Skrevet av Emne: MariusMessiah - The time for sutring has past!  (Lest 123628 ganger)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #105 : 08. september 2008, 12:11 »
he he, ja det gjør vel det… tror også det ble litt mye havregryn for trening - til tross for at jeg brant alt, og begynte å stinke salmiakk på slutten av cardioen.

gøy å være nerd.

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #106 : 10. september 2008, 09:38 »
Hm, ok trening, fortsatt vondt i armen. Må ringe lege nå - nå holder det...

Og nå tror jeg det holder med Keto også. Møkka lei, dårlige resultater, mindre armer, nedgang i vektrommet og generelt dårlig humør pluss at anlegget i bilen plutselig låter crap. Tongue

Føkk it, tenker jeg - nå måre byggast?

Og igjen har jeg ikke klart å nå målet mitt… Sad

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #107 : 10. september 2008, 10:19 »
Hm, ok trening, fortsatt vondt i armen. Må ringe lege nå - nå holder det...

Og nå tror jeg det holder med Keto også. Møkka lei, dårlige resultater, mindre armer, nedgang i vektrommet og generelt dårlig humør pluss at anlegget i bilen plutselig låter crap. Tongue

Føkk it, tenker jeg - nå måre byggast?

Og igjen har jeg ikke klart å nå målet mitt… Sad



Målene dine var som følger:

Armer: 40 cm + (ikke oppnådd. Ikke rart da du deffer)
Sideflesket mindre: (her har du garantert fått en forbedring, selv om det ikke er så lett å se dette selv)
Se ut som du trener: (oppnådd)

Få høre nye mål nå da. Så har du noe å strekke deg etter. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #108 : 10. september 2008, 11:28 »
Mja, la meg se…

 40+ still - må bli større , mindre sideflesk, øh, se ut som om jeg har trent ennå mer…

Det må da for faen (sa han hissig) gå an å trene og bli sterk uten å A) bli feit eller B) deffe bort alt en har trent opp...? Drit kjedelig dette iallefall. Kanke ha mista så mye sideflesk, fortsatt masse - ser bra ut fra siden, krise forifra. Alt for mye fett på brystpartiet også - akkurat sånn at jeg ser ut som om jeg har trent hvis jeg står foran speilet og bruser meg opp som en hane - ellers ser jeg bare ut som en småsunn 40 åring.

Shit, jeg er jo bare snart 36 Smiley

men seriøst: Skjønner ikke at jeg har så mye dissefett når jeg trener så mye, og spiser så forsiktig. Spørs om ikke keto'n er over nå, og grove kornprodukter og lite fett er back in business. Det har jeg vel ikke prøvd ordentlig etter at jeg begynte å trene aktivt igjen…

Snakker om kost: Er det egentlig nødvendig å dose på med karbopulver og shit rett etter trening? Eller holder det med en banan og proteinpulver med melk?

Fikk time idag 14:15 hos legen, så nå følger vel fysioterapeuttime. nå skal den jævla armen bli bra!

Epilog: Faen, dette er vel ikke starten på Fimbulvinteren vel? Vondt i armen, anlegget streiker, Xboxen kaputt og sideflesket nekter å gi seg?

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #109 : 10. september 2008, 13:59 »
Ha ha. Vel, i teorien holder det faktisk med protinpulver etter trening. Men da gitt at du får i deg karbs gjennom mat ikke så alt for lenge etter trening.

Hva gjelder å bygge muskler og forbrenne fett samtidig, går dette selvsagt an. Det som er problemet er at det går nok tregere enn hvis du ligger greit i kalorioverskudd, for så å deffe (underskudd). Dvs, man trenger ikke å ligge i kcal overskudd, men ligger man i overskudd får ihvertfall kroppen det den trenger for å vokse maksimalt. Så fremt man spiser nyansert og sunt.

Husk at "dissefettet" ditt, uten at jeg kan bedømme dette, er sannsynligvis det siste som slipper på deg. Slik er det med rævfettet mitt, og jeg må HELT ned i kjelleren for å fjerne alt.

Fimbulvinteren viser seg når gutter blir menn. Når jeg driter langt i om jeg holder vann, og du bruker xboxen som middagsbord.  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #110 : 10. september 2008, 15:34 »
... og når jeg syntes sideflesket er gromt! Shit! Det er helt heavy! Aldri!

Var hos legen og fikk en kortisonsprøyte i armen gitt. Hvis ikke det funka skulle jeg begynne med fysio, men det hadde jokjempe effekt på den andre armen, så fingers crossed.

Ang karbo og kalorioverskudd er det noe sånt jeg også har ment. Tror jeg tarn litt på feele'n og begynner med mer karbo, kutter fett, og øker gradvis. Tilslutt blir jeg vel feit, så da må jeg vel veie og telle kcal for evt å deffe da - hvis ikke bare holder jeg svoret i sjakk ved å minske litt på mat mengde.

Sa han nonchalant - tenker vekta kommer fram ganske fort jeg… He he, den er fortsatt på kjøkkenbenken, det er jo bare at nå skal jeg evt telle kcal og ikke carbs.

