Skrevet av Emne: Mrlee sin variant av lavt sidespark (en liten video-tutorial)  (Lest 8213 ganger)

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Haha... her har vi treningsforum i sitt ess. en ihugget krav maga tilhenger med 5 års rutine på norske internettdiskusjoner, med fremdeles de gamle hersketeknikkene som funket da de første fjortenåringene fikk forums på internett. skal kaste meg med på nivået ditt med en gang jeg.

Sitat
Jo, definitivt.

Haha.. Nei definitivt ikke? Skal du quote dette igjen nå og skrive jo definitivt igjen?

Sitat
Hehe, noe sier meg at jeg har langt bedre innsikt i vitenskapsmetode enn deg.

Hehe, noe sier meg at jeg har større penis enn deg! men pappan din er kanskje sterkere enn pappan min eller? så da vinner du jo 2-1 =[

Sitat
Krav Maga ble utviklet på 40-tallet, som en pragmatisk selforsvarsyssystem laget for å kunne forsvare seg helt uten regelbegrensinger. Systemet ble utviklet i Israel, der politi- og militærstyrker til enhver tid har opplevd en hverdag preget av grov og potensielt livsfarlig voldsbruk. Hvis du vil trekke vitenskapsanalogien videre, har man altså til enhver tid testet og forkastet hypoteser, med tanke på hva som faktisk fungerer i gatekamp på liv og død. Å forsvare seg mot flere angripere har bestandig vært et relevant aspekt å trene på i Krav Maga, så man kan trygt si at også denne feltspesifikke kampvitenskapen har hatt god tid til å utvikle seg. Faktisk betydelig lengre tid enn MMA i sin moderne form ....

Alt dette er jo stort sett urelevant.. Du blander deg inn i en diskusjon om slåsskamper der 1 person slåss mot flere. Våpen eller militære har aldri vært diskutert. Likevel kommer du med argumentene om at politi og militærstyrker har brukt det i områder med livsfarlig voldsbruk blabla. Samtlige av de områdene innebærer kamp som er totalt irrelevant for det vi disktuerer her.

Sitat
Her har vi tydelig å gjøre med et intellekt i ypperste verdensklasse!

ja og her har vi tydeligvis med et treningsforum.no nerdetøy i ypperste klasse å gjøre. merket det på første posten du skrev. standard mentaliteten med hersketeknikk-quotened-starte-alle-innlegg-med-en-fornærmelse som de første fjortenåringene som fikk internett utviklet.

ang det du faktisk quotet er det jo rimelig absurd at du velger å putte den random trashtalken din inn akkurat der av alle steder. det jeg skrev er en ekstremt standard ting som blir skrevet i sånn 1000 diskusjoner per dag for å skrive et tilfeldig tall. poenget mitt som du tydeligvis ikke skjønner at du ikke skjønner er at du må lære deg å slåss mot 1 før du kan slåss mot fler, og at spesialtrening på 1vX fighting må prioriteres bak å trene på vanlig slåssing.

Sitat
Hehe, du er åpenbart glad i å pakke selvfølgeligheter inn i klønete formuleringer.

Blablabla. Du er åpenbart glad i å .. eh.. spise bæsj! begynner å gå tom for fantasi her =)

Sitat
Blir du angripet av seks stykker, er det eneste rasjonelle stort sett å komme seg unna.

Må jo bare... "Her har vi tydelig å gjøre med et intellekt i ypperste verdensklasse!" !

Blir du som dørvakt angrepet av 6 karer, er oddsen ganske stor for at dette er personer som har vært i et basketak før og er langt over gjennomsnittlig klare for en slåsskamp. Jeg sier ikke at det er realistisk å havne i slåsskamp mot 6 noobs eller 1 million babyer: jeg diskuterer dette teoretisk! hvor mange mennesker kan 1 menneske banke opp, gitt forskjellige faktorer? hadde vært veldig fint om du prøvde litt hardere å forstå hva jeg mener før du går berserk.

Sitat
Her kommer du jo ikke med noen argumenter. Hvorfor er en sportskontekst en optimal testing av hva som fungerer?

