Skrevet av Emne: Frp størst  (Lest 8306 ganger)

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Frp størst
« #60 : 14. mai 2008, 22:46 »
De klarer vel å kverke en del innvandrere om ikke annet=)


Edit: Håper dere tok sarkasmen i denne...
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Frp størst
« #61 : 14. mai 2008, 22:47 »
Nei, pengene ville jo kommet inn, ifm økning i skatten, det eneste bivirkening ville blitt at vi slipper en irriterende regning hver Mars, og staten har tjent inn på enkelhet i systemet, (frigjort masse arbeidskraft)
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Frp størst
« #62 : 15. mai 2008, 00:13 »
Èn ting alle må forstå er at uansett hvilket parti som kommer i regjering kommer innbyggerne betale like mye penger til staten. Om det er i form av høye bensinavgifter eller høy egenenandel på medisiner og sykehusopphold.

Så de som tror at Frp gjør at man betaler mindre penger, de må nok tro om igjen. Setter vi ned prisene på f.eks bensin vil prisen/avgiftene på noe annet stige. Inntektene Norges stat skal ha inn blir de samme.

Men det som burde skje uavhening av hvilket parti som sitter i regjering, er at vi burde investere mer penger i skole, helse og vei.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Frp størst
« #63 : 15. mai 2008, 00:58 »
Frp er størst og Siv Jensen kommer til og bli vår nye statsminister! Hvorfor? Jo fordi at det er det einaste partie som har baller nok, å fordi at de hører på hva folket/flertalle tror og mener! Tror også fordi det norske folket er lei av og bli ned lassa med allslags tulle avgifter, du kan jo faen meg snart ikke sleppa ein fis uten at du må betala for det, lei av at veiene går i oppløsning, lei av å stå i sykehuskø, lei av å se at gammle blir plasser på bøttekott, lei av skoler som detter i hode på elevene, lei av dårlige skolebøker, lei av barnehage køer,  lei av tog som aldri kommer og aldri går når de skal, lei av skyhøye priser på kollektivtransport, lei av høye avgifter på mat, lei av alt for mange lover og forbud som de ikke klarer og håndheve, det er jo faen meg ikke snart ikke lov og leve lenger i dette land, lei av at drapsmen å voldtekts dømte får altfor mild straff å slipper ut etter å ha sonet halvetida, lei høye bensin og disel avgifter, gå og kjøp disel bil nå var det noen som sa så skal vi ikke sette opp prisen på disel og div. Jaggu kjøpte vi det gitt! Skal du omregister et kjøretøy i dette land så kan det koste deg 20000 kr!! Det tar ca. et min. å få det gjort. Svenskene betaler 200 kr for det samme!
Lei av regjeringens klimahysteri milijøavgift meg her og dær og langt opp i ræva, alle som har Discovery,  Discovery Science, National Geographic Channel burde forstå at vi har langt større ting å tenken på en co2 når det kommer til den globale oppvarming. Milijøavgifte å co2 avgiften er den størst globale svindelen som noen gang er oppfunnet! Hva har de brukt alle de milliardene de har sugt ut av oss i alle disse åra, INGENTIG! Kunne kritisere Ap og co i det uendelige...Et problem er at vi finner oss i for mye i dette land i mange andre land tror jeg nok at denne politiken ikke hadde latt seg styre, folket hadde sagt nok er nok å streika brent noen bli dekk og fått det som de ville Grin. Det er jo faen meg som om Ap og co har hjernevaska det norske folk vi er jo helt paralysert virker det som..Nei det er på tide og tenke noe nytt å la andre få prøve seg! Problemet i Norge er at vi lar mikropartier få adgang til Stortinget. Derfor vil vi nå ikke lenger oppleve et-parti flertall. Jeg mener at vi må innføre en sperregrense på 10% for å få bort mikropartier som driver med prostitusjon i høy stil for å komme seg inn i regjeringen. Vi burde heller ha Stortingsvalg med 2 fløy, Borgelig og Venstreorientert . DA vil vi endelig få oppleve hva et demokrati egentlig er for noe!   
For meg er det vanskeligt å forstå at i et land som ikke er større enn halve London og med en økonomi som er helt unik så kan vi ikke ha sykehus, gammlehjem, veier, kollektivtransport, skoler og en milijøpolitik osv. som fungere. Undecided
 

Jeg beklager så meget, men "haha" er min respons til det.

