Skrevet av Emne: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013  (Lest 4869 ganger)

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« : 12. november 2012, 20:03 »
Jepp, da var det på tide å bli kvitt flesket som har besudlet mitt legeme i lengre tider, og i følge min flytende periodiseringsplan skal jeg starte på diett/deff i disse dager, målet er å være fit (12% fett?) til påskeferien 2013, da jeg skal på festival å være drita i 5 dager.

Ønsket vektnedgang er omkring 10-12 kilo. Jeg veide rundt 80 i mars i i fjor og var i høvelig form, mens vekta nå ligger på 91-92, og de 11-12 kiloene som har smøget seg på er antagelig 80% fett, dog har jeg trent bra og blitt noe sterkere, men har spist junk i ukristelige mengder.

Jeg skal poste vekt, midjemål og diett/treningslogg 1-2 ganger i uka, også skal jeg legge ut et nytt formbilde hver mandag  Grin

stats:
Alder:                                              21
høyde:                                       180cm
Vekt start:                               91-92kg
midjemål, avslappet:                ca 96cm
omkrets overarm (uten pump)   ca 41cm

Har trent styrke i 6 år, relativt seriøst de siste 4 årene, har tidligere drevet med kampsport i 5 års tid.

Fra desember 2011 til mars 2012 hadde jeg forrige deff, og gikk ned 8 kilo. Jeg er desverre slik at jeg fort sporer av, og i perioder med lite motivasjon (kostholdsmessig, trener alltid regelmessig) kan jeg fort gå opp 2-3 kilo i måneden, bare jeg spiser normalt når jeg er sulten. Så å si samtlige menn i slekta er overvektige, dog med greit annlegg for styrketrening, så jeg anntar det ligger i kortene at jeg skal slite litt med vekta, men det hindrer ikke meg!

Jeg har leste MYE, og jeg prøvde mange ganger før jeg fant et system som fungerer for meg.

Jeg skal ligge på omkring 2500 kalorier (litt mer enn sist, da lå jeg på 2000 kcal/dag)
Prosentfordelig prot/karb/fett skal ligge omrking 40/40/20.
Jeg har en tendens til å sprekke ofte, så jeg lar heller lørdag være spisedag. Ikke at jeg skal gå amok, men jeg skal ikke telle kalorier.

Å skrive ned alt jeg spiser er et must for min del, men kan dog hende jeg slutter med det litt uti dietten siden jeg har høvelig kontroll på de fleste matvarers kaloriinnhold.

Det vil gå mye i kylling, fisk, svinekjøtt, egg/eggehvite, tunfisk, whey proteinpulver, havregryn, skyr og fullkornspasta (og light red bull  Tongue ). Noe mere konkret kostholdsplan enn det kan jeg ikke legge frem, men jeg vil fordele det utover 4-5 måltider daglig, med et karbodominert måltid til frokost, og et større tyngre proteindominert måltid på kvelden.

Treningsmessig skal jeg kutte ned mengden litt, men kjøre høvelig samme intensitet/vektbelastning som nå. Jeg vil fortsette på følgende program (som jeg har benyttet et halvt års tid, laget det selv), men kutte ned litt mengde som sagt, og så vil jeg kjøre 2 kardio økter i uka, men vi får se hvordan alpintsesongen påvirker dette Smiley bor 5 min unna en god bakke, og planlegger innkjøp sesongkort.

Mandag:
Overkropp, fokus bryst, øvre rygg.

Onsdag
Underkropp, Tung bøy, lett mark/strakmark

Fredag:
Overkropp, fokus skulder, armer.

Lørdag:
Underkropp, tung mark, lett bøy.

Har mange øvelser, men gidder ikke skrive alt.


styrkemessig har jeg stagnert sånn høvelig de siste månedene, spesielt overkropp.
Har følgende perser:

Benk  127,5x1
Bøy    145x5
Mark  180x5

Men jeg tror kanskje jeg har gått ned litt, har hatt en slapp periode og hatt skade i håndledd, som ødela både mark og benk/MP i over en måned.
Målet er å ikke gå ned mer enn 5% styrkemessig ila 2-3 mnd deff.