Kan faktisk gi deg fornuftig respons på akkurat den der, og det er fordi jeg så på det som ganske innlysende og forventet ikke at noen skulle spørre etter argumenter. Jeg mener en kampsport med få regler er det nærmeste man i moderne tidsalder kan komme god testing av hvilke kampsporter som fungerer. Dvs: MMA. Lekesparring på trening på krav maga kan aldri vise hva som virker i praksis: en mma kamp viser faktisk teknikker som fungerer effektivt for en mot en der begge gir alt og vil ta den andre. Med kun noen få begrensninger.

Sitat
Et langt mer legitimt argument -- som du selvsagt utelater -- er at man gjerne har tilgang til langt mer kompetente sparringspartnere i MMA-sammenheng, i forhold til hva man har i en gjennomsnittlig krav maga-klubb.

haha.. "som du selvsagt utelater"... den sinte tonen kler deg så godt gutten min =)

men godt poeng det - jeg er imidlertid mer fokusert på at man i mma faktisk FÅR sparre hardt, OG får gå kamper der man kan gjøre absolutt hva man vil innenfor regelsettet som er meget begrenset. dvs du kan slå, sparke, albue, knee, bruke submissions, bryte, dytte, herje så hardt og godt du kan i stor grad utenom enkelte ting som angrep mot skritt, bakhode eller spark mot hode i mange mma organisasjoner. dette mener jeg gjør at man virkelig får testet hvem som er best, og hva en utøver har som en annen ikke har. takket være disse rammene fikk BJJ sitt gjennomslag i mma, og takket være disse rammene ble BJJ så bra som det er i seg selv - fordi de graplet og graplet med max intensitet og fikk se hva som virket. 1vx slåssing er imo så avansert og fullt av muligheter at det kunne vært utviklet mange egne sporter, bare for det - HVIS det var gjennomførbart som sport. krav maga er antageligvis MMA'ns svar på boksing =) ikke helt alvorlig ment, men hva vet vi - det er ikke testet i konkurranse - og det er ingen som bryr seg om hva som funker for 1vx fighting. så teoretisk sett kan krav maga være så effektivt for 1vx fighting som boksing er for slåssing - dvs meget begrenset. (mangler spark, knær, albuer, bryting, subs) i MMA derimot vet vi at teknikkene som brukes er tilnærmet de mest effektive: eller ihvertfall langt på vei.

hvor skulle du få testet effektiviteten til krav maga i en kamp mellom 1 og flere personer der man ikke brukte våpen? i krigsherjede områder fordi politiet med våpen og megaskjold rydder opp i områder, og har litt krav maga erfaring under beltet, eller blant det militære? ca så urelevant som du kan få som testing av hva vi diskuterer her. så jeg skjønner ikke at du henger deg opp i det.

det du misforstår i diskusjonen vår er at vi ikke diskuterer hva som er selvforsvar og best for å overleve på byen. det jeg skrev som mitt innspill angående å slåss mot flere - og som forhåpentligvis var det du prøvde å respondere på - handlet utelukkende om slåssing der 1 person slåss mot flere, og det ikke er blandet inn våpen, asfalt, uventede som blander seg inn i slåsskampen og slikt som man har på gata i virkeligheten. ikke minst misforstår du jo totalt fordi du faktisk ikke skjønner at jeg mener krav maga er noe en person som vil være forberedt på å face flere motstandere, burde trene på. men jeg står for at det er absurd å trene på dette før du når et relativt godt nivå i boksing/thai boksing + BJJ eller bryting. nettopp fordi det blir som å starte med å lære seg blindsteal strategier eller å 3bette regulars i poker før du kan håndrangeringen. forstår du dette poenget?? eller blir det vanskelig for deg? (haha.. legg merke til at jeg brukte en av dine egne hersketeknikker der!)

takk for et usaklig og spew innlegg forøvrig.. det oser jo faktisk frustrasjon og aggresjon av deg helt hit... kanskje du burde ta deg en ny krav maga time og få ut litt stress? quote-manien er forferdelig å lese btw.. lær deg å aldri gjøre sånn med en diskusjon. og ikke prøv å benekte at du begynte med usaklighetene er du snill =) eller si at det er fordi jeg blablabla -> legge det over på meg. innse at det er fordi du er fiendtlig innstilt og vant til å slenge med leppa på internett når noen er uenig med deg.

