Skrevet av Emne: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.  (Lest 19225 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« : 21. mai 2008, 09:13 »
Eneste utstyr som burde vært tillatt, foruten klær, er sko!

Jeg forstår ikke hvordan man kan skryte på seg et tungt løft når det er strikkskjorta som tar 25% av vekta..? Når man sier at man tar 200 i benken skal man ikke trenge et par medhjelpere som bruker all sin kraft for å få deg inn i drakta.

Men det er klart at det er få som ønsker å gå tilbake til raw når det innebærer at man mister persen på 200, og sliter med å få opp 150.

Håper det blir dopingkontroll i NSM snart!!! Sånn at vi vanlige dødelig kan stille opp! Selv om jeg må innrømme at underholdningsfaktoren kommer til å synke...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Håper det blir dopingkontroll i NSM snart!!! Sånn at vi vanlige dødelig kan stille opp! Selv om jeg må innrømme at underholdningsfaktoren kommer til å synke...
Trenger du dopingkontroll for å stille opp?? Tror du virkelig alle på NSM er dopa?? rofl

Det er mange dopingfrie strongmen i Norge, som stiller opp uansett hva andre skulle finne på å gjøre. Hvis ANDRE skal avgjøre hva DU holder på med, så er det en del ting jeg ikke skjønner med din motivasjon for trening og eventuelle idrettsdeltakelse.

Det fins forresten strongmanstevner hvro kun NIF-medlemmer kan delta, og hvor adn tester. Jærens sterkeste blant annet.

Jeg kontaktet ADN for å få dem på et av mine stevner en gang... de svarte ikke på mailen en gang.. Wink

Utlogget Zuul

Jeg er så lei utstyrsdebatten at jeg kunne grine. Styrkeløft er en sport, på sine premisser. Ferdig arbeid.

Det er typisk norsk å drive debatt rundt utstyr og purisme i idrett.

*Når alle andre skulle ha på trikot var vi skeptisk, selv om det tjente enormt på det. Best å ha Mariusgenser og Djevellue til evig tid.
 
* Den siste verdensmester på treski? Norsk.

* Når resten av verden begynte med V-stil i hopp satt vi på gjerdet og nekta. Det kosta norsk hoppsport mange år med ørkenvandring. Med noen få hederlige unntak er det først nå vi er tilbake der vi skal være.
 
* Carvingski i slamom. Ville vi ha det? Nei. har vi rula i slalom etter den tid? Nei.

* Gjett hvilket land som er det eneste der man ikke prioriterer skøyteløyper når det skal kjøres opp skiløyper?

*Klappskøyter? Jepp, siste mann ut var Norge. Og det var det hegmoniet i sporten.

Det er så typisk oss å være nisseluepurister og gnage i vei om at jammen han bruker utstyr, så det teller ikke.

Det er en stund siden grekerene kosa seg med å løpe, bryte, slåss og kaste naken, med stellet blafrende i vinden.
Foreslår at de som er så opptatt av sånt starter sitt eget nakenforbund, der de kan kose seg med utstyrsfri løfting.


Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Hvis noen spør meg hva jeg tar i de 3 baseøvelsene, så svarer jeg automatisk hva jeg tar raw.
Det faktum at noen strongman og byggere er dopet så det holder, og kjører gymløft til tusen gir meg ikke noen bedre grunn til å oppgi evt. personlige rekorder som er tatt med utstyr som jeg kan tjener en god del kg på.

De flesteparten som spør meg vet ikke hva en benkskjorte er en gang.
Ergo føler jeg det blir feil å begynne å oppgi pers med dette. Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

"Trenger du dopingkontroll for å stille opp?? Tror du virkelig alle på NSM er dopa?? rofl"

Morroklumpen;-)

Vet at styrkeløfterne bla ikke tar drugs, de testes jevnlig...

Hadde jeg vært noe sterkere ville jeg ha stilt opp ja, men det føles mer "rettferdig" når man vet at konkurrentene stiller med "rene" kort på hånda
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget chinsboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Hmm...jeg la 200 kg på stanga i går, la benkskjorta mi på benken, ingenting skjedde, tok av til 100 kg, det skjedde fortsatt ingenting, tok så av alle vektene, slik at bare stanga lå i stativet, det skjedde fortsatt ikke en dritt!

