Skrevet av Emne: Cola light Cola zero  (Lest 7660 ganger)

Utlogget rubie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

  • f
Cola light Cola zero
« : 13. mai 2008, 08:54 »
Drikker cole en del, men vet at det ikke egner seg til trening så jeg tenker meg å satse på zero når jeg skal drikke


er det bedre å drikke det enn vanlig cola, siden cola ineholder sukker som lager fett?

Utlogget Zoidberg1978

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Cola light Cola zero
« #1 : 13. mai 2008, 09:56 »
Drikker cole en del, men vet at det ikke egner seg til trening så jeg tenker meg å satse på zero når jeg skal drikke


er det bedre å drikke det enn vanlig cola, siden cola ineholder sukker som lager fett?


Cola Zero og Cola light er nok bedre enn vanlig cola med tanke på at de to førstnevnte ikke inneholder sukker og dermed unngår man å få i seg unødig store mengder av tomme kalorier.

Men en annen sak er også hele mentaliteten med å drikke cola... som ikke har annen hensikt enn å behage ganen. Kan du ikke heller bare drikke vann hvis du er tørst? Hvorfor gi etter for sine lyster hele tiden hele tiden? Samfunnet har blitt sånn at man må bli behaget til enhver tid og det viktigste med maten er plutselig blitt at det må smake godt, ikke hva det inneholder... Klart mat er en kilde til mye glede og behag, og mest sannsynlig substitutt for kjærlighet, nærhet, ensomhet og samfunnets krav til enhver tid å være perfekt, rik, pen, brun, høy, smart og topptrent og produktiv. Hva vet jeg om årsaken til at folk velger å trøste seg med maten? Overvekten i samfunnet har definitivt med økende matinntak å gjøre.. og hvorfor folk spiser har mange grunner.. (men nå sporer vi litt av..)

Cola Zero og Cola light inneholder både syre (som ikke er bra for tenna) og masse e-stoffer som man ikke kjenner helt virkningen av på lang sikt selv om foreløpige studier viser ingen negativ effekt.

Jeg er mer opptatt av at man skal leve sunt og ha en sunn livsstil fordi man har en mentalitet hvor man ønsker å leve sunt, ikke ved å tvinge seg til å bli noe man ikke er eller vil være. Da vil du sprekke. Og kanskje ikke være lykkelig heller... jeg har kjent mange som unngår sjokolade og spiser sånne tørre papp-barer uten sukker og er grinete og ulykkelige hele tiden.
Å drikke Cola light blir som å behandle symptomet.. du unngår sukker riktignok, men er fortsatt i den spiralen hvor du må ha den søte cola-smaken for å trives. Jeg vil ikke være slave av mine lyster på den måten... Prøv heller med litt disiplin og unngå cola hver dag men kos deg på lørdager med det du vil.

Uansett, light er bedre enn vanlig.. men det beste er å kutte ut sånt i sin helhet;-)
Selv mine svakeste sider er sterkere enn meg!

Utlogget ole-idole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Cola light Cola zero
« #2 : 13. mai 2008, 13:12 »
Godt svar, Zoidberg.!
Om du trenger kullsyre, hvorfor ikke prøve Farris :->
Mål:

<< deff fram til juni >>

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Cola light Cola zero
« #3 : 13. mai 2008, 13:20 »
honnør til zoidberg!

Utlogget Redigert2.0

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Cola light Cola zero
« #4 : 13. mai 2008, 18:12 »
Nei herregud. Pepsi max, Cola light - Det MÅ man bare ha! Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Cola light Cola zero
« #5 : 13. mai 2008, 21:03 »

Men en annen sak er også hele mentaliteten med å drikke cola... som ikke har annen hensikt enn å behage ganen. Kan du ikke heller bare drikke vann hvis du er tørst? Hvorfor gi etter for sine lyster hele tiden hele tiden?

Bruker du selv noen form for krydder i din mat?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Cola light Cola zero
« #6 : 13. mai 2008, 21:16 »
Altså...
Hvorfor skal man ikke kunne unne seg noe godt uten å ha dårlig samvittighet for det?
Jeg spiser allt, når det passer meg. Det eneste jeg begrenser, er mengden dritmat jeg spiser.
Det kunne aldri falle meg inn å bli så ekstrem att jeg ikke kan drikke ett glass lightbrus uten å få dårlig samvittghet.
Man skal liksom leve også. Jeg har ingen problemer med å nå meg de målene jeg setter meg uansett, så hvorfor skal jeg være helt ekstrem?

Å leve sundt, og å følge ett nogenlunde bra kosthold er vanskelig nok mentalt sett uten att man skal nekte seg selv å bruke ulike hjelpemiddler for å få maten til å smake bedre.