Jeg vurderer også å lage en graf for vektnedgang og reduksjon i midjemål, men vi får se...

Denne loggen er en del av motivasjonsplanen min, jo mer seriøst opplegget er jo mere seriøst tar jeg det, og for at jeg skal få dette til må det være på denne måten.
Jeg VET jeg kan klare det, jeg har gjort det før, men denne gangen skal jeg for første gang siden jeg var 10 år bli såpass "fit" at magerutene titter frem.

wish me luck  Cheesy

edit: skriveleifer


Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #1 : 13. november 2012, 20:16 »
dag 2, morgenvekt 89,8 :O
Vannet forsvinner fort.

Har bestilt div. kalorifrie produkter fra iherb.com, håper det kommer gjennom tollen til tross for at jeg heiv med et glass koffeinpiller, heh, holdt meg under 200kr.

kan poste dagens trening, kommer dog ikke til å gjøre det videre med mindre det skjer noen endringer.

benk
oppvarming stang
40x8
60x8
80x6
100x4
115x6
110x5
100x8

Nedtrekk, mellombredt grep
60x8
110x8
105x9
80x12 (slow)

dips (har slitt med skulder i det siste, så tør ikke med ekstravekt)
kvx15 (lett, kan fler)
kvx20

sittende roing skivemaskin
45(per hånd)x9
45x8

stangcurl biceps opp til 45x8
noe triceps og flyes fjas...

proteinshake emd vann smaker møkk, men så er jeg jo vant til shake med 50/50 whey/gainer i melk  Grin

Utlogget BigThomas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 116

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #2 : 14. november 2012, 18:41 »
Spor!

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #3 : 16. november 2012, 06:49 »
Ble litt litt sprekk idag på en måte, spiste ikke for mye kalorimessig, men 60% av kvota gikk med til taco, hehe jaja.
Har holdt meg på rundt 2100 kcal daglig, og klarer meg egentlig fint, så tror jeg velger å holde meg i dette området intil videre, jeg vet at det kommer til å bli hardere psykisk sett etter hvert og kan heller oppjustere da.

Hiver ut et par "før" bilder til, av rygg og lår, dog her med litt flex, mens det første var helt avslappet.
Jeg har egentlig ikke fått sett meg selv bakfra noe særlig, litt morsomt å få sjekka ryggbredden. Tror det blir bra når lovehandles'ene begynner sånn smått å forsvinne over nyttår engang  Grin

Morgenvekt 89 (motiverende, selv om jeg vet at det bare er vannet som forsvinner  Wink )

beklager dårlig bilde, men har ikke noe bedere alternativ atm...

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #4 : 19. november 2012, 20:33 »
1. uke gjennomført, med "spisedag" på lørdag... spiste egentlig ikke så mye, men drakk en del alkhohol,en god kompis hadde bursdag så  Grin blir LENGE til neste gang jeg drikker.... håper ikke det ødela for mye.

mandag 19/11:
morgenvekt: 88,9 (- ca 3 kg)
midjemål:     95-96 (kanskje marginalt mindre?)

Jeg ser ikke vitsen med å poste noe bilde, jeg tror ikke det er synlig forskjell, det får bli neste uke.

jaja, ble en turbulent start, men jeg er motivert og skal kunne gå en stund uten å sprekke nå...

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #5 : 23. november 2012, 18:44 »
Fredag:

Morgenvekt: 86,9 (nå begynner det å skje noe ja!)

Jeg merker at jeg blir mere "bløt" i flesket, og det er vel et tegn på at det slipper.

Noe som irriterer meg er at jeg har spesielt mye fett på hoftene, og det har nå blitt enda mer synlig. Det minner nesten om et kvinnelig fettlagringsmønster. Jeg antar det er genetisk, og får heller bare satse på å redusere fettprosenten over hele kroppen  Smiley

Ligger rett i overkant av 2000 kcal dagen, er egentlig aldri spesielt sulten.
Går mye i kylling og fisk (spesielt fiskesuppe).

har desverre skulka mye trening i det siste, hektisk eksamensperiode frem mot jul.
dagens:
Kjørte militærpress opp mot 70x5 som toppsett i stad, føltes greit har 75x5 som max, styrkemessig samme som ved diettstart, men litt mindre trøkk og motivasjon. Fikk en liten strekk i brystet, og måtte stoppe tidligere.
Pullups virker lettere enn før, ble 3x8 idag med lang eksentrisk fase.
Skulle kjøre bøy, men ble beinpress i stedet pga kink i ryggen (har skader overalt!) 250x7 som toppsett, ok tungt.

