avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1016360 ganger)

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9705 : 14. februar 2013, 21:24 »
Hei, leser her av og til. Kan jeg spørre, uten å grave for mye om det er alvorlig? Når er all sykdom alvorlig, men tenker mer på om det er muskulære plager eller mere indremedisin, for å spørre slikt? God bedring iallefall!
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9706 : 15. februar 2013, 21:11 »
Hei, leser her av og til. Kan jeg spørre, uten å grave for mye om det er alvorlig? Når er all sykdom alvorlig, men tenker mer på om det er muskulære plager eller mere indremedisin, for å spørre slikt? God bedring iallefall!

Det er kronisk og vil kreve medisinsk behandling. Mest sannsynlig er det Ulcerøs Kolitt, som er bedre enn både Chrons og kreft. Vet foreløpig ikke hvor stort omfanget er, kan være kun tykktarm eller det kan være hele tarmen. Foreløpig ikke utredet med koloskopi som blir det neste steget for å avgjøre behandlingen. Med behandling blir det mest sannsynlig ikke det største problemet å leve med. Frem til diagnose blir det lite aktivitet, men skal forsøke å se pumping Iron hver dag, for å se om jeg klarer å ønske meg Arnoldfysikken tilstrekkelig hardt til at det skjer en mentalremodulering av egen fysikk Tongue

Håper jeg unngår noen form for operasjon. Føler kanskje min fastlege burde gjort jobben sin ved første møte, han burde rekvirert rektoskopi da og ikke forsøkt å ta livet av meg ved å utføre denne selv i vær 4. time (?!). Da også UTEN å ta vevsprøve.... faen til idiot. Kom jo ikke før det var gått 5 uker, og da er det pr. definisjon snakk om kronisk sykdom.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9707 : 16. februar 2013, 00:23 »
Høres ikke bra ut! Håper du får tatt kolonoskopien og eliminert de værste sykdommene. En eller annen gang inn i fremtiden er du gjennom det værste og kan ta opp igjen treningen! Og det bildet du postet på facebook viser at du går Arnold en høy gang på bicepsfronten, så du har ingenting å frykte Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9708 : 16. februar 2013, 00:27 »
Kjedelig å høre, Lars. God bedring med helsen.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9709 : 16. februar 2013, 11:24 »
Høres ikke bra ut! Håper du får tatt kolonoskopien og eliminert de værste sykdommene. En eller annen gang inn i fremtiden er du gjennom det værste og kan ta opp igjen treningen! Og det bildet du postet på facebook viser at du går Arnold en høy gang på bicepsfronten, så du har ingenting å frykte Grin

Nei det er noe drit (mye drit :Smiley) det der. Men jeg velger å tro at det blir bra med medisinering og at dette forblir et lite perifert problem som ikke vil hindre trening i tiden som kommer.


Arnold er vel tilbake på veksthormoner igjen, så han slår meg sikkert enda... til tross for alderen Tongue

Blir vel stort sett trening på overkroppen om dagen, flerleddsøvelser er foreløpig litt for heftig.

http://www.youtube.com/watch?v=tcX58MD6rrY&feature=youtube_gdata
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9710 : 17. februar 2013, 08:48 »
Har du prøvd noen av de alternative diettene som enkelte har effekt av opp mot div. betennelsestilstander? Eller avventer du nøyaktig diagnose?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9711 : 17. februar 2013, 11:53 »
Har du prøvd noen av de alternative diettene som enkelte har effekt av opp mot div. betennelsestilstander? Eller avventer du nøyaktig diagnose?

"Alternative dietter", and you lost me...
Har du noen formening om hvorfor disse omtales som alternative dietter? Hvorfor er ikke legestanden spesielt interessert i emnet? Hvem promoterer disse diettene?
Hvilke mennesker, real life people, har du høstet erfaringer fra, som tilsier at dette er et reelt alternativ til medisinering? Smiley

 
Jeg har fulgt en "diett" eller livstil som jeg heller velger å kalle det, ettersom prosjektet løper lengre enn en periode, som samfaller ganske godt med mange av rådene omkring ulcerøs kolitt (ikke alle, ei heller skreddersydd til denne smørbrødlisten). Råd jeg har funnet på nettet riktignok, overhodet ikke validert noen plass. Dette har ikke fungert (åpenbart), og neste steg er korrekt diagnose og medisinering. Etter medisineringen regner jeg med at livet vil gå sin vante gang.

Det finnes flere Chrons pasienter som har hatt hell av å legge om kosten og dette har jeg pratet litt med sjefen om (sekundærinformasjon), ettersom han har fulgt opp flere chronspasienter med hell. Jeg er som du skjønner ikke overbevist for øyeblikket, men det skyldes at tema er nytt og jeg velger å få alle fakta (fullstendig diagnose) før jeg undersøker emnet mer i dybden.

Om du har noen troverdige referanser, som ikke snakker om det som alternative dietter (finnes det større turn off`s enn dette?), må du gjerne legge de frem her.

