Skrevet av Emne: MariusMessiah - The time for sutring has past!  (Lest 123614 ganger)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #135 : 10. desember 2008, 14:01 »
Begynner å elske strakmark Cheesy nå som teknikken kommer - syntes derimot knebøy suger… Tongue har 80kg der nå (dype-uten å tippe forover, samt tyne ryggen unødig) selv om jeg tror jeg har tatt 10 x 93 på mitt sprekeste før den syden-turen Smiley

Drit i fett% ja! Smiley Tror faktisk jeg skal det litt framover - første gang siden høsten 92…

bare den helsikes armen kunen te seg snart…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #136 : 10. desember 2008, 14:21 »
Begynner å elske strakmark Cheesy nå som teknikken kommer - syntes derimot knebøy suger… Tongue har 80kg der nå (dype-uten å tippe forover, samt tyne ryggen unødig) selv om jeg tror jeg har tatt 10 x 93 på mitt sprekeste før den syden-turen Smiley

Drit i fett% ja! Smiley Tror faktisk jeg skal det litt framover - første gang siden høsten 92…

bare den helsikes armen kunen te seg snart…

Spiser du rent og sunt, så skjer det ikke noe dramatisk med %'en uansett. Karb når man trenger, og fett og proteiner gjennom dagen så tror jeg bare du vil vokse-vokse-vokse. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #137 : 10. desember 2008, 14:48 »
vokse og vokse! Cheesy

men litt sjokolade og is og pizza og pølser og drinker i helgene gjør at det KAN bli i overkant sideflesk framover…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #138 : 15. desember 2008, 15:45 »
Skipp

mjaaa. fortsatt ikke bra i armen, men nå bytta helt over på bryst og skuldre med hantler istedet for de jævla maskinene.

begynner å nærme meg 39 rundt armene igjen - tror rek var 39.2? Men det er nok mye pga litt mer fett på kroppen også.

Tror ikke jeg har kjørt så mye over 27 kg i hver hånd på incline hantelpress, så det er av mystiske grunner er positiv overraskelse.

19.5 i hver hånd på skulderpress er heller ikke så veldig mye unna gamle takter som var sånn 22, så det er positivt. Da er det vel bare å vente på å bli helt bra da, mens jeg trener og spiser og prøver å ikke bry meg om at jeg nok ikke blir på mitt netteste det neste året.

Cheesy


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Tilbake etter juuuul
« #139 : 05. januar 2009, 10:19 »
Jajjajja

da var vi tilbake etter en lang ferie fra 22 desember. Så til min forskrekkelseat jeg ikke har gå†t opp mer enn et par kilo i jula. Litt dritt egentlig, for det er noen gensere og et par bukser er faen meg blitt for små…

det betyr utbytting av masse det! Crap!

Vel vel, deilig å være i gang igjen, selv om ikke formen var helt på topp etter så mye spising, null bevegelse og ikke minst drikking og cigarillo røyking.

Cigarillos er det slutt på nå - ikke noe mer cigar i festlig lag etter 1 januar. Og min i overkant glede over å være påvirket av rusmidler tenkte jeg jeg skulle prøve å dempe litt Smiley spes i starten her nå, slik at jeg ikke blir fristet til å kjøre på med magadrag av cigar og cigarillos ved festlig lag…

Det kjipeste er alikevel at armen ikke er bra, selv etter drøye 14 dagers hvile. Det betyr at jeg må ta noe mer behandlig - noe dype vibrasjonsbehandlinger kiropraktoren anbefalte ved arrvev på muskelvevet skulle visst være veldig bra, så får vi se. Dette går iallefall ikke lenger. Har ikke fått trent ordentlig armer siden juni nå, så spesielt høyre armen har blitt mye mindre enn ønskelig.

Kjipt.

Ah, morgenmøte på jobben. Jeg kjenner jeg brenner av entusiasme over nye festlige designoppgaver… Tongue

snakkes…


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #140 : 05. januar 2009, 14:39 »
Jajjajja

da var vi tilbake etter en lang ferie fra 22 desember. Så til min forskrekkelseat jeg ikke har gå†t opp mer enn et par kilo i jula. Litt dritt egentlig, for det er noen gensere og et par bukser er faen meg blitt for små…

det betyr utbytting av masse det! Crap!

