avstemning
Spørsmål: Klarer jeg 620 kg sammenlagt raw J-NM 2007?  (Avstemning er avsluttet: 30. desember 2006, 13:16)
Du har prolaps, Idiot!!! Begynn med fotball - 14 (20.9%)
Med mine røykebein, går ikke 210 kg i bøy selv med WPO utstyr og regler. - 6 (9%)
Mulig i klasse 125kg+ - 3 (4.5%)
Jeg klarer ikke kvalifiseringen - 3 (4.5%)
LETT! Det er LETT! - 41 (61.2%)
Stemmer totalt: 63

Skrevet av Emne: Ivrig pingle: Benk film s. 627  (Lest 1014927 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #705 : 15. mars 2006, 07:19 »
Tirsdag 14.03


Mage:
benhev:
1x25  Afro
1x20
1x15

m\tau:
2x10

Bakside skulder
cablecross:
1x8

Sidehev:
3x10

Benk m\hantler:
3x10

test Chins:
30 kg ekstra  Embarrassed

Triceps: ca 100 sett for å varme albuer
pushdown:
50(100) kg 1x12
55(110) kg 1x8

m\tau:
25(50) kg 1x15

Biceps:
3x10

Mage:
2x15

Kommentar:
Fin økt. Skuldra meget bra i dag. Bedre enn før løftene i helga  Dance
Kunne sikkert benket bedre enn i helga i dag. Men lot det faktisk være  Shocked

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #706 : 15. mars 2006, 09:25 »
Jeg har kun muligheter til å løfte bra som junior. Dette gir meg dårlig tid.
Må derfor holde det litt i gang, å prøve å kvalifisere meg til de stevner som er nå.
Tre prolapser i korsryggen etter et par år med trening som styrkeløfter= dødsdom!
Kan sikkert dø av et tungt markløft eller bli lam eller noe sånn.
Kan i alle fall glemme alt som heter tunge bøy og mark.

Jørn Høyset har dobbelt så mange år med trening som meg før han fikk sine prolapser og han er et supertalent! Han bør derfor satse videre. Men for meg er det ikke aktuelt. Gidder ikke løfte enda dårligere enn jeg strengt talt er god for!

Blir langt lettere å trene lett når jeg blir senior. Da er kravene umulige og veien opp til de beste så lang, at jeg kan bruke hodet på trening.
Når en av 3 øvelser er umulig å øke i da er det bare å pakke sakene sine!
Og jeg liker det faktum at ryggen min i det daglige fungerer.

Hør på deg selv Lars...

Jeg skjønner det er frustrerende å være langtidsskadet, og du blir nok ikke bra med det første heller. Men istedenfor å frustrere deg ytterligere over at du ikke kommer til å oppnå målene dine som junior foreslår jeg at du justerer målsetningene dine.

Hva er vitsen med å være en god junior om man ikke skal bli en god senior? Da blir du jo en av de som ikke taklet overgangen fra å være barn til å bli voksen. Veldig mange av de som er bra seniorer i dag var bra som junior.

Hvis jeg ikke husker feil har målet ditt vært å komme med til jEM i siste år som junior. Det ville du nok helt sikkert klart også om du ikke hadde blitt skadet (er du sisteårs junior i år forresten?). Sett deg nå heller nye langsiktige mål og tilrettelegg treningen etter det, og slutt med de krampeaktige greiene om hva du kan/kunne oppnådd som junior.

Så gjør nå som Badboy sier: Sett deg ned på sengekanten og realiser deg selv, gjerne flere ganger til dagen. Så vil fort innse at en liten junior kan bli en stor senior  Grin       

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #707 : 15. mars 2006, 15:20 »
Sitat
Tre prolapser i korsryggen etter et par år med trening som styrkeløfter= dødsdom!
Kan sikkert dø av et tungt markløft eller bli lam eller noe sånn.
Kan i alle fall glemme alt som heter tunge bøy og mark.

Har det falt deg inn at du kanskje har gjort/gjør noen bommerter treningsmessig ?
Hvis du får korrigert disse, så er alt mulig.  Skjønner at du er en sta jævel, men stopper du ikke opp og lytter innimellom ? Du har vel fått et par hint fra flere fornuftige personer ?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #708 : 15. mars 2006, 16:51 »
Hør på deg selv Lars...

Jeg skjønner det er frustrerende å være langtidsskadet, og du blir nok ikke bra med det første heller. Men istedenfor å frustrere deg ytterligere over at du ikke kommer til å oppnå målene dine som junior foreslår jeg at du justerer målsetningene dine.

Hva er vitsen med å være en god junior om man ikke skal bli en god senior? Da blir du jo en av de som ikke taklet overgangen fra å være barn til å bli voksen. Veldig mange av de som er bra seniorer i dag var bra som junior.

Hvis jeg ikke husker feil har målet ditt vært å komme med til jEM i siste år som junior. Det ville du nok helt sikkert klart også om du ikke hadde blitt skadet (er du sisteårs junior i år forresten?). Sett deg nå heller nye langsiktige mål og tilrettelegg treningen etter det, og slutt med de krampeaktige greiene om hva du kan/kunne oppnådd som junior.

