Skrevet av Emne: MariusMessiah - The time for sutring has past!  (Lest 123397 ganger)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
MariusMessiah - The time for sutring has past!
« : 11. april 2008, 12:46 »
Halla!

Etter å ha posta programmet mitt her med håp om noen tips, og egentlig ikke fått en dritt...  Angry  Har mine tvangstanker (en av mange Smiley ) fått meg til å allikevel bytte program.

Hvis noen vil se kan de sjekke ut min egen 2splitt her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=71373.0

Kjører nå en 2 splitt anbefalt av Børge Flinkis Fagerli - jeg tar nemlig det meste av det han sier for god fisk - og kjører en 4 dagers 2splitt, 3 ganger i uka - 4 hvis jeg får det til... men alltid minst 3.

Etter å ha kjørt RYP noen ganger må jeg ha litt varisjon - og begynte med fullkropps og vill ketogenisk deffing i agressjon over julesvor rett etter julaften.

Resultat av det var en fin fin form, men deffen varte litt for lenge, og jeg var egentlig ikke svær nok til en så brutal deff, bare litt julefeit, så nå er jeg lei av å være kylling og vil bygge litt - Sånn rett før sommer'n når folk flest begynner sin deff, avslutter jeg min.

Dette gjør at jeg vil være i topp deffa form sånn rett etter jul. Ha ha - jævla tulling Cheesy
Føler spesielt at ryggen henger etter - passe masse eller tykkelse, men elendige vinger!
(Øh, passe masse? Nei! IKKE DET HELLER! RED.)

Ok, så her er programmet mitt:

Dag 1:
Benkpress - tungt
Roing - tungt
Skulderpress (eller skråbenk) lett
Nedtrekk/Chins lett
Biceps og Triceps

Dag 2:
Knebøy - tungt
Strake markløft eller lårcurl - lett
Legger tungt
Mage (se egen tråd om Core-trening på forumet)

Dag 3:
Skulderpress eller skråbenk - tungt
Chins/nedtrekk - tungt
Benkpress - lett
Roing - lett
Biceps og Triceps som dag 1

Dag 4:
Markløft eller strake markløft - tungt
Knebøy, frontbøy, beinpress på ett bein eller utfall - lett
Legger - lett
Mage som dag 2

På denne splitten brukes følgende rotasjon i forhold til belastning og volum:

Tungt – 3-5 sett 3-5 reps, eller 6-8 reps avhengig av målsetninger. Totalt antall reps per øvelse kan være i området 15-30 reps avhengig av treningstoleranse.
Lett – 2-3 sett 6-10 reps eller 1-2 sett 10-15 reps avhengig av målsetninger. Totalt antall reps mellom 12-30 avhengig av belastning, hvor høy belastning som er valgt på "tung" øvelsene, og treningstoleranse.

---


yeeez...

Ok, første dag idag, for jeg klarte ikke å vente til mandag.

05:30:
Frokost: 40 gr havregryn og TN's Prozyme
multivitamin og vann
kaffe og metal i bilen
06:45: krea-bolic sammen med 3 dl FRES i garderoben

15 min passe rask gange (eller 100kcal oppvarming) først

Litt seint avgårde - og så ble det litt loking pga nytt program -så litt rare verdier her idag. Har f.eks IKKE  løfta benk før, så jeg har lik teknikk som mora mi... (nei, hun trener ikke) Måtte prøve meg fram på vekt, but here goes:

oh, verdier er UTEN stang og dill...



