avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1014965 ganger)

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Ok, jeg for min del får vesentlig støtteeffekt av en tight drakt.
Du følger vel ikke akkurat de tradisjonelle anbefalingene etter skader, med langsiktig og gradvis oppbygning og mye kjerne/stabiliserende trening.
Får håpe det går bra.

Honnør avsendt.
listefyll returns

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Ok, jeg for min del får vesentlig støtteeffekt av en tight drakt.
Du følger vel ikke akkurat de tradisjonelle anbefalingene etter skader, med langsiktig og gradvis oppbygning og mye kjerne/stabiliserende trening.
Får håpe det går bra.
Har selv hatt brutale ryggsmerter etter mengdedelen av Dietmarprogrammet mitt nå, med supersett i mark osv... har ikke kunnet dra mark på 3 uker.. Smertene er IKKE tilstede under bøy med utstyr, ei heller er de værre dagen etter. Min erfaring er at Bøy med utstyr og stangen høy, er helt problemfritt for ryggen. Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Ok, jeg for min del får vesentlig støtteeffekt av en tight drakt.
Du følger vel ikke akkurat de tradisjonelle anbefalingene etter skader, med langsiktig og gradvis oppbygning og mye kjerne/stabiliserende trening.
Får håpe det går bra.

Støtten hjelper ikke noe på belastningen ryggen utsettes for. Og et lett løft på 190 kg uten er bedre for ryggen. Å gå på 230 kg, som må til for at jeg skal komme dypt nok i bøy med utstyr er langt langt verre.
Ble helt skjelven forrige utstyrs økt og fikk store smerter i ryggen. Og da gikk løftet svært lett. Men det hjelper ikke når det er såpass( for meg) med kilo på stangen.

Så jeg har testet drakt og vet at det er et helvete for ryggen. Det går ikke  med min rygg per i dag.


Jeg har bare holdt det gående med trening. Har trent terapimaster og vært hos fysio, men jeg har nok ikke brukt god nok tid egentlig.
Trener enorme mengder med mage. Og midjen er blitt bedre. Men du har helt rett. Jeg burde trene Kjerne/stabilisering i langt større grad.
Er bare så mye utgifter og tid som går med til å ta behandling. Må ha hjelp til å sette i gang slik trening. Og det er litt vanskelig nå. Må bli til sommeren det.
Får se hva det blir til etter dette programmet. Mulig jeg kommer til å trene alternativt en stund da  Smiley

Du har rett, men jeg trenger nok dessverre lære av egne feil  Tongue
I`m slow  Grin
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Hvis du er litt mer tålmodig framover, så unngår du å gå på en ny smell. Hva har du egentlig igjen for å perse uten utstyr nå? Er det ikke bedre å vite at du begynner å komme iform igjen, og heller holde deg på litt lavere vekter?

Jeg spør heller hva har jeg igjen for å løfte med utstyr nå  what
Jeg konkurrer i styrkeløft og akkurat nå løfter jeg uten ustyr.
Derfor vil jeg selvsagt prøve å øke persene uten. Ellers ville jeg jo funnet annen type trening å holde på med  Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Har selv hatt brutale ryggsmerter etter mengdedelen av Dietmarprogrammet mitt nå, med supersett i mark osv... har ikke kunnet dra mark på 3 uker.. Smertene er IKKE tilstede under bøy med utstyr, ei heller er de værre dagen etter. Min erfaring er at Bøy med utstyr og stangen høy, er helt problemfritt for ryggen. Smiley

Du har ikke 3 prolapser i korsryggen heller.
Så jeg håper virkelig ikke du har noe problemer med ryggen av noen slags bøy  Smiley
Så at vi har ulike erfaringer av å trene er jo en selvfølge  Wink


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Hvorfor tror dere at 250 kg med drakt er bedre for ryggen enn 190-200 kg uten  woot
Hvordan får dere det til å stemme?!

Og hvem her er det egentlig som har bedre  teknikk med drakt enn uten  what
Jeg har aldri sett noen som løfter bedre med enn uten.

Råd om mer rolig trening og mer kjerne/stabilisator trening er jeg enig i. Det får jeg ta mer av snart. Men nå er jeg faktisk i en oppkjøring og overraskende nok øker vektene utover i programmet, Tro det eller ei  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Mesterinne

  • Gjest
Jeg spør heller hva har jeg igjen for å løfte med utstyr nå what
Jeg konkurrer i styrkeløft og akkurat nå løfter jeg uten ustyr.
Derfor vil jeg selvsagt prøve å øke persene uten. Ellers ville jeg jo funnet annen type trening å holde på med Smiley

Jeg synes ikke du skal løfte med utstyr, men heller bruke litt lengre tid på å komme deg opp på perse-vekter i bøy. Jeg skjønner at du vil perse, men må du på død og liv perse nå med en gang? Så vidt jeg har skjønt har du et langsiktig mål innen styrkeløft.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Hvorfor tror dere at 250 kg med drakt er bedre for ryggen enn 190-200 kg uten woot
Hvordan får dere det til å stemme?!

Og hvem her er det egentlig som har bedre teknikk med drakt enn uten what
Jeg har aldri sett noen som løfter bedre med enn uten.

Råd om mer rolig trening og mer kjerne/stabilisator trening er jeg enig i. Det får jeg ta mer av snart. Men nå er jeg faktisk i en oppkjøring og overraskende nok øker vektene utover i programmet, Tro det eller ei Wink
Eg løfter bedre med drakt enn uten, men så løfter eg ikkje så mykje då
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Lurer på når en eller annen luring skal komme inn her og si at utstyr er dumt, da det ikke lenger er vi utøvere som løfter vektene.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Lurer på når en eller annen luring skal komme inn her og si at utstyr er dumt, da det ikke lenger er vi utøvere som løfter vektene.

Pokker da Grin

Hadde tenkt å si det, men nå er det jo for seint woot

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
jeg løfter penere med utstyr enn uten.. Grin
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Braathen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • wash your back so you won`t stab mine;)
Man gjør det, men enkelte kan få fks 70kg ekstra med drakt, mens fks jeg fikk såvidt 15-20, så i og for seg blir det litt juks syntes jeg... Smiley

Edit:

Jeg syntes du skal fortsette å kjøre med utsyr innimellom ihvertfall, mister fort teknikken, som har alt å si...
Har ikke holdt på med styrke i mer enn noen måneder ifjor, men har merka at jeg plundrer hvis jeg skal bruke utstyr igjen nå...
Bedre og værra liten og kjapp enn lang og slapp;)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Eg løfter bedre med drakt enn uten, men så løfter eg ikkje så mykje då

 Shocked
Så en du en av landets aller beste og det er ikke alle som er så god som deg med utstyr. Eller uten  Smiley
Men er det feil av meg å si at flertallet løfter bedre uten?  what
Kanskje det er helt feil!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Braathen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • wash your back so you won`t stab mine;)
Flertallet har ikke teknikk Cheesy:D hehe
Se på Knut Olav Hulbakviken fks, han har rimelig harde ryggproblemer innimellom også..! Smiley
Bedre og værra liten og kjapp enn lang og slapp;)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Jeg synes ikke du skal løfte med utstyr, men heller bruke litt lengre tid på å komme deg opp på perse-vekter i bøy. Jeg skjønner at du vil perse, men må du på død og liv perse nå med en gang? Så vidt jeg har skjønt har du et langsiktig mål innen styrkeløft.


Tja hadde et mål. Men nå tror jeg neppe det går helt som jeg hadde håpet. Mine sjanser er størst som junior. Og jeg vil nå være fornøyd med å hevde meg på junior nivå.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!