Skrevet av Emne: Frp størst  (Lest 8300 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Frp størst
« : 25. april 2008, 13:14 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=531782

I et demokrati så bør folket bestemme... men 27 % FOR Frp betyr at 73% er imot... Bør FRP komme i regjering?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Frp størst
« #1 : 25. april 2008, 13:27 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=531782

I et demokrati så bør folket bestemme... men 27 % FOR Frp betyr at 73% er imot... Bør FRP komme i regjering?

Jeg håper ikke vi ser Frp i en regjering, men det er jo på bakgrunn av mine personlige preferanser. Syns noen av deres utspill er noe kontroversielle, men samtidig skal det sies at jeg støtter visse deler ved deres politikk. Det er jo sjeldent slik at man finner hele partiprogrammet til et parti tiltalende, så det blir å finne det partiet som overensstemmer mest med ens egne oppfatning. Men nei - jeg stemmer ikke Frp. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Frp størst
« #2 : 25. april 2008, 13:33 »
Det som er et problem i norge i dag er at en stemme i oslo bare er verdt ca halvparten (hvis ikke mindre) av en stemme i fex finnmark. resultatet av dette er jo at stortinget blir udemokratisk satt sammen og at distriktsnorge får alt for mye makt i forhold til innbyggertall,gang på gang så ser vi jo at fex veistandaren i de mest befolkede delene av landet ligger langt bak det som er akseptabelt (selv for statens veivesen) mens broer og tunneller til mangfoldige milliarder stadig blir byggd for å knytte et par hundre mennesker til fastlandet et eller annet sted i gokk...sist nå var det vel Navarsete som fikk et kjempeprosjekt vedtatt byggd under den steinrøysa hun krøp opp ifra  >Cheesy
Når det gjelder spm om frp bør i regjering så er vel det gret når sv er i regjering,småpisspartiene venstre krf og bondeknølpartiet tok jo galskapen med seg inn i regjerinsbygget så det er på høy tid at Siv får prøve seg så får vi se hvordan det går....

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Frp størst
« #3 : 25. april 2008, 13:35 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=531782

I et demokrati så bør folket bestemme... men 27 % FOR Frp betyr at 73% er imot... Bør FRP komme i regjering?

Sånn grovt sett er jo 95 % MOT Kristin Halvorsen, bør hun da sitte som Finansminsiter? Eller en annen sammenligning, hvor magne % var mot Bondevik da han satt som statsminister?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Frp størst
« #4 : 25. april 2008, 13:37 »
Sånn grovt sett er jo 95 % MOT Kristin Halvorsen, bør hun da sitte som Finansminsiter? Eller en annen sammenligning, hvor magne % var mot Bondevik da han satt som statsminister?


En liten digresjon bare - hva er det første dere tenker på når navnet Kjell Magne Bondevik blir nevnt?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Frp størst
« #5 : 25. april 2008, 13:39 »
Lykkepille !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Frp størst
« #6 : 25. april 2008, 13:40 »
Patetisk ynkelig ryggradsløs  mann  >Cheesy

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Frp størst
« #7 : 25. april 2008, 13:41 »
Patetisk ynkelig ryggradsløs  mann  >Cheesy


Hva med uvitende påståelig idiot?

Ikke Kjell Magne jeg sikter til her altså...
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Frp størst
« #8 : 25. april 2008, 13:42 »
En liten digresjon bare - hva er det første dere tenker på når navnet Kjell Magne Bondevik blir nevnt?

Hvor var Christer Petterson når Norge trengte han?


