Skrevet av Emne: shwære lår  (Lest 6372 ganger)

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

shwære lår
« : 20. januar 2004, 20:25 »
Hvordan får man smalere/tynnere/mindre lår? (uten å miste det som evt. måtte være av muskler) Synes låra mine er så store... er det lurt å trene styrke da? Vil omkretsen bli mindre hvis jeg trener styrke? Eller er kardio best? Vet det ikke er noe som skjer med det første, men å få sånne lår som noen av de fitness'babsa' det er bilde av her er noe jeg ikke vil... ønsker meg tynnere lår...rette,smale og fine!

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:shwære lår
« #1 : 20. januar 2004, 21:01 »
Slutt og tren styrke hvis de skal bli rette iallefall! Hvis du vil  ha det, får du kjøre på med FÅ kg og MANGE reps iallefall. jeg har hatt samme dilemma som deg. Jeg ville ha det først jeg også, men har du relativt lite fett på beina (ikke overvektig bare) så får du ikke mindre bein, bare større, for volumet på muskelen vokser. Å løpe er å anbefale i såfall da. Men rette bein beholder du ikke uansett hvis du skal ha muskler samtidig. Nå vet ikke jeg om beina dine er store av muskler/fett. Men skal du ha tynnere bein må du uansett vekk med fettet, skal du ha smale bein, må du i tillegg ha lange muskler, noe du ikke får av å trene på studio. Noen spess grunn til at du vil ha RETTE bein? Etter min mening så er dette skikkelig kjedelig!
Håper jeg hjalp deg litt iallefall. Jeg prøvde så godt jeg kunne Wink
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #2 : 21. januar 2004, 14:46 »
Det er nok ikke muskler som er der..thats for sure! De disser ganske bra (låra altså) Å få de super rette er vel kanskje ikke målet, så lenge omkretsen blir mindre. Synes de er unaturlig tykke i forhold til resten av kroppen.. ser litt merkelig ut. Har ikke trent mye styrke, kanskje 3-4 ganger i mnd, er først nå jeg har begynt å trene mer aktivt , men låra har vært like fete i ihvertfall tre år. Får ganske vondt i bena av å løpe, er ikke vant til det... Så å trene på studio er ikke no lurt? Hva med høypuls og andre aerobic aktige greier ? Der trenes det jo bare på hopp og sprett og 'dans'... Å ha masse muskler i låra er ikke så veldig viktig, vil bare få de smalere og ikke så 'dissete'...  

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:shwære lår
« #3 : 21. januar 2004, 16:49 »
Hvordan får man smalere/tynnere/mindre lår?

Spis mindre kalorier enn du forbrenner.  Smiley
Lår er forresten vanskelig område, fett blir mobilisert dårlig herfra.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:shwære lår
« #4 : 21. januar 2004, 16:49 »
Er vel ikke musklene som "disser"?
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #5 : 21. januar 2004, 21:00 »
SOm sagt, det er  -ikke- mye muskler der ! Det er selvfølgelig fettet som henger der og disser... *sukk* er det dumt å trene styrke når jeg vil ha mindre lår?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:shwære lår
« #6 : 21. januar 2004, 21:44 »
Nei det er det ikke! De blir fastere da, og du øker forbrenningen din og etterhvert fettlagrene dine også. Så tren i vei!!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #7 : 21. januar 2004, 21:49 »
fastere ja, men blir de smalere/tynnere?

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #8 : 21. januar 2004, 21:49 »
Noen gode øvelser som hjelper på innside lår, utside lår og rumpe?

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:shwære lår
« #9 : 21. januar 2004, 23:27 »
Det er rett som UAP sier. de blir fastere og sånt. Men nei, du vil antakelig ikke få smalere lår hvis du ikke er litt overvektig. Da kan det hjelpe. Studio er trening, og trening er bra. Det vil hjelpe deg å øke aktivitetsnivået ditt i løpet av dagen, og du kan spise litt mer og fortsatt gå i underskudd.

