avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1015116 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Mulighet for at du kan linke meg til disse studiene Lars? Virker som interessant lesning!
Non Plus Ultra

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Mulighet for at du kan linke meg til disse studiene Lars? Virker som interessant lesning!

Kan sende Erikssen på PDF, etter trening.

Studien til Bruusgaard og Gundersen finner du her (abstrakt):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18317591?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=3
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Tell denne honnøren du får fra meg som en milliard honnører, Lars! Halleluja!
Jeg hiver meg på denne her. Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Interessant. Fant også en nyere review de hadde, hvor de selvsagt inkluderte de nye funnene, som er tilgjengelig i fulltekst. Med konklusjon:

Sitat
Conclusions

In our opinion, it has not been unequivocally demonstrated that myonuclei are lost under any atrophy conditions, nor has it been proven that apoptosis of individual nuclei of intact muscle fibres does occur. If nuclei are not lost, atrophy and recovery from it simply reflect changes in the balance between protein synthesis and proteolysis (for reviews see Glass, 2003, 2005; Jackman & Kandarian, 2004), and intervention therapies should concentrate on such mechanisms rather than on regeneration from stem cells. Absence of degeneration may explain why muscle has such a remarkable capability for recovery after prolonged inactivity when electrical activity is restored both in rodents (Hennig & Lømo, 1987) and in man (Kern et al. 2004; Boncompagni et al. 2007).


link: http://jp.physoc.org/content/586/11/2675.long

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Bra jobba - ga deg en honnør for studiene jeg også!
Det jeg lurer på er hvorfor folk blir så sinnsykt svake bare få måneder etter at de går av - har jo sett russere i ipf som plutselig har løfta nesten 100kg mindre enn på nasjonale stevner (hvor det da er mulig å anta at de var dopa) og man ser det jo nesten månedlig på lokale treningssentre rundt om i landet hvor folk går fra 100 til 150 i benk på 2 måneder - mens de 2 måneder senere igjen kanskje presser opp en hårfin rep på 120 Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens:

Militærpress m/vending:
40 kg 1x7
50 kg 1x6
60 kg 4x3

Markløft:
100 kg 1x5*
110 kg 1x3*
120 kg 1x3*
130 kg 1x3**
120 kg 2x3**
130 kg 1x3***
160 kg 2x2***
120 kg 1x3*
*fingergrep
** overhåndsgrep
***med en reim og overhåndsgrep

Håndleddsfleksjon:
10 kgs hantler: 3 sett

Underarmscurl:
27,5 kg 3sett

Bagent Holds i chinsstativet:
2 sett

Mage i terapimaster:
3 sett

Knebøy:
50 kg 1x5
80 kg 1x5
90 kg 1x5
110 kg 1x5
*er fittesvak, men bruker bena i knebøy. Dette er nytt Smiley

Bra jobba - ga deg en honnør for studiene jeg også!
Det jeg lurer på er hvorfor folk blir så sinnsykt svake bare få måneder etter at de går av - har jo sett russere i ipf som plutselig har løfta nesten 100kg mindre enn på nasjonale stevner (hvor det da er mulig å anta at de var dopa) og man ser det jo nesten månedlig på lokale treningssentre rundt om i landet hvor folk går fra 100 til 150 i benk på 2 måneder - mens de 2 måneder senere igjen kanskje presser opp en hårfin rep på 120 Smiley

At russerne og ukrainerne mister så mye synes jeg er merkelig også faktisk.
En av de virkelige sterke polakkene i -125 kg for noen år tilbake, mente at det ikke var mulig å løfte mer enn 180 kg i benkpress raw uten doping  Tongue
Selv benket han vel 320 kg med drakt.

Vi får se hvor langt unna russere og ukrainerne er verdensrekordene de neste årene, det kan tenkes at de har overvurdert restitusjonsevnen uten doping, får føling med skader etc. når de går av. At man ikke har den beste kunnskapen om formtopping uten kjemisk hjelp er vel ikke usannsynlig.
Disse du ser på gymmet som kommer seg opp på 150 kg, har fremdeles ikke vært over vekter de kunne klart rene etter mange års trening. Og de har heller ikke hatt så stor muskelvekst at de har fått så mye hyperplasi/splitting av fiber heller. Så når de går av har de kanskje ikke den samme kumulative effekten.

Disse to studiene supplerer hverandre, men det er selvsagt med en bra porsjon optimisme jeg uttaler at koden nå er knekt. Men i alle fall fikk vi veldig mye bedre argumentasjon med disse studiene, og jeg tror at videre forskning vil styrke funnene.

Hvordan man skal få til å kjøre opp en rekke utøvere opp til et høyt nivå med doping, be de avslutte all aktivitet i flere år og så forsøke å kjøre de samme menneskene opp igjen rent blir jo vanskelig å få til... :p
Alder spiller jo en stor rolle på minst to sentrale faktorer her: metabolismen og eksplosiviteten.