skal forsåvidt innrømme at det hadde blitt svært vanskelig å oppfatte eventuelle smarte poenger i innlegget ditt når du pakker det inn i quotes og talentløse forsøk på diss =) så tilgi meg om jeg har misset noe. og jeg forventer ikke at du skal skjønne hva jeg mener når du leser det her heller.  jeg har vært i nok diskusjoner på internett, og lest mangfoldig fler, og jeg vet med sikkerhet at det aldri har blitt gjennomført en diskusjon i formatet Quote-Krig som har ført til enighet eller noen god belysning av poenger - de fører bare til at man må svare på flere og flere småtekster og gjenta seg selv i evigheten. så gg nytteverdien av denne diskusjonen. du banket opp denne tråden... alene. ca 1v7. its possible! grattis

men ha en fin dag! nussnuss!
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sitat
ikke minst misforstår du jo totalt fordi du faktisk ikke skjønner at jeg mener krav maga er noe en person som vil være forberedt på å face flere motstandere, burde trene på. men jeg står for at det er absurd å trene på dette før du når et relativt godt nivå i boksing/thai boksing + BJJ eller bryting. nettopp fordi det blir som å starte med å lære seg blindsteal strategier eller å 3bette regulars i poker før du kan håndrangeringen.

Her er jeg helt enig. Jeg mener også at man burde ha en solid fullkontaktsbakgrunn skal man få bra utbytte av RBSD-trening. Dog finnes det Krav Maga/RBSD systemer som fokuserer mye på fullkontakt og realistisk sparring (både med og uten drakt). De vil jo selvsagt ha et fortrinn.

Skal man virkelig bygge opp en "selvforsvars-guru" fra intet, så burde imo den første biten av opplæringen være mma-ish, med gjennomgang av grunnteknikker, innføring av sparring og sparring, sparring, sparring. Det er selvsagt en stor fordel å få vedkommende til å gå kamper, for dette er en veldig bra måte å takle frykt, redsel, lammelse, panikk osv på. Og en lovlig måte, man kan liksom ikke sende vedkommende ut i trening på gata...
Deretter kan man ta en mer tradisjonell RBSD-vri, med mer "selvforsvarsrettet" trening i tillegg.

Jeg står også fortsatt på at det viktigste i selvforsvar (forutsatt at man ikke kan løpe/unnvike); er å være en dyktig fighter.

Dog, hvis man går ordet "selvforsvar" i sømmene, som for meg betyr "overlevelse", så er kanskje en blanding av friidrett (løping), turn og Freerunning/Le parkour det beste.

Utlogget Zuul

Denne tråden er bedre underholdning enn både Ricky Lake og Jerry Springer kombinert Grin

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

God dag viten! Siden datamaskinen min er inne til service i disse dager, har jeg ikke fått frekventert treningsforum spesielt mye i det siste. Du får derfor tilgi en sen respons på det velformulerte mesterverket ditt av et innlegg. Ettersom systematisk sitering og svar øyensynlig ligger for høyt for dine submiddelmådige lese- og persepsjonsevner, skal jeg her fatte meg i relativt korthet. (Dessuten sitter jeg jo på en Internettkafè, noe som i seg selv gir incentiver for å være kryptisk).

* Krav Maga blir jo til stadighet anvendt i kamp mot flere! Tror du ordensmyndigheter i Israel, og store deler av verden forøvrig, velger å trene krav maga på grunn av andre årsaker enn de rent pragmatiske? Dørvakter i belastede områder velger ikke så rent sjelden å trene krav maga, av den enkle grunn av det er den mest hensiktsmessige bruken av tid i forhold til deres relevante kompetansebehov. Prinsippene og teknikkene man bruker i kamp mot flere personer, er utviklet basert på hva som beviselig er mest effektivt i slike scenarioer. Selvforsvars- og kampsportdiskurser setter ulike behov i forhold til hva som er relevant å utprøve og satse på, selv om det selvfølgelig er betydelige likheter. Skal man rendyrke et system for å fungere i ikke-regelunderlagte sammenhenger der man potensielt sett kan møte flere motstandere, bør man trene på nettopp dette. Det gjør man i krav maga -- der hard sparring også selvfølgelig er et annet, vesentlig aspekt. Du later til å mene at krav maga kun bedriver "lekesparring", uten at du hittil har begrunnet hva du baserer dette på ....