Det er liksom begrenset hvor lenge man orker å leve på tunfisk, ris og vann...

Drikk hva du vil, spis hva du vil, men pass på mengden Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Cola light Cola zero
« #7 : 13. mai 2008, 22:24 »
Altså...
Hvorfor skal man ikke kunne unne seg noe godt uten å ha dårlig samvittighet for det?
Jeg spiser allt, når det passer meg. Det eneste jeg begrenser, er mengden dritmat jeg spiser.
Det kunne aldri falle meg inn å bli så ekstrem att jeg ikke kan drikke ett glass lightbrus uten å få dårlig samvittghet.
Man skal liksom leve også. Jeg har ingen problemer med å nå meg de målene jeg setter meg uansett, så hvorfor skal jeg være helt ekstrem?

Å leve sundt, og å følge ett nogenlunde bra kosthold er vanskelig nok mentalt sett uten att man skal nekte seg selv å bruke ulike hjelpemiddler for å få maten til å smake bedre.

Det er liksom begrenset hvor lenge man orker å leve på tunfisk, ris og vann...

Drikk hva du vil, spis hva du vil, men pass på mengden Wink

Ikke sant. jeg har ENDELIG klart å begrense meg med drittmat.
Kun i helgene når jeg drikker alkohol kan jeg ete junkfood, godteri og drikke cola med burgeren eller kebaben jeg kjøper klokka 3 om natta når jeg begynner å bli sulten.
det gjør ingenting, det gjør meg egentlig bare godt.
jeg tenker: nok en uke har jeg klart meg uten dette her, og endelig skal jeg nyte det igjen.
Det smaker også mye bedre når jeg ikke har fått det på en uke, og vet at det er en uke til neste gang jeg får det

Utlogget zygnus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Cola light Cola zero
« #8 : 10. juli 2008, 19:34 »

Cola Zero og Cola light er nok bedre enn vanlig cola med tanke på at de to førstnevnte ikke inneholder sukker og dermed unngår man å få i seg unødig store mengder av tomme kalorier.

Men en annen sak er også hele mentaliteten med å drikke cola... som ikke har annen hensikt enn å behage ganen. Kan du ikke heller bare drikke vann hvis du er tørst? Hvorfor gi etter for sine lyster hele tiden hele tiden? Samfunnet har blitt sånn at man må bli behaget til enhver tid og det viktigste med maten er plutselig blitt at det må smake godt, ikke hva det inneholder... Klart mat er en kilde til mye glede og behag, og mest sannsynlig substitutt for kjærlighet, nærhet, ensomhet og samfunnets krav til enhver tid å være perfekt, rik, pen, brun, høy, smart og topptrent og produktiv. Hva vet jeg om årsaken til at folk velger å trøste seg med maten? Overvekten i samfunnet har definitivt med økende matinntak å gjøre.. og hvorfor folk spiser har mange grunner.. (men nå sporer vi litt av..)

Cola Zero og Cola light inneholder både syre (som ikke er bra for tenna) og masse e-stoffer som man ikke kjenner helt virkningen av på lang sikt selv om foreløpige studier viser ingen negativ effekt.

Jeg er mer opptatt av at man skal leve sunt og ha en sunn livsstil fordi man har en mentalitet hvor man ønsker å leve sunt, ikke ved å tvinge seg til å bli noe man ikke er eller vil være. Da vil du sprekke. Og kanskje ikke være lykkelig heller... jeg har kjent mange som unngår sjokolade og spiser sånne tørre papp-barer uten sukker og er grinete og ulykkelige hele tiden.
Å drikke Cola light blir som å behandle symptomet.. du unngår sukker riktignok, men er fortsatt i den spiralen hvor du må ha den søte cola-smaken for å trives. Jeg vil ikke være slave av mine lyster på den måten... Prøv heller med litt disiplin og unngå cola hver dag men kos deg på lørdager med det du vil.

Uansett, light er bedre enn vanlig.. men det beste er å kutte ut sånt i sin helhet;-)

Jeg er så enig med det du sier om vårt  fokus på kontinuerlig tilfredsstillelse og den mentaliteten som sier at alt skal behage. Dette er verdt å tenke på og ta med seg i livet. Verdien av behaget synker betraktelig jo mer man søker det.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Cola light Cola zero
« #9 : 08. november 2008, 15:56 »

Cola Zero og Cola light er nok bedre enn vanlig cola med tanke på at de to førstnevnte ikke inneholder sukker og dermed unngår man å få i seg unødig store mengder av tomme kalorier.