Krigen er ikke vunnet, men vi lever i høyst interressante tider Smiley
To be continued....

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Kommentar til forskninga: Å koble teorien/kunnskapen med praktisk virkelighet er et stykke vei å gå. Jeg har sett feks styrkeløftere av og på doping(for en del år siden). Selv om de trente og sto på som før, så var de stort sett alltid 10-20% svakere uten dop. Det var omtrent den styrken de ville oppnådd uten antar jeg.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Kommentar til forskninga: Å koble teorien/kunnskapen med praktisk virkelighet er et stykke vei å gå. Jeg har sett feks styrkeløftere av og på doping(for en del år siden). Selv om de trente og sto på som før, så var de stort sett alltid 10-20% svakere uten dop. Det var omtrent den styrken de ville oppnådd uten antar jeg.

10% av å kure er et veldig forsiktig estimat... selv 20 % er ikke å ta i tror jeg. Ikke når man ser hvordan folk blir seende ut av vekst f.eks. 
Men disse gikk av og på hvor ofte?
Med tanke på hvor mye mer og hardere man kan trene på kur, enn uten, er det ikke usannsynlig at utøvere som kan opprettholde kuringen over lengre perioder får enda mer effekt av det.

Og jamfør Fredrikstad VM `87, Choppin og amerikanerne hadde bedre varer enn våre egne, som ble tatt på rekke og rad... 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
At russerne og ukrainerne mister så mye synes jeg er merkelig også faktisk.
En av de virkelige sterke polakkene i -125 kg for noen år tilbake, mente at det ikke var mulig å løfte mer enn 180 kg i benkpress raw uten doping  Tongue
Selv benket han vel 320 kg med drakt.

Polakken gjorde også 290 i raw benk, og hadde i følge seg selv markløftet 420 med reimer
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Og jamfør Fredrikstad VM `87, Choppin og amerikanerne hadde bedre varer enn våre egne, som ble tatt på rekke og rad... 

Choppin ble tatt i Fredrikstad og bodde i Drammen
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
10% av å kure er et veldig forsiktig estimat... selv 20 % er ikke å ta i tror jeg. Ikke når man ser hvordan folk blir seende ut av vekst f.eks. 
Men disse gikk av og på hvor ofte?
Med tanke på hvor mye mer og hardere man kan trene på kur, enn uten, er det ikke usannsynlig at utøvere som kan opprettholde kuringen over lengre perioder får enda mer effekt av det.

Og jamfør Fredrikstad VM `87, Choppin og amerikanerne hadde bedre varer enn våre egne, som ble tatt på rekke og rad... 

De styrkeløfterene trente vel 3-4 dager i uka som de fleste og brukte vel en ganske standard kombo i 8-12 uker. Poenget mitt er bare at disse funnene ikke sier noe konkret/holdbart i forhold til effekt. Da må man gjøre sammenlignende studier på løftere.
I det lys mener jeg at det er vel så interressant å referere til det man selv har sett og opp igjennom årene har jeg sett endel folk i og utenfor organisert idrett som har løftet med og uten dop. Min erfaring  er at de mistet fra 10 til 20% av styrken, hvis de fortsatte å trene som vanlig og endte omtrent der de vill ha havnet rene.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

10% av å kure er et veldig forsiktig estimat... selv 20 % er ikke å ta i tror jeg. Ikke når man ser hvordan folk blir seende ut av vekst f.eks. 
Men disse gikk av og på hvor ofte?
Med tanke på hvor mye mer og hardere man kan trene på kur, enn uten, er det ikke usannsynlig at utøvere som kan opprettholde kuringen over lengre perioder får enda mer effekt av det.

Og jamfør Fredrikstad VM `87, Choppin og amerikanerne hadde bedre varer enn våre egne, som ble tatt på rekke og rad... 
Bra lenker til forskning!  Honnør er avgitt.  Men jeg tror du husker VM i Fredrikstad i 1987 litt feil.  'Våre egne' ble ikke tatt fordi de hadde dårligere varer.  De ble tatt fordi dopingkontrollørene slo til i tiden før VM.  En av dem ble tatt på fersken med saftslangen ut gjennom buksesmekken og urinposen under armen, mens de andre avla positive prøver.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Kjenner ikke historien med de som ble tatt før VM. Var det mange av de norske som ble tatt altså?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Kjenner ikke historien med de som ble tatt før VM. Var det mange av de norske som ble tatt altså?
Jeg veit i alle fall om fire landslagsløftere fra KK-67 samt enda en fra KK-67 som ikke var tatt ut på landslaget.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Jeg veit i alle fall om fire landslagsløftere fra KK-67 samt enda en fra KK-67 som ikke var tatt ut på landslaget.

Aha, jeg tror nok at det var falske positive prøver forårsaket av soppen i kjelleren på KK.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!