avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1016169 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

En som skal makse med utstyr vil jo trene mindre for å nå sitt potensial uten utstyr.
De som løfter med utstyr må legge opp trening deretter.

Teknikken må tilpasses det som er mest hensiktsmessig med utstyr.
Det er med utstyr styrkløftere skal løfte mest.
Så om A benker 200 kg uten og tar kun 220 kg med. Og B benker 180 kg uten og 220 med har B bare trent mer riktig etter de konkurranse forholdene han konkurrere i.
 

Dette er jeg enig i, men det forrige utsagnet ditt stemmer likevel ikke. I dette tilfellet er jo ikke den sterkeste uten utstyr sterkest med utstyr.

Utlogget Braathen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • wash your back so you won`t stab mine;)
mener det er litt feil, si fks A (meg) tar 100 uten, og 120 med, og B (en fyr som trente såvidt med drakt) tar 120 uten og 190 med.
Draktene er jo ikke skreddersydd til hver enkelt, så det blir jo uansett til at de passer bedre til enkelte Smiley
Bedre og værra liten og kjapp enn lang og slapp;)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dette er jeg enig i, men det forrige utsagnet ditt stemmer likevel ikke. I dette tilfellet er jo ikke den sterkeste uten utstyr sterkest med utstyr.

Ta vektløfterene som eksempel, de løfter langt mer uten utstyr enn styrkeløftere. Men med utstyr løfter de langt mindre enn styrkeløftere.
Da er styrkeløfteren sterkest.
Om en vektløfter tar 300 kg uten og ikke klarer 330 kg med, mens styrkeløfteren tar 270 kg uten og 330 kg med utstyr, så er han sterkest.
Hadde han ikke konkurrert med utstyr hadde styrkeløfteren også tatt 300 kg uten.

Man blir god på å mestre konkurranse forholdene. All trening blir langt opp utifra hvordan er konkurranse foregår.

Utstyret er standarisert så hvorfor skal noen kunne få så utrolig mye mer enn andre på samme type utstyr?

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
mener det er litt feil, si fks A (meg) tar 100 uten, og 120 med, og B (en fyr som trente såvidt med drakt) tar 120 uten og 190 med.
Draktene er jo ikke skreddersydd til hver enkelt, så det blir jo uansett til at de passer bedre til enkelte Smiley

Da er det teknikk det er snakk om. Du er dårlig med utstyr og han er god. Da har du en jobb å gjøre for å finne ut hvordan du skal bli sterkere med utstyr.
Og draktene må man selvsagt selv sy på for at disse skal passe.

Han som løfter 190 kg med er jo langt sterkere enn deg! Han løfter jo 70 kg mer og dere bruker begge drakter av samme standard!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dagens korte  Smiley:

Oppvarming: 5 min

Mage: 3x10

Knebøy nakke: 110 kg 1x5
                        130 kg 1x4
                        140 kg 1x3
                        150 kg 1x3
                        160 kg 1x3
Mage: 6x12

Lattrowing: 100 kg 3x6

Bryst cablecross: 2x20

Kommentar:

tok deler av programmet i dag. Hjalp Andreas Hjelmtveit med skjorte.
Han løftet bra i dag, dro ikke skjorta så godt på.
Bøyen var meget lett. Sjelden 160 kg er så lett for min del.
Lattrowingen var også lett. Kjørte med stopp.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Fredag den 13  woot  Help

Sumo mark
på kloss: 130 kg 1x5
               155 kg 1x4
               170 kg 1x3
               165 kg 1x3

Pushdown:                      20(40) kg 1x10
                                     25(50) kg 1x10
                                     30(60) kg 1x10
                                     35(70) kg 1x10
                                     45(90) kg 1x10
Supersett


Franskpress m\hantler
på decline benk: 20 kg`s hantler: 1x15
                           25 kg`s hantler: 1x22 ga meg fordi jeg kjente smerter i biceps.

Uttøying: 10 min

Kommentar:

Dårlig trening. Kommer til å kutte ut sumo. Begynner heller fra bånn igjen med lette vekter på denne etter dette programmet.
Får vondt overalt i lårene av det.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Ta vektløfterene som eksempel, de løfter langt mer uten utstyr enn styrkeløftere. Men med utstyr løfter de langt mindre enn styrkeløftere.
Da er styrkeløfteren sterkest.
Om en vektløfter tar 300 kg uten og ikke klarer 330 kg med, mens styrkeløfteren tar 270 kg uten og 330 kg med utstyr, så er han sterkest.
Hadde han ikke konkurrert med utstyr hadde styrkeløfteren også tatt 300 kg uten.

Man blir god på å mestre konkurranse forholdene. All trening blir langt opp utifra hvordan er konkurranse foregår.

Utstyret er standarisert så hvorfor skal noen kunne få så utrolig mye mer enn andre på samme type utstyr?