Har jeg feil skjorte?  what

Per Ove
Ja, det har du. En ordentlig skjorte ville uoppfordret tatt flere sett med disse vektene.

Utlogget Tannfeen

Hmm...jeg la 200 kg på stanga i går, la benkskjorta mi på benken, ingenting skjedde, tok av til 100 kg, det skjedde fortsatt ingenting, tok så av alle vektene, slik at bare stanga lå i stativet, det skjedde fortsatt ikke en dritt!

Har jeg feil skjorte?  what

Per Ove

Mulig at du tok den på bak-fram.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hmm...jeg la 200 kg på stanga i går, la benkskjorta mi på benken, ingenting skjedde, tok av til 100 kg, det skjedde fortsatt ingenting, tok så av alle vektene, slik at bare stanga lå i stativet, det skjedde fortsatt ikke en dritt!

Har jeg feil skjorte?  what

Per Ove

Tipper du glemte å si "press".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

forventer du at sjorta skal ta avløftet selv? Now whos beeing naiv?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

"Trenger du dopingkontroll for å stille opp?? Tror du virkelig alle på NSM er dopa?? rofl"

Morroklumpen;-)

Vet at styrkeløfterne bla ikke tar drugs, de testes jevnlig...

Hadde jeg vært noe sterkere ville jeg ha stilt opp ja, men det føles mer "rettferdig" når man vet at konkurrentene stiller med "rene" kort på hånda
DET er noe annet. Det FØLES mer rettferdig for deg. Altså subjektivt for DEG, så ønsker du helst at alle andre skal testes slik at du føler du skal ha en bedre sjanse... det er helt greit. En fin tanke.

Men et skikkelig bolemonster vil ikke greie seg bra på NSM. Hvis doping var nøkkelen til NSM, så var det bare å sette mest testo, så vinner du... Smiley

Men mange andre enn deg stiller reine i strongman. Forskjellen er bare at vanlige folk ikke går runt med plakat eller tskjorte hvor det står "... og dopingfri " på. For det er ikke alle i verden som FOKUSERER på doping.

Den som løfter mest og best i den spesifikke strongmankonkurransen er den som vinner. Og hvis man innfører testing av ALLE strongmen på NSM feks, så vil nok ikke plasseringene endres noe spesiellt. For det ville fortsatt være akkurat like vilkår for alle. SOM det også er for styrkeløfterne med utstyr... like vilkår for alle.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Egil!

Hvorfor fyrer du sånn på dette temaet?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Fyrer ikke. Bare svarer. Smiley
Mine store bokstaver er "trykk" ikke roping Smiley

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Får bare inntrykk av det, en skjeggete islending klar til å slå, hehe
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Dette blir meget off topic... flytter jallaen.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Mer rettferdig for nsm med dopingtest.
« #14 : 21. mai 2008, 12:26 »
Rettferdig for hvem?

Slik det er nå, der det ikke finnes dopingtester i NSM, så er vel det rettferdig? Da kan alle gjøre som de lyster, ingen grenser. Det samme gjelder til en viss grad på utstyrsfronten, for det er vel ingen som bryr seg om hvor sømmene på markdrakten går i en strongmankonkurranse? Jeg har iallefall ikke sett noen utstyrskontroll på norske konkurranser? Når det ikke finnes begrensninger for hva du kan bruke av utstyr eller stappe i deg av dop, er det da ikke "rettferdig"? Får ikke alle den samme sjansen til å "jukse" da?

I styrkeløft og andre idretter tilknyttet NIF er det dopingkontroll og utstyrskontroll i tilknytning til de fleste konkurransene, og også utenom konkurranse. Likevel finnes det folk som jukser alt de kan i nettopp disse idrettene. Er det rettferdig? Neppe.

Ergo er NSM rettferdig, men det er "feil type" rettferdighet.

 rofl
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!