Benkpress_tungt:
Oppvarming - så 10x10 kg Tongue , 10x30 kg, så 5x50kg, 5x50 og 4x50.
50+stang, det blir vel noe sånt som 73 eller noe? Hmmm... liker foreløpig hantler bedre... Smiley

Kabelroing_tungt:
8x60, 6x70, 5x75, 4x75

Arnoldpress_lett:
6x19.5, 6x19.5

Nedtrekk, maskin_lett:
7x77, 7x77 - hva f.. er det pund eller kg? Hørtes jævla mye ut... o_O
 
Bicepscurl_stående_lett:
7x19.15, 7x19.5, 7x19.5  i superset med Franskpress

Franskpress med ez stang_tungt:
10x30kg, 8x35kg, 5x37.5kg - Hvor mye veier ez stanga? ere 10-11 eller noe?

biceps scottcurl i maskin_tungt:
7x45 (det er vel pund det da... Smiley ) 5x50, 5x50, 4x50 i superset med...

...triceps nedtrekk m tau_lett:
8x40 (sliten nå...) 7x40, 8x40

Mage i maskin:
(2 sett, 10 reps, 1 sek holding i crunch, 90 -PUND tenker jeg...) SMERTER!!!


Tok masse tid å finne ut hva som var tungt og lett idag, så jeg rakk ikke mine vanlige 20-30 minutters rask gange til slutt. Brukte litt over 1 time og 15 min på dette,+ oppvarming. Regner med at det går ganke mye kjappere når jeg blir litt mer kjent med programmet.

Benkpressen var et slag i trynet, er vant til å kjøre 25 kg hantler i skråbenk, så jeg hadde regna med litt mer fres der... Ja, ja, da blire iallefall oppgang!

08:15: Creaforce rett etter trening,
08:45: 20 gr carbofuel i proteinshaken etter badstue og dusj
10:00: PF meal replacement
12:00: Halv Baguette m roastbeef (faen, jeg tok feil - fin og ikke grov!!! Sad
     Medbrakt salat, m kjøttdeig og ris oppi.
15:00: 1/2 grov baguette m laks, 1/2 grov med ost & skinke og salat og dill dall
          40 gr PF Whey Isolate, Excotic Orange ---> Smaker Nesehorn Tongue


pluss drit mye vann hele tiden...

Puh, helvets mye skriving da! Blir bedre når jeg kan klippe og lime inn.

Har nettopp bytta studio grunnet flytting på jobben, så nå trener jeg på Elixia på Collusseum. Mye breie pannebånd, DagensNæringsliv mellom setta og gymdrakter der, men det får gå. Færre 06:30 om morgenen! Cheesy noe som ikke er så fett er at de har litt merkelige intervaller på vektene der.

fra 19.5 til 22 på hantler f.eks... og fra 16.5 til 19.5 - Derfor må jeg stå med 19.5. Får sette meg igjen når det blir for lett da…

Nå må der jobbast! Fører på resten av maten senere idag, hvis jeg gidder… spørs vel hvor fett det er å lese…?

Vet ikke om jeg orker å legge ut bilder - føler meg liksom ikke helt DER…

 Azn

Hipp!


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #1 : 11. april 2008, 19:29 »
Crap, sklei ut med Tikka Masala og kjøpte 5 boksøl siden det var fredag... Er det lov å røyke Cigarillos da?...

hmm... De er veldig Meteroseksuelle, med vaniljesmak, slik at det er umulig å bli fristet til å røyke når en ikke tar seg noen øl.

Til god hjelp for en eks-røyker! De smaker jo skikkelig revepiss!

Fin helg til alle!  Cool

01:05: øh... skulle bare dra over siste Lost episode på iPod'en, så blir jeg sittende og tråle forumet og prate piss... Sånn går'e når en tar noen øl og det ikke skjer noe.. snakker om nerd...



Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #2 : 13. april 2008, 16:29 »
Dag 2

Hipp hipp!

Trente på sabbatsdagen, da jeg må levere den lille sniken Julie hos dagmamma imorgen. Kjørte bein idag, men hadde så  mye krutt til overs at jeg la på 2 sett med biceps og 2 med triceps, siden jeg ikke får trent igjen før på onsdag.

Trente alene, liker egentlig det best. Høre på musikk og konse skikkelig. Pes med skravling om jobb og dill mens en trener, selv om det er litt "kosligere" - koslig? PFFFFT!