Hadde du sagt 'best med ustyr' eller 'sterkest i den delen av løftet som gjelder mest med utstyr', hadde jeg vært enig, men du kan ikke si at person A er 'sterkest' når han løfter mindre i benk uten skjorte enn person B. Det sier seg jo selv.

De som tjener mest på utstyr er generelt sett de som er uforholdsmessig sterke i toppen av løftet. De som tjener minst på utstyr, men som til gjengjeld gjør det svært bra uten, er ofte uforholdsmessig sterke i bunnen av løftet. Det er her snakk om forskjellige typer styrke og teknikk, og når hverken person A eller B klarer det den andre klarer, ser jeg ikke hvordan du kan erklære hverken den ene eller den andre 'sterkest'...  what

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Hadde du sagt 'best med ustyr' eller 'sterkest i den delen av løftet som gjelder mest med utstyr', hadde jeg vært enig, men du kan ikke si at person A er 'sterkest' når han løfter mindre i benk uten skjorte enn person B. Det sier seg jo selv.

De som tjener mest på utstyr er generelt sett de som er uforholdsmessig sterke i toppen av løftet. De som tjener minst på utstyr, men som til gjengjeld gjør det svært bra uten, er ofte uforholdsmessig sterke i bunnen av løftet. Det er her snakk om forskjellige typer styrke og teknikk, og når hverken person A eller B klarer det den andre klarer, ser jeg ikke hvordan du kan erklære hverken den ene eller den andre 'sterkest'... what


Ta Knebøy for eksempel har veldig mye med psyken å gjøre. Klarer du ikke ha tunge vekter på ryggen vil du ikke klare å løfte mye med ustyr heller.
Svak psyke er en form for svakhet.

Hvis du har svakheter uten ustyr, eller dvs du løfter mindre enn en "kompis" uten kan det ha med senefester og vinkler å gjøre.
Dette varierer fra person til person. Og noen er naturlig rå sterke uten utstyr fordi at vinkler og sener er optimale for løft uten utstyr. Mens andre igjen får svakhetene sine utlignet av å ta på utstyr.

Sånn er det bare og siden det er slik at man konkurrer med utstyr er det løfter som får mest med som er sterkest. End of story!

Kutter man ut utstyret vil de samme folkene vinne, kanskje noen trenger litt tid på igjen bli best. Men de samme vil komme først igjen uansett. Dette er det ingen vits å diskutere.
Og dessuten er det tre øvelser man må ta hensyn til så man selv om en får 40 kg mer på benskjorten kan det hende forskjellen er liten totalt på hva man får av utstyr.

Det er tydelig at du kun henger deg opp i benk her. Og det er ikke reelt i det hele tatt. Tre øvelser, ulike utgangpunkt i alle.

Jeg fikk 10 kg på trøyen og løftet 175 kg med. Hvorfor fikk jeg ikke mer?
Eller hvorfor løfter jeg mye uten?
Selvsagt måtte jeg legge om teknikk, og hvis jeg skulle løftet likt som jeg gjorde med skjorte hadde jeg løftet 15 kg mindre uten!
Det er bare snakk om tilpassing ikke noe annet!!!!

Tren toppen da for pokker! Sliter man med toppen trener man Toppen!
Så enkelt er det.
Se bare på hva Fræna gjør! De har kapret alt som er av rekorder. De er nå de sterkeste i landet i benk. De har tatt konsekvensen av skjorten.
Liker du det ikke så løfter du uten. Slutt å grine over at kompisen tar 20 kg mer nå selv om du tar 10 kg mer uten. Tilpass deg!

ADAPT OR DIE  furious
NOW STOP BITCHIN`
START PUMPIN`



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Braathen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • wash your back so you won`t stab mine;)
Christian Munkhaugen:130 uten, 155 med drakt
Thomas ett eller annet:120 uten, 180 med drakt
Thomas vinner med, Christian vinner uten Wink vri så mye du klarer på den, det endte de opp på uansett Cheesy:D
Bedre og værra liten og kjapp enn lang og slapp;)

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Hvem faen er Thomas et eller annet som får 50 prosent på skjorta?
listefyll returns

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
du tok ikke poenget? forbanna tøs.. CM evner ikke å bruke drakta ordentlig.. Thomas derimot er FLINK til å bruke drakt.. og vinner fortjent.. enkelt og greit. Såklart man kan finne mange isolerte enkelttilfeller av dette, men det forandrer ikke poenget, end of discussion.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Hold kjeft Ulrik. Nå er det jeg som prater. Jeg gjentar: Hvem faen er Thomas som får 50 prosent på skjorta?
listefyll returns

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
ok kjære.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Braathen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • wash your back so you won`t stab mine;)
Husker ikke etternavnet hans...han har ikke deltatt aktivt i styrke løft, bare litt på treninga..har flytte til moss nå tror jeg... Smiley
Bedre og værra liten og kjapp enn lang og slapp;)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
en mystisk, ikke-dokumenterbar fyr? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!