Skrevet av Emne: Er bryst de musklene som vokser raskest?  (Lest 5864 ganger)

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Er bryst de musklene som vokser raskest?
« #30 : 21. mai 2008, 11:46 »
Må si meg ganske enig med Soane i det han sier, det å trene til failure er etter min oppfatning sjelden noe problem dersom man SPISER og HVILER veldig bra, erfaringsmessig så blir iallefall undertegnede overtrent av elendig spise og hvile perioder og IKKE av beinhard trening, men det er jo ikke sånn heller at hvert eneste sett nødvendigvis skal kjøres til faliure men de par siste settene JA..egentlig så tror jeg hovedproblemet til mange som trener er netopp spisinga og den betyr 90% for meg ihvertfall, men som sagt vi er alle forskjellige....

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Er bryst de musklene som vokser raskest?
« #31 : 21. mai 2008, 12:31 »
Det er klart, en eller annen gang så går lavintensitets volumtrening over til å bli fettforbrenningstrening.  Ohmy
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Er bryst de musklene som vokser raskest?
« #32 : 21. mai 2008, 17:26 »
så du kjører aldri ein periode med lettare vekter og fleire reps?
Kva for resultater har du oppnådd med å bare kjøre til failure då? og korleis ser programmet ditt ut?
Kan hende at failure trening funker for deg, men for ein gjennomsnittlig person som trener 4-6 ganger i veka vil failure trening innebære stor risiko for overtrening, skader og nada framgang.

Tjo seff hender det. Selv funker det ikke med brutal monster trening året rundt. Har perioder med sånn ca. hver sjette eller åttne uke der jeg trener mere "behagelig" for å si det sånn.

Risiko for skader er der uansett hvordan man trener. Failure trening er ikke nødvendigvis for alle. Man må kjenne sin egen kropp og ha erfaring og teknikken inne. Det er fullt mulig å trene knallhardt å bruke hodet samtidig.

Trener man hardt nok trenger man heller ikke nødvendig hvis trene 6 ganger i uka. Er ikke de aller fleste etter min mening som har fullt utbytte av dette.

Da jeg var yngre fra 16 til 20 år, hadde jeg hodet så langt oppi ræva at jeg ikke klarte å puste. Jeg skulle prøve alle rutiner i Flex etc. Og jeg nektet og høre på hva folk sa til meg. Dette gikk i det meste i vanlig volum trening/høy mengde trening. Programmet til Arnold, Coleman etc. Dere skjønner poenget. Jeg fikk en viss fremgang under disse årene men det gikk veldig tregt og jeg så andre legge på seg mere muskler enn meg.

Så gikk jeg over til mer hvile, kortere økter, mer og bedre mat, færre sett, lavere reps, tyngre vekter. Ta helt fri trening nå og da. Et totalt skifte mentalt, plutselig var jeg innstilt på at jeg skulle ikke klare stå etter trening. Med dette hadde jeg en mye mye bedre fremgang.

I dag igjen trener jeg annerledes igjen. Gå på Doggcrapp underformuet for mer info om hvordan jeg trener i dag.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Er bryst de musklene som vokser raskest?
« #33 : 21. mai 2008, 18:05 »
Så klart er det ikke den eneste veien til Rom. Det er mange veier til Rom. Noen er svingete og noen går rett fram. Jeg velger den kjappeste veien. Grunnen til at du ikke vokste med failure trening er fordi kostholdet kan ikke ha vært bra nok. 9 eller 10 av 10 tilfeller folk ikke vokser skyldes for lite kosthold. Hvis du veier 85 kg f. eks. og du spiser som en som veier 85 kg, så vil du forbli på 85 kg.

Hvis man spiser nok, vokser man uansett hva man gjør. Har ingenting med failuretrening og gjøre. Dessuten var/er målet mitt og forbli på rundt 85kg. Trives der Smiley

Sitat
Det beviser at man ikke nødvendigvis får skader av failure trening.

Stadigvekk større sjanse med failuretrening.

Sitat
Jo riktig. Du kommer ikke til å få noe særlig ved å legge kroppen din i komfort-sonen på trening. Det er ekstremt påkjenning som får kroppen til å vokse kombinert med masse mat. Om du liker det eller ikke.


Javel?? Da kan du umulig ha prøvd ordentlig trening med tunge vekter.

Sitat
Jeg bruker bare tyngre vekter. Nesten hver gang jeg trener en muskelgruppe så trener jeg med tyngre vekter. Til forskjell fra de aller fleste som trener med de samme vektene i månedsvis.

Så flott da! Det gjør jeg og.

Sitat
Flere sett? Hvorfor skal jeg trene med mange halvhjerta sett når jeg kan gjøre jobben med 1 brutalt sett i stedet. Hvorfor slakte en gris ved å slå den ihjel med en dildo, når man kan gjøre det med engang med andre metoder.

Fantastisk argumentasjon. Slakting og trening er jo akkurat det samme.

Sitat
Hvis du vil trene halvhjerta sett med rosa manualer med plysj på så vær så god. Men da kan vi jo møtes igjen om noen år og se hvem som har mest fremgang.

Jeg mener at man skal trene med tunge vekter, progresjon over tid og fornuftig matinntak. Alt over 10 reps er utholdenhetstrening!
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Er bryst de musklene som vokser raskest?
« #34 : 21. mai 2008, 18:51 »
Hvis man spiser nok, vokser man uansett hva man gjør. Har ingenting med failuretrening og gjøre. Dessuten var/er målet mitt og forbli på rundt 85kg. Trives der Smiley

Nå tenker jeg kjappeste vei fra A til B i form av legge på seg muskelmasse. Ikke bare å bli feit. Da er det Oprah Winfrey som er ekspert på dette.

Sitat
Stadigvekk større sjanse med failuretrening.

Har du noe bevis for dette? Med nok kompetanse kan man unngå skader uanz hvordan man trener.
 

Sitat
Javel?? Da kan du umulig ha prøvd ordentlig trening med tunge vekter.

Er det noe jeg kan skrive under på med store bokstaver, gjerne i kursiv så er det at jeg har trent mye med tunge vekter.

Sitat
Fantastisk argumentasjon. Slakting og trening er jo akkurat det samme.

Går ann å overføre prinsipper selvom 2 ting fortsatt ikke er det samme. Å vaske en dass og kjøre Rally er f. eks like på det området at du vil gjerne gjøre begger deler så fort som mulig.

Sitat
Jeg mener at man skal trene med tunge vekter, progresjon over tid og fornuftig matinntak. Alt over 10 reps er utholdenhetstrening!

Enig med deg. Bortsett fra at enkelte tilfeller så kan sett over 10 reps være en bra ting. Prøvd 50 repper i beinpress f. eks, med relativt tunge vekter så klart. Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!