Skrevet av Emne: MariusMessiah - The time for sutring has past!  (Lest 123368 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Bra form! Det her har jo komt seg skikkelig! Men hva med litt andre poses? Så man får et litt bedre bilde av fysikken Grin

GJ!

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Heh - nå orker jeg ikke lime inn mer crap Smiley

Til tross for litt lite søvn i natt, var jeg i rimelig god form idag.

LIgger fortsatt på 30 kgs hantler x 11, 9 og 8 reps på skråbenk - og det er ganske bra syntes jeg.

Fortsatt masse sideflesk igjen, og jeg lurer på hvovr mye jeg må ned i for det blir borte. SYntes nesten det ser MER ut nå enn for en uke siden, dette til tross for at vekten er nede i starten av 83.

Må kjøpe nytt batteri til vekta tror jeg - den har vist fra 82.9 til 84 siden jeg kom hjem igår. Ligger nok et sted mellom 83 og 83.5 tenker jeg

Lurer også på om jeg skal begynne å innta litt frukt før og etter trening - begynner å li veldig flat i musklaturen, får nesten ikke noe pump pga keto og lite vann i kroppen, Hadde vært festlig med litt større armer, lizzzm…

Hvr lenge kan jeg kjøre keto uten å miste for mye masse tro? Har kjørt ganske strikt siden 7-8 juni eller noe - og ikke rørt noe annet enn keto kost i hele ferien - ikke noe vin, ikkenoe cigarillo, ikke noe jordbær…

Har føkkings lyst på pommes… Smiley

Får vel bare bite tenna sammen…  Eller burde jeg spise litt frukt/carbs før trening…? Noen som har mer greie på keto enn meg her?

Anyone?

Er det på tide med TKD?

ære det? ære? Smiley
 
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Bra form! Det her har jo komt seg skikkelig! Men hva med litt andre poses? Så man får et litt bedre bilde av fysikken Grin

GJ!

takker - joa - men det er ikke så lett å ta bilde av seg sjøl med mobil i andre poses - og som du ser - det er bare fra sia jeg ser bra ut Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Heh - keto-pizzaen var forresten ikke så riv ruskende gæærn…

Men det er begrenset hvor mye en tynn deig kan føkke opp tomatsaus, 150 gr revet ost, fersk oregano, skinke, champignon og hvitløksrømmedressing…

Jeg tor faktisk påstå at ketolyse soyaproteinet er et dritt-produkt det ikke er noe vits i å kjøpe i det hele tatt… Da er det bedre å spise en Atkins-bar eller lage noe annet fra atkins oppskrifter, enn de tørre fæle pappaktige møkka rettene, det drittmelet der lager.

Sånn. Der var det sagt.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Alt som mangler nå er frukt, 20 kg muskler og implentering av auto regulering også tar du 400 i knebøy om noen få uker! Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Heh - keto-pizzaen var forresten ikke så riv ruskende gæærn…

Men det er begrenset hvor mye en tynn deig kan føkke opp tomatsaus, 150 gr revet ost, fersk oregano, skinke, champignon og hvitløksrømmedressing…

Jeg tor faktisk påstå at ketolyse soyaproteinet er et dritt-produkt det ikke er noe vits i å kjøpe i det hele tatt… Da er det bedre å spise en Atkins-bar eller lage noe annet fra atkins oppskrifter, enn de tørre fæle pappaktige møkka rettene, det drittmelet der lager.

Sånn. Der var det sagt.
Pizzadeig av prottispulver? Det hørtes ille ut Tongue

Hvordan synes du styrken har holdt seg? Kjørte litt syklisk keto selv før jul, og merket ikke særlig mye til at trykket eller noe som helst endret seg. Men det var som sagt med oppkarb hver lørdag, kanskje det er annerledes hos deg?