Vel vel, deilig å være i gang igjen, selv om ikke formen var helt på topp etter så mye spising, null bevegelse og ikke minst drikking og cigarillo røyking.

Cigarillos er det slutt på nå - ikke noe mer cigar i festlig lag etter 1 januar. Og min i overkant glede over å være påvirket av rusmidler tenkte jeg jeg skulle prøve å dempe litt Smiley spes i starten her nå, slik at jeg ikke blir fristet til å kjøre på med magadrag av cigar og cigarillos ved festlig lag…

Det kjipeste er alikevel at armen ikke er bra, selv etter drøye 14 dagers hvile. Det betyr at jeg må ta noe mer behandlig - noe dype vibrasjonsbehandlinger kiropraktoren anbefalte ved arrvev på muskelvevet skulle visst være veldig bra, så får vi se. Dette går iallefall ikke lenger. Har ikke fått trent ordentlig armer siden juni nå, så spesielt høyre armen har blitt mye mindre enn ønskelig.

Kjipt.

Ah, morgenmøte på jobben. Jeg kjenner jeg brenner av entusiasme over nye festlige designoppgaver… Tongue

snakkes…




Grin

Husk på at massen ikke blir så fort borte som du skal ha det til. Litt er greit, men hovedparten er nok vannmengde. Smiley

Selv har jeg hatt noen uker nesten uten trening. Tungt i går! Puh!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #141 : 06. januar 2009, 10:43 »
Joa, det er vel riktig det der…

Tungt igår ja! Og støl idag! shit, og  imorra blire verre!

Har bestilt time hos en vibrasjons-terapeut greie på fredag nå, så det blir spennende. I mellomtiden skal jeg få litt healing hos en som leier lokale oppi andre etasjen her… Ingenting skal være uprøvd. brenner etter å curle hantler til det brenner i biceps! Cheesy

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #142 : 02. februar 2009, 10:34 »
Hipp!

Ikke mye fres her i det siste. Masse sjukdom i familien ennå, Lille Julie på 2 har nå fått streptokokker og lungebetennelse etter å ha slitt med øyekatarr, så fraværet fra  jobben er litt i øvre snittet her nå føler jeg.

Tross alt driver jeg og trener. Siste nytt med armen for de som er interessert er at fysioterapeuten som gav meg trykkbølgebehandling lurer på om jeg har en reptur i brachialis (eller hvordan det staves) og vil jeg skal ta en MR eller ultralyd. Uansett er det hvile som må til.

Er extremt drittlei den armen nå og lurer på om jeg ikke begynner å miste hele treningsdriven… Endelig smertefri i venstre arm, så fører en føkkings trefelling tilat høyrearmen blir ødelagt også.

Helsike heller - nok en gang er sommerformen ikke til å redde. Har har smerter siden Juli i fjor, og den forrige armen satt jo i over ett år før en kortisonsprøyte plutselig gjorde underverket, så jeg må vel holde ut litt til.

Drit kjedelig å ikke få trent ordentlig. Dritt lei av å trene uten resultater - prøver liksom bare forgjeves å holde ved like, mens armene krymper sakte men sikkert. Nede i underkant av 38cm nå, og får ikke ordentlig pump i høyre armen selv om jeg tvinger meg til å trene litt biceps…

… som jeg vanlighvis ikke gjør pga smerter - så jeg trener lett, og konsentrert nedtrekk og sittende roing - som vel holder biceps litt i bevegelse, men det er det.

Kjipt. Særlig nå som jeg var skikkelig i gang med bra trening.

Får jobbe litt jeg da… snakkes når det skjer noe verdt å skrive om. - som ikke er kjipt da, seff…

Bånn humør - og idag fikk jeg ikke starta bilen heller.

