Skrevet av Emne: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"  (Lest 13478 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #60 : 10. april 2008, 23:23 »
Hehe, ok. Bor på Øvre Singsaker du da kanskje? Tongue Grin
HÆI! Jeg bor på Øvre Singsaker! Jeg er dog fra Bodø og sier _ikke_ "fette" Grin

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #61 : 10. april 2008, 23:35 »
HÆI! Jeg bor på Øvre Singsaker! Jeg er dog fra Bodø og sier _ikke_ "fette" Grin

Det at du ikke sier fette har vel noe med å gjøre at du flyttet til Øvre Singsaker? Tongue Der er (eller var iallefall) plassen for alle fine fruer og herrer :Smiley

Utlogget Nomadic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #62 : 11. april 2008, 06:55 »
Lest denne tråden nå, samt sett videoen fra overfallet og jeg kjenner det knytter seg skikkelig i nevene mine..  Angry  Kan bare forestille meg ubehagelig dette måtte vært for den unge jenta og hvor vanskelig hun nå måtte ha det med seg selv. For de som ikke har blitt utsatt for slike overfall er det kanskje vanskelig å forstå hvor tungt det er å bli utsatt for noe slikt når man er ei ung jente, men jeg må bare få si at jeg unner ingen denne opplevelsen.  Sad Men da det er sagt...

Slike "konger på haugen" mennesker finner du overalt også i Norge, hvor vi har vi mer enn nokk av slike "tøffinger". Det som er ekstra ille er at politiet yter en altfor dårlig innsats, om ikke ingen innsats i å gripe disse voldsutøverne.
Vet av flere jenter som har blitt banket helseløse i Trondheim av andre "jente-gjenger" og synes det er helt forferdelig å se all denne brutale volden og mangelen på menneskelighet som til stadighet er å observere. Det som er det værste er at disse jentene aldri opererer på et vis hvor den andre part kan forsvare seg, da de heller velger å være i et såppas stort overtall at selvforsvar bare ville vært bortkastet.
Vet flere har også anmeldt forholdene, navngitt de som har stått bak volden og ikke minst had vitner til volden de har blitt utsatt for. Vet også at disse jentene som har stått bak mange av voldsepisodene i Trondheim ikke er ukjente for politiet, men sakene har blitt henlagt på løpende bånd.. Synes dette er helt forferdelig med tanke på hva noen av disse jentene har blitt utsatt for, at DE er de som er nødt til å justere på hverdagslivet å gi avkall på friheten grunnet slike voldelige søppelhjerner.  Angry

Må vel nesten snakke ut ifra egen erfaring da jeg også er blitt utsatt for vold av slike "gjenger" og er blandt de som har måttet kuttet ned på min egen livskvalitet grunnet slike problemer.  furious

Må også med en gang si at dette er et avsluttet kapittel for min del, hvor jeg nå aldri villa latt noen ta fra meg friheten min til å leve livet fullt ut. Og at jeg for et par år siden startet å fungere som normalt igjen uten den tyngende bekymring for at noe slikt skulle kunne ramme meg igjen. Smiley Men hvis dette noen gang skulle skjedd meg igjen, så skulle jeg heller gitt vedkommende en real fight. Jeg skulle ikke dratt alene på sykehuset iallefall for å si det slik Grin
Ble altfor mye bla,bla,bla på meg nå...  Offtopic

Synes at den rette straffen for de som gjorde dette villa vært at de ble utsatt for det samme selv, slik at de hadde fått kjenne på akkurat det samme selv. Da dette ikke er værst når det skjer, men i ettertid da man skal fortsette med livet. Men dette er vel svært lite sannsynelig, og håper derfor at de får ei real tid bak murene i stedet for så de får tenkt seg grundig om.  Angry
Slike mennesker er allerede virkelig ute å kjøre når de tillater seg å gjøre slikt mot andre mennesker, og jeg stusser virkelig på hvilke foreldre disse ungdommene har når de er virkelig får seg til å gjøre slikt..  :Smiley Utviklingen blandt ungdommene er virkelig skremmende, både utenlands og i Norge..  Sad