Men nå skal jeg faen meg spise rugsprø med makrell i tomat med salsa! 4 rugsprø? det blir 25 gram karbo det. Hele dagsdosen.

Føkk keto!

Cheesy

Men ere fimbulvinteren som GJØR gutter til menn, eller KOMMERN først når gutter blir menn?

Og når blir jeg mann? Og har DU blitt det i forbindelse med NM? Det er jo i oktober, eller hva - rimelig nære vinterstid - for ikke å snakke om min bursdag *36 år ja!


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
MariusMessiahs kortisoninjeksjon
« #111 : 11. september 2008, 15:04 »
Mja!

Da har jeg omsider vært hos legen med armen. den har vært vond i 1-2 mnd nå, så når jeg nesten ikke klarte å stifte sammen noen printer på jobben var det nok…

Ingen trening av høyrearmen på en uke nå, så da velger jeg å la den vile helt og bare trene bein. Det blir 2 beintreninger før neste onsdag det. Nå skal pipestilkene få gjennomgå!  Grin

har også avsluttet ketodeffen, rett og slett pga mangel på resultatene jeg ønsket meg, og dermed total mangel på motivasjon. Føler meg ganske sprek idag, og gleder meg til beintrening i morgen.

har funnet ut at jeg må trene litt teknikk på knebøy. jeg har stanga altfor langt opp på skuldrene, så det er nok derfor jeg tipper framover når jeg drar på kg. Gøy. Smiley Fikse fikse…

gleder meg skikkelig til armen er bra - som jeg håper den blir. Hvis ikke må jeg gå til fysio. Hadde super effekt av kortison i andre armen,så jeg har høye forhåpninger. Da hadde jeg prøvd kiropraktor, massasje, nåler, manuell terapi, og ingenting hjalp for jeg gikk til legen og POW - frisk av kortison.

Tongue So much for the natural way…

SULTEN! JOBBE!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #112 : 11. september 2008, 15:55 »
Heh, møkka sulten nå som jeg har gått av keto.

Shit, ikke noe proteiner her, bare ris og svineri! Tok en 110 gr boks med makrell i tomat som mellommåltid. Jafs! Hm, det svinger vel det - 230 kcal, 7 gr karbo og 14 gr protein…

Ja, det er jammen deilig "å slappe av litt" på kostholdet Smiley
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Halla pingler!

OK, nok en beinøkt pga kortisonsprøyta på Onsdag. Shake med melk og havregryn til frokost nå som ketokuren er over. Mye mer trøkk på trening! Smiley

Shake etter trening også, da med litt karbofuel oppi i tillegg til skummet melk. Det blir rett da over 30 gr karbo og med rett over 45 gr protein. Ikke noe mage og cardio idag, gjorde det på mandag og onsdag. Nå er det cardio 2 ganger i uka tenker jeg. Og da IKKE etter bein.

Prøvde meg på litt teknikk på knebøy idag, men endte opp med å presse 80kg. Gikk litt bedre, men armen murret når jeg støttet, så jeg vet ikke om det var så lurt. Fortsatt problemer med å ikke lene meg framover når vekta kommer over 75 kg, selv om jeg prøvde å legge stanga øverst på ryggen, og ikke på skuldrene.

Da tenkte jeg at jeg skulle se om jeg kunne avtale en tid med en treningsveileder, slik at han kune sjekke ut teknikken min. Det gikk alltid veldig bra på Elixia Sjølyst.

Men kunne jeg det? Neeeeeei, det har de nemlig sluttet med… Sluttet med ja… Så fa måtte jeg få en personlig trener time, eller så kunne jeg selfølgelig huke tak i en motivator for å få hjelp.

bare det at jeg aldri har sett en jævla motivator der, de er alle opptatt med PT timer. Kanskje det er for tidlig.

Eller kanskje Elixia Collusseum begynner å bli DRITT!  furious

Slutta med treningsveiledere, og dessuten slutta med prøvetimer. En drop-in time koster 200 spenn, fikk jeg vite av Bjørn her på forumet… Øyh Bønna! Jeg anbefaler ikke Collusseum lenger! Ikke idag iallefall…

Mens Death Magnetic med Metallica blir bare fetere og fetere… Grin

Ha en fin en!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #114 : 14. september 2008, 12:27 »
SPisedag!!!

øh, eller var det igår...? Barnebursdag med resten av fam igår, så det ble litt pølser og litt pottis og et par drinker når alle var gått... til tross for karbo veier jeg alikevel bare 82.9 kg?

Snodig... Da blir det vel ennå mer deffing da - Cheesy mens jeg venner kroppen til mer karbo rolig og pent...

fortsatt vondt i armen, håper kortisonen gjør nytten sin til onsdag. Tenker jeg prøver litt bryst og triceps da, og biceps på fredaq hvis gudene vil... håper på litt chins m/omvendt grep, og kanskje noe annet som ikke krever vridning av underarmen.

Imorgen er det iallefall bein igjen. Tror ikke jeg kjører hverken markløft eller knebøy, for å spare armen. Blir litt avveksling også, stille før stormen...

Hva nå tro? Litt mer mat?
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #115 : 15. september 2008, 10:19 »
Hipp!