Jeg bør uansett bruke litt tid på å vurdere mulighetene fremover, planlegge litt hva som bør gjøres/ikke gjøres. Det virker jo som om du har stor tro på dette og da antar jeg du har kildereferanser på plass og gode historier fra virkeligheten som kan underbygge din overbevisning. Spent på å lese hva du har kommet frem til Smiley   
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9712 : 17. februar 2013, 18:44 »
Kun en og annen røverhistorie og litt slapp googling som referanse her. Har ikke vært på pubmed og lest heller. Har bare registrert at enkelte oppigjennom har meldt om positive effekter av div. typiske justeringer av korntyper, mindre stekt mat og moderat karboinntak(såvidt jeg husker) på div. mage/tarmlidelser.

Sånn sett så er jeg ikke overbevist, men har erfart såpass at jeg synes en del erfaringer er verdifulle selv om studier ikke er på plass. Synes å huske at det var et norsk team som la fram noe om næringssammensetning og betennelsespotensiale.
Uttrykket mitt "alternative dietter" betyr vel bare at de avviker en del fra de tradisjonelle norske kostrådene.
Kost er interessant på mange måter. Merker selv at jeg lettere blir syk og har litt høyere slimproduksjon i de periodene hvor jeg lasser innpå godt med brød/kornprodukter.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9713 : 18. februar 2013, 18:16 »
Kun en og annen røverhistorie og litt slapp googling som referanse her. Har ikke vært på pubmed og lest heller. Har bare registrert at enkelte oppigjennom har meldt om positive effekter av div. typiske justeringer av korntyper, mindre stekt mat og moderat karboinntak(såvidt jeg husker) på div. mage/tarmlidelser.

Sånn sett så er jeg ikke overbevist, men har erfart såpass at jeg synes en del erfaringer er verdifulle selv om studier ikke er på plass. Synes å huske at det var et norsk team som la fram noe om næringssammensetning og betennelsespotensiale.
Uttrykket mitt "alternative dietter" betyr vel bare at de avviker en del fra de tradisjonelle norske kostrådene.
Kost er interessant på mange måter. Merker selv at jeg lettere blir syk og har litt høyere slimproduksjon i de periodene hvor jeg lasser innpå godt med brød/kornprodukter.

Jeg tror dietten er sekundært. Etter hva jeg har klart å skumlese meg frem til på noen svært få abstrakt og litt diverse nettsider, virker det som om man må gjennom en runde med kortisonsteroider (+ to andre virkestoffer) først. For å hindre tilbakefall må man gjerne gjøre eksperimenteringer med kostholdet Smiley

Dermed er vi ikke så uenige, som det fremstod i mitt innlegg.

I denne fasen har jeg forsøkt litt forskjellig og jeg er rimelig tømt i tarmen hele tiden, slik at jeg tror kostholdsrelaterte reaksjoner kan undersøkes over relativt korte tidsperioder. Merker kun èn ting, og det er at det er langt mer smertefullt å kun sprutdrite blod, når det er en fin blanding hvor det er spor av mat er det ikke like mye smerter. Kan ikke spise meg stappmett, men det føles bedre å ha noe å bearbeide i tarmene. Da virker det som om det går tapt mindre blod også.

Brød og korn er jeg ikke spesielt glad i, men det blir nok relativt mye karbohydrater i kosten uansett.
De fleste studiene som gjøres, leter etter en kobling til diett og hva man bør unngå, selv om de review artiklene jeg til nå har sett på virker å kunne konkludere med noe konkret er utgangspunktet alltid at de "vet" at det er en kobling der.

Du merker at høyt karbohydratinntak er forstyrrende selv med ditt aktivitetsnivå pr. i dag?
Hvordan reagerer kroppen (ytelseevnen) når du kjører mindre karbohydrat? Er du like sprek?

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9714 : 18. februar 2013, 21:33 »
Jeg tror dietten er sekundært. Etter hva jeg har klart å skumlese meg frem til på noen svært få abstrakt og litt diverse nettsider, virker det som om man må gjennom en runde med kortisonsteroider (+ to andre virkestoffer) først. For å hindre tilbakefall må man gjerne gjøre eksperimenteringer med kostholdet Smiley

Dermed er vi ikke så uenige, som det fremstod i mitt innlegg.

I denne fasen har jeg forsøkt litt forskjellig og jeg er rimelig tømt i tarmen hele tiden, slik at jeg tror kostholdsrelaterte reaksjoner kan undersøkes over relativt korte tidsperioder. Merker kun èn ting, og det er at det er langt mer smertefullt å kun sprutdrite blod, når det er en fin blanding hvor det er spor av mat er det ikke like mye smerter. Kan ikke spise meg stappmett, men det føles bedre å ha noe å bearbeide i tarmene. Da virker det som om det går tapt mindre blod også.

Brød og korn er jeg ikke spesielt glad i, men det blir nok relativt mye karbohydrater i kosten uansett.
De fleste studiene som gjøres, leter etter en kobling til diett og hva man bør unngå, selv om de review artiklene jeg til nå har sett på virker å kunne konkludere med noe konkret er utgangspunktet alltid at de "vet" at det er en kobling der.

