Skrevet av Emne: Les denne før dere spør om DC.  (Lest 10133 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Les denne før dere spør om DC.
« : 23. april 2008, 17:38 »
Satt av en kveld her for er å lese alt på dette underforumet og der er noen ting som ofte slår meg. Det er at mange ikke har lest nok om DC på forhånd. Greit at dere har lest det basiske ved DC. Men mange av spørsmålene dere stiller kunne dere ha svart på selv.

For å forstå DC ordentlig så bør man lese Dantes poster om hvorfor han kom fram til hele ideen i utgangspunktet. Det nytter ikke bare å lese om Doggcrapp her på dette forumet. Alt startet på www.intensemuscle.com, der har man Dantes egne poster, og de er det mange av.

Leser man disse vil man fort forstå hvordan tankesettet hans fungerer, og da klarer man å tilpasse DC til en hvis grad seg selv og styre unna uviktigheter som "kan jeg gjøre 7 reps i markløft istedet for 8?" og spørsmål som dette.

Husk at hele poenget til Dante var at da han var yngre så han andre og seg selv trene på de samme vektene år etter år og disse la på seg 1 kg muskler i året. Han skjønte da at det var noe som ikke var akkurat som det skulle. Og noe kunne gjøres. Og han gjentar gang på gang at så lenge du har progresjon på vektene hele tiden og spiser enorme mengder med mat så vil du etter lang tid bli massiv.

En veldig fin tråd på intensemuscle er denne http://www.intensemuscle.com/17843-newbie-info-consolidated.html

Her er alt av det mest nødvendigste samlet. Hvis du ikke gidder å lese alle linkene i den posten så er du heller ikke interrisert nok til å trene etter Doggcrapps regime.

De aller fleste har bare ikke det som skal til for å kunne trene DC i det hele tatt. Og det ligger alt på det psykiske, så sant man har er normal kar med 2 armer og 2 bein selvsagt. DC er heller ikke noe mirakelprogram som garanterer deg at du vil se ut som et monster i løpet av 1-2 år. Men det er definitivt en god vei ut av den fella de aller fleste havner i. Nemlig at man står stille i vekt progresjonen.

Ikke alle er så heldige at de kan bli fulgt opp via Dante selv eller Inhuman og de andre. Men hvis man legger litt arbeid i det å lese nok på forhånd om det så man kan spare seg selv mye bryderi i etterkant.

Kort sagt så er det som andre har nevnt her før at folk overanalyserer DC ned til minste detalj, noe som er bortkastet for det er egentlig veldig enkelt selvom metodene er satt i et system.

Ja, dette er et forum og det er ment for å spørre om ting. Men hensikten med denne posten er bare å guide dere til steder der dere finner et hav av info om DC så dere vet mere på litt kortere tid, forhåpentligvis.

F. eks så var det noe jeg lurte fælt på angående static holds her om dagen. I stedet for å spørre så lettet jeg meg ijhel i 5 timer på instencemuscle før jeg fant svaret, men herregud å må annet jeg lærte om DC også.

Håper dette var av noe verdi.
 Smile

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Les denne før dere spør om DC.
« #1 : 28. april 2008, 14:55 »
Flott. Smiley

Noen ganger trengs det "topics on topics".

Det er her de fleste jeg kjenner om vil sette seg inn i DC detter av. "Åh nei jeg orker ikke lese en lang artikkel om noe treningsprogram".

Gjør meg egentlig glad. Da slipper man uerfarne folk som sprer feilaktige påstander mot DC sine prinsipper.



edit: Skriveleifer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!