Dette er jo selve klisjeen med stor K, den stereotype frp-holdninga. Er det noe jeg biter meg merke i er at det høres ut som man bor i Zimbabwe og at Robert Mugabe er statsleder. Det er kun klaging på avgifter og utgifter og manglende inntekter og det ene etter det andre. Og at "sosialistregjeringa" kjører landet på huet og ræva. Og jeg kjenner jeg blir så drittlei. Hva med at Norge er et av verdens absolutt beste land å bo i? Hva med at 18-åringer faktisk har RÅD til å burne runder etter runder i det lokale tettstedet? Hva med at folk i alle aldre drikker seg spyle dritings hver forbanna helg og banker opp folk fordi de er så ut av ræva rusa? Hva med at man har klart å bygge veier de siste 30-40 åra der det faen ikke var annet enn lyng og tyttebær før? Hva med at skolene faktisk er gratis og at Norge har en av verdens absolutt beste studiefinansieringsordninger? Hva med at økt privatisering og lavere skatter er garantert å straffe de som fra før av lever dårligst og er marginaliserte? Hva med at man i de fleste kommuner har klart å oppnå full barnehagedekning? Hva med at man vet at en sterk offentlig sektor øker et lands produktivitet, også privat sektor?

For meg kan man gjerne argumentere for å få FrP inn i regjering, hvis man ønsker det. men vennligst ikke sitt og jug og lir av sånn idiotpropaganda. Faktum er at vi har det dritbra i dette landet og at mange av de problemene folk tror FrP vil være medisin for er tvert i mot bensin på bålet. Og da snakker jeg ikke om hva andre politikere forteller om FrP, men hva blandt annet ulike samfunnsvitere og økonomer forteller. De fleste økonomer er jo ganske klar over at hvis det er ETT parti på Stortinget som skal klarer å rævkjøre norsk økonomi, så er det FrP.

Om det er Høyre eller rødgrønn regjering som styrer tror jeg har lite å si for de største sakene; der er de fleste på Stortinget (bortsett fra FrP) enige og styrer etter relativt samme linje. Det er mer verdivalgene det går på, blandt annet utenrikspolitiske holdninger og privatisering vs sterk offentlig sektor.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Frp størst
« #64 : 15. mai 2008, 11:31 »
Kunne ikke vært mer enig. Synes det er rart at ikke flere blir kvalme av slik sutring. Dette er tydeligvis noe som finnes i alle samfunnslag, for Stein Erik Hagen gjør akkurat det samme når han antyder likheter i politikken mellom Norge i dag, og gamle DDR.

Selvfølgelig trengs det konstruktiv kritikk, men det er et hav av forskjell!
I verden i dag så er det "vanlig" å leve i det vi kaller fattigdom, millioner av mennesker lever i ekstrem fattidom og sulter ihjel. Hvis de er så "heldige" å leve i et utviklet land, så jobber den jevne arbeider ræva av seg for luselønn og med latterlige arbeidsvilkår.
Å sitte her i Norge og sutre og klage og bære seg over at alkoholen er dyr, eller at bensinprisen går opp med 5 øre, eller at man må betale noe mer for den nye SUV`en enn det man må i Sverige, det er ikke noe annet enn kvalmt!

Hvis man skal trekke likheter mellom den norske befolkningen og en enkeltperson, så måtte det vært en bortskjemt snørrunge som får alt han peker på av foreldra sine, men som begynner å hylgrine hvis han får beskjed om å spise opp grønnsakene til middag, eller hvis han ikke får ting AKKURAT slik han vil, uansett hvor ulogisk og umulig det er å gjennomføre.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Frp størst
« #65 : 15. mai 2008, 11:54 »
Enig med deg Hardrock.

Men så er det nå engang slik at når vi sitter på enorme oljepenger og ressurser, så blir det i mine øyne for dumt når skoler, sykehus og barnehager har elendig standard samt at det finnes mange i Norge med behov for mye hjelp som aldri får det.

Selv er jeg egoistisk. Jeg vil betale mindre skatt, og heller ta en større del av regninga sjøl om jeg blir syk, fordi det er en stor sjanse for at jeg vil tjene på dette i både det korte og det lange løp. Jeg synes det er trist at folk lever som de gjør i den tredje verden, men vil ha ett så maksimalt bra liv som mulig selv allikevel.

Jeg ser ikke fornuften i å bruke 5 mrd på ett operahus f.eks. når vi helt sikkert hadde fått ett mer enn bra nok operahus til 1 eller 2 mrd. Jeg liker ikke at slike folk som tar denslags beslutninger skal ha 50% av pengene jeg tjener.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Frp størst
« #66 : 18. mai 2008, 22:34 »
. Jeg liker ikke at slike folk som tar denslags beslutninger skal ha 50% av pengene jeg tjener.

word.

Utlogget Tannfeen

Sv: Frp størst
« #67 : 19. mai 2008, 12:34 »
Jeg stemmer på det partiet som vil bygge operahus i Trondheim.
Det er helt idiotisk at jeg må dra helt til Oslo for å se opera.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Frp størst
« #68 : 19. mai 2008, 12:37 »
det partiet som RIVER operaen fpr min stemme.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Frp størst
« #69 : 19. mai 2008, 12:50 »
Kunne ikke vært mer enig. Synes det er rart at ikke flere blir kvalme av slik sutring. Dette er tydeligvis noe som finnes i alle samfunnslag, for Stein Erik Hagen gjør akkurat det samme når han antyder likheter i politikken mellom Norge i dag, og gamle DDR.