Så gjør nå som Badboy sier: Sett deg ned på sengekanten og realiser deg selv, gjerne flere ganger til dagen. Så vil fort innse at en liten junior kan bli en stor senior Grin

Har et år til som junior. EM kravet går ikke. Men da setter jeg meg nye mål med treningen og de målene vil ikke være styrkeløft relatert.
Det må jo bli 150 kg i franskpress  Wink

Tror det du sier om å ikke takle overgangen fra barn til voksen er meget treffende  Tongue
Traff spikeren på hodet!  Grin

Jeg setter personlig velvære høyere enn en 10.plass på et senior NM, så jeg skal trene fornuftig. Hvilket betyr at det mest sannsynlig ikke blir styrkeløft orientert trening.

Klubben har også blitt nokså avhengig av å ha meg med som hjelper, så det passer bra  Grin
Bare å passe på å ikke syte mens jeg er rundt på stevner, det er ikke akkurat så veldig positivt  :Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #709 : 15. mars 2006, 17:02 »
Har det falt deg inn at du kanskje har gjort/gjør noen bommerter treningsmessig ?
Hvis du får korrigert disse, så er alt mulig.  Skjønner at du er en sta jævel, men stopper du ikke opp og lytter innimellom ? Du har vel fått et par hint fra flere fornuftige personer ?

Hvis du mener at prolapsene kom av en bommert, så tar du feil.
De kom i et enkelt uhell.
Albuene som er såre, men som absolutt ikke plager meg i styrkeløft sammenheng, har jeg trent ugunstig. Men de er allikevel min eneste virkelig sterke muskel gruppe.
Benken er den øvelsen jeg har bommet meg ut på.
Har presset skjevt i flere år, og bryst musklatur venstre side er blitt kort.
Hvis det er eneste problem kan det bli helt bra igjen. Men dette vet jeg ikke 100% bare antar.

Har gjort de grep som jeg føler har vært hensiktsmessig med tanke på ryggen.
Stang opp i knebøy. Forsøkt sumo i markløft, noe jeg ikke har fått til.
Jeg har kjørt Terapimaster, vært hos fysio. Droppet all tung mark, etter at jeg fikk vite om prolapsene vel og merke. Og jeg har trent bra med stiffleg, good morning og midje.

Har selvsagt ikke kjørt 15-25 rep som jeg burde ha gjort. Og jeg har forsøkt oppkjøring litt vel tidlig. Men bortsett fra det, har jeg ikke forverret min situasjon for meget.
Med unntak av da krampaktige benkpress forsøk! :Smiley

Prøver å lytte. Men det blir da heller til at jeg dropper å trene enn å trene slik jeg optimalt sett burde.
Synes bare det er så ufattelig kjedelig og fremgangen kan du ikke måle fra uke til uke.


Tror det er lurt å ha dagbok her, slik at jeg får litt kjeft og av flere, så kommer nok noe igjennom tilslutt  2thumbsup
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #710 : 15. mars 2006, 20:37 »
Onsdag 15.03

Hacklift deadlift: 3x10

Bakside skuldre
i cable cross:
1x5
1x2
3x10

lårcurl:
4x15
2x8

Good morning:
40 kg 3x10

push-press (bak nakken).
40 kg 1x8
50 kg 1x3
60 kg 1x2
70 kg 1x2
80 kg 1x1
90 kg 1x1*lettere enn 80 kg.
100 kg*ble stående nakkepress og det klarer jeg ikke på 100 kg!
80kg 1x2

Kommentar:

Artig å prøve push-press. Første tunge test. Turte ikke satse på 100 kg og misset. Neste gang går det fint. Misset første rep på siste settet også. Siden 90 kg gikk lettere enn 80 kg, regner jeg med å passere 100 kg snart  Smiley
Er vel neppe imponerende vekter det her,men jeg skal forsøke å trene det fremover Smiley

Ps. push-press var vondt i nakken! Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #711 : 15. mars 2006, 21:12 »
Korfor tar du bak nakken? Push press er jo strengt tatt best foran?
Eg får vondt berre av å tenke på å ta noke som helst bak nakken!  woot

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #712 : 15. mars 2006, 21:34 »
Var vondt å få stangen på nakken ja, så dropper det neste gang!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Mesterinne

  • Gjest
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #713 : 16. mars 2006, 08:47 »
Jeg kjører push press bak nakke. Gjør ikke så vondt om man svikter litt på vei nedover.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #714 : 16. mars 2006, 08:48 »
Så er jo ikke jeg akkurat så veldig tøff av meg heller da.
Tror jeg skal prøve foran.
Tenker da mest på skuldre
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Mesterinne

  • Gjest
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #715 : 16. mars 2006, 08:49 »
Push press bak nakke kan være tøff for skuldrene ja.

silentk

  • Gjest
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #716 : 16. mars 2006, 08:50 »
Har du hver treningsøkt i Sande, Lars?

Jeg fikk forresten ikke svar fra Andreas på den meldinga jeg sendte Tongue så han ble nok litt snurt. Uansett, jeg og Magnus skal være med ham og trene i Sande i påska Smiley  

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #717 : 16. mars 2006, 08:52 »
Ja da trener i hallen fast  Cheesy
Si i fra da, så trener vi sammen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


silentk

  • Gjest
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #718 : 16. mars 2006, 08:53 »
Jepp  2thumbsup

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Ivrig Pingle; Time to get buff!
« #719 : 16. mars 2006, 08:54 »
Push press bak nakke kan være tøff for skuldrene ja.

er vel like så bra å ta den foran?  