Får se om det er noe synlig forskjell på bilde på mandag
Midjemål er ca. det samme, når jeg målte tidligere i dag så det nesten ut til å ha økt, jaja.

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #6 : 26. november 2012, 11:27 »
Dag 1, uke 3:

Morgenvekt: 85,6  Shocked
midjemål: omkring 95, vanskelig å måle nøyaktig.


Da var det på tide med nytt formbilde, vanskelig å si, men jeg tror kanskje det er litt forskjell, har tross alt kvittet meg med vel 7 kilo (antagelig 80% vann)
Slengte med et bilde med litt flex også, just for the fun  Grin så kan jeg sammenligne senere bilder med flex også
Motivasjonen er på topp, spiste litt junk på lørdag, men lå nok under vedlikeholdsbehovet kalorimessig.
Har eksamensperiode med hjemmeeksamen og prosjekt (jeg er ingeniørstudent og har en del tunge fag) så har hatt lite tid til trening utover mine faste styrkeøkter frem mot midten av desember, skal sjekke hvordan det står til med benken senere idag.


Har fått pakke fra iherb.com med bcaa, koffeinpiller, og div. kalorifrie produkter, som smakte så som så.
Shirataki nudler kjøper jeg ikke igjen, bedere å ikke spise noe enn å spise gummi... kjøpte også noe marshmallows dip uten kalorier, smaker som avføring fra en radioaktiv enhjørning, men det går nok ned  Grin


Edit kveld:

Hadde just min hittil mest crappy trening, tok 10 kg mindre i alt Sad
får håpe det går bedere på onsdag, skal prøve meg på mark for første gang på 3 uker...

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #7 : 03. desember 2012, 19:08 »
Dag 1, uke 4.
Morgenvekt: 84,8 (stødig nedgang)
Midjemål: ca 94cm.

Det er først nå jeg med sikkerhet kan si at det er reduksjon i midjemål.
Jeg spiser generellt sett litt for mye, omkring 2100-2400 kcal om dagen, og kostholdet blir fort litt karbohydrat dominert, denne uka skal jeg prøve å telle kalorier mer nøyaktig igjen og ligge på rundt 2000+.

Motivasjonen er på topp, men det har blitt lite trening pga hjemmeeksamen og deadline for prosjekt, men jeg skal komme meg back on track etter denne uka.

Legger ikke ut formbilde idag, men neste mandag regner jeg med å kunne presentere et formbilde som viser synlig forskjell fra utgangspunktet Smiley

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #8 : 06. desember 2012, 17:33 »
Er slapp hele tiden og har tydeligvis gått ned 25kg i markløft... Jeg håper virkelig det bare var jeg som hadde en dårlig dag i går.

Det er kanskje ikke så lurt å gjøre dette midt i eksamenslesninga, men jeg bailer ikke!

Søndagstrening:

Bøy opp mot 140x3

Pleide å kjøre 6 reps på denne, men er egentlig fornøyd med 3. Statusen for mark er noe mer deprimerende.

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Mjødmanns bildelogg: Deff 2012/2013
« #9 : 10. desember 2012, 14:49 »
Dag 1, uke 5.
Morgenvekt  83,1 kg
Midjemål:  i underkant av 94cm

Jeg gidder ikke poste bilde, fordi jeg ikke ser noen forskjell når jeg setter dagens bilde opp sammen med det forrige. Det er godt mulig at jeg ikke kommer til å poste nytt bilde for etter nyttår.


vekta snakker dog for seg, ned omkring 9 kg. Midjemålet er marginalt redusert denne uka.
Jeg "kjenner" i større grad at jeg har mistet fett enn jeg ser det.
Det er fortsatt en lang vei å gå, jeg regner med å være på diett i 11-12 uker totalt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!