Skrevet av Emne: Armene gir seg før brystet  (Lest 2123 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Armene gir seg før brystet
« #15 : 20. januar 2004, 22:01 »
Robert 1975:
Er det pga apparat-trening at støttemuskulaturen din ikke har hengt med eller trener du med frivekter?Trodde at man trente støttemuskulatur veldig bra når man kun trener med frivekter jeg...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Robert1975

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 204

Re:Armene gir seg før brystet
« #16 : 20. januar 2004, 22:18 »
Hei
Nei jeg har trent svært lite med apparater
Men det er som det er sagt før meg her at skuldre får mye juling gjennom forskjellige øvelser.
Jeg trente 6 dager i uka i 1 år før dette skjedde og skuldrene har rett og slett vokst veldig fort  og skapt for stor styrkeforskjell mellom "pressmusklaturen" og støttemuskelene som sitter hele veien rundt.
Jeg kunne f.eks trene med 85kg i benk 4x8  og hver gang musklaturen presset dette opp så kom den litt ut av stilling fordi støttemusklaturen sviktet stablisere. Og gnissingene skapte betennelse i senefestene.
Hvis en tar seg den lille ekstra tiden og kjøre kun på disse fibrene som støtter så kan man ungå slike skader...hvartfall redusere muligheten for skade sokm dette betraktlig.

Øvelsene er f.eks
Stå oppreistvendt mot kabelnedtrekk og ta tak i handtaket med tommel vendt oppover og dra ned med strak arm foran deg 3x25

Så med siden mot apparatet og  samme bevegelse 3x25

Hold ramen inntil deg som du skulle tatt pushdown triceps ogvend tommel opp(bruker da ikke samme stang men håndtak for en arm)Bruk drabevegelse mot andre side men hold fra albuen og opp inntil korppen hele tiden. ta 3x25

Så tar du og snur deg og samme bevegelse men denne gangen motsatt bevegelse fra kroppen og utover.
Dette kalles rotasjonsbevegelse.
Dette er basisøvelser for støttemusklaturt i skuldre
You got to stand the pain to get your mucle gain

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:Armene gir seg før brystet
« #17 : 21. januar 2004, 17:20 »
mente ikke at han skulle trene smal benk i stedet for vanlig benk, men at ettersom armene ga seg først er kanskje tricepsa for svake..? og som en fyr her sa, tar smal benk mest på triceps.. skjønner..? med sterkere triceps tåler arma mer og de gir seg ikke så lett.... men du skal såklart ikke slutte med vanlig benk... men jeg tviler fortsatt på teknikken jeg da...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Armene gir seg før brystet
« #18 : 21. januar 2004, 17:26 »
Kjøre smal benk? Får hjelp av triceps da

Får hjelp?? Unnskyld meg, men smalbenk er en øvelse som har som hovedmål å stimulere triceps.

Ja vet jo det da men derfor synes jeg det var så merkelig annbefale ta smalere grep for benkpress, men kanskje jeg missforto noe :-)


du tar jo selvsagt smalbenken på tricpes-økta, for å få bedre styrke her... --------> som hjelper deg når du skal trene benk o.l.  Wink

Utlogget Chas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Re:Armene gir seg før brystet
« #19 : 22. januar 2004, 22:45 »
Robert: Jeg hadde samme problemet som deg med infra spinatus i over to år. Gikk til akupunktur og ble ca 30-40% bedre. Begynte å trene lette vekter, og tok øvelser som ikke belastet infra spinatus i nevneverdig grad, og det har gått veldig bra. Det var 4 måneder siden, og nå trener jeg med tunge vekter, uten problemer. Jeg er enda ikke helt kvitt problemet, men med de riktige øvelsene klarer jeg å la være å belaste muskelen for mye. Problemet er at jeg bare kan trene militærpress for skuldrene (som ikke tar på infra spinatus som sitter bak skulderen). Dropp alle former for sidehev. Det var det som ødela mine skuldre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!