Skrevet av Emne: Frp størst  (Lest 8304 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Frp størst
« #75 : 22. mai 2008, 14:43 »
men tenk på en person, som bor like utenfor en stor by, som må kjøre datteren til barnehagen, og slnnen til skolen , for så å kjøre til jobb, selv, betaler 90kr hver dag i bomavgift. og 60kr i bensin?

da er det morsomt å høre Halvorsen og natur og ungdom skryte av kollektivtransporten

Joda, jeg forstår det. Det er lett for meg som student midt i Bergen sentrum som bruker fem minutter å gå til alt som er verdt å dra til Tongue
Men hvis alternativet er å ikke ha bom/ruhstidsavgidt og køene står herfra til helvete. Det vil hvertfall ikke hjelpe å fjerne avgiftene, gjøre det billigere å kjøre bil og bygge mer veier. Da skal jo alle andre kjøre bil også, så har man det gående. Man må jo da søke å finne løsninger for småbarnsfamilier som er avhengige av å hente kidsa. Det er jo ikke uenighet om at det du sier må løses, men argumentene til FrP er populistiske og er ikke en gang løsninger med vitenskaplig hold. Det vil bare føre til økt trafikk. Det er poenget mitt Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Frp størst
« #76 : 23. mai 2008, 22:39 »
Kanskje i teorien, men hva jeg kan se ut fra det jeg studerer og leser i aviser er vel at det oftest ikke gagner dem som lever dårligst. Det er jo nok av eksempler hvor privatisering fører til økt klasseskille.

Nå selger sosial urettferdighet bedre enn sosial rettferdighet, så at det inntrykket du får av avisene er objektivt, skal du ikke ta for gitt.

For øvrig vil privatisering og konkurranseutsetting (disse to bør selvsagt gå hånd i hånd) som regel føre til at prisene presses ned, hvilket neppe kan sies å være ufordelaktig for fattige forbrukere. Videre kan skattelette til bedrifter ofte føre til en større total skatteinntekt på sikt, da bedriftene med mer penger til rådighet, vil ha anledning til å satse og vokse mer, hvilket medfører en større 'kake' som deretter kan beskattes.

Utlogget Tannfeen

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Frp størst
« #78 : 25. mai 2008, 12:22 »
Nå selger sosial urettferdighet bedre enn sosial rettferdighet, så at det inntrykket du får av avisene er objektivt, skal du ikke ta for gitt.

For øvrig vil privatisering og konkurranseutsetting (disse to bør selvsagt gå hånd i hånd) som regel føre til at prisene presses ned, hvilket neppe kan sies å være ufordelaktig for fattige forbrukere. Videre kan skattelette til bedrifter ofte føre til en større total skatteinntekt på sikt, da bedriftene med mer penger til rådighet, vil ha anledning til å satse og vokse mer, hvilket medfører en større 'kake' som deretter kan beskattes.

Først vil jeg si at jeg, i de fleste saker, er for privatisering og konk.utsetting.

Det mange ofte neglisjerer er hvordan offentlig styring blir påvirket av privatisering. Det som ofte skjer er jo at det private konkurrerer ut et offentlig tilbud. Dette grunnet dets tungroddhet, byråkrati samt tidsperspektiv. Dermed må det jo skje en effektivisering i de offentliges rekker, med en gang private aktører kommer på banen. Dette "glemmes" ofte å tas med i debatter, fordelsgivende for til dømes SV. Effektivisering og SV går IKKE hånd i hånd. Grin

Prøv for eksempel å strømlinjeforme Fru Halvorsen.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!