En del schwiming idag også. Fortsatt ikke vant til øvelsene, og vet ikke hvor mye jeg kan ta som "tungt"

KNEBØY_TUNGT:
Oppvarming
6x72.2, 5x80.2,4x80.2,4x80.2

Sliter med fri knebøy - har stått stille der en stund, helt klart den øvelsen jeg er kleinest på, både teknikk og vekt. Det skal det bli slutt på!

STRAKE MARKLØFT_LETT:
Loka her også, trodde jeg dro på over 100, men regna feill så jeg var på 92.2x6
Jævlig irriterende. Dermed vet jeg ikke helt hva jeg tok, men jeg tok iallefall

3 sett med 6x92.2
Bygde med opp deit med 4 sett, div vekt...

LEGGER_TUNGT, SITTENDE TÅHEV:
10x45kg - 3 sett

Ferdig alt? MAge allerede? Føkk det. MER ARMER!

STÅENDE HANTELCURL_TUNGT:
5X20,5X20,5X20 - Aldri tatt så mye før. Shit, armene mine er snart større enn beina...
i sperset med...

FRANSKPRESS EZ Stang:
10x37x5, 6x40, 6x40

SCOTTCURL_LETT:
6x45, 6x40, 6x40

NEDTREKK M TAU_TUNGT:
7x45, 6x40, 6x40

Mage i maskin, 2 sett a 10 reps, 80 kg motstand

Psycho ferdig - 10 min på mølla - strekke ut, rett hjem...

Bra økt, men blei litt sliten. Lurer på om jeg må kjøre litt mer havregryn før trening, så jeg ikke går tom før jeg er ferdig med vektene. Lukta litt salmiakk av meg på slutten der - men så var det det jævla sideflesket da!

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #3 : 14. april 2008, 10:04 »
I helsike så støl jeg er!

Skikkelig nybegynner støl i beina, både foran og bak. Tydelig at tung x3-5 reps kontra lett x6-8 vil hjelpe på de veike beina mine.

Digger det nye programmet allerede. Håper jeg blir skikkelig oppblåst og fæl, så skal jeg kjøre keto-deff på RYP når jeg kommer hjem fra Mallorca i slutten av mai.

Gleder meg egentlig - begynner å bli ukomfortabel med sideflesket... Sånn gåre når en deffer før en er svær. Faen så fort det kom a!  Angry

Vanskelig å spise vanlig mat syntes jeg - blir sinnsykt godtesjuk og sulten, i motsetning til Keto. OG FEIT! Nå har jeg absolutt ikke lyst til å legge ut bilder! Sterkere enn før, men ser ut som en småtrent, dissete gamling jo!

ha ha, hva f... jeg begynner å dra på åra...


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #4 : 14. april 2008, 19:31 »
Nå er klokka 19:33, og jeg er så støl at jeg nesten ikke kan gå ordentlig. Kjennere også GODT i ryggen.
Muligens jeg må prøve å få trent imorra, hvis det er mulig, for å bli varm og prøve å myke opp litt - føler meg som første gang jeg var i HELSESTUDIOET en gang på tidlig 90 tallet...

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #5 : 15. april 2008, 09:59 »

God trening! Super fin form, og den verste stølheten ga seg etter 10  min på mølla. Skal trene imorra også, bein, så droppa cardioen til fordel for å spare energi til å gå rett i arma! Cheesy

En mix av fet power metal, inkl gamle maiden og Metallica greier på iPoden. Drit fett! Har hatt en liten greie med at jeg må høre på hele skiver når jeg trener. Hmmm... hobby tvangstanker... Smiley