Ein anna motbydelig ting er at når eg ser ut vinduet mitt, så ser eg rett med på "Bondevik huset" Huset til Kjell Magne sin bestefar. Det går kaldt ned gjennom ryggen min hver gang eg ser det..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Frp størst
« #9 : 25. april 2008, 13:42 »
Det er ikke utenkelig at FRP og Høyre vil inngå i et regjeringssamarbeid neste år. Skjønt, FRP har jo en tendens til å time formtoppene sine veldig feil i forhold til valg, så hvor store de vil være da er uvisst. Uansett ser jeg for meg en rekke problemet med et slikt samarbeid, f. eks:
* Høyre er et økonomisk ansvarlig parti, imens FRPs økonomiske politikk består i pur populisme og virkelighetsfjerne løfter om alt de skal løse ved hjelp av oljepenger.
* FRP har fortsatt mange tullinger i sine rekker, og for mange useriøse kampsaker til at andre partiet på borgerlig fløy kan akseptere dette i en regjerinskonstellasjon.
* Borgerlig fløy mangler en god statsministerkandidat, med mindre da Per Kristian Foss bestemmer seg å stille som kandidat. Verken Erna Solberg eller Siv Jensen holder mål.
* Diskrepansen mellom å love ting i opposisjon og å kunne innfri dem i regjeringsposisjon, vil trolig sjokkere FRP på samme måte som det har sjokkert SV.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Frp størst
« #10 : 25. april 2008, 13:44 »
Det er ikke utenkelig at FRP og Høyre vil inngå i et regjeringssamarbeid neste år. Skjønt, FRP har jo en tendens til å time formtoppene sine veldig feil i forhold til valg, så hvor store de vil være da er uvisst. Uansett ser jeg for meg en rekke problemet med et slikt samarbeid, f. eks:
* Høyre er et økonomisk ansvarlig parti, imens FRPs økonomiske politikk består i pur populisme og virkelighetsfjerne løfter om alt de skal løse ved hjelp av oljepenger.
* FRP har fortsatt mange tullinger i sine rekker, og for mange useriøse kampsaker til at andre partiet på borgerlig fløy kan akseptere dette i en regjerinskonstellasjon.
* Borgerlig fløy mangler en god statsministerkandidat, med mindre da Per Kristian Foss bestemmer seg å stille som kandidat. Verken Erna Solberg eller Siv Jensen holder mål.
* Diskrepansen mellom å love ting i opposisjon og å kunne innfri dem i regjeringsposisjon, vil trolig sjokkere FRP på samme måte som det har sjokkert SV.

Men hvorfor forstår ikke høyre og AP at avstanden dem i mellom er mindre enn den er mellom FrP og H? Det er klart det er nok kameler som skal passeres der også, men det burde være lov å tenke litt nytt også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Frp størst
« #11 : 25. april 2008, 13:47 »
Men hvorfor forstår ikke høyre og AP at avstanden dem i mellom er mindre enn den er mellom FrP og H? Det er klart det er nok kameler som skal passeres der også, men det burde være lov å tenke litt nytt også.

Det har nok mye med historikk å gjøre; regjeringssamarbeid på tvers av sosialistisk/borgerlig er liksom tabu i norsk politisk diskurs. Ellers er jeg helt enig i at man burde kunne tenke nytt om dette, men det spørs om det blir gjort. APs retoriske avstand til Høyre har jo også blitt betydelig større under det rød/grønne-samarbeidet.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Frp størst
« #12 : 25. april 2008, 13:51 »
Tror vi har for mange småpartier i Norge til at dette med valg og demokrati fungerer slik det bør gjøre. Slå sammen eller kutt ut en del av de minste partiene.
Slik det har blitt så får jo ikke velgerne noe å si. Se på stortingsvalget 2001. Det største partiet ble Ap med rett over 24%. På borgelig side ble det H med drøye 21%, Krf  med noe over 12, og Venstre rett under 4. H, Krf og V danner regjering. Men støtte ifra Frp med sine 14%. Det var vel i 2001 også en 10-12 partier som fikk under 1 % oppsluting.

Men etter valget satt vi i hvert fall med noen statsråder ifra V, som selvfølgelig prøver å føre Venstre politikk der de får det til, men det var jo ikke det flertallet av folket stemte på? I tillegg greier Krf å ”grine” seg til statsministeren, ellers så ble de ikke med i regjering. Statsministeren bør i hvert fall etter min mening være ifra det største partiet i regjering. På slutten av perioden satt vi med en statsminister ifra ett parti som hadde 6-7% oppsluting.

