avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1016392 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Eneste beskjeden jeg har fått hele tiden er at Psoas antagelig er overaktiv Wink
Det var den også i innledende fase, den hadde krampet seg helt og skapte mye problemer. Gikk 2-2,5 uke med helt skjev kropp. Men har fått tøyd den skikkelig bra og massert på den både på oppsiden og nedsiden av hofta. Så tror ikke den er understimulert, har kjørt funksjonstester og den er veldig sterk Smiley
Men har strikk liggende, så gjør et forsøk Smiley

Ellers prøver jeg å ligge litt på rygg med bena strak, men det går kanskje i maks 10 sekund og jeg klarer ikke å slappe av i gluteus da. Akkurat samme skjer liggende på mage.
For å få sove må jeg ligge på magen, løfte kneet opp mot brystet og ha kneet liggende i 90 grader tett ved siden av kroppen, andre posisjoner gir smerte.
For meg kjennes det ut som om det hadde vært lurt å sitte på knærne med leggene under, og så legge meg bakover samtidig som noen legger press på korsryggen. For å gjenskape svai

EDIT: sånn helt umiddelbart kjentes det ikke verst ut, måtte jobbe veldig bra. Er bare redd for å jobbe med en muskel som kanskje er overaktivert Tongue Men skal teste litt forsiktig de neste dagene. Et par runder om dagen.

Kan du ikke ligge på ryggen med en stor pute eller noe under knærne?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Kan du ikke ligge på ryggen med en stor pute eller noe under knærne?

Tror ikke det, det å rett ut bena er også vondt. Er betydelig mindre vondt når jeg har bena bøyd. Men upraktisk å sove slik Tongue
Legger meg alltid til å sove på magen, så klarer fint å få sove. Men har jo tendens til å bevege meg noe utover natta, så våkner et par ganger i timen.
Blir litt å litt bedre, og det var deilig å kjenne at jeg fint kan sitte på sykkel å tråkke. Null smerter
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Joa, fikk med meg litt her en stund. Bare et tips, og alltid håpløst å bli no særlig klok på slike problemer over internetten...
Hams og gluteer er jo sikkert med siden du har posterior pelvic tilt (utrettet lumbal lordose)

For meg kjennes det ut som om det hadde vært lurt å sitte på knærne med leggene under, og så legge meg bakover samtidig som noen legger press på korsryggen. For å gjenskape svai

Du mener mobilisering-manipulering ikke sannt  Wink
I min erfaring er det ganske stor forskjell på hvordan folk med prolaps reagerer på manipulasjonsbehandling. Sånn jevnt over er det rapportert "moderat korttidseffekt", men man må nesten bare prøve seg forsiktig frem for å bli no klokere. Noen reagerer veldig bra, andre har det liten effekt på igjen.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Joa, fikk med meg litt her en stund. Bare et tips, og alltid håpløst å bli no særlig klok på slike problemer over internetten...
Hams og gluteer er jo sikkert med siden du har posterior pelvic tilt (utrettet lumbal lordose)

Du mener mobilisering-manipulering ikke sannt  Wink
I min erfaring er det ganske stor forskjell på hvordan folk med prolaps reagerer på manipulasjonsbehandling. Sånn jevnt over er det rapportert "moderat korttidseffekt", men man må nesten bare prøve seg forsiktig frem for å bli no klokere. Noen reagerer veldig bra, andre har det liten effekt på igjen.


Jepp, brukt flasker og noe kjevle liggende saker for å få lagt godt trykk på den Tongue
Ikke spesielt behagelig, men det fungerte veldig bra i den akutte fasen. Også tøying på fremsiden av låret, aktiv/passiv var bra. Men det er ikke lett å få til alene Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens slappe:

Oppvarmings drill
Chins:
3x5
Dips:
3x5
Supermann i terapimaster:
3x12


Smalbenk m/bena opp:
120 kg 3x3
*ikke überlett, dette begynner å bli veldig tragisk

Knebøy mer vekt ene siden:
25 kg 1x5
30 kg 1x5

Sittende roing:
opp til 100 kg 1x5

Lårcurl:
2x20
1x10*et ben holder igjen eksentrisk

Sykkel:
knappe 20 min, gadd ikke mer  Tongue

Kommentar:

