Skrevet av Emne: Oppgitt over Norge  (Lest 910 ganger)

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Oppgitt over Norge
« : 06. mai 2008, 08:52 »
Sitter her og er irritert og forbanna på rikstrygdeverket. Noen mennesker fortstår tydeligvis ingenting..

Saken er følgende:

Har en veninnne av meg, 155cm høy i midten av 20 årene, som på det meste veide opp mot 130kg!! Forholdsvis høy bmi på lille jenta det. Hun bestemte seg en dag for at dette måtte ta slutt, og har prestert det underverket å gå ned til 60kg.. Helt sinnsykt spør du meg.
men, her begynner probleme. Pga den store vektnedgangen sitter hun igjen med en større mengde overflødig hud, "ødelagte" pupper etc. Hun vil aldri klare å vise seg i bikini som dette (eller på annen måte være fornøyd med kroppen), og har fortsatt å prøve å gå ned i håp om at dette kanskje forsvinner.
Hun har søkt om operasjon, men fått svar at dette bare er kosmetisk, så ikke noe staten vil betale for.

Her forleden kollapset hun ute, da hun til en viss grad har utviklet spiseforstyrrelser fordi hun gjør alt for å bli kvitt denne huden. Hun er nå lagt inn på sykehus, og de ønsker å ha henne under observasjon en god stund. Kjører også gruppesamtaler etc. (tema: elsk kroppen din eller noe i den dur). Jeg syns dette er helt horribelt, her er det greit å betale for mange mnd sykehus opphold, men det som faktisk hadde løst alt er de ikke villige til å betale.

Spørsmålet mitt er: Skal det være sånn? Skal det faktum at man er flink, tar av masse vekt (sparer Norge for for X antall kroner i sykemeldinger, og sikkert etterhvert en gastric bypass etc) ikke føre til noe?  Forstår ingen av 2mnd på sykehus er ufattelig mye dyrere enn den operasjonen som hadde løst alt?

Jeg fortstår ingenting av Norge lenger ihvertfall..


Oppgitt Venn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!