Skrevet av Emne: For mye trening?  (Lest 1456 ganger)

Utlogget HeHo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

For mye trening?
« : 27. april 2008, 12:49 »
Hei Cheesy
Er ganske nybegynner på styrketrening, men har i det siste bestemt meg for å trene. Trener ikke på spenst, så trener bare med kroppstyngde og manualer hjemme.

I noen uker nå har jeg tatt 100 sit-ups, og 100 push-ups hver dag, innimellom med tillegg av manualer. Jeg antar dette skal gå bra, men har lest noen steder at musklene skal få noen dagers hvile mellom styrketrening.

Som sagt, antar jeg dette skal gå bra. Noen som har erfaring med noe lignende? Bør jeg trene flere muskler færre ganger isteden? Hva er isåfall bivirkningene på ''overtrening''?

Takker for svar   Wink

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: For mye trening?
« #1 : 27. april 2008, 13:06 »
Får du noe framgang av dette? 100 stk av hver er ALT for mye, i tillegg trenger du progresjon, ellers blir du aldri sterkere eller større

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: For mye trening?
« #2 : 27. april 2008, 17:03 »
Minimum en dag imellom hver gang du trener samme muskel er anbefalt (iallefall for nybegynnere, sånn som meg selv. Kan ikke snakke for folk som har holdt på lenge). Dette er selvfølgelig avhengig av hvor hardt du trener den da. Hvis du overtrener så bryter du faktisk muskelen din ned, det vil si at du trener deg selv svakere.

oli

  • Gjest
Sv: For mye trening?
« #3 : 27. april 2008, 17:06 »
en ting er ihvertfall sikkert, og det er at du ikke blir overtrent av å ta noen pushupps vær dag.. det kan jeg garantere dere...

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: For mye trening?
« #4 : 27. april 2008, 17:34 »
en ting er ihvertfall sikkert, og det er at du ikke blir overtrent av å ta noen pushupps vær dag.. det kan jeg garantere dere...

Nei, det blir man ikke, det var ikke det jeg mente om du sikta til svaret mitt. Nå for tiden er det populært å bli overtrent før man tar på skoene før første gang på gymmet. Selv har jeg bare vært på grensen til å være overtrent en gang, og tro meg, du merket det om du er overtrent, det er ikke noe å lure på.

Men 100 push ups vær dag har ingen hensikt, verken når det gjelder bygging eller styrke

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: For mye trening?
« #5 : 27. april 2008, 21:02 »
Å ta så mange reps sysn jeg er unødvendig. Da kan du heller legge til noen vekter når du tar sit-ups og ta færre reps. Og er dette det eneste du trener? Kunne jo lagt inn litt flere styrkeøvelser for bryst/armer så du får litt variasjon Wink

Utlogget 3rad

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 509

Sv: For mye trening?
« #6 : 27. april 2008, 21:05 »
Push-ups hver dag er ikke farlig, du bruker jo bare kroppen som motstand, men du burde likevel ikke gjøre det over lengre perioder og i hvert fall ikke til failure på hvert sett. Du blir ikke noe særlig større og sterkere av det. Du blir flink til å ta push-ups, noe som kan være greit om du sikter på en karriere innenfor militæret, men jeg hadde heller tatt sikte på skikkelig vekttrening om målet er å bli større og sterkere.
Treningslogg

Høyde: 178
Vekt: 76kg

Beste løft
Knebøy: 3x100kg
Benkpress: 1x90kg
Markløft: 4x110kg
Strake markløft: 5x90kg

Utlogget Gorehead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 50

Sv: For mye trening?
« #7 : 28. april 2008, 10:37 »
man blir ikke overtrent av å ta 100situps per dag, men det har absolutt ingen hensikt.
Man bør helst trene situps annenhver dga isteden for hver dag. Mage musklene må ha hvile de også på lik linje med resten av kroppens muskler=)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!