* Når jeg skriver at jeg har gjort observasjoner som dørvakt, er dette ikke ensbetydende med at jeg selv har blitt angrepet. Et relevant poeng er dog at man ser mange av nattelivets skyggesider når man jobber der, og tilegner seg et visst empirisk grunnlag for å uttale seg om sedvanlige fylleslagsmål. Det er imidlertid fortsatt totalt uinteressant å diskutere hypotetiske scenarioer der man blir angrepet av seks handicappede 7-åringer; da dette presumptivt aldri skjer ...

* Det er en smule ironisk at du flere steder bruker "fjortis" som en en negativt ladet referanse, når språkføringen din ville ha fått en gjennomsnittlig tredjeklassing til å skamme seg. Forsøkene på bruk av hersketeknikker blir relativt impotente, når du ikke engang evner å påbegynne en setning med stor bokstav.

* Jeg har fortsatt ikke trent krav maga siden 2001. Du er dog velkommen til en friøkt med undertegnede, Shemhazai og co dersom du ønsker å imponere oss med dine selvforsvarsteknikker. Ta kontakt per PM ved interesse! Smiley

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
1. haha. du rocka opp påltergeist.. fine fremmedord du klarte å finne frem der. må bare gi deg creds for setninger og ord som de du formulerte ned på starten der =) "submiddelmådige" hahaha. et totalt meningsløst, malplassert ord for å virke 5 iq smartere. søtt å se på folk som driver med sånt enda. at jeg er i mot quotekrig er forøvrig ikke fordi jeg ikke klarer å lese quotes men fordi postene blir eksponensielt (wops) større ettersom man quoter alt den andre sa + skriver nye ting som igjen må quotes osv og det legger fokus på enkeltsetninger/aspekter kontra hovedpoenget i diskusjonen. hvis du har prøvd en quotediskusjon over 2 sider før skjønner du hva jeg mener. å quote 1-2 ganger går bra. nå feks velger jeg helt subjektivt selv hva jeg vil fokusere på og trenger ikke svare på hver eneste setning du skriver, og det ville selvsagt også vært uhensiktsmessig.

2. dørvakter i belastede områder som trener krav maga har vel ikke direkte sjeldent prøvd annen type kampsport enn krav maga må jeg bare anta... og hmm hva var det vi diskuterte igjen? var det slåssing for 1 mot flere eller hvordan best beskytte seg som dørvakt? er det synonymt i ditt hode? i mitt er det to vidt forskjellige ting.

3. det er ikke totalt uinteressant å diskutere dørvakt mot 10 sveklinger da dette kan skje. mulig det er uinteressant for deg å finne ut hvor mange gjennomsnittlige vgs elever fedor kunne hamlet opp med... jeg syns det er meget interessant. forøvrig nevnte jeg dette kun for å illustrere et poeng og det var at det IKKE er et fast tall på hvor mange 1 person kan hamle opp med - det er bare et spørsmål om hvor mye mer erfaren/teknisk/sterk/aggressiv osvosv den personen som er alene er i forhold til motstanderne.

4. ja jeg bruker fjortis som en negativt ladet referanse og jeg våger å kalle deg en.. når du uten noen spess grunn må skrive en diss før hvert argument du sier i et håp om at det skal veie tyngre. det er utrolig fjortiss og er en uvane du burde venne deg av med. jeg syns forsøk på bruk av hersketeknikker blir relativt impotente når du putter inn fremmedord som ikke passer inn der du bruker de og ikke er i tråd med forventet språkføring (et internettforum om trening) der du diskuterer. det ser ut som du prøver HARDT og ønsker så inderlig å bli tatt seriøst/få drittsleningen din til å se kulere ut. jeg skriver ikke konsekvent med stor forbokstav på nett fordi jeg ikke gidder. har ikke noe å tjene på det, er lett å lese pc skrift for andre, og jeg bryr meg ikke om hva personer som deg tenker om det... gud hvorfor skulle jeg. aktuelt. så skriver det akkurat der jeg føler for.

og jeg skriver selvsagt i msn style når jeg diskuterer noe random på treningsforum.no (legg merke til åssen denne setningen er bygd opp feks). at du velger å prøve å imponere meg med språkføringen din og hakke ned på min, når det er helt åpenbart at jeg prøver ca 1,3% så hardt som deg....... og kjapp deg for guds skyld med å sitere dette og skriv "ja der har du noe å skylde på ja lollolol unnskyldninger".

