Skrevet av Emne: Ferdig med barbievektene og ez-stang  (Lest 8323 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Ferdig med barbievektene og ez-stang
« : 21. april 2008, 12:10 »
Siden jeg nå har blitt uhorvelig sterk (ha, ha) er jeg snart klar for å ta steget bort fra de små manualene til de mer skremmende store. Problemet er bare at disse øker med 2,5 kilo for hver vekt, noe jeg forestiller kommer til å parkere meg på 11,6 kg for all fremtid. Noe som jo er kjedelig all den tid jeg har ønske om fortsatt progresjon.

Jeg mener å ha sett at det finnes små magnetvekter på 0,5 til 1 kilo og lurer derfor på om noen vet om dette bare er noe jeg har inbildt meg eller om dette er noe en kan få tak i?

Jeg har noe av det samme problemet med markløften, her øker de ferdige vektstengene med 5 kilo, men her har jeg sålangt brukt EZ-stang. Siden jeg aldri har sett noen instruksjonsvideoer eller bilder av folk som bruker EZ-stang når de tar markløft lurer jeg på om dette kan være uheldig på noen måte. Jeg bruker låsegrep og syns det fungerer bra.

Blir veldig takknemlig for svar Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #1 : 21. april 2008, 15:35 »
Nå vet ikke jeg hvilke vekter du oppererer med i markløft, men kan du ikke bruke vanlig stang? Da har du jo ihvertfall mulighet til å øke med 2,5kg, forutsatt at du har tilgang på 1,25kg skiver.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget SB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #2 : 21. april 2008, 15:38 »
Platemates heter de små magnetene.
De er kjekke å ha.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #3 : 21. april 2008, 15:53 »
Nå vet ikke jeg hvilke vekter du oppererer med i markløft, men kan du ikke bruke vanlig stang? Da har du jo ihvertfall mulighet til å øke med 2,5kg, forutsatt at du har tilgang på 1,25kg skiver.

Problemet er at disse stengene blir altfor lange for meg. Jeg må enten bruke stengene som ligger i benkpressstativet ellet knebøystativet. Så du mener jeg ikke burde bruke EZ-stang til mark?

Platemates heter de små magnetene.
De er kjekke å ha.

Godt å høre at de ikke bare var noe jeg hadde drømt. Vet du hvor får man tak i dem?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget SB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #4 : 21. april 2008, 15:56 »
https://www.fwonline.com/plate.htm

Ett eksempel


Du må nok bare lære deg å balansere markløft stanga Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #5 : 21. april 2008, 16:02 »
https://www.fwonline.com/plate.htm

Ett eksempel


Du må nok bare lære deg å balansere markløft stanga Smiley

Ah- genialt! Takk!

Så markløft med EZ-stang er mao ikke å anbefale?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #6 : 21. april 2008, 16:08 »
Du venner deg fort til den lange stanga i markløft Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #7 : 21. april 2008, 16:38 »
Du venner deg fort til den lange stanga i markløft Smiley

He, he - det er mulig, det føles bare så rart! Og så kommer nok en del fyrer til å bli sure på meg siden det stort sett er gutter/menn som trener benk (og x antall arm/skulderøvelser) der jeg trener. De hadde blitt mindre sure hvis jeg stakk av med knebøystanga, men den er jo enda lenger.

Hvorfor bør en ikke bruke EZ-stang da?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Redigert2.0

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #8 : 21. april 2008, 16:58 »
Er ikke noe problem å løfte med EZ-stang Smiley   Teknikken og belastningen forandrer jo seg ikke selv om stanga blir kortere.  Dog.. ser det litt dumt ut? nja.. en smule, men hva så Tongue

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #9 : 21. april 2008, 17:10 »
Er ikke noe problem å løfte med EZ-stang Smiley   Teknikken og belastningen forandrer jo seg ikke selv om stanga blir kortere.  Dog.. ser det litt dumt ut? nja.. en smule, men hva så Tongue

He, he - selv syns jeg kanskje det ser enda rarere ut når jeg løfter en stang som er minst en halvmeter lenger enn meg selv Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget mikejasonlee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

  • mike jason
Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #10 : 30. august 2018, 09:04 »
Maybe you should ease your training. This will be a little better for your body.
https://www.ganas.com.cn
https://www.ganasgym.com
mikejasonlee

Utlogget chuoiit30

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

Sv: Ferdig med barbievektene og ez-stang
« #11 : 12. mars 2019, 08:34 »
, This is a great article. It gave me a lot of useful information. thank you very much.
Lagihitech chuyên cung c?p Gopro Hero 7 nh? Gopro Hero 7 Back, Gopro Hero 7 WhiteGopro Hero 7 Silver chính hãng.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!