Skulderpress_tungt:2 sett a 10x11.5 - 6x22 - 6x22 - 6x22 - 5x22
Chins_tungt: x5 - x5 - x4 - x4
Benk_lett: kun stangx10x2 - 10x40 - 6x50 - 3x70 - 10x60 - 6x65 | Helsike da! Jeg stinker i benk. Hater benk. Benke helvete! Angry
Kabelroing_lett: 8x65 - 6x65 - 6x65
Stående Hantelcurl_lett: 6x19,5 - 6x19.5 -6x19.5 i superset med
Franskpress_tungt: 8x42.5 - 6x42.5 - 5x42.5
Scottcurl i maskin_tungt: 5x50 - 5x50 - 5x50
Nedtrekk_tau_lett: 5x45 - 6x40 - 6x35 - 7x35

Mage i maskin - 2 sett, 10 reps, 1-2 sek holding i crunch, 80 i motstand.

Imorgen er det bein, idag var en ekstra økt, så for å ikke slite meg ut venter jeg med cardio til imorgen.


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #6 : 15. april 2008, 10:00 »
Oh,

Hvis noen flinkiser leser dette: Gjør det noe å flytte skuldre over til bein dagen - og legge til sidehev? Overkroppdagen tar litt lang tid føler jeg, selv om jeg ikke er vant til programmet ennå, mens bein dagen var unnagjort på 50 min, INKLUDERT en del prøving av vekter etc.

Mangler litt på skuldre føler jeg - eller er det dilldall...? Burde jeg heller skippe en biceps og en triceps øvelse for å korte ned tiden litt.

Helst ikke kutte øvelser...

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #7 : 16. april 2008, 09:47 »
Markløft_tungt: oppvarming - 6x90 - 5x100 - 5x105 - Hurra-endelig runda 100. Prøvde ikke maksløft, litt redd for ryggen, så det får bli 3-5 reps
Knebøy_lett: 6x60 - 6x70 - 6x75 - Så mye mer i mark enn i knebøy? Psyko - bare å kjøre på med bein!
Legger_lett: 10x60 - 7x80 - 6x85, 7x85
Mage i maskin med skiver - 3 sett, 10 reps, 1-2 sek holding i crunch, 80, 85 og 90 i motstand.

cardio, drøye 20 min - brant rundt 950 ckal på treninga - pleier å være rundt 1000 men jeg forsov meg idag, så jeg måtte kutte, og det gikk utover cardio IGJEN! Angry

Men en fin trening - skuffa over framgangen i knebøy - merker beinpress mye mer syntes jeg.

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #8 : 16. april 2008, 18:23 »
Howdy Marius! Noen fortalte meg at vi hadde en felles bekjent!  Smiley

Sitat
Dag 1:
Benkpress - tungt
Roing - tungt
Skulderpress (eller skråbenk) lett
Nedtrekk/Chins lett
Biceps og Triceps

Dag 2:
Knebøy - tungt
Strake markløft eller lårcurl - lett
Legger tungt
Mage (se egen tråd om Core-trening på forumet)

Dag 3:
Skulderpress eller skråbenk - tungt
Chins/nedtrekk - tungt
Benkpress - lett
Roing - lett
Biceps og Triceps som dag 1

Dag 4:
Markløft eller strake markløft - tungt
Knebøy, frontbøy, beinpress på ett bein eller utfall - lett
Legger - lett
Mage som dag 2

Børge vet veldig godt hva han driver med. Og det er det veldig mange andre som gjør og. Selv har jeg hørt på den ene og den andre. Etterhvert fant jeg en treningsmetode som passet meg. (Og den endres kontinuerlig! Smiley) Poenget med innlegget mitt er vel egentlig to ting:

Det finnes ikke noe perfekt program. Det som fungerer for en, stemmer dårlig for en annen. Det kommer vel mest an på hva man legger i trening, og hvordan resten av dagen ser ut. Derfor, hvis ikke programmet gir deg noe særlig, så er det jo bare å modifisere. Smiley

Det andre poenget er vel bare at det er mye lettere å følge et oppsett, mtp kontinuiteten. Slik er med med diett og. Det er jo mye lettere for meg å trene, samt spise riktig hvis jeg har en plan og følge, og det ser det ut som du har her og. Smiley