Sitat
Du er dog velkommen til en friøkt med undertegnede, Shemhazai og co dersom du ønsker å imponere oss med dine selvforsvarsteknikker. Ta kontakt per PM ved interesse!

haha... nok en hersketeknikk. var dette relevant for noe vi diskuterte her? ler meg ihjel av stilen din. kan rett og slett ikke få understreket godt nok hvor mye jeg ser ned på personer som går inn i en diskusjon og STARTER å slenge dritt random i hytt og pine fordi de har et dårlig selvbilde, noen syke behover eller rett og slett ikke vet å diskutere på noen annen måte.

og du den tilgivelsen trenger du ikke be om gutten min =)

tror det er ganske åpenbart at ingen av vet hva vi diskuterer nå lenger (foruten hvem som skriver best norsk, er dummest etc).. du må jo gjerne argumentere litt mer for at krav maga er the shit men det blir litt nytteløst når den du argumenterer mot er enig i mesteparten av det innlysende du skriver. skulle du derimot ha noen nye argumenter for hvorfor det ikke er mulig å banke mer enn eksakt 4 personer, eller du vil underbygge å anbefale en noob å starte med krav maga så han kan banke opp flere folk på byen, FØR han har lært seg å slåss mot 1, er det stadig interessant å høre om akkurat det.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
Føler vi er i ferd med å bevege oss "litt" off-topic her nå... he he! Smiley

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Alt jeg vil nå er å se en friøkt mellom viten og påltergeist! Cheesy

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Viten, du vier ca. halvparten av hvert av innleggene dine til nedlatenhet og sleivspark, likevel tar du deg nær av Påltergeists spydigheter? Hvis du er såpass hårsår i nettdebatt, tør jeg ikke tenke på hvordan det går med deg i sparring ...

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
håper du, shemhazai, klarer å se den innlysende forskjellen i at jeg disser påltergeist FORDI han disser meg, og at påltergeist velger å disse meg fordi han er UENIG i det jeg skriver =) (egentlig ikke så veldig heller, han er ganske god på å lage egne tolkninger)

forskjellen utpeker helt klart meg som good og han som bad guy Smiley

Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

he he, denne debatten tror jeg dere begge er med på å eskalere til ren popcornunderholdning for oss andre :-) Dog, hadde det også vært interessant med en debatt rundt temaet Krav Maga/fullkontakt etc. Jeg tror nok dere er mer enige enn dere selv tror :-)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

viten:

God dag igjen! Jeg skal igjen være hensynsfull, og ta dette punktvis -- uten å sitere.

* Det er morsomt å se at du etter beste (særdeles fattige) evne forsøker å plassere deg selv som et offer og en såkalt "good guy". Igjen viser dette bare din mangelfulle forståelse av ting her i verden. For det første har jeg aldri angrepet deg fordi vi er uenige; jeg angrep derimot argumentasjonen din og påpekte hvorfor den var meningsløs. Når du selv til stadighet prøver (uten å lykkes) å skrive nedlatende og sarkastisk, har jeg god samvittighet når jeg skriver nedlatende om og til deg.  La det være klart -- det finnes mange jeg er uenige i som jeg har stor respekt for, da de er intelligente og har gjennomtenkte argumenter. Du har ingenting.

* Du har fortsatt til gode å begrunne påstanden din om at man ikke bedriver ordentlig sparring i krav maga. Kjenner du egentlig til krav maga i det hele tatt? Man lærer selvfølgelig en hel rekke basisteknikker og kombinasjoner mot en motstander før man lærer teknikker mot flere, så også dette stråmannsargumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

* Dørvakter har et incentiv for å trene noe som preparere dem for å forsvare seg mot flere motstandere, da dette er en relevant situasjon for dem å beherske. Dette er ikke spesielt relevant å trene på innenfor kampsporter, er det vel? Det samme gjelder med tanke på å trene i situasjoner der man forholder seg til asfalt, stoler, bord, vegger et cetera. I slagsmål mot flere motstandere inne på en pub, bør man tenke taktisk annerledes enn man gjør i en MMA-kamp, følgelig er det hensiktsmessig at man trener med tanke på dette dersom man trener for selvforsvars skyld. Akkurat dette bør være innlysende ....