Utlogget ToBigForDoors

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 962
  • Honnør: 492
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 962

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #63 : 11. april 2008, 13:22 »
alti gå ut på byen med et par buddies... ALTI
24 og feit

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #64 : 11. april 2008, 14:21 »
alti gå ut på byen med et par buddies... ALTI
Er jeg blåøyd om jeg sier at man i 99.9% av tilfellene får gå i fred om man er aleine og, så lenge man ikke er provoserende i oppførselen? For har gjort det mange ganger, serru, og jeg lever nå enda.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #65 : 11. april 2008, 14:26 »
Ah nesten. Wink Trønder jeg og, men trodde at det uttrykket der var litt mer utbredt lenger nord.. Har aldri hørt det hjemme i trøndelag i allefall. Ikke før nå, uansett..

Hehe, ta deg en tur på Fosen halvøya, så hører du dette i bruk + myyyyy mere Smiley

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #66 : 11. april 2008, 16:06 »
Er jeg blåøyd om jeg sier at man i 99.9% av tilfellene får gå i fred om man er aleine og, så lenge man ikke er provoserende i oppførselen? For har gjort det mange ganger, serru, og jeg lever nå enda.. Wink

Nope, ikke slik jeg har opplevd det iallefall. Går trutt og ofte aleine i byen på natterstid jeg, aldri opplevd noe. Er under den oppfatning at du skal provosere folk, men selvsagt finnes det noen som er ute etter bråk og da. Smiley Er derfor man trener er det ikke? Tongue

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #67 : 11. april 2008, 16:06 »
Påtalemyndigheten i Florida besluttet torsdag å stille de åtte ungdommene for retten som voksne. Dette innebærer at barna vil bli idømt langt strengere straffer enn hvis de hadde blitt prøvet som barn.

http://www.nettavisen.no/verden/article1751196.ece


Strengt i USA, ja Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #68 : 11. april 2008, 16:11 »

Strengt i USA, ja Grin

mm, og likevel virker ikke de ekstreme straffene preventive.
Den som ikke endrer seg til det bedre på 10 år, vil mest sannsynlig ikke endre seg i positiv retning på 30 år heller.
Når den preventive effekten ikke eksisterer i straffen, da er bare gjengjeldelse og hevn igjen.

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #69 : 11. april 2008, 16:13 »
Damn, jævlig strengt Shocked

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #70 : 11. april 2008, 16:13 »

Når den preventive effekten ikke eksisterer i straffen, da er bare gjengjeldelse og hevn igjen.

Er ikke dette grunnen til at USA faktisk fremdeles har dødsstraff på repertoaret da?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #71 : 11. april 2008, 16:24 »
Jo, det kan godt være... USA har fengslet 760 av 100 000. Norge har fengslet ca 70 av 100 000.

En mellomting ville kanskje vært på sin plass for begge!? I USA sitter 700 000 fengsel for BESITTELSE OG BRUK av cannabis... nesten en million i fengsel for å røyke hasj!! det er nesten en milliard i døgnutgift bare for soningen deres...

Waste of money.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #72 : 11. april 2008, 16:27 »
Et av hovedprinsippene med straff, er at man skal straffe handlinger som er skadelige for andre mennesker enn gjerningspersonen.
Slike tilfeller som denne volden mot ei jente skal straffes, fordi samfunnet ikke vil akseptere slik oppførsel...

men å bruke store ressurser på å fengsle noen hasjhoder.....

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #73 : 11. april 2008, 17:11 »
De oppnådde i alle fall kjendisstatusen de var ute etter Smiley
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: "Voldsvideoen som sjokkerer verden"
« #74 : 11. april 2008, 17:31 »
Selv om straffen kanskje ikke tilsvarer selve handlingen, iallefall i mine øyne, så må jeg likevel si at det gir meg en god følelse å se at de får en så kraftig straff som de mest sannsynlig vil få.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!