(Håper du ikke tar dette som arrogant vås - eller, vås er det gjerne, men arrogant forsøker jeg ikke å være. Kun deling av personlige erfaringer.) Smiley

Ang programmet:

Syntes oppsette virker meget bra. Stort fokus på basisøvelser, som er det absolutt mest effektive å trene. Men, det virker som et ganske tungt program, som innebærer fokus på hvile. Regner med at du enten har fridager mellom hver dag, eller kanskje 2 dager trening, 1 dag fri?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #9 : 16. april 2008, 22:30 »
 Smiley Halla ja! Yes Sir'ee Bob - det har vi!

Joa, jeg vet det ikke finnes noe perfekt program, men det er liksom noen grunnregler som kan være lure å følge - men du har rett, trengs litt prøving og feiling. ...Og jeg tar det IKKE som vås, og iallefall ikke arrogant. Smiley

Programmet er ganske tungt ja, men jeg kjører det stort sett mandag, onsdag og fredag for å få nok hvile, og pga tid til rådighet. Egentlig grunnet tid jeg måtte bytte program. Jeg har som du ser ikke kjørt dette så lenge. Har kjørt noen 3-splitter, RYP, modifisert utgave av RYP som ble altforlang til slutt, en egen 2 split, men det er nok sånn her det blir litt framover nå.

Oh, Putta inn en dag med bein på søndag, for jeg visste jeg ville miste mandag, og det gikk greit - det som ikke gikk så greit var at jeg dro på med litt biceps og triceps der også... Den kjente jeg gitt... Smiley Måtte testes ut!

Dietten er litt vanskelig egentlig. føler at jeg spiser så jævla mye, gikk lenge på ketogenisk for å bli kvitt 15 kg "nybakt-pappa-slutta-å-røyke-slutta-å-trene" spekk, så nå når jeg skal bygge (rett før sommern... Tongue) føler jeg at jeg doser på med alt for mye karbo... Men som Lill sa i mailen idag, deffe ELLER bygge, hvis ikke blir det liksom ingenting - og det er det jeg egentlig har gjort litt for lenge. Trimmet litt, lizzm... så da blire vel bygging da!

så du har satt opp en kostplan også? Hm, kan ketogenisk på rams, men det blir muligens litt ensidig nå for tiden. ER jo en del fett på ketogenisk, så det blir litt kjedelig plutselig med "vanlig" kost - koplexe karbohydrater, proteiner og flerumettet fett...

Tror kanskje jeg også burde sette opp en kostholdsplan... Like greit det, når en bruker så mye tid som en gjør, kan en like gjerne gjøre det ordentlig.

nei nå får jeg helt snakkis...

 Takk for innspill forresten Smiley - må si du har fått en helvetes fysikk. Er ikke helt der ennå gitt...

Får bare trene på, de opprinnelige målene mine er jo blåst forlengst, så det går vel riktig vei...

hipp hipp og thanks!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget bittelill

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #10 : 16. april 2008, 23:04 »
Hei Smiley

Du kan jo gjette hvem jeg er Wink
Så bra at du fører treningslogg her, ser du har møtt Vargen også.
Morsomt å teste ut det nye programmet ditt da, best å finne sin egen sti.

Skal følge med her videre jeg! Hils lille J.

Hilsen
SOFHK - L  BB2
Min treningslogg:

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,48765.0.html

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #11 : 16. april 2008, 23:51 »
Glimrende at du når målene dine! Imponerende å sette igang med et prosjekt etter unge og greier. Ikke alltid like lett å komme i gang. Men når ballen har begynt å rulle, så er det ikke vanskelig å sparke den videre.. Smiley

Hvis du lurer på ting angående kosthold og trening, og Børge\andre ikke er tilgjengelig, så fyr løs. Jeg har vært litt kosthold\trenings-nerd de siste årene, så håper på at jeg har plukket opp litt her og der..