* Du hevder at den grusomt dårlige og infantile språkføringen din skyldes at du "ikke prøver så hardt". En behagelig måte å bortforklare manglende ferdigheter på er å kalle det slurv. At det å innlede setninger med stor bokstaver er en enorm kognitiv utfordring som krever stor innsats og konsentrasjon, stemmer nok bra i ditt tilfelle. De fleste av oss andre ser imidlertid på dette som ganske trivielt, og det forventes jo at en normalt begavet person mestrer såpass i relativt tidlig skolealder. At du faller utenfor sistnevnte kategori er for så vidt ingen skam. Vi er alle utstyrt med vårt, og intelligens antas å ha en høy arvelighetskoeffisient (cirka 0,65).

* Uten å være en sport, har krav maga også inkorporert bakkekampteknikker fra blant annet BJJ. (Å trekke kampen ned på bakken er dog intet ideal i krav maga). Svært mange kamper ender på bakken, og ethvert pragmatisk selvforsvarssystem trener derfor på bakketeknikker -- selv om det ikke konkurreres innenfor disse systemene. Atter et meningsløst argument er dermed avkledd, sukk ....

* Hvordan får du en invitasjon til en treningsøkt til å bli en hersketeknikk? Jeg vil snarere se på det som en vennligsinnet gest. Her på forumet oppnår du lite annet enn å gjøre deg selv til latter; kanskje du ville ha fremstått som mer kompetent i en treningssammeheng? Du later jo til å ha tro på egen kompetanse når vi diskuterer kamp og selvforsvar, eller hva?

* Folk som vil ut på byen for å banke folk, gidder jeg som regel ikke å gi råd til. Slike primitive mennesker bør nemlig ikke trene kampsport eller selvforsvar i det hele tatt. Personlig trener jeg kampsport for å konkurrere, og ikke primært for å forsvare meg mot mange motstandere.

Usaklig polemikk er forsåvidt morsomt, men dette blir det siste fra meg i denne tråden. Hvis noen vil starte opp en ny tråd hvor vi holder oss til diskusjoner om hva som er effektivt selvforsvar, er jeg imidlertid positivt innstilt. God helg!


Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Hehe dette begynner å bli ganske komisk.. og pinlig, på dine vegne. du lirer av deg ganske mye dumt... men skriver likevel hver post uten det minste snev av selvinnsikt og med stadig mer "klare" meninger. bli jo en skala mer sjokkert av enkelte utsagn og enkeltsetninger du presterer å hoste opp. og den bitre tonen er der enda! hva har verden gjort deg, kompis?

Innlegget jeg snakker om er selvsagt det andre innlegget ditt hvor du går bananas og lirer av deg usakligheter stort sett fordi du ikke er enig med det jeg skriver. Det er jo trist at folk skal være sånn på et generelt grunnlag. Jeg er riktignok på et kampsportforum mens jeg diskuterer her, og det er sikkert naturlig å finne en aggressiv person eller to, men det ser dumt og umodent ut når du tar det ut i en diskusjon som (foreløbig) ikke er usaklig. At du skriver masse random insults nå gjør meg INGEN ting, det er jo hele meningen, og jeg ville aldri anklage deg for å være noen bad guy av den grunn =)

Sitat
La det være klart -- det finnes mange jeg er uenige i som jeg har stor respekt for, da de er intelligente og har gjennomtenkte argumenter. Du har ingenting.

Ooooh! Svir!

Sitat
I slagsmål mot flere motstandere inne på en pub, bør man tenke taktisk annerledes enn man gjør i en MMA-kamp, følgelig er det hensiktsmessig at man trener med tanke på dette dersom man trener for selvforsvars skyld. Akkurat dette bør være innlysende ..

Hvis det er innlysende.. hvorfor skriver du det? Kan du sitere meg der jeg stiller meg uenig til dette? Du har feil rot i denne diskusjonen og diskuterer mot ditt Alter-ego. Det er grunnen til at du ikke blir noe klokere.

Det hadde vært fint om du gikk litt tilbake i tråden og frisket opp minnet ditt ang. hva vi diskuterer og hva det er du er uenig i. Du lager masse påstander som tydeligvis er ment å overvinne noen argumenter, men problemet er at mange av disse argumentene eller meningene er produsert av ditt eget hode/opphentet fra en diskusjon du har vært i tidligere. det blir litt klønete å se på =)