Ekstrem svak i benken, var ikke så ille på EM i sverige, da tok jeg lett 140 kg x2 med bena opp i smalbenk. Tipper jeg kunne presset 155 kg i smal med bena opp da, etter en hel dag som lagleder. Nå i dag var 120 kg 3x3 tungt nok Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Tror du en avkobling fra tung bøy kan være lett bøy m/ vekt på ene siden? Har selv tenkt om dette kunne være en øvelse for å gi en bedre stabilitet gjennom løftet selv om det er veldig lette vekter, eller blir det bortkastet?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Tror du en avkobling fra tung bøy kan være lett bøy m/ vekt på ene siden? Har selv tenkt om dette kunne være en øvelse for å gi en bedre stabilitet gjennom løftet selv om det er veldig lette vekter, eller blir det bortkastet?

Slettes ingen dum øvelse Smiley
Blir automatisk til at man kjører noe saktere også for å kjøre stabilt og rett, noe som fører til at muskelarbeidet forlenges noe.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Slettes ingen dum øvelse Smiley
Blir automatisk til at man kjører noe saktere også for å kjøre stabilt og rett, noe som fører til at muskelarbeidet forlenges noe.

Blir nok til at det blir en del slike øvelser da jeg er back, vet viktigheten for en sterk kjernemuskelatur! Men vet ikke helt åssen man skal periodisere dette opp mot normal trening. Burde kan kjøre koffert-mark,mark & bøy m/vekt på en side etc. en gang i uka eller vil man kunne bryte opp med dette som en slags rolig uke midt inne i et mengdeprogram?

Hva blir det neste, benk m/ vekt på en side og vibrator på gluteus for å bli stram i setemuskelaturen slik at man ikke løfter rompa under tyngre løft?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Blir nok til at det blir en del slike øvelser da jeg er back, vet viktigheten for en sterk kjernemuskelatur! Men vet ikke helt åssen man skal periodisere dette opp mot normal trening. Burde kan kjøre koffert-mark,mark & bøy m/vekt på en side etc. en gang i uka eller vil man kunne bryte opp med dette som en slags rolig uke midt inne i et mengdeprogram?

Hva blir det neste, benk m/ vekt på en side og vibrator på gluteus for å bli stram i setemuskelaturen slik at man ikke løfter rompa under tyngre løft?

For enkelhets skyld ville jeg ikke gjort annet enn å legge det inn som aktiveringsøvelser, dvs 3-4 sett før du begynner med vanlig bøy Smiley
Mandagen: mer vekt en side
Onsdag: rykkbøy og mark m/vekt en side
Fredag: Koffert markløft
I innledende fase kan du f.eks trene bøy 2 ganger i uka, markløft en dag og benk 3 dager.

I benkpress er kaos benk gull, det vil si 3-4 stk 5-10 kgs vekter hengende i tau på enden av stanga Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

For enkelhets skyld ville jeg ikke gjort annet enn å legge det inn som aktiveringsøvelser, dvs 3-4 sett før du begynner med vanlig bøy Smiley
Mandagen: mer vekt en side
Onsdag: rykkbøy og mark m/vekt en side
Fredag: Koffert markløft
I innledende fase kan du f.eks trene bøy 2 ganger i uka, markløft en dag og benk 3 dager.

I benkpress er kaos benk gull, det vil si 3-4 stk 5-10 kgs vekter hengende i tau på enden av stanga Smiley

Okei, takk. Tar med meg det da jeg er back in the game Smiley

Haha, du får vise meg det før jeg skal tro og prøve meg på det :p
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Okei, takk. Tar med meg det da jeg er back in the game Smiley

Haha, du får vise meg det før jeg skal tro og prøve meg på det :p

http://www.youtube.com/watch?v=lwW7yOxjWQw#noexternalembed
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Jeg kjørte litt kaos benk rett etter Jul med vektene hengende i lange snorer så de akkurat nådde gulvet, skal si det reiv godt i støttemusklaturen Smiley
Kanskje noe å prøve på meg etter stevne Lars?
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Jeg kjørte litt kaos benk rett etter Jul med vektene hengende i lange snorer så de akkurat nådde gulvet, skal si det reiv godt i støttemusklaturen Smiley
Kanskje noe å prøve på meg etter stevne Lars?


Oh yes, ikke dumt Wink
Du var vel kanskje bedre i skuldrene da enn nå også? Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Kaosbenk er gull, henge skiver i gummibånd er saker Smiley
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!