Skrevet av Emne: Påstand om magetrening  (Lest 3161 ganger)

Utlogget teknikolas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Påstand om magetrening
« : 06. mai 2008, 20:36 »
Kom tilfeldigvis over en artikkel om skuespilleren Ryan Reynolds og hans trening. Riktignok var det på seher.no så vil helst slippe 100 kommentarer om "jaja, se og hør skriver bare dritt osv". Som alle vet er 90% av alt di skriver fabrikert drit men det er ikke poenget her da.

I artikkelen skrev de at "Ryan Reynolds ofte startet treningsøktene sine med 1000 sit-ups.. Synes dette hørtes skrekkelig mye ut og ganske så urealistisk. Men regner vel også med at han har blandt de beste PT'ene i hele verden så begynte å lure litt.

Er det mulig å trene sit-ups hver dag?

Her er linken til artikkelen: http://www.seher.no/php/art.php?id=516179

Utlogget thorsrud

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Påstand om magetrening
« #1 : 06. mai 2008, 20:42 »
Magemusklene er muskler på lik linje med alle andre muskelgrupper, og derfor bør de etter mitt skjønn trenes likt som de andre, ikke titusen reps hver dag, men med vektbelastning, repsantallet lavt og med hviledag(er) i mellom.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget teknikolas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Påstand om magetrening
« #3 : 07. mai 2008, 22:46 »
Noen andre som har noen kunskaper og dele eller? Tongue

Utlogget Ole Gunnar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

  • Ole Gunnar
Sv: Påstand om magetrening
« #4 : 07. mai 2008, 22:51 »
Tenkte litt når jeg leste dette jeg også..

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Påstand om magetrening
« #5 : 07. mai 2008, 22:58 »
Han spiste som ei kjerring - 2 egg til frokost, hehe. Er ikke rart magemusklene blir synlige da.
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Påstand om magetrening
« #6 : 07. mai 2008, 23:03 »
1000 situps.. det kan regnes som kondisjon, ikkje magetrening^^,
Westside disciple

Utlogget teknikolas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Påstand om magetrening
« #7 : 07. mai 2008, 23:08 »
joda. men er det mulig å gjøre det på den måten? å faktisk trene 1000 sittups hver dag, og samtidig restituere magemusklene nok?

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Påstand om magetrening
« #8 : 08. mai 2008, 02:13 »
Men i alle dager, så du ikke hva thorsrud skrev litt høyere opp?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Påstand om magetrening
« #9 : 08. mai 2008, 03:46 »
Om du har god nok kapasitet kan du fint restituere deg fra 1000 sit-ups. Når du først kan pumpe løs ett uendelig langt sett med 1000 sit-ups, eller 4 kjedsommelige 250 reppere, for den saks skyld, så vil man uansett ikke stimulere noe særlig muskelvekst i det hele tatt. Vil sammenlikne det med å gå i trapper. Er du i dårlig form for oppgaven foran deg vil nok trappa på 500 skritt som du skal gå opp og ned brenne i låra, men du trenger ikke se lengere enn den gjengse kardio-kaninen på treningsstudioet at stairmastern ikke er veien til svære lår og stuss.

Men over til det virkelige salgsargumentet (foruten at dette er et hinsides dårlig middel for å nå et mål).
Hvordan (er en av måtene) man ofte framkaller skader i ryggen i forskningssituasjoner? Jo, de fører f.eks. korsryggen inn i gjentatt fleksjon. Det er akkurat dette 1000 sit-ups flere ganger i uka er - et brilliant forsøk på å gjenskape ganske solide forskningsresultater.

Som bonus forsterker du bare dårlig holdning ved å ligge på gulvet å trene i fin Quasimodi-posisjon flere minutter i strekk. Med så mye lutende sitting foran pc-skjermen som vi gjør er den timen vi trener nødt til å være en kamp for å bekjempe slike problemer, og ikke forsterke dem.


"Bare 10 repper igjen til jeg når målet mitt..."

Her er min påstand:
Frontbøy, hard and heavy
Sternum chin-ups (ta strikte chin-ups og trekk deg opp slik at stanga nærmer seg brystvortene dine), 4-7 sett, gå for grom-pumpen i lats.
Straight arm lat pulldown, 3 sett, mange reps
Sideplanken, et par sett på hver side


...og du vil aldri, noen sinne føle for å ta en eneste sit-ups igjen i ditt liv når du våkner neste morgen. De neste dagene vil du antageligvis holde deg for deg selv i frykt for at noen skal få deg til å le eller smitte deg slik at du er nødt til å hoste.

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Påstand om magetrening
« #10 : 08. mai 2008, 04:39 »
Hva med den der du ligger på ryggen og hever bena opp og ned uten å være borti gulvet, er det ansett som som god mage-øvelse? Synes selv det kjennes ut som den funker bra hvertfall..

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Påstand om magetrening
« #11 : 08. mai 2008, 15:42 »
Så ett program på Discovery hvor de sjekker MMA utøveres kondisjon, utholdenhet og trening. ( gikk for bare ett par uker siden, ) han ene MMA utøveren ( han er kjent, men jeg husker ikke navnet ) sa at han tok 1000 sit ups hver dag.

Bare til info.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Påstand om magetrening
« #12 : 08. mai 2008, 15:48 »
joda. men er det mulig å gjøre det på den måten? å faktisk trene 1000 sittups hver dag, og samtidig restituere magemusklene nok?

Det er fullt mulig å løfte kaffekoppen til munnen 1000 ganger hver dag, men monsterbiceps gir det deg ikke.

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Påstand om magetrening
« #13 : 08. mai 2008, 17:35 »
MMA utøvere trener veldig ofte det samme/veldig likt dag ut og dag inn, men gjør ikke de det for å bli shredded eller se bra ut på stranda. De trener for syk utholdenhet, og terper på mui thai, jujitsu, grappling, kickboxing og all den andre skillen de trenger.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget thorsrud

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Påstand om magetrening
« #14 : 08. mai 2008, 18:03 »
Når vi snakker om MMA (kampsport) og magetrening, så mente Bruce Lee hvertfall at de var særs viktig å trene skikkelig opp, for å kunne tåle harde og gjenntatte spark og slag mot magen under treningskamper.
Ville vell anta at evnen til å tåle slag og spark mot magen blir bedre hvis man trener magetrening med belastning, slik at muskelstimulansen blir størst.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!