Ha en ellers strålende vår-trenings-periode.. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #12 : 17. april 2008, 10:14 »
Bittelill ja! Den blir vanskelig! Smiley Shit jeg har mista SOFHK rekvisitene mine!

Yup jeg har møtt Vargen Smiley - Jeg ser du, Varg, har bygget opp en del kompetanse ja... Smiley  Jeg lurer faktisk KONTINUERLIG på ting, så jeg fyrer gjerne løs!

Faktisk har jeg et, eller to spørsmål allerede. Er det et problem at overkroppsdagen blir snaue 1.5 time, uten cardio (rask gange) eller er det greit? Har inntrykk av at rundt 1 time er det optimale. Blir kanskje noe en må finne ut selv...? En annen ting er jo cardioen i seg selv. mr. Fagerli skrev et sted at en enten skulle springja skikkeleg intervall, eller gå relativt rolig, bare for å fortsette å brenne svor etter økt. Blir det da kanskje for heavy å gå på 7 med 6% helling?

Mja!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #13 : 17. april 2008, 21:35 »
Faktisk har jeg et, eller to spørsmål allerede. Er det et problem at overkroppsdagen blir snaue 1.5 time, uten cardio (rask gange) eller er det greit? Har inntrykk av at rundt 1 time er det optimale. Blir kanskje noe en må finne ut selv...?

Det er egentlig helt greit. Men for ikke å gå helt tom, ville jeg kanskje fått i meg noe underveis eller rett før trening? Hvis du er skikkelig ivrig, og du har begynt med dette skumle proteinpulveret (Smiley), kan du ta en liten shake rett før trening, så fremt som rett etter..

Sitat
En annen ting er jo cardioen i seg selv. mr. Fagerli skrev et sted at en enten skulle springja skikkeleg intervall, eller gå relativt rolig, bare for å fortsette å brenne svor etter økt. Blir det da kanskje for heavy å gå på 7 med 6% helling?

I bunn og grunn, jeg er av en oppfatning om at hvor hardt du kjører, samt når du kjører, (Kjøre: løpe, gå, steppe, sykle) har lite og si. Det som har noe å si er totalt kcal forbrent, mot hvor mye du inntar.

Quoter en vis mann på dette:

Sitat
Lavintensiv kardio brenner ikke mer fett. Den tar bare lenger tid.

Glem alt det der med "fettforbrenningsoner", "fatmax", osv. Du brenner ikke mer fett bare fordi du holder en spesiell puls under treningen. Det eneste det kanskje vil føre til er at bruket av fett som energikilde øker der og da, men kroppen kompenserer dette gjennom å bruke mer glykogen som energi etterpå, så effekten over et 24-timers perspektiv er den samme.


"We therefore studied the effect of either high-intensity (HI) or LI exercise on 24 h energy expenditure (24 h EE) and substrate metabolism.

24 h EE is not differently affected by HI or LI exercise in obese men. Similarly, the differences in HI and LI exercise, RQ are compensated postexercise leading to similar substrate oxidation patterns over 24 h independently of the level of exercise intensity."

Substrate oxidation differences between high- and low-intensity exercise are compensated over 24 hours in obese men.
Int J Obes Relat Metab Disord. 2004 Jun;28(6):759-65


"In conclusion, we have found that exercise intensity has no effect on 24-h energy expenditure measured by using whole room indirect calorimetry. Furthermore, low- and high-intensity aerobic exercise, matched for energy expended during exercise, have similar effects on 24-h nutrient oxidation. We therefore conclude that low-intensity exercise does not promote greater "fat burning," as has been popularized among the lay press."

Effect of exercise intensity on 24-h energy expenditure and nutrient oxidation
J Appl Physiol 92: 1045-1052, 2002.


