Skrevet av Emne: Sliter noe j.vlig med biceps!  (Lest 3948 ganger)

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #15 : 23. januar 2004, 14:18 »
Markløft tar mer på underarmene enn på biceps...

Utlogget Erik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

  • mornings....
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #16 : 23. januar 2004, 15:16 »
Jeg kjører en ren bicepsøvelse 1 gang i uken, med kun 2 setts. Aldri vokst så bra noen gang. Resten av bicepstreningen kommer fra basisøvelsene.
Det holder etter min mening, det er ikke slik at jo mer man trener biceps, jo større blir de.


Hvilken øvelse kjører du da? Antall reps på de to settene? Hvilke basisøvelser trener du der biceps er involvert? Sliter også med fremgang på biceps, kanskje den blir trent for mye? :Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #17 : 23. januar 2004, 16:50 »
For det første blir det ikke "kulere" av at du skriver curlz, og for det andre trener jeg kun med vekter (ingen maskiner eller kabler). Hvis folk liker å trene biceps, så la dem gjøre det. Man taper ingenting på det. Og hvis ikke jeg tar helt feil trener man ikke biceps i nevneverdig grad i noen av basisøvelsene, ettersom man stort sett presser ting fra seg, eller ikke bøyer armen i det hele tatt. Rygg derimot...
For det første blir det kulere av at jeg skriver curlz, og for det andre må folk gjerne kjøre mye curls (fornøyd?  Wink ) hvis de liker det. Man taper ingenting på det, men man kan bli overtrent hvis man overdriver. Har heller ikke skrevet at andre basisøvelser enn ryggøvelsene trener biceps, har jeg det? Men ryggøvelsene trener biceps jævlig bra, og det var hele poenget mitt! Kjørte en periode her forleden nesten helt uten curls (kun ryggøvelser for biceps), og økte like bra i biceps-størrelse og styrke på det programmet som i programmer hvor jeg har kjørt mer curls. Det finnes mange veier til store biceps, og mye ryggtrening og lite curls er én av dem. Prøv selv! Kan uansett ikke skade hvis du har stagnert. Da er variasjon alltid bra.

PS: Med mindre curls, blir det mer tid til øvelser som bygger kjøtt på hele kroppen, som mark og bøy.  Wink

Mvh HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Chas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #18 : 23. januar 2004, 22:21 »
HITman: Det med at basisøvelser ikke bygger biceps var ment til posten over deg.

ecliving: Du misforstår hele konseptet. Jeg har aldri sagt jeg ikke kjører basisøvelser. De er selvfølgelig viktig, og er det jeg bruker mest tid på. Men poenget var at basisøvelser bygger ikke biceps. Det du nevner er ikke basisøvelser. Ryggøvelser bygger bra med biceps, det vet jeg, og det skrev jeg også på slutten av posten min.
Stangcurl, pullups, hammercurl og roing regnes ikke som basisøvelser så vidt jeg vet. Du bør også slutte å være så jævlig arrogant angående folk som har trent mindre enn deg. Jeg vet godt biceps ikke er en muskelgruppe som trenger mye trening, og 2 sett med isolasjonsøvelser er ikke mye.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #19 : 23. januar 2004, 23:24 »
Pullups og roing er da basisøvelser så det holder...
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Chas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #20 : 24. januar 2004, 02:07 »
Etter hva jeg har hørt er benkpress, markløft, militærpress og knebøy de som regnes som basisøvelser.

Utlogget treningsnarkoman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86

  • The only easy day was yesterday..
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #21 : 24. januar 2004, 11:39 »
Chas, smarten.. La meg forklare

En basis øvelse er en øvelse som innebærer at du bruker/beveger flere ledd.

Det du snakker om er de såkalte "4 store".
There´s no trafficjam on the extra mile!

Utlogget Tobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • This is not Nam, it`s bowling and there are rules!
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #22 : 24. januar 2004, 14:57 »
kjører manualpress /skrå 4x8
Konsentrasjonscurl 3x8
Preachercurl 3x8
Tau-press 3x10
Høyde 1.87 vekt 102kg

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #23 : 29. januar 2004, 23:39 »
Gadd ikke lage en ny tråd for det jeg lurer på, så tenkte det var en relativt passende tråd..

