Skrevet av Emne: Mer rettferdig for styrkeløftere og løfte raw?!  (Lest 25055 ganger)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Vi er vel snart tilbake der alle diskusjonene leder hen:
1. Andre som ikke driver med styrkeløft skal fortelle de som driver med styrkeløft at de er idioter og ikke er sterke uten skjorte eller utstyr.
2. De som ikke liker utstyr ikke gidder å lage eget forbund.
3. At det er like mye dop i en idrett med 300-600 uanmeldte tester der 1-2 blir tatt per år (den er som regel en mosjonist som har villet seg både i sjel og sinn) som i kroppsbygging (uten tester) og strongman (uten tester).

Slike personer kalles på godt norsk uvitende (av ulike grunner), late (ingen unnskyldning) og med vrangforestillinger. Det finnes jo langt mer folkelig utrykk som ikke egner seg her.

... jeg satt her noe irritert.. nå er jeg bare oppgitt... av personer som må rakke ned på andres prestasjoner uten engang å stille opp. Og når noen få av de stiller er det ikke på like vilkår.


Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Er mer naturlig at steroider skulle vært godkjent "utstyr" istedet for benkskjorten. Da er det i ivertfall du - mennesket som løfter. Uystyr kan være med hvis det forbedrer teknikker, eller gjør omstendighetene rundt løftet mer effektivt, men når utstyret er med å faktisk utfører selve løftet, da er det HUMBUGG.

På noe som ble nevnte tidligere her må jeg si: JA, som en som har løftet 202 kg pent i benkpress uten utstyr, hater jeg at folk prøver å sidestilles med meg når de har brukt benkpressskjorte. TA AV SKJORTEN OG PRØV ENGANG TIL SAMME VEKTEN!!

Mer jeg hater ved skjorten er at den er så stress å få på. Man MÅ ha hjelp. Jeg trener bare med kroppsbyggere som ikke har tid til å stresse med skjorten midt i treningen sin, og jeg har ikke tid/penger/anledning til å alltid reise til styrkeløft klubben min å kreve hjelp der fra folk jeg ikke kjenner. For meg er det et ekstraordinert prosjekt å trene med skjorten. Så det er urettferdig også.....noen har folk til å hjelpe på med utstyr, noen har ikke hjelp til å få på utstyr. Bare folk i rette miljø tjener på skjorten, Urettferdig  Ohmy

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
ja jeg gjorde det for første gang i mitt liv SmileySmiley men jeg skryter ikke av va jeg tar med den drakta på heller,brukte den i nsm..jeg dro 304 med reimer og stoff belte på torsdag før jeg dro..og det er persen min!!!hva jeg løfter med drakt på max har jeg ikke prøvd,men skal prøve,men unasett hva det blir er det ikke bare kroppen min som løfter da!!!

Det er en første gang for alle. Er det ikke litt dumt å rakke så til de grader ned på noe man bruker selv? Hva er egentlig forskjellen på det å få hjelp fra en drakt som er ”fullbody” og en som bare er skjorte på overkroppen. Hjelp er hjelp er det ikke ?
Og jo, jeg står på det jeg skrev tidligere. Uansett hva du måtte finne på å dra på deg av diverse syntetiske stoffer etc så er det fortsatt du som løfter, men utstyret vil hjelpe.
Er det så mange styrkeløftere som går rundt og skryter høl i huet på folk uten å nevne utstyret? Jeg personlig nevner hvertfall begge deler om folk spør.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Er mer naturlig at steroider skulle vært godkjent "utstyr" istedet for benkskjorten. Da er det i ivertfall du - mennesket som løfter. Uystyr kan være med hvis det forbedrer teknikker, eller gjør omstendighetene rundt løftet mer effektivt, men når utstyret er med å faktisk utfører selve løftet, da er det HUMBUGG.

På noe som ble nevnte tidligere her må jeg si: JA, som en som har løftet 202 kg pent i benkpress uten utstyr, hater jeg at folk prøver å sidestilles med meg når de har brukt benkpressskjorte. TA AV SKJORTEN OG PRØV ENGANG TIL SAMME VEKTEN!!