Bein nok en gang ja… Droppa knebøy, for å spare armen, og heller ikke noe mark. Skal prøve å trene litt bryst og triceps onsdag, se om armen holder - så biceps og rygg fredag hvis den er bedre. Hvis ikke blir det fysio.

Armene har svunnet hen i pause jo! Kun 38cm igår - de var jo iallefall 39… Sad

Pån igjen! Cheesy

Idag, uten knebøy først hadde jeg ganske mye trøkk i beinpress. Litt forsiktig der pga korsryggen, siden jeg ikke er vandt til den øvelsen, la jeg på litt etterhvert. Kunne dra på mer enn jeg trodde gitt! Smiley Blir spennende framover.

Begynte med 10x100, så 10x160, 10x170, 10x180 og så til slutt 8x200. Beina begynner å komme seg, men de er fortsatt uforholdsmessige lange å tynne.

Omsider er de iallefall tykkere enn armene mine Cheesy

Etter 10 min oppvarming på tralla, Beinpress, lårstrekk, Hamstrings, utfall og legger er jeg rimelig sliten i skoa… Men definitivt sterkere nå som jeg spiser  karbo. Mye morsommere det, men litt irriterende at jeg ikke fikk "keto-kura" bort det flesket jeg ville. ganske mislykka kur egentlig... Alikevel er jeg 1.87 og veier rundt 83.5 kg, med fett% på 16.4, så jeg er ikke sånn superfeit. Bare det at jeg føler mesteparten er på siden…

OK, nå må det jobbes!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #116 : 15. september 2008, 10:36 »
Hipp!

Bein nok en gang ja… Droppa knebøy, for å spare armen, og heller ikke noe mark. Skal prøve å trene litt bryst og triceps onsdag, se om armen holder - så biceps og rygg fredag hvis den er bedre. Hvis ikke blir det fysio.

Armene har svunnet hen i pause jo! Kun 38cm igår - de var jo iallefall 39… Sad

Pån igjen! Cheesy

Idag, uten knebøy først hadde jeg ganske mye trøkk i beinpress. Litt forsiktig der pga korsryggen, siden jeg ikke er vandt til den øvelsen, la jeg på litt etterhvert. Kunne dra på mer enn jeg trodde gitt! Smiley Blir spennende framover.

Begynte med 10x100, så 10x160, 10x170, 10x180 og så til slutt 8x200. Beina begynner å komme seg, men de er fortsatt uforholdsmessige lange å tynne.

Omsider er de iallefall tykkere enn armene mine Cheesy

Etter 10 min oppvarming på tralla, Beinpress, lårstrekk, Hamstrings, utfall og legger er jeg rimelig sliten i skoa… Men definitivt sterkere nå som jeg spiser  karbo. Mye morsommere det, men litt irriterende at jeg ikke fikk "keto-kura" bort det flesket jeg ville. ganske mislykka kur egentlig... Alikevel er jeg 1.87 og veier rundt 83.5 kg, med fett% på 16.4, så jeg er ikke sånn superfeit. Bare det at jeg føler mesteparten er på siden…

OK, nå må det jobbes!

Kjempebra! husk at ikke armene svinner hen så fort. Smiley Mye vann som forsvinner når man ikke trener.

Keto er ikke for alle. Noen trives godt, og andre får ikke noen resultater. På diett er det vel en moderat karbo, moderat fett og høy protein - diett som er den tradisjonelle. Så jeg ville nok gå for dette neste gang. Karb som energi et måltid, og fett det neste. Om hverandre. Ikke begge samtidig. Smiley

Edit: Men du skulle ikke på diett fremover, så da kan man jo være løsere i snippen. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #117 : 15. september 2008, 20:56 »
takker…  ikke diett? Hee hee, stemmer det - men for å ikke bli en feiting prøver jeg meg nå på lite til moderat med fett, mye protein, passe mye karbo, men aldri mer enn protein, og aldri fett og karbo samtidig.

Dessuten prøver jeg å kjøre karbo mest før og rett etter trening, og ligge lavt med karbo på kveldene... Prøver…

helt til november - da er det litt løsere da lizm... Cheesy
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #118 : 16. september 2008, 13:22 »
Hm, en ting slår meg... Er rugsprø med makrell i tomat så jævla sundt?

4 rugsprø blir 24 gr karbohydrat
1 110 gr boks makrell i tomat med salsa inneholder 230 kcal, rundt 12 gr protein, 7 gr karbohydrat, og hele 17 gr fett (tror jeg) Det blir en del karbo og fett i samme måltid det, selv om 12 gr eller noe er umettet…

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #119 : 16. september 2008, 13:33 »
Hm, en ting slår meg... Er rugsprø med makrell i tomat så jævla sundt?

4 rugsprø blir 24 gr karbohydrat
1 110 gr boks makrell i tomat med salsa inneholder 230 kcal, rundt 12 gr protein, 7 gr karbohydrat, og hele 17 gr fett (tror jeg) Det blir en del karbo og fett i samme måltid det, selv om 12 gr eller noe er umettet…



Først; definer sunt. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!