Skrevet av Emne: Jogging før frokost, den beste veien å gå ned i vekt?  (Lest 8873 ganger)

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Til nå har jeg levd en ganske usunn livsstil. Ingen trening og mye lørdagssnop.

Nåværende vekt:  93 kg
Høyde:                 1.76

For ca 1 måned siden endret jeg livsstil. Har begynt å sykle 60 minutter på trimsykkel annen hver dag (forbrenner ca 550 kalorier per runde), og har begynt å drikke mye vann, skummelt melk, og fiskepålegg på sunt brød/knekkebrød.

For min del har jeg desverre ikke gått ned mye i vekt. Er snakk om maks 2 kg. Ganske skuffende for min del. For 2 år siden var jeg veldig tynn og hadde god kondisjon, og da brukte jeg å trene før frokost om morgenen. Når jeg begynte å trene den gangen var jeg ganske tynn i utgangspunktet, så vet ikke om vekttapet skyldes trening før frokost den gangen, men tenkte jeg skulle prøve på nytt snart.

Som regel spriker teoriene om fettforbrenning før frokost i alle kanter når folk spør om dette, men er det noen som faktisk kan påstå å ha mistet mye vekt på denne måten?

Utlogget chinsboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

2 kg vekttap på en måned høres perfekt ut. Fortsett sånn!

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Joa, er ikke veldig skuffet over resultatet, men de 2 siste ukene har ting bare stått bom fast. Jeg går hverken opp eller ned i vekt, og siden jeg ikke har noe i mot å stå opp tidlig tenkte jeg at jeg like gjerne kunne legge opp trening da. Men det jeg lurer på er hvor mye bedre effekt dette vil ha.

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
1kg i uka er bedre å sikte mot. Trening før frokost har ingen effekt (står en sticky om det her på forumet).

Vil råde deg til å se på intervalltrening (geriljacardio, hvis formen tåler det). 12min med GK brenner flere kalorier enn 60min på sykkel.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

rodjka

  • Gjest
Jogget annenhver morgen før sommeren 2006 og gikk ned ca 1 kg i uka da. Trente forholdsvis lette styrkeøkter de dagene jeg ikke jogget. Tok et eple eller et glass juice samt kaffe (alltid) før jeg jogget og spiste frokosten etterpå. Varierte litt med å jogge 1-3 runder rundt Sognsvann som er ca 3,2 km per runde.

Ellers prøvde jeg å gå mye og være litt forsiktig med maten. Ingen streng planlegging, men unngå den verste fy-maten (kebab, grandiosa osv) og spise lite mat på kvelden. Jeg var veldig godt fornøyd med resultatene (8kg ned og veldig mye bedre kondis) den gang i hvert fall. Om det er den beste veien til å gå ned i vekt vet jeg ikke, men tror absolutt det vil fungere.

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Joa, er ikke veldig skuffet over resultatet, men de 2 siste ukene har ting bare stått bom fast. Jeg går hverken opp eller ned i vekt, og siden jeg ikke har noe i mot å stå opp tidlig tenkte jeg at jeg like gjerne kunne legge opp trening da. Men det jeg lurer på er hvor mye bedre effekt dette vil ha.

Om du sier du har hatt et treningsopphold, så er det mulig at den overflødige massen du nå vil ha bort, blir omgjort til muskler. Muskler veier mer enn fett Smiley
Ellers er visst gerilja-kardio bra for å komme seg ned i vekt sånn passe fort Smiley
http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Lykke til!
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Takk for gode tips, rodjka.

Tenkte jeg skulle kjøre på med gerilja kardio, prøve ut i det minste. Kan noen gi meg et brukbart program?

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Alt du trenger å vite, står i linken ovenfor.
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Og du (eller noen andre) kan faktisk bekrefte at gerilja kardio funker effektivt på fettforbrenning, selv bare når det er snakk om 12 minutter med intens trening?

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
En av grunnen til at GK fungerer så bra, er alle prosessene som settes i gang i kroppen som er restultat av GK. Kroppen vil fortsette å brenne fett det neste døgnet, ikke bare under 12 minuttersperioden.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Veldig bra!

Men mtp at jeg er i såpass dårlig form som det jeg er i, prøver jeg 3-4 uker frem over å jogge rolig rett etter jeg står opp, så kjører jeg på med GK.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Om du sier du har hatt et treningsopphold, så er det mulig at den overflødige massen du nå vil ha bort, blir omgjort til muskler. Muskler veier mer enn fett Smiley


Jeg vil bare pirke litt, fett kan ikke omgjøres til muskler, men å forbrenne fettet samtidig som han legger på seg muskler er fullt mulig

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Jeg vil bare pirke litt, fett kan ikke omgjøres til muskler, men å forbrenne fettet samtidig som han legger på seg muskler er fullt mulig

Sorry! Sad som du ser, er det ganske tidlig på dagen, og jeg er ikke helt våken her enda! Smiley Takk for rettelsen Wink
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!