"The HI protocol elicited significantly higher EE than LI during rest, exercise, and over 24 h, whereas sleeping EE approached significance. No significant differences in RQ during rest, sleep, or over 24 h were found, but 24-h lipid and carbohydrate oxidation were similar in the two protocols. The HI exercise RQ was significantly higher than LI. These findings demonstrated higher 24-h EE in the HI than LI protocol, but similar 24-h substrate oxidation rates."


Effects of exercise intensity on 24-h energy expenditure and substrate oxidation.
Med Sci Sports Exerc. 1996 Sep;28(9):1138-43.


"Similarly, the differences in high intensity and low intensity exercise, respiratory quotient are compensated postexercise leading to similar substrate oxidation patterns over 24 h independently of the level of exercise intensity."

Substrate oxidation differences between high- and low-intensity exercise are compensated over 24 hours in obese men
Eur J Clin Nutr. 1991 Mar;45(3):161-9.

Bemerk deg at dette er ved vektnedgang. Hvis målet er å bygge mest mulig burde faktisk kardioen holdes på et minimum. Dette fordi styrke- og kondisjonstrening fremkaller forskjellige signalmekanismer som mer eller mindre motvirker hverandre. Men for alminnelig helse og velvære bør man nok ikke unnvike kardio helt og holdent. Ref: Beefcake.

Sitat
Strength and endurance training produce widely diversified adaptations, with little overlap between them. Strength training typically results in increases in muscle mass and muscle strength. In contrast, endurance training induces increases in maximal oxygen uptake and metabolic adaptations that lead to an increased exercise capacity. In many sports, a combination of strength and endurance training is required to improve performance, but in some situations when strength and endurance training are performed simultaneously, a potential interference in strength development takes place, making such a combination seemingly incompatible. The phenomenon of concurrent training, or simultaneously training for strength and endurance, was first described in the scientific literature in 1980 by Robert C. Hickson, and although work that followed provided evidence for and against it, the interference effect seems to hold true in specific situations. At the molecular level, there seems to be an explanation for the interference of strength development during concurrent training; it is now clear that different forms of exercise induce antagonistic intracellular signaling mechanisms that, in turn, could have a negative impact on the muscle's adaptive response to this particular form of training. That is, activation of AMPK by endurance exercise may inhibit signaling to the protein-synthesis machinery by inhibiting the activity of mTOR and its downstream targets. The purpose of this review is to briefly describe the problem of concurrent strength and endurance training and to examine new data highlighting potential molecular mechanisms that may help explain the inhibition of strength development when strength and endurance training are performed simultaneously.

Concurrent Strength and Endurance Training: From Molecules to Man. Medicine & Science in Sports & Exercise. 38(11):1965-1970, November 2006

MAO; kardio kjøres i det tempoet og på den tiden som er mest hensiktsmessig for deg. Har du en halvtime til rådighet etter trening, tar du det da. Ønsker du å få det unnagjort på morgenen før jobb, eller kanskje i form av en joggetur på kvelden, funker dette også.

Håper dette er av nytte. Smiley


The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: MariusMessiahs gymanstalt logg
« #14 : 18. april 2008, 10:22 »
Jepp, jeg har forlengst begynt med det skumle pulveret. Smiley Trener før jobb om morgenen, så jeg spiser ca 60 gr havregryn oppi en proteinshake, ca 45-60min før trening (ca.05:30). Krea-bolic rett før trening, og Creaforce, 40gr carbo oppi en til proteinshake rett etter. Så spiser jeg litt kl.10, eller som nå (slurp) ennå en shake med havregryn.

Jeg er med på teorien om antall kalorier forbrent, dermed: såfremt jeg ikke vil bli drit god til å løpe, er det bare fjas... (Og det vil jeg IKKE!) dermed pleier jeg å gå raskt, slik at jeg brenner tilsammen i overkant av 1000 kcal.

Jeg ønsker å bygge ja! Så jeg burde da bare lunte avgårde...? eller holde den slik jeg gjør nå kanskje. 1000 kcal før kl.8:30 er ikke gæærnt! Smiley

Jepp, takk for nyttig info! Smiley
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!