Selvfølgelig trengs det konstruktiv kritikk, men det er et hav av forskjell!
I verden i dag så er det "vanlig" å leve i det vi kaller fattigdom, millioner av mennesker lever i ekstrem fattidom og sulter ihjel. Hvis de er så "heldige" å leve i et utviklet land, så jobber den jevne arbeider ræva av seg for luselønn og med latterlige arbeidsvilkår.
Å sitte her i Norge og sutre og klage og bære seg over at alkoholen er dyr, eller at bensinprisen går opp med 5 øre, eller at man må betale noe mer for den nye SUV`en enn det man må i Sverige, det er ikke noe annet enn kvalmt!

Hvis man skal trekke likheter mellom den norske befolkningen og en enkeltperson, så måtte det vært en bortskjemt snørrunge som får alt han peker på av foreldra sine, men som begynner å hylgrine hvis han får beskjed om å spise opp grønnsakene til middag, eller hvis han ikke får ting AKKURAT slik han vil, uansett hvor ulogisk og umulig det er å gjennomføre.

Er ikke dette suttring, så veit ikke jeg hva suttring er.......  Huh



mvh
tric - sosialist.







Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Frp størst
« #70 : 19. mai 2008, 13:02 »
Husk at meningsmålingen dreier seg om det nystartete FRP - Fleksnes Rævkjørings Parti - og ikke det tradisjonelle Fremskrittspartiet, som de fleste forveksler det med.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Frp størst
« #71 : 19. mai 2008, 13:20 »
Hva med at økt privatisering og lavere skatter er garantert å straffe de som fra før av lever dårligst og er marginaliserte?

Jeg var enig i det meste du skrev, men her må du gjerne utdype. Økt privatisering og skattelette kan gjøres på mange forskjellige måter, og det kan like gjerne gagne dem som lever dårligst.

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Frp størst
« #72 : 20. mai 2008, 14:39 »
Jeg var enig i det meste du skrev, men her må du gjerne utdype. Økt privatisering og skattelette kan gjøres på mange forskjellige måter, og det kan like gjerne gagne dem som lever dårligst.

som f.eks økt bunnfradrag Wink
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Frp størst
« #73 : 22. mai 2008, 14:27 »
Jeg var enig i det meste du skrev, men her må du gjerne utdype. Økt privatisering og skattelette kan gjøres på mange forskjellige måter, og det kan like gjerne gagne dem som lever dårligst.

Hehe.. ja *kremt* Det skal vel sies at jeg slang ut en del løse utsagn uten å helt ha noe kilder liggende klar. Som du sier kan det gjøres på svært mange måter, og jeg betviler ikke at det kan finnes løsninger som gavner dem som sliter mest. Men det er ikke slike skattelettelser FrP pleier å mase om, så derfor er det ikke nødvendigvis det som er mest interessant å snakke om.
For eksempel ønsker FrP lavere bensinavgifter og bruker det argumentet at det er mange med dårlig råd som bor i grisgrendte strøk og er avhengige av bil for å utføre sine gjøremål. Dette er et argument svært mange i befolkningen bruker videre, på tross av at man vet at det slettes ikke er de som har dårligst råd som bruker mest bil. Derfor vil lavere bensinavgifter øke bilbruken uten at det gavner dem som har minst, og man isteden gjør at dem som bruker bilen slipper unna billigere, noe som igjen er svært lite samfunnsøkonomisk. Her kan jeg da hensvise til noen artikler de siste dagene i Bergens Tidene hvor en viss professor Eskeland har blitt nyansatt på Norges Handelshøyskole (NHH) so snakket om at Norge har blitt langt dårligere på grønne skatter de siste ti årene og at man bør ha et skattesystem som koster for dem som bruker en tjeneste eller lignende (les: rushtidsavgidt)

Håper det var et okei svar Wink

Edit: "garantert straffe" var en litt overdreven måte å ordlegge seg på, men at
Økt privatisering og skattelette kan gjøres på mange forskjellige måter, og det kan like gjerne gagne dem som lever dårligst.
er jeg uenig i. Kanskje i teorien, men hva jeg kan se ut fra det jeg studerer og leser i aviser er vel at det oftest ikke gagner dem som lever dårligst. Det er jo nok av eksempler hvor privatisering fører til økt klasseskille.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Frp størst
« #74 : 22. mai 2008, 14:36 »
men tenk på en person, som bor like utenfor en stor by, som må kjøre datteren til barnehagen, og slnnen til skolen , for så å kjøre til jobb, selv, betaler 90kr hver dag i bomavgift. og 60kr i bensin?

da er det morsomt å høre Halvorsen og natur og ungdom skryte av kollektivtransporten
Hopp og sprett
Min treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!