Trente biceps igår, føltes ut som en svært god økt. Men nå på kvelden idag(har ikke trent) kjenner jeg at jeg har litt vondt, eller direkte vondt.. men en merkelig form for stølhet, kommer spessielt frem da jeg spenner musklen. Har ikke kjent noe tilsvarende før, men kan det ha noe med at jeg kjørte en ny øvelse igår?
Hammer curl..

Kun pleid å ta 3 set med curlstang, og deretter 3 sett med konsentrasjon, men igår kjørte jeg også hammer curl, for første gang..
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #24 : 30. januar 2004, 02:09 »
Tren triceps!!!!!!!!! Det faar armene til aa se storre ut!! Bare se hvordan de 'henger' ned paa kroppsbyggere naar de tar front dobbel biceps posering
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #25 : 30. januar 2004, 10:42 »
Gadd ikke lage en ny tråd for det jeg lurer på, så tenkte det var en relativt passende tråd..

Trente biceps igår, føltes ut som en svært god økt. Men nå på kvelden idag(har ikke trent) kjenner jeg at jeg har litt vondt, eller direkte vondt.. men en merkelig form for stølhet, kommer spessielt frem da jeg spenner musklen. Har ikke kjent noe tilsvarende før, men kan det ha noe med at jeg kjørte en ny øvelse igår?
Hammer curl..

Kun pleid å ta 3 set med curlstang, og deretter 3 sett med konsentrasjon, men igår kjørte jeg også hammer curl, for første gang..

Velkommen til treningsverkens verden!  Wink  Dette går over og er ingenting å bekymre seg over. Med mindre du har fått deg ein ørliten strekk. Trur uansett ikkje du skal gjere anna enn å sjå lyst på det!  Smiley


Når det gjelder dette med bicepstrening, so er det veldig individuelt. Noken toler meir trening enn andre.  La oss ta Lee Priest som eit eksempel (sjølv om han brukar AS) Han har noken sinnsjuke armtreningar med haugevis med sett og det fungerar på han. Men faktum er at dei fleste av oss gjer ein stor feil og overtrenar biceps. Dersom vi tenker oss om so er det ein ganske mykje brukt muskel! Eg veit eg har overtrent biceps sjølv og har kutta drastisk ned på treninga. No tar eg gjerne berre 4 sett curl i veka. Merkar berre no etter jul bedre volum od definisjon. Det kan nevnast at eg hadde treningsverk i biceps etter å ha kjørt strake markløft ein gong. Då skjønnar vi at den får kjørt seg ofte!

Mitt råd til dei som stangnerar er å satse på få sett, men med strikte rolige bevegelsar.  Smiley

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #26 : 30. januar 2004, 15:46 »
ahh..takk, takk!
honnør til deg Badboy:)

8/9 sett med biceps blir kanskje litt mye?
men må få nevne at jeg trener først 2 lette sett på konsentrasjonscurlen da, omlag 14/16 reps.. og ca 8-10 på siste.. gidder ikke risikere og "jukse" meg gjennom øvelsen her.. mest for å få riktig definasjon og mister mye av vitsen om den blir gjort feil..

sånn ellers må jeg også nevne at jeg kun har begynt å trene hver muskelgruppe 1 gang i uka.. trente biceps/bryst/triceps 2 før..
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #27 : 31. januar 2004, 17:34 »
Hva er hammercurl og franskpress?Huh?
Pain Is My Friend

Utlogget maedox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

  • \m/ O_o \m/
Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #28 : 31. januar 2004, 18:31 »
Se her: http://www.treningsforum.no/index.php?board=1;action=display;threadid=1196
Hammer curl står ikke der som jeg kan se, men det er det samme som hantel (biceps-) curl uten vridning. Du løfter vektene med håndflatene mot hverandre. Akkurat som du skulle slått med en hammer Wink
Woo style!

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Re:Sliter noe j.vlig med biceps!
« #29 : 31. januar 2004, 19:36 »
dæven TUSEN TAKK.... der er jo nesten alt jo... må nesten legge den i favoritter Cheesy
Pain Is My Friend

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!