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Alt som mangler nå er frukt, 20 kg muskler og implentering av auto regulering også tar du 400 i knebøy om noen få uker! Cheesy

haha - jepp - litt frukt nå, så blire farlig! Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Pizzadeig av prottispulver? Det hørtes ille ut Tongue

Hvordan synes du styrken har holdt seg? Kjørte litt syklisk keto selv før jul, og merket ikke særlig mye til at trykket eller noe som helst endret seg. Men det var som sagt med oppkarb hver lørdag, kanskje det er annerledes hos deg?

Jepp - det er ille - men ikke så ille som brødet. Soyaproteinet er et slags mel, og oppfører seg som et også. SYnd det ikke smaker som et bare…

Trykket etter keto  i ca 7 uker er relativt bra - bedre enn forrige gang pga mer fett - og dermed litt mer kcal. det er forholdsvis greit på en økt på 1.5 time med cardio etterpå - men da er jeg til gjengjeld rimelig sliten etterpå… Styrjen har falt litt, men holdt seg der (fra 32 kg til 30 på skråbenk hantler f.eks…) men etter noen turer i fjellet i ferien, med 16 kilo 4 åring i bæremeis opp noen raffe bakker ble jeg sliten gitt. Kjenner det etterpå - føltes helt utladet ut etter en rolig tur med lang pause på toppen , på ca 4 timer tilsammen.

En greie jeg kjenner er at krampe, grunnet lite vann i musklene kommer veldig raskt hvis jeg trener for tungt. Sittende calf raise er det verste… Men har også kjent litt i låret på beinpress nå.

Dette ville vært unngått hvis jeg hadde hatt en oppkarb dag - eller kanskje litt frukt før og etter trening - bare for å få litt mer pump også Smiley Litt større bare…

Hvordan var nedgangen når du cycla med oppkarbingsdag? Spiste du litt før eller etter trening også da?

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Jepp - det er ille - men ikke så ille som brødet. Soyaproteinet er et slags mel, og oppfører seg som et også. SYnd det ikke smaker som et bare…

Trykket etter keto  i ca 7 uker er relativt bra - bedre enn forrige gang pga mer fett - og dermed litt mer kcal. det er forholdsvis greit på en økt på 1.5 time med cardio etterpå - men da er jeg til gjengjeld rimelig sliten etterpå… Styrjen har falt litt, men holdt seg der (fra 32 kg til 30 på skråbenk hantler f.eks…) men etter noen turer i fjellet i ferien, med 16 kilo 4 åring i bæremeis opp noen raffe bakker ble jeg sliten gitt. Kjenner det etterpå - føltes helt utladet ut etter en rolig tur med lang pause på toppen , på ca 4 timer tilsammen.

En greie jeg kjenner er at krampe, grunnet lite vann i musklene kommer veldig raskt hvis jeg trener for tungt. Sittende calf raise er det verste… Men har også kjent litt i låret på beinpress nå.

Dette ville vært unngått hvis jeg hadde hatt en oppkarb dag - eller kanskje litt frukt før og etter trening - bare for å få litt mer pump også Smiley Litt større bare…

Hvordan var nedgangen når du cycla med oppkarbingsdag? Spiste du litt før eller etter trening også da?


Kjenner meg igjen der Cheesy Var helt endorfin-trip veien hjem på bussen etter 60min spinning på keto. Magisk følelse

Nja, nå failet jo jeg totalt på oppkarbingene da jeg holdt på med syklisk keto, men kjørte noe lignende for noen mnd. siden bare. Holdt meg under 50g karb per dag fra søndag til torsdag kveld. Karbet opp etter kveldsøkten på torsdag og helt til før morgenøkten på lørdag. Økte vel bittelitt i benk, i bøy gikk jeg vel fra 70kg x 5 til 92,5kg x 4 om jeg ikke husker feil. Økte litt i mark også.

Hvis det var det du lurte på? Grin Kan godt sende deg oppsett hvis du er vil ta en titt, bare for interessens skyld!

