Skrevet av Emne: Om man ikke får nok karb, fett - "stjeler" kroppen proteiner?  (Lest 955 ganger)

Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Om man trener mye, og får i seg nok proteiner. MEN... mangler karbo og fett, kan kroppen da ta fra proteinet for å lage energi så man "mister" det? Problemet er at jeg sørger for å få i meg nok proteiner. Men jeg er syltynn og klarer ikke legge på meg og øker veldig lite på styrketrening. Eter lite osv. Og som sagt må man ete mye for å bli svær og vokse.

Vil mangelen på karbohydrater og lagret fett på kroppen legge en stor demper på muskelvekst selv om man får i seg nok proteiner?   Huh

Utlogget Adrian B

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

  • Etthundreogtrettikilo
Hvis kroppen ikke har nok energi tilført, tar den av egne reserver. Katabolisme er det en slik tilstand heter.

Det var mitt bidrag, men kommer nok  forhåpentligvis flere svar av noen som har mer peiling enn meg.
Benk: 187,5 Mark: 305 Bøy: LOL

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

hehe, du judas, du judas.. Du må selvsagt også spise karbo og fett. Du sier du er syltynn og spiser lite, løsningen når du vil opp i vekt er å spise MER. Dersom du spiser det du makter og likevel ikke går opp, begynn i tillegg å ta gainer.

Utlogget getfatordietrying

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Kroppens celler benytter seg av glykogen. Dette er et essensielt næringsemne i cellenes metabolisme. Proteiner og fett brukes hovedsaklig i cellemembranen, mens glykogen (les: absorbert karbohydrat) forbrennes i cellens ribosomer og gir den energi for gjøre sine gitte oppgaver.

Hvis man ikke spiser karbohydrater må leveren jobbe ekstra for å konvertere triglyserider (les: absorbert fett) om til glykogen for at cellemetabolismen skal gå sin vanlige gang.

Konklusjonen er at man trenger et balansert forhold av samtlige næringsemner.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!