Føkk. Smiley ha ha nedturer om vintern er fett…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #143 : 24. februar 2009, 12:43 »
Ah, virker som om jeg er tilbake igjen… har hatt problemer med å logge ut/inn/skrive innlegg…

Skal på Frogner å ta MR av armen nå. Da får jeg vite om fysioen har rett i at jeg kan ha en innvendig ruptur bak biceps.

Stas.

Holder fortsatt koken med trening, har vært litt slapp de siste par ukene grunnet jobbing, og fortsatt sykdom, men jeg er frisk nå og har stort sett trent 3 ganger i uka. Litt motivasjonsproblemer, men det få® være. Begynner å se veldig fram til å få trent skikkelig armer, så jeg håper jeg blir bra snart.

Har jeg en kjip revne i armen må jeg vel hvile, så da spørs det hvordan jeg kan trene mens det heles. Fortsatt vondt hvis jeg prøver å trene biceps, så det kommer iallefall ikke på tale. Har hatt vondt i over 6 måneder nå, men har jo prøvd å trene biceps her og der bortsett fra i det siste, så det kan jo hende jeg kan trene rygg, bryst og skuldre i maskin, der ikke støttemusklaturen blir brukt.

I alle fall er dette en blimrende anledning til å kjøre bein - så jeg holder vel ut litt til - selv om jeg er hobby-bipolar og noen ganger hater den &$%#^@! armen så jævlig at jeg får lyst til å rive den av.

i Smithracket - bare for å skremme de jævlene som trener biceps og sumo mark der.

OK! DA stikker jeg og tar MR. Gleder meg til å ligge helt stille inni den lille klaus-trommelen mens det dunker og braker rundt meg. Cheesy
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #144 : 24. februar 2009, 14:53 »
Mja, da var MR unnagjort.

Ikke særlig ubehagelig syntes jeg. Jeg sovna inni der. Ha ha - det eneste som var litt kjipt var at armen ble lagt i klem og strekk inntil kroppen slik at den også hadde sovna og kjentes ut som om jeg hadde tyna den med hantler da jeg våknet.

vel vel

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
MariusMessiahs får liten effekt av knebøy
« #145 : 25. februar 2009, 12:34 »
Grei form idag igjen. Kjører hardt på bein - ikke knebøy, da det legger press på armen / albuen, men beinpress og mark, samt hamstrings og lårstrekk i maskin + legger da.

Begynner å få litt bein nå - men til tross for lite trening av overkroppen har jeg fortsatt "litt store" armer og "litt stor kasse" med "litt" rygg.  Syntes fremdeles ikke at jeg kan kalle beina og leggene mine litt store, så det er vel bare å fortsette til de blir minst det.

Nå har jeg lange, slanke bein da, så jeg får ikke sinnsyke lår på noen år ennå tror jeg.

Lurer på om jeg leste en artikkel på forumet her om at ikke alle fikk maks nytte av knebøy, pga lengde på beina? Kan det gjelde meg tro? Jeg har hatt, mens jeg kunne trene det, rimelig dårlig framgang i knebøy, mens både str og vekt oppgang har vært fin ved beinpress og mark.

Syntes rett og slett knebøy er maks ubehagelig i alle andre kroppsdeler enn låra… Alt over 85 kg begynner å ta alle andre steder enn "det skal" mens jeg har betraktelig mer i strakmark.

mystisk?
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
MariusMessiahs prøver å holde koken
« #146 : 27. februar 2009, 11:22 »
Heh! Idag hadde jeg jammen en aldri så liten opptur.

Til tross for vondt i armen (ikke noe resultater fra MR ennå) har jeg trent jevnt og trutt, men føler at jeg primært har forgjeves forsøkt å holde nivået oppe. Selvsagt har motivasjonen også minket litt, ettersom det eneste jeg kan trene full guffe på er beina…

Idag derimot, etter å ha trent bare nedtrekk og sittende roing, lett og konsentrert på ryggen, samt dips og pushdowns for å kjøre litt armer uten å bruke for mye støttemuskler, ser jeg at jeg ikke har ramla helt sammen - som tidligere antatt...

Legger ved et lite bilde her, fra min beste side… for å sammenlikne med avataren. Litt mindre armer, det er så, og litt mer flesk, men baksiden av skulderen er jammen litt større, og brustet er ikke så mye mindre heller.