Demokrati?
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Frp størst
« #13 : 25. april 2008, 13:56 »
Om dagens rød-grønne koalisjon taper neste valg (noe som virker rimelig sansynlig nå, selv om det selvsagt alltid er mulig at ting kan forandre seg) er det mest sansynlig at vi ender opp med en såkalt «ikke-sosialistisk» regjering. Men at FrP får en sentral rolle er ikke noe man skal ta for gitt, spesielt ikke med tanke på hvor mye de fleste andre (også de borgerlige) ønsker å begrense partiets innflytelse.

For å sitere Paul Bjerke:

Sitat
Aps partisekretær Martin Kolberg har satt fokus på hva slags politikk en slik ny høyre-regjering vil komme til å følge. Et av hans viktigste poenger er at det er utenkelig at Høyre vil føre en «uansvarlig» økonomisk politikk. Derfor er FrPs «kredittkort», altså partiets løfter om mer penger til (nesten) alt og alle, uten dekning. Partiets velgere kan ikke få lavere skatt, billigere sprit og bensin samt friske milliarder til eldreomsorg og sykehus samtidig. Der vil finansminister Foss sette ned foten.

Erna Solberg la tirsdag frem en liste over på 255 saker som skal dokumentere den brede enigheten de fire partiene imellom (men her glimret både klima- og budsjettpolitikk med sitt fravær). Resultatet var at Dagfinn Høybråten og Trine Skei-Grande måtte ut og be om at partienes uttalelse om at de ikke ønsker samarbeid med FrP må respekteres. Lars Sponheim har over en helside i VG gitt skriftlig garanti for at Venstre ikke vil bli å finne i regjering med FrP så lenge han er leder. Kristin Clemet og Frank Aarebrot har skrevet litt om hvor vanskelig et samarbeid vil være. KrF og Venstre har avvist regjeringssamarbeid med FrP, pg FrP har avvist å gi støtte til en «ikke-sosialistisk» regjering de selv ikke deltar i.

Det vanlige sirkuset, med andre ord. Blir spennende å se hvem som lar seg temmes. Når SV desperat prøver å forsvare sin regjeringsdeltagelse – hvor det altså sendes flere styrker til Afghanistan, spekuleres i å investere 100 milliarder på nye kampfly og sies ja til planene om nytt rakettskjold – med at "uten oss hadde det vært enda værre" skal man ikke se bort fra at en av partene lar seg føye i denne situasjonen også.

Personlig tror jeg FrP, i likhet med f.eks SV, gjør seg best som et opposisjonsparti. Men tiden vil jo vise.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Frp størst
« #14 : 25. april 2008, 14:23 »
gang på gang så ser vi jo at fex veistandaren i de mest befolkede delene av landet ligger langt bak det som er akseptabelt (selv for statens veivesen) mens broer og tunneller til mangfoldige milliarder stadig blir byggd for å knytte et par hundre mennesker til fastlandet et eller annet sted i gokk...
Du har greie på dette, skjønner jeg. Smiley Kanskje du bør reise litt lenger enn til Oslo når du undersøker veistandarden, feks til Stavanger eller til trøndelag, hvis veistandard jeg har et visst grunnlag for å uttale meg om. Stavanger er Norges fjerde største by, og veiene her suger mildt sagt kamelpikk. Derimot, når jeg og et par kompiser var i Oslo i høst slo det oss hvor himla gode veier det var der. Riktignok bor det 5 ganger så mange i Oslo som det gjør i Stavanger, men nå bor det jo faktisk folk i andre deler av landet og, noe de som styrer penga ser ut til å ha glemt. Å konsentrere all veiutbedring i Oslo-området blir derfor littegranne feil. Videre, Bergen og Trondheim, som er nr 2 og 3 på lista over største byer, har ikke videre imponerende veier de heller. Og hva distriktene angår, jeg har enda til overs å kjøre "på landet" og likevel ha gode veier å kjøre på. Ja, sånn rent bortsett fra på østlandet da, i områdene rundt Oslo. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!