dag hele tiden andre steder i verden.

Det må jo komme av at dette er såpass lettfattelig og enkelt å relatere seg til, i motsetning til det andre jeg nevner, som liksom blir så "stort" og "langt unna" og ubegripelig å forholde seg til.  Jeg sier ikke at jeg er noe bedre, noe som i og for seg er skremmende Smiley


Sier noe der altså. Rart hvordan vi velger å se vekk i fra det som er daglige problemer i verden, og heller fokuserer på sånt som dette, som i bunnen og grunnen er småtteri sammenlignet med feks sult i forskjellige land i Afrika. Vi føler vel kanskje at Afrika er langt vekke, i tillegg til å være et alt for stort problem, mens sånt som dette er litt mer i vår retning, litt mer håndterlig og noe som mange føler ikke skal forekomme i et samfunn som har nok av alt.

Litt spesielt er det likevel, og det er naturlig at det får et visst fokus (selv om det kanskje hadde vært best å tie det ihjel, de nådde jo faktisk det de var ute etter, nemlig berømmelse); nå veit vi jo ikke alt om voldsutøverne, men ut i fra det man kunne se i filmen kunne det jo se ut som de hadde fine klær, brukandes hus.. I det heletatt, ungdom uten en bekymring i verden. Disse fant så ut at vold var veien å gå for å få oppmerksomhet. Som jeg sa, interessant; hva som kan ligge bak et så stort behov for oppmerksomhet, en så stor vilje til å bli sett at de er villige til å skade andre på denne måten. Hmm der så det i et par sekunder ut som om jeg forsvarte voldsutøverne, men det gjør jeg ikke, altså. Er bare det at det ofte ligger noe mer bak sånt som dette enn bare sinne... Det er jo faktisk ikke så ofte å høre at krangling som oppstod på internett endte med grov vold, som i dette tilfellet, det må være noe mer enn hat og raseri.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #43 : 10. april 2008, 02:49 »
Må si denne filmen gjorde meg kvalm  Lips Sealed
Trodde slik idioti var forbeholdt menn(gutter)!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #44 : 10. april 2008, 11:51 »
Den forsvant proposjonalt med innvandringen..... Grin

.. biggrin

Sier meg enig  Huh

"How come you don't like April?" skjønner det godt jeg så fette støgg som hu var! Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!