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
gøy å se hva andre gjør, men bare hvis det var vellykket Smiley


SLik det er nå er jeg i tvil om det lønner seg å få på litt carbs rett før og/eller etter så jeg ikke blir så flat i musklaturen. KAnskje også en oppkabringsdag etter hvert- men det tenkte jeg egentlig vente med til ETTER deffen.

Endorfin tripp ja! Hadde det noe sinnsykt i går på mølla Grin grøsser i bakhuet og føler en intens glede over den drit-fete metal'en jeg hørte på mens jeg stinker salmiakk og kcal renner av… Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Seff funker det! Gidder jo ikke å holde på med noe som ikke funker!!

Metall er gull Grin Runner's high kalles disse endorfin-trippene man opplever under intensiv keto-kardio, ganske kult

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
hæ? Det der har jeg aldri hørt om!

Drit fett! Er det det det er! Cheesy  men er det det som jeg har kalt "keto-form" tidligere? Glykogenet i musklene er jo stort sett alltid fraværende når man ikke runder 20gr carbs om dagen.

Er keto formen, oppglødheten, den litt high-feel'en jeg er i konstant en svak variant av endorfinproduskjon? Eller er det bare en forvirring i hjernen fordi den må produsere ketoner for å fungere i mangel på karbohydrater?
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
etter å ha lest advanced kosthold igjennom for 5. gang har jeg bestemt meg for å innta karbohydrater  i form av en frukt eller 2 rett før trening, for så å innta litt mer i form av melk i shaken rett etter på, og så fortsette med fett og proteiner helt til rett før neste treningsøkt.

Jeg bør da fortsette å gå ned, minst like fort, bare jeg kutter fettinntaket litt, og da spesielt i måltidet rett før trening, og deretter smelle inn i keto igjen under en halvtime 4x4 på mølla, tilfore rundt 10-15 gr karbo igjen, for deretter gå tilbake i keto utover dagen, og under hviledagen.

Det blir et festlig eksperiment! Jeg må være ganske nerd, for jeg kribler i magen når jeg tenker på å se eventuell effekt av justeringene under treningen i morgen.

Hahah - jeg er ikke fokusert på jobb! Grin

Så noen forresten Reflektor om Arild Haugen igår? Fy faen for en brutal fyr.

Jeg liker Arild Haugen. Stå på mann!  Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
hæ? Det der har jeg aldri hørt om!

Drit fett! Er det det det er! Cheesy  men er det det som jeg har kalt "keto-form" tidligere? Glykogenet i musklene er jo stort sett alltid fraværende når man ikke runder 20gr carbs om dagen.

Er keto formen, oppglødheten, den litt high-feel'en jeg er i konstant en svak variant av endorfinproduskjon? Eller er det bare en forvirring i hjernen fordi den må produsere ketoner for å fungere i mangel på karbohydrater?
Hmm, om du får noe høyere endorfinusondring av keto aner jeg ikke, men jeg føler hvertfall at det lettere prikker litt i bakhodet under tung kardio på lavkarb. Den 'highen' du får av keto er nok bare det at hjernen ikke "fungerer like godt" på ketoner som den gjør på yndlingsdrivstoffet sitt, glukose Smiley

Arild Haugen, ja - så han i levende live forrige sommer på senteret der jeg trener. Svær fyr! Likte dokumentaren også, en får liksom en litt annen respekt for folk når du kommer såpass tett innpå Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
jepp - og han virker som en jævla hyggelig fyr også.

Den prikkingen i hodet ja  den er fin, sammen med high'en er det jammen en fin start på dagen…  Jepp - lurer på om high'en blir borte hvis hjernen blir vant til ketoner istedet. Men primært er det under trening man virkelig kjenner det. Men jeg er også ganske oppstemt og full av energi hele tiden. Det er kanskje også i en kombo av høyere protein-inntak i forhold til karbohydrater.

Jeg blir lett litt slapp av for mye karber.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!