Men en annen sak er også hele mentaliteten med å drikke cola... som ikke har annen hensikt enn å behage ganen. Kan du ikke heller bare drikke vann hvis du er tørst? Hvorfor gi etter for sine lyster hele tiden hele tiden? Samfunnet har blitt sånn at man må bli behaget til enhver tid og det viktigste med maten er plutselig blitt at det må smake godt, ikke hva det inneholder... Klart mat er en kilde til mye glede og behag, og mest sannsynlig substitutt for kjærlighet, nærhet, ensomhet og samfunnets krav til enhver tid å være perfekt, rik, pen, brun, høy, smart og topptrent og produktiv. Hva vet jeg om årsaken til at folk velger å trøste seg med maten? Overvekten i samfunnet har definitivt med økende matinntak å gjøre.. og hvorfor folk spiser har mange grunner.. (men nå sporer vi litt av..)

Cola Zero og Cola light inneholder både syre (som ikke er bra for tenna) og masse e-stoffer som man ikke kjenner helt virkningen av på lang sikt selv om foreløpige studier viser ingen negativ effekt.

Jeg er mer opptatt av at man skal leve sunt og ha en sunn livsstil fordi man har en mentalitet hvor man ønsker å leve sunt, ikke ved å tvinge seg til å bli noe man ikke er eller vil være. Da vil du sprekke. Og kanskje ikke være lykkelig heller... jeg har kjent mange som unngår sjokolade og spiser sånne tørre papp-barer uten sukker og er grinete og ulykkelige hele tiden.
Å drikke Cola light blir som å behandle symptomet.. du unngår sukker riktignok, men er fortsatt i den spiralen hvor du må ha den søte cola-smaken for å trives. Jeg vil ikke være slave av mine lyster på den måten... Prøv heller med litt disiplin og unngå cola hver dag men kos deg på lørdager med det du vil.

Uansett, light er bedre enn vanlig.. men det beste er å kutte ut sånt i sin helhet;-)

blir emo av å lese sånn her.
dette er et treningsforum, ikke anoreksia.no. vi spiser mat for å vokse, ikke som et substitutt for kjærlighet. får være grenser for hvor lite man skal kunne unne seg.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Cola light Cola zero
« #10 : 08. november 2008, 15:58 »
Jeg er så enig med det du sier om vårt  fokus på kontinuerlig tilfredsstillelse og den mentaliteten som sier at alt skal behage. Dette er verdt å tenke på og ta med seg i livet. Verdien av behaget synker betraktelig jo mer man søker det.

konge logikk.

gå rundt å ha det jævlig hele tiden så vil de få stundene man har det godt VIRKELIG bety noe =)
WIIIII! <3

edit: til trådstarter; slutt å se på mat som junkfood og ikke junkfood. bare se på innhold. cola = karbs. karbs trenger man. spiser man for mye karbs blir man fetere, spiser man for få blir man slankere. utifra dette kan du sette deg et mål. skal du bli større eller mindre? du blir ikke større samtidig som du blir mer definert. en om gangen.

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Cola light Cola zero
« #11 : 12. november 2008, 17:41 »
.

Utlogget goldenretriever

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Cola light Cola zero
« #12 : 18. november 2008, 23:14 »
Zoidberg1978  kommer med et svært kvallifisert svar.

Utlogget aiaiai

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Cola light Cola zero
« #13 : 30. november 2008, 15:05 »
Drikk cola eller dropp det.. light brus er bare masse e-stoffer og annen dritt. Det inneholder kunstig sukker som lurer kroppen, skal du gå ned i vekt ved å drikke lightbrus går det i motsatt retning.

lightbrusen øker apetitten, så du kan faktisk bruke det om du skal gå opp i vekt. Du blir mer sulten av lightbrus enn vanlig cola. Men som sagt, e-stoffene er ikke bra..

Cola sin light versjon bruker faktisk søtningstoffet aspartam som mange mener kan ha invirkning på humøret og gi søvnmangel.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Cola light Cola zero
« #14 : 30. november 2008, 15:33 »
Mendgen aspartam som brukes i feks lightbrus eller feks i smaktilsattvann, slik som Imsdal, er ikkef arlig for kroppen vår. Dette er vitenskapelig bevist, og det var mye snakk om det i media etter at de fant ut at dette stoffet var tilsatt i imsdal-vann. Du må altså drikke store, STORE mengder aspartam før dette eventuelt vil få konekvenser for deg.

Så light går alltid framfor vanlig brus, men sant som du sier, spessielt fete folk som skal gå ned i vekt drikker store mengder lightbrus, noe som gir et større og større behov for sukker. Men de tror det er sunt, noe det er i forhold til vanlig brus. Men alt med måte.
Den beste drikken uansett hvordan du ser på det er vann, noe vi i Norge har av høy kvalitet!

Så drikk heller en cola/light i helga, så kan du heller bruke vann som tørstedrikk resten av uka

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!