Skrevet av Emne: Stinker svette  (Lest 24909 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Stinker svette
« : 15. april 2008, 17:51 »
Jeg har et problem, et problem jeg alltid har hatt. Alle har jo dette problemet i forskjellige grader, noen mer enn andre. Noen driter i det og gjør ikke noe med det, noen gjør alt de kan men hjelper ingen ting.

Nå som det begynner så smått og bli varmere både inne og ute så får jeg oftere og oftere svetteringer under armene. Og noen ganger lukter jeg på det selv om det lukter helt for jævelig. Noen kan svette masse men lukter ingenting. Dette er vel genetisk. Eller kanskje det er noe man kan drikke eller noen slik at svette ikke lukter svette?

Til tider så lukter det så ille at jeg ikke vil gå for nærme folk eller jeg vil rett og slett bare gå hjem å dusje.

Folk kan kanskje tro at jeg er uhygienisk når det gjelder dette. Men det er jeg ikke. F.eks kan jeg ta en lang dusj, vasker meg VELDIG godt under arma. Ta på deo og ikke for mye klær. Så kan det gå en time så er det drit ille.

Det jeg pleier å bruke er Stopp 24 fra apoteket. Denne skal lissom være redningen for alle med dette problemet. Så bruker jeg deo eller annen herreparfyme i tillegg. Likevel etter kort tid så overdøver svette lukten alt annet. Det hjelper noe, men hvis jeg er et sted for å lenge og jeg begynner å svette, så er jeg i deep shit.

Dette er så jævelig plagsomt. Når jeg ikke lukter svette så har jeg fått høre at jeg lukter dritgodt. Bare synd at jeg ikke er i stand til å bestemme når jeg skal lukte godt selv.

Føler nesten det er ute av kontroll.

Noen som vet noen råd for dette. Alle kjerringråd er allerede prøvd.

På forhånd takk.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Stinker svette
« #1 : 15. april 2008, 18:21 »
Desverre tror jeg ikke det er noen løsning på det annet enn muligens operasjon. Sliter litt med det selv, heldigvis ikke illeluktende, men kan ta meg en dusj, smøre på stopp24 eller sånn nivea, og etter en liten spasertur så har jeg ringer under arma, selv i kjølig vær og med løstsittende klær.

Jeg merket dog en liten forbedring en periode jeg gikk noe ned i vekt og forbedret kondisjonen, regner med at varmeproduksjonen gikk noe ned. Det kan vel også ha noen relevans mtp at man trener mye og spiser mye og at kroppen da har høy varmeproduksjon.

Sa brura

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Stinker svette
« #2 : 15. april 2008, 18:24 »
Det som gjør at det lukter er bakterier som du ikke har fått bort fra forrige gang du svetta.
Rein svette lukter ingenting!
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget AKAQ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

Sv: Stinker svette
« #3 : 15. april 2008, 18:32 »
Slettet


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Stinker svette
« #4 : 15. april 2008, 18:35 »
Nah, det kan også være proteinavfallsstoffer som svettes ut og som har en sterk lukt ( lukter veldig karakteristisk, (ammoniakk), dersom du har meget høyt proteininntak. Dette avhenger fra person til person, og selv fikk jeg denne lukte ved ca 3,5g pr kr kroppsvekkt, noe som tydligvis var for mye for meg. Mao, lukten KAN være proteinoverskudet som svettes ut av huden (urea-stoffer)
Merker det tydlig dersom det STINKER sterkt og ammoniakk-aktig når du tar ut tskjorta av gymbaggen en stund etter trening.
Sa brura

Utlogget V89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Stinker svette
« #5 : 15. april 2008, 18:36 »
Jeg hadde også det samme problemet før, men kjøpte Aluminiumklorid NAF på apoteket. Funker som bare det!!

Påføres 1-2 ganger i uken, om kvelden før leggetid. Man påfører det som en vanlig deo, men du skal la det tørke inn før du legger deg. Du ser at det har tørket inn, når det kommer en slags hvit hinne i armhulen. Koster i overkant av 100,-  Smiley
Alder: 22 år
Høyde: 188 cm
Vekt: 117 KG

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Stinker svette
« #6 : 15. april 2008, 18:39 »
Det er lett å bli "imun" mot deodoranter. Hjelper å sirkulerer litt på dem. Stop24 er en sånn jeg selv veldig lett har blitt imun mot så bytt den ut med noe annet Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Stinker svette
« #7 : 15. april 2008, 18:44 »
Jeg hadde også det samme problemet før, men kjøpte Aluminiumklorid NAF på apoteket. Funker som bare det!!

Påføres 1-2 ganger i uken, om kvelden før leggetid. Man påfører det som en vanlig deo, men du skal la det tørke inn før du legger deg. Du ser at det har tørket inn, når det kommer en slags hvit hinne i armhulen. Koster i overkant av 100,-  Smiley

Skal jeg prøve! Wink
Sa brura

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Stinker svette
« #8 : 15. april 2008, 18:49 »
Jeg bruker også Aluminiumklorid fra apoteket. Den er helt fantastisk! Den har "reddet" livet mitt. Har ALDRI problemer med svette under armene lenger. I starten måtte jeg bruke den 1-2 ganger i uka. Men nå bruker jeg den ca 1 gang i måneden og resultatet er fantastisk. Jeg kan gjøre hva som helst uten å få svetteringer. Virkelig befriende Smiley

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Stinker svette
« #9 : 15. april 2008, 19:18 »
Tusen takk for svar så langt folkens. Setter pris på å få hjelp med dette. Svette lukt er lissom ikke noe som jeg matcher så godt.

Interresangt det som ble skrevet at det har noe med proteininntak å gjøre. Ligger på rundt 450-550 gram protein om dagen. Så dette var interresangt. Men har jo hatt et års treningfri inntill i januar i år og problemet var der når jeg ikke trente og fikk i meg 20 gram protein om dagen.

Aluminiumklorid hørtes veldig interresangt ut. Den skal jeg jaggu prøve.

Ny svette lukter ingenting? Sikker på dette?

Luxie? Sikker på at ei jente usondrer like my svette som en mann, skjelden jeg har merket svettelukt hos ei jente. Kan jo hende at jenter er enda flinkere til å fikse kosmetiske problemer også da, når jeg tenker meg litt om.


Utlogget Heroknekk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Stinker svette
« #10 : 15. april 2008, 19:23 »
Såpass med Proteiner ja, prøv å få inn deg en del mindre enn det der så kan jeg love deg att lukten blir mindre, kasnkje ikke borte, menne det lukter ike akuratt godt av preinavfallet som kommer ut av kroppen\svetta

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Stinker svette
« #11 : 15. april 2008, 19:24 »

Luxie? Sikker på at ei jente usondrer like my svette som en mann, skjelden jeg har merket svettelukt hos ei jente. Kan jo hende at jenter er enda flinkere til å fikse kosmetiske problemer også da, når jeg tenker meg litt om.



Nei jenter svetter aldri :Smiley Hehe. Tror det ligger noe i at jenter er flinkere til å fikse kosmetiske problemer. I tillegg snakker nok ikke jenter så ofte om sin svette med gutta. Wink

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Stinker svette
« #12 : 15. april 2008, 19:41 »
Svette piker lukter spiker
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Stinker svette
« #13 : 15. april 2008, 19:48 »
Såpass med Proteiner ja, prøv å få inn deg en del mindre enn det der så kan jeg love deg att lukten blir mindre, kasnkje ikke borte, menne det lukter ike akuratt godt av preinavfallet som kommer ut av kroppen\svetta

Få i meg mindre?? Er du gal? Da stinker jeg heller septikk i hundre år!!!!!!!11111eleven!11

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Stinker svette
« #14 : 15. april 2008, 20:07 »
Bomull stinker, mens ull sperrer lukten bedre, puster bedre og er varmeregulerende. Dette gjør ull til et genialt treningsplagg. Prøv å gå med f.eks ei Ulvang langermet trøye (100 % ull) neste gang. Bruk bare denne genseren/trøya, uten noe under og sjekk om ikke lukten dempes betraktelig, men bruk deo i tillegg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!