Skrevet av Emne: treningsprogram for en nybegynner på styrkefronten...  (Lest 1516 ganger)

Utlogget kjakan2005

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Jeg er gutt på 24 år som er ca 1,85 høy og veier litt under 80kg. Jeg er dermed relativt spinkel. Har alltid hatt naturlig god kondisjon men vært ganske svak - har lite muskler.

Tenkte jeg skulle gjøre noe med det nå. Har årskort på treningsstudio. Men jeg ønsker ikke å trene styrke for å bli voldsom diger og svær, men få mer markerte musker og rett og slett bli sterkere.

I øyeblikket løper jeg eller sykler jeg (spinning på vinterhalvåret) en gang i uken ca, for å opprettholde grei kondisjon. Vil trene styrke i tillegg til dette, max 2 ganger i uken tror jeg.

Vet at treningsveiledere kan sette opp bra program på et treningssenter etc, men er jo greit å få litt gode tips her i forumet også...

Som så mange andre ønsker jeg hovedsaklig å få mer muskler i mageregion og armer, men alt henger jo sammen for å si det slik.

Er litt usikker på hvor mye jeg må trene i uken, og hvilke deler av kroppen man bør prioritere hvis man ikke har drevet noe styrketrening før. Når det gjelder kosthold tror jeg ikke at jeg kan klare å unngå å spise såkalt "nei-mat" hele tiden, tror det går kraftig ut over livskvaliteten min. Men prøver å spise så sundt som jeg kan. Men er det noen matvarer en bør øke mengden av for å få mer muskelmasse??

Mitt hovedønske er å bli kraftigere, få mer muskler og legge på meg. Føler at jeg er ihvertfall 5 kg for lett...

Noen som har tips til hvordan jeg bør legge opp trenigen og hyppighet etc for å oppnå mine mål?

Må all styrketrening skje på treningssenter eller er det effektivt å sette av 15 før man legger seg hver dag til en liten økt??

TAkker på forhånd for alle svar!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sjekk ut nybegynnerprogrammet som du finner øverts i kroppsbygging/fitness-forumet.

Når det gjelder mat så sørg for å få i deg nok proteiner og sunt fett.

Les det som tidligere er skrevet på dette forumet og lær.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!