Mer jeg hater ved skjorten er at den er så stress å få på. Man MÅ ha hjelp. Jeg trener bare med kroppsbyggere som ikke har tid til å stresse med skjorten midt i treningen sin, og jeg har ikke tid/penger/anledning til å alltid reise til styrkeløft klubben min å kreve hjelp der fra folk jeg ikke kjenner. For meg er det et ekstraordinert prosjekt å trene med skjorten. Så det er urettferdig også.....noen har folk til å hjelpe på med utstyr, noen har ikke hjelp til å få på utstyr. Bare folk i rette miljø tjener på skjorten, Urettferdig  Ohmy

Om vi vrir litt på det så er jo skjorta med på å forbedre teknikken fordi man må fokusere såpass mye på teknikk at om man ikke har perfekt teknikk så får man ikke til en dritt med skjorta.
Men det å putte i seg stoffer som gjør at man plutselig legger på seg 10kg muskler på udner et år er IKKE humbugg? Hmm

Gratulerer med rå styrke i benkpress, men de som løfter 200 med skjorte har da vel aldri påstått at de tar det uten ?

Ja nei jeg er enig at det er urettferdig at man må få hjelp til å få på seg skjorta, da blir jo plutselig ikke rettferdig for den som ikke er med i en klubb og kan få hjelp etc. Hei vent, må man ikke være medlem i en klubb for å delta, kan man ikke da få hjelp av de i klubben ? Man må jo ikke trene med skjorta eller utstyr på hver eneste trening om det ikke passer inn i timeplanen til de eventuelt involverte ?
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

bad-boy

  • Gjest
Det er en første gang for alle. Er det ikke litt dumt å rakke så til de grader ned på noe man bruker selv? Hva er egentlig forskjellen på det å få hjelp fra en drakt som er ”fullbody” og en som bare er skjorte på overkroppen. Hjelp er hjelp er det ikke ?
Og jo, jeg står på det jeg skrev tidligere. Uansett hva du måtte finne på å dra på deg av diverse syntetiske stoffer etc så er det fortsatt du som løfter, men utstyret vil hjelpe.
Er det så mange styrkeløftere som går rundt og skryter høl i huet på folk uten å nevne utstyret? Jeg personlig nevner hvertfall begge deler om folk spør.


Om du leser tråden så rakker jeg ikke ned till di grader...og ja jeg brukte drakt den marken,om det hjalp eller ikke vet jeg ikke..men jeg skal prøve maks med den på gøy..det jeg vill fram till er uansett om jg bruker den eller ikke så er det i kroppen og kun den som løfter...men uansett om jeg hadde tjent på drakt sier jeg va jeg løfter uten den..i styrkeløft når alle andre bruker drakt så self vill allr bruke det,alle vill jo tjene på drakta!!!dog ikke alle like mye!!men jeg har en feeling på at jeg løfter like mye uten,jeg løfter mest uten belte også pga får ike pust med styrkeløft belter,og drakt er det for jævlig og puste i..så tror nesten jeg ikke tjener noe..men skal prøve.. men rakker ikke ned på styrkeløft,men sier at det ikke er kroppen som løfter alle kilo når man bruker drakt... di fleste jeg har fått oppigt perser på av styrkeløftere er med utsyr,og aldri uten!!men det er jo ikke sikkert di vet va di løfter uten sier folk her pga all treningen med drakt!!så det er sikkert derfor..men når går grensen på at dere synes drakt er ut??om det kommer en drakt man tjener 200kg på??er det og oki???for nå er det slik at hele tiden så prøver di og komme med bedre drakter og stopper ikke utviklingen!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Og så tror jeg vi stopper den debatten der med å la bad-boy få siste ordet. Smiley

Denne tråden har tidvis tatt veldig av, veldig mange innlegg har blitt slettet, noe som er synd. Det burde ikke være veldig vanskelig å holde seg til sak og ikke person når man diskuterer temaer som dette, men det virker å være vrient å overholde for enkelte. Saklighet er en forutsetning for å diskutere noe, og denne tråden har så til de grader visst at slengbemerkninger helt uten grunn bare sporer det hele av - gang på gang på gang.

Ingen nevnt - ingen glemt; men sørg for å holde sakligheten på et fornuftig nivå fremover, dette er tross alt et diskusjonsforum. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!