Fin fine greier - litt ekstra motivasjon for en gammal skada fyr, som prøver å holde humøret oppe mens jeg venter på diagnose på høyrearmen.

tok et bilde forifra også - men det ble enda mer ute av fokus - så jeg får ta noen nye… Dessuten syntes jeg det var drøyt med sideflesk der plutselig… Tongue

Burde kanskje legge det ut likevel, så man kan se for og etter sommerdeff.

Sommerdeff - som kommer til å ribbe armene mine siden jeg ikke får trent noe biceps

Nei, nå må der jobbast!

Ha en fin en!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
MariusMessiahs holder koken
« #147 : 02. mars 2009, 10:31 »
Hipp!

Rimelig motivert for tiden - håper det holder seg, med tanke på min hobby-bipolare psyke. Prøvde å trene litt forsiktig konsentrert sittende biceps med EZ stang, og det gikk fint. Kanskje fordi jeg hadde 5 kg på hver side - men det har jeg prøvd for og smertene har vært langt over "middels"…

Klarer nå å kjøre pulldown og sittende roing uten å kjenne noe særlig i armen. Nå kjører jeg veldig konsentrert for å skåne armen, 65 kg lavt, mot tidligere 93 så jeg har litt å ta igjen, men da brukte jeg uten tvil mer biceps, så jeg vet ikke om jeg skal opp der igjen.

3x10x75 kg på legger, bånna lårstrekk (114 tror jeg) 3x10 og 8, 7 og 6 x 78 kg på lårbøy gjør at jeg er oppe igjen på det jeg var før sommeren i bein.

Kjørte 85 kg knebøy idag - drit lite - men jeg får bare fortsette å kjøre mark for å styrke rygg og se om jeg ikke kan komme meg over 100 snart.

Kjørte forresten 10x60, 10x90 og 10x100 på strak mark idag, så det kommer seg. Tør ikke ta så mye mer der - kjenner det strekker godt i høyre armen, spes på siste sett.

Egebtlig ganske fornøyd, bortsett fra at jeg er blitt ganske feit… Smiley  - håper jeg virkelig blir bedre i armen, blir jeg frisk før sommern skal jeg faen meg drite i deff og bygge bygge bygge helt til neste April.

Kom igjen karma, hjelp meg litt nå! Smiley
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #148 : 04. mars 2009, 10:37 »
Ser ut som om karmaen hjelper meg litt - iallefall til å holde interessen oppe. idag kjørte jeg 90kg i knebøy - selv om jeg bare klarte 3 stk etter 3 sett med 85.

Syntes fortsatt det er rimelig trist og ikke kunne kjøre armer - ser nå at noen av de flisene som skottet sidelengst over på vektene mine når jeg begynte å trene på Colusseum har blitt vel så store, om ikke større enn meg rundt armene nå - iallefall med pump… Overrasker meg selv at det plager meg egentlig - har aldri brydd meg om hva andre tar i kg, eller hva andre gjør - men jeg syntes jeg ser litt fislete ut der jeg står og marker strake mens alle koser seg med EZ stang og hantler.

haha - kjeft'a, Marius! Cheesy

Noe nytt? Neeei, ikke noe annet enn at jeg kjøpte noen stygge grå joggebukser i går, som er sinnsykt behagelige å trene i i forhold til alt annet jeg har. Jeg har, til tross for at jeg ikke har så kraftige bein, revna 3 treningsbukser under knebøy. Hva f... ser ikke ut som noen andre har det problemet?

Biceps... vil trene biceps... BICEEEEPS!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #149 : 04. mars 2009, 10:50 »
Bra form det der Marius! Smiley kongen av fitnessform?

Ang knebøy - selv om du ikke føler noe fremgang, syntes jeg absolutt at du ikke skal kutte ut. Du får igjen for så mye annet ved å trene mark og bøy. Med mindre det er vondt å trene dette da. Du trenger derimot ikke å kjøre 10x10 her, men et par jobbesett. Så får du heller dra på litt på andre øvelser. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!