Du merker at høyt karbohydratinntak er forstyrrende selv med ditt aktivitetsnivå pr. i dag?
Hvordan reagerer kroppen (ytelseevnen) når du kjører mindre karbohydrat? Er du like sprek?



Som du kanskje så, så hadde jeg ikke sterke meninger, kun litt nysjerrighet og undret på om du hadde testet ut div. Skriv gjerne litt om erfaringer rundt dette fremover hvis du tester ut ting etterhvert og hvordan medisinene virker, om du gidder.

Ang. ytelseserfaringene mine, så er de litt sammensatte. Har hatt perioder med konsekvent lavkarb og da fungerte enkelte hardøkter bra og enkelte litt dårligere.
Det beste opplegget med tanke på ytelse, fettkontroll og sykdom er for meg "train low, race high".
Dvs at jeg karber siste 24 t opp mot og under konkurranse( og siste 1-2 måltider foran enkelte hardøkter). Virker som kroppen fortsatt er litt bedre på å bruke fett/protein og konvertere det til energi da, slik at jeg møter "veggen" ca 1 t. senere enn hvis jeg har spist tradisjonelt i lengre tid og har samme regime under konk. Altså får jeg et markant fall i energinivå etter ca 2 t. ved trad. opplegg, mens jeg får fallet etter ca 3 t. ved "train low, race high" -opplegget.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9715 : 18. februar 2013, 23:59 »
Har du fått henvisning til koloskopi? Mine kilder sier det er viktig for å virkelig lande på en diagnose, så vi får håpe de finner ut at det er noe mer trivielt der.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9716 : 19. februar 2013, 13:30 »
Har du fått henvisning til koloskopi? Mine kilder sier det er viktig for å virkelig lande på en diagnose, så vi får håpe de finner ut at det er noe mer trivielt der.

Det er ikke noe mer trivielt, i dette tilfellet er ulcerøs kolitt det absolutt beste alternativet jeg kan håpe på. Dessverre.
 Koloskopi er hva jeg går å venter på, har hastetime men det kan fint være 3 uker det også..

Man må nok gjennomføre både en rektoskopi (Endetarms biopsi) og koloskopi (biopsi lengre opp). Min fastlege burde gjort jobben sin og gitt meg en rekvisisjon til rektoskopi første gang jeg kom inn døra, da til rektoskopi. Han ventet til 3.uken jeg var der...
Han har overhodet ikke kompetanse til å utføre en slik undersøkelse, ei heller utstyret og det endte meg at han nesten tok knekken på meg med en helt unødvendig og brutal rektoskopi. Helt grusom opplevelse og totalt unyttig (ettersom han ikke har utstyr til å ta biopsi og kun kan se irritasjon/betennelse og ikke finne noen årsak til hvorfor).

Allmennlege er kun der for å gi deg en rekvisisjon, og du må selv finne ut hva du trenger rekvisisisjon til og deretter kreve at dette innfries. Det er det eneste dette vesenet kan benyttes til. Tips til alle! Tongue

Skulle jeg oppleve lignende senere, vil jeg gå rett på det private markedet. Da skjer ting fortere.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9717 : 28. februar 2013, 08:25 »
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9718 : 11. mars 2013, 20:08 »
Dagens:

Goblet squat:
45 kgs hantel 10+5 (+kjetting på siste, ca. 7,2 kg)

Loaded carries:
Diverse utgaver

Planke:
2-3 sett

Benk:
Opp til 100 kg 1x3
*ikke helt på topp enda Wink

Benk m/hantler:
20 kgs: 15-10-10-10
*Quiz: kan man benke med hantler uten brystmuskler? Og hvor stor er tricepsinnvolveringen? Wink

Biceps:
3-4 sett

Noen filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=XlHw44h6pn0&list=UU40efYkSymTjIFVbH2QZXxg&index=4

http://www.youtube.com/watch?v=PNU6bhG8QFA&list=UU40efYkSymTjIFVbH2QZXxg&index=3

http://www.youtube.com/watch?v=IEGnRQ1712o&list=UU40efYkSymTjIFVbH2QZXxg&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=MyLPoMIe0fM&list=UU40efYkSymTjIFVbH2QZXxg&index=1

Kommentar:

Friskmeldt innen et par uker nå tror jeg, formen er langt bedre og klarer å beholde maten Smiley
Helt herlig!
Styrken er foreløpig dårlig, men formen generelt er bra. Nå klarer jeg å være i aktivitet mer enn 10-15 min. Tror veien opp igjen ikke blir så lang Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Aasen1992

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 615
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 615

Sv: Ivrig pingle: Benk film s. 627
« #9719 : 11. mars 2013, 21:54 »
Tricepsinnvolveringen er null og nei man kan ikke benke med hantler uten brystmuskler.  Man kan derimot gjøre det med stang!! (huska jeg riktig??  dry )
Stevnepers: 262,5 - 160 - 260 - beste total - 675kg

20 år (1992)      -       90kg
loggen min : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86087.0.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!