Du trenger ikke å løpe, ta deg ca 30min gåtur før frokost. du skal klare å snakke, men bli varm. Da har du ca passe puls og tempo. Har du veldig høy puls på aktiviteter tar antakelig ikke kroppen av fettet, men av reservelagrene. (bla muskler)
Aerobic er en fin ting. Spinning og.
Ligg på 300-500kcal i underskudd, så skal du se at ca 2kg fett i mnd forsvinner. hvis du gjør dette riktig....

Fine øvelser for rumpe er jo knebøy. kjør lette vekter, eller du kan ta adjungt maskinene eller hva det heter, du presser enten beina fra hverandre (rumpe) eller mot hverandre(innside)
Jeg gjentar, kjør knebøy og du har hele bøla.
Men kjør med maaange reps og få kg hvis du først og fremst ikke vil  ha volum. Gjerne 15-25 dette går på utholdenhet.
Kondis= fettforbrenning også. Og kondisen øker av all aktivitet, (men logisk nok saktere hvis det er gange enn løping feks)

Håper dette hjalp noe. Send en personlig mld, hvis det var noe du ble usikker på. eller har enkelte spm)
Skyt ut, jeg prøver og svare Wink
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #10 : 22. januar 2004, 12:47 »
skulle gjerne fått vekk litt mer enn 2kg i mnd. jeg trener styrke mandag,onsdag og fredag. Og ca.30min kardio 4 ganger i uka...

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:shwære lår
« #11 : 22. januar 2004, 13:03 »
Tillater meg å lime inn et lite avsnitt fra Athletic City sine sider:

"Jenter og styrketrening

De fleste jenter er redde for å følge et fornuftig vekttreningsprogram, av redsel for at de vil se ut som kroppsbyggere. Sannheten er at det er nesten umulig for jenter å få unormalt store muskler, og effekten av vekttrening vil heller være en synlig oppstramming av muskulaturen samt en lavere fettprosent. De fleste jenter sier de ønsker å kun stramme opp kroppen, ikke få større muskler...Hvordan blir så kroppen strammere uten at musklene vokser? Dette er verdt å tenke over. Styrketrening er eneste formen for trening som kan gjøre noe for kroppsfasongen. Si at man har en såkalt "pærefasong". Man kan trene aerobic og jogge så ofte og lenge man bare vil, men man vil fortsatt se ut som en pære - bare en mindre en. Med styrketrening kan du forandre dette. Mer muskler vil også gi en økt forbrenning, og første prioritet bør derfor være et solid styrkeprogram."
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Re:shwære lår
« #12 : 22. januar 2004, 15:54 »
"Man kan trene aerobic og jogge så ofte og lenge man bare vil, men man vil fortsatt se ut som en pære - bare en mindre en." Heheh... Tongue En liten,rask og sporty pære.

Vel, jeg er ikke redd for å trene styrke :> bare så det er sagt. Liker styrke trening mye bedre enn kardio, føler at jeg får mer utbytte av det og motivasjonen holder seg oppe! Så styrke er nice Smiley Men vil gjerne gå ned noen kg og.. ikke bare få muskler..

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:shwære lår
« #13 : 24. januar 2004, 02:11 »
Det kan godt hende at du vil ned mindre enn det, skulle gjærne tatt av meg 8kg innen i morgen jeg.
Cluet er at du vil miste FETT ikke muskler, og da er dette s¨og si umulig. Går du stort over 2kg i mnd, er det ikke fett, og da er vel ikke "slankingen" verdt noe mer, er den vel?
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:shwære lår
« #14 : 24. januar 2004, 09:33 »
Du må også huske at du ikke kan punktslanke kroppen din. Lår er kanskje det (kanskje) siste stedet hvor fettet blir tatt fra, desverre. Kroppen har en tendens til å forbrenne innenfra og ut, dvs. armer og ben til slutt, mens magen går først.

Så generelt vil jeg si at du brude trene ben (lår) en del for å få de fastere, og samtidig få ned fett % din. Fettfordelingen din er også genetisk betinget vet du.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!