Sitat
* Du hevder at den grusomt dårlige og infantile språkføringen din skyldes at du "ikke prøver så hardt". En behagelig måte å bortforklare manglende ferdigheter på er å kalle det slurv. At det å innlede setninger med stor bokstaver er en enorm kognitiv utfordring som krever stor innsats og konsentrasjon, stemmer nok bra i ditt tilfelle. De fleste av oss andre ser imidlertid på dette som ganske trivielt, og det forventes jo at en normalt begavet person mestrer såpass i relativt tidlig skolealder. At du faller utenfor sistnevnte kategori er for så vidt ingen skam. Vi er alle utstyrt med vårt, og intelligens antas å ha en høy arvelighetskoeffisient (cirka 0,65).

haha... komisk at du - forutsigbar som du er - går rett i fella =) se hva jeg skrev litt lenger opp

"og kjapp deg for guds skyld med å sitere dette og skriv "ja der har du noe å skylde på ja lollolol unnskyldninger"."

dette argumentet kan alltid brukes, mot alle som presterer lavere enn maks i enhver sammenheng, uansett. ser du noen gå sakte bortover gata? fortell dem at de ikke har talent i langdistansejogging. ser du noen drikke melken sin i et bedragelig tempo til lunsj? si at han/hun er talentløs i en drikk-så-mange-liter-vann-du-kan-på-1-minutt-konkurranse!

haha? må du ikke le når du nettopp innser hvor utopisk påstanden din om at mitt valg av å skrive med liten forbokstav innimellom på internett skulle ha noe med intelligens å gjøre? forsåvidt hørt det du skrev tusenvis av ganger før og det er like meningsløst hver gang. jeg har ikke et ego jeg trenger å booste opp ved å overbevise med norskferdigheter på et nettforum, og det er spesielt gjeldende ovenforen en tilfeldig bitter kampsportmann i 20 årene som gjennopplever flamewarunderholdningen fra tenårene.  at jeg har skrevet en solid porsjon mer tekst på nett i mitt liv enn den gjennomsnittlige forumstalker (pls ikke anklag meg for å bragge.... det ville vært så low-value...) kan kanskje ha gjort meg noe lei av å legge overdrevent mye vekt i hver post.

du MÅ jo faktisk ha lite materiale å ta av når du baserer trashingen din på noe så trivielt og banalt som at jeg helt frivillig velger å ikke skrive stor forbokstav i hver setning =) ser du dette??  =) Beklager hvis det blir vanskelig for deg å lese setninger uten stor forbokstav(se! der kom den.. helt tilfeldigvis), men jeg mistenker deg sterkt for å bare henge deg opp i dette for å finne noe du kan bruke som dissing/trashing/flaming. en naturlig del av stilen din.

Videre. Forslaget ditt om en treningsøkt er selvfølgelig usaklig, og du trenger ikke forsøke å argumentere for noe annet engang... spar oss.  hva jeg har å vise deg på en trening og hva du har å vise meg, eller hvilket nivå vi er på innen denne sporten er helt irrelevant for en diskusjon om hvilken sport som fungerer best i en gitt situasjon. Det blir det samme som å tildele meg æren av å forsvare hele mma sporten som singelutøver... Det ville medført at tim sylvia hadde vunnet enhver diskusjon han gikk inn på i mma FØR den startet bare fordi han er tim sylvia. du som er så begavet av natur burde vel skjønne at det ikke gir noen mening. vi hadde en diskusjon, og den kan på ingen måte belyses ved at vi tar en treningsøkt sammen. derfor ser jeg ingen grunn til å oppsøke deg - en tilfeldig slitsom internettwarrior som ikke gir inntrykk av å oppføre seg bra eller være over gjennomsnittlig stabil - for å trene sammen akkurat deg, når det fins uendelig andre (bra) sparringspartnere å trene med der ute. du skal forsåvidt ikke se boritfra at vi havner på en trening sammen TILFELDIGVIS ved en annledning hvis du trener kampsport aktivt.

Det blir det siste fra deg ja.. det var jo trist. Når man skriver post på post totalt på måfå ettersom man har misforstått fullstendig hva essensen i diskusjonen er, og i tillegg innser at man startet flamingen fordi man var i sinna-humør en ettermiddag er det en naturlig prosess å trekke seg. Ingen kan blame deg!

God helg du og!
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

bigdawg

  • Gjest
Go Bas Ruten; Lethal Self Defence System!

Digger btw Påltergeist sitt språkbruk, men viten er en søt type han og!

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

haha, jeg har en følelse av at Påltergeist aldri kommer til å gi seg med dette :-)

*venter i spenning*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!