Skrevet av Emne: Stinker svette  (Lest 24882 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Stinker svette
« #15 : 15. april 2008, 20:10 »
Bomull stinker, mens ull sperrer lukten bedre, puster bedre og er varmeregulerende. Dette gjør ull til et genialt treningsplagg. Prøv å gå med f.eks ei Ulvang langermet trøye (100 % ull) neste gang. Bruk bare denne genseren/trøya, uten noe under og sjekk om ikke lukten dempes betraktelig, men bruk deo i tillegg.

Jeg blåser egentlig i hvor mye jeg svetter under trening. Bare jeg ikke stinker helt forferdelig. Tenkte mer på f. eks hvis man er ute i fint selskap eller på byen, da det er mest plagsomt. Eller på jobb. Og da nekter jeg å bruke ull undertøy Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Stinker svette
« #16 : 15. april 2008, 23:52 »
Jeg får svetteringer ofte slik som alle andre gutter, men det lukter aldri :> Den deoen som har funka best for meg er Nivea DRY impact elns. Men får fortsatt svetteringer da!
Og self svetter ikke jenter like mye som gutter; jenter fem ganger oftere med trange t-skjorter og får ti ganger sjeldnere svetteringer! Og om du har testet dama sin deo, vet du at den ikke akkurat funker bedre enn din egen. Du får bare en sweet'n'sour-lukt istedenfor en mer nøutral en. Udigg.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Stinker svette
« #17 : 09. mai 2008, 15:23 »
Har testa Aliminiumsklorid fra Apoteket et par dager nå og det virker veldig lovende. Jeg regnet ikke med en total virkning over natta, men det virker iallfall som om det går i riktig retning. Akkurat i dag på trening så var jeg svett som F på t-skjorta jeg hadde på ryggen etter at jeg lå å kjørte knalltungt i beinpressen i dag, men hadde ingenting under armene!

Skulle bare mangle at det funker bra også for den svir som faen å gni dette inn i strekkmerkene under armene.

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Stinker svette
« #18 : 06. juli 2008, 19:15 »
når du er nesten ferdig i dusjn...så avslutter u med å spyle kroppen i iskaldt vann...da mener jeg kaldt...da lukker du porene....ting nr 2..bareber bort hårene under armene...
nr3. luftige t.skjorter å gensere.


jeg er en stor svetter..men får aldri sterk lukt...da jeg er nøye i dusjen med å vaske å skrubbe meg ordentlig...for så lenge du nestn lukter etter dusjn...da er du dårli dusja..nytter ikke å dusje uten skrubb......så da er det å gå i dusjen ijenn...

og så lenge du ikke er nøye nokk i dusjen...så er får du ikke brukt det greiene fra apoteket ordnlig....eller noe annet..renslig er første sak..før ektra komponenter
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Stinker svette
« #19 : 06. juli 2008, 22:04 »
ting nr 2..bareber bort hårene under armene...

Eeyh! Er dette tipset ment for heterofile menn?
(skjønner byggere, men hva f**n?!)  what

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Stinker svette
« #20 : 07. juli 2008, 16:23 »
Det med å kalddusje etter hver dusj er et bra tips. Særlig etter trening er det jo umulig å ikke begynne å svette rett etterpå om en ikke gjør det Smiley

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Stinker svette
« #21 : 12. juli 2008, 11:10 »
Eeyh! Er dette tipset ment for heterofile menn?
(skjønner byggere, men hva f**n?!)  what


erru helt på bærtur? ?   svette(alltså bakterie flora etc....)  stor koser seg rundt og i håra under arma dine. du kan redusere lukten md 50prosent bare m det jo.. variere fra pers til pers....men når jeg barbere meg under armene..så er så si alt lukt borte... Wink
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Stinker svette
« #22 : 12. juli 2008, 11:12 »
Det med å kalddusje etter hver dusj er et bra tips. Særlig etter trening er det jo umulig å ikke begynne å svette rett etterpå om en ikke gjør det Smiley

det å svette etter trening å ferdig i dusjen er det mange som gjøre..(spesielt overvektige)  så det å kjøle ned kroppen med kald dusj er positivt.  å jeg vet hva ordet svette er..da det har vært en plage før i tiden... men nå bruker jeg de tipsa jeg har skrivet her...å de funker fjell...jeg er storfornøyd:D   
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Stinker svette
« #23 : 13. juli 2008, 02:44 »

erru helt på bærtur? ?   svette(alltså bakterie flora etc....)  stor koser seg rundt og i håra under arma dine. du kan redusere lukten md 50prosent bare m det jo.. variere fra pers til pers....men når jeg barbere meg under armene..så er så si alt lukt borte... Wink

Om jeg er på bærtur? Det får du mene hva du vil om, men for meg hørtes det "en smule" feminint ut å shave armhulene, som mann...
Men nok off-topic nå.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Stinker svette
« #24 : 13. juli 2008, 03:30 »
Om jeg er på bærtur? Det får du mene hva du vil om, men for meg hørtes det "en smule" feminint ut å shave armhulene, som mann...
Men nok off-topic nå.
Jeg har også vanskelig for å stole på feite gutter som snakker om trening, kosthold og hygiene Sad

Men funker sikkert å shave seg under arma. Tingen er jo at du får vekk all lukt i dusjen, og dette skjer rimelig raskt bare du har en decent såpe og en skrubbegreie som en kjøper på body shop. Krever en fem-mins dusj én gang om dagen-- ny svette lukter jo ikke jævlig uansett så lenge en ikke har spist masse løk/hvitløk ol siste dagene, så det er ikke noe stress. Med en deo tar det tid før den jævlige svettelukten lukter jævlig også. Greit. Så eneste en trenger er:
1: Dusj én gang om dagen.
2: Bruk deo med antiperspirant, eventuelt superkuren fra apoteket som Soane bruker.
3: Kalddusj mot slutten av dusjen for at det skal være håp om fravær av svetteringer.
4: Barber deg under arma om du er buildah eller ghey. Eller feit Cheesy

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Stinker svette
« #25 : 13. juli 2008, 03:51 »
Om jeg er på bærtur? Det får du mene hva du vil om, men for meg hørtes det "en smule" feminint ut å shave armhulene, som mann...
Men nok off-topic nå.
Davdi Beckham gjør det. og han er faen meg mann nok.  Tongue

For noen vil det nok funke. Kommer litt ann på hvor problemet ligger. Men for all del, ikke shave deg bak hvis du har problemer med at du blir klam der. Leste en god historie om en som prøvde den en gang. For å gjøre en lang historie kort; Han var glad i noen timer, etter det stakk det som faen i noen uker.  Grin

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Stinker svette
« #26 : 13. juli 2008, 12:49 »
nå er det faktisk ganske normalt å shave/trimme håret under armene Wink  spør dine venniner Wink om de liker at du går med jungel under armene...hehe Wink  si at du dusjer før jobb..kl 0700...åsså har du hatt en super stressende dag...gjenom svett på jobb å greier...åsså etter jobb rekker du ikke hjem. for du skal til banken..åsså skal du hente unga i barnehagen..så i butikken...er det ikke litt kjipt å stinke svette da??
da kan det hjelpe deg å barbere deg under arma...da håra er stinkbomber da...da kunne du redde deg en del med å ha fjerna de...alle gode ting er 3...

det funker verrftall for meg..men du har dine meninger..og det er ditt problem.. å trenger ikke å ta de opp her. da dette ikke var rettet spørsmål om meninger.,
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Stinker svette
« #27 : 21. september 2008, 23:50 »
Nah, det kan også være proteinavfallsstoffer som svettes ut og som har en sterk lukt ( lukter veldig karakteristisk, (ammoniakk), dersom du har meget høyt proteininntak. Dette avhenger fra person til person, og selv fikk jeg denne lukte ved ca 3,5g pr kr kroppsvekkt, noe som tydligvis var for mye for meg. Mao, lukten KAN være proteinoverskudet som svettes ut av huden (urea-stoffer)
Merker det tydlig dersom det STINKER sterkt og ammoniakk-aktig når du tar ut tskjorta av gymbaggen en stund etter trening.

Ammoniakk lukta hender det jeg også får av treningsklærna mine, har hørt det skyldes at jeg har drukket for lite vann? Og jeg syns faktisk det forsvinner ganske fort om jeg er nøye og drikker mer vann? men det er kanskje tull ?

Utlogget Chr81

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Stinker svette
« #28 : 02. januar 2013, 20:35 »
Ser noen anbefaler ull. Tror ikke det... Lycra er også pyton. Du får ikke vasket det varmt nok. For meg har jeg funnet ut at t-skjorter og sokker av bambusfiber funker best. Får de på nett. Bare google bambusfiber. Bambusfiberene er naturlig antibaktrielle, og motvirker fot- og svettelukt.

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Stinker svette
« #29 : 03. januar 2013, 00:12 »
En kompis av meg slet noe voldsomt med svette under arma. Han barberer seg nå og problemet er nesten borte. Så får du velge da, om du vil være mann og lulte dritt eller være litt gay og lukte godt Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!