Skrevet av Emne: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig?  (Lest 10135 ganger)

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206



Må ha det, bare må ha det!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje

Må ha det, bare må ha det!
Synthol ja?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Muligens, men syns egentlig det så mest ut som fyren var feit

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Medisinstudent eller er det bare en hobby?  Wink
Flisespikking: Hvis jeg har fått med meg konseptet så er osmose diffusjon av vann gjennom en membran. Altså diffusjon i vann som ikke går på tvers av en membran er ikke osmose.

Det slo meg at melk vil vel trigge fordøyelse, mens vann blir tatt opp direkte uten fordøyelse?

Tannlegestudent faktisk. Hehe. Og du har selvsagt 100% rett i flisespikkinga Smiley

Jeg kan ikke så mye om fordøyelsen ennå. Men prøver meg alikevel. Kroppen tar i hovedsak opp vann i tykktarmen. Fordøyelse eller ei.  Dvs nesten helt på slutten av fordøyelsesystemet. Det må altså gå like langt om det er rent vann, saft, kaffe eller melk. Jeg tror (men vet ikke!!!) ikke at melka vil gå så mye saktere gjennom systemet enn rent vann at det har noen betydning i denne sammenheng.
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Hmm, trodde det var opptak av vann i mavesekken også? Forstod det som at å unngå å sette igang fordøyelsen og ha opptak rett igjennom mavesekken var noe av cluet med blanding av sportsdrikke. Men jeg er på tynn is her...

Utlogget (|)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Tannlegestudent faktisk. Hehe. Og du har selvsagt 100% rett i flisespikkinga Smiley

Jeg kan ikke så mye om fordøyelsen ennå. Men prøver meg alikevel. Kroppen tar i hovedsak opp vann i tykktarmen. Fordøyelse eller ei.  Dvs nesten helt på slutten av fordøyelsesystemet. Det må altså gå like langt om det er rent vann, saft, kaffe eller melk. Jeg tror (men vet ikke!!!) ikke at melka vil gå så mye saktere gjennom systemet enn rent vann at det har noen betydning i denne sammenheng.

Melka vil vel gå endel saktere gjennom systemet fordi den inneholder næringstoff som skal tas opp før melka når tykktarmen. men når tørrstoff i melka (ca 90g/L) er tatt opp vil det i teorien være "rent" vann som tilslutt blir tatt opp tykktarmen. 

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

En dag igjen nå. Wish me luck!

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Takk skal De ha.

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Melka vil vel gå endel saktere gjennom systemet fordi den inneholder næringstoff som skal tas opp før melka når tykktarmen. men når tørrstoff i melka (ca 90g/L) er tatt opp vil det i teorien være "rent" vann som tilslutt blir tatt opp tykktarmen. 

Er helt med på tankegangen. Men tror du det vil gå så mye saktere at det vil gjøre dette eksperimentet tryggere?
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget (|)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Er helt med på tankegangen. Men tror du det vil gå så mye saktere at det vil gjøre dette eksperimentet tryggere?
Nei forskjellen blir vel ubetydelig, og opptakshastigheten vil vel øke fordi det stadig kommer påfyll i tarmen som må fjernes.  Men næringsinnholdet(med salt) i melka vil gjøre det mye tryggere enn rent vann.

PÅ tide med updates på eksperimentet nå, det bør vel være godt igang!??

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Nei forskjellen blir vel ubetydelig, og opptakshastigheten vil vel øke fordi det stadig kommer påfyll i tarmen som må fjernes. 

Opptakshasigheten vil ikke nødvendigvis økes, det vil være lettere for kroppen å "skylle dette ut", altså i form av diaré.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget (|)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Opptakshasigheten vil ikke nødvendigvis økes, det vil være lettere for kroppen å "skylle dette ut", altså i form av diaré.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i dette. Jeg tror at han som en frisk person ikke vil ha problem med å ta opp all væsken, og det vil komme ut som urin. uten at jeg har klart å finne noe begrunnelse på det. Men det er mulig at all laktosen vil gi diare.

Områder vi ønsker svar på i eksperimentet:?
- blir det diare?   jeg tror nei.
- blir det oppkast?
- får han melkehangover?

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Jeg har overvært dette eksperimentet gjennom store deler av skoledagen. Han drakk 8 liter, gulpet litt en gang, sa seg å være døsig og se uklart og å fikk litt smerter i magen.
Jeg kan legge ut noen bilder senere Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Områder vi ønsker svar på i eksperimentet:?
- blir det diare?   jeg tror nei.
- blir det oppkast?
- får han melkehangover?


- blir det diare?   jeg tror ja
- blir det oppkast? mest sannsynlig
- får han melkehangover? kall det hva du vil, dårlig blir han nok... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!