Skrevet av Emne: Trenings program  (Lest 1224 ganger)

Utlogget steel87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Trenings program
« : 18. januar 2004, 17:33 »
Hey jeg er en gutt på 16 år.. som skal begynne å trene, jeg har kjøpt meg en egometersykkel og et multi trenings apparat. (http://www.sportsmaster.no/prod/styrkeapp.htm)

Så lurte jeg på om noen kunne være så snill å lage et treningsprogram til meg:
Dag, øvelse, repetisjoner, sett osv.

har veldig lite peiling på dette med trening..så jeg trenger hjelp fra noen som kan Wink

Utlogget steel87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Trenings program
« #1 : 18. januar 2004, 17:34 »
glemete å si at jeg ønsker å få større muskler.. gjerne "6 pack" osv. og komme meg generelt i bedre form

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Re:Trenings program
« #2 : 18. januar 2004, 17:50 »
multi treningsapparat er det sånn med peck-deck og nedtrekk?vet ikke helt hvordan du kan få 6 pack,jeg har hatt det helt siden jeg gikk i 7ene klasse få r jeg trente sit-ups hver kvell,nå trener jeg situps og benhev 2-3ganger i uken.

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Re:Trenings program
« #3 : 18. januar 2004, 17:55 »
så ikke på den linken men du bør iallefall kjøpe deg et sett med manualer også får da kan du gjøre masse øvelser.

Utlogget steel87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Trenings program
« #4 : 19. januar 2004, 00:42 »
jaja.. greit d da.. jeg kan jo ta sit-ups som en del av treningen..
men jeg trenger ett program med ca antall reps og sett.. kan noen hjelpe meg?

Utlogget treningsnarkoman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86

  • The only easy day was yesterday..
Re:Trenings program
« #5 : 19. januar 2004, 14:47 »
Typisk mål for folk som started med å trene er: Større biceps(evt. overarmer) og six-pack. Slike ting kommer ikke av seg selv, spesielt ikke six-pack.
Vi har alle en six-pack, men den ligger som oftest gjemt under alt fettet på magen. Det du må gjøre for å få den fram er å fjerne det overflødige underhudsfettet. Jeg kan jo anbefale GK som en fin måte til å bli kvitt det, eller generell kardio. Du kan også kjøre sit-ups ett par ganger i uka hvis du vil, helst med en vektplate eller flere på kroppen da magemusklene tåler mye juling.

Vil også anbefale deg å i alle fall kjøre de "4 store" hvis du har mulighet. Og andre basisøvelser(øvelser som inkluderer flere ledd. f.eks benkpress, knebøy, markløft) i starten.
Lurer du på hvordan de forskjellige øvelsen utføres kan du jo spørre på forumet/søke på forumet. http://www.treningsforum.no/index.php?board=1;action=display;threadid=1196 <- Her finnes det animerte bilder av hvordan mange øvelser utføres.

Hvis man skal anbefale ett spesifikk program så burde du vel ha ting som en "vanlig stang" (evt. ez-stang), og ett par hantler(også kalt manualer hos noen). Og for ikke å glemme en rett benk(helst som kan stille i decline og incline posisjon). Først da kan man sette opp ett program, når man vet dine muligheter. Du bør også skrive hvor mye tid du kan bruke på trening hver dag, hvilke dager du ikke kan trene etc. Du kan også søke på HST, HIT, 4-split (helt ned til 2-split), etc. som er diverse treningsopplegg. Det er uttalige muligheter for hvilken måte du skal trene på. Hvor mange set etc. er anhengig av hvor ofte, hvilket program, hvor mye du tåler osv.

(verdt en honnør, hæ? Grin)
vet ikke helt hvordan du kan få 6 pack,jeg har hatt det helt siden jeg gikk i 7ene klasse få r jeg trente sit-ups hver kvell

Tror ikke akkurat at du prøvde å overkjøre magemusklene ved å ta tusenvis av sit-ups hver kveld hjalp det store(ikke forstå meg feil), her går det på UNDERHUDSFETT. og delvis størrelse på magemusklene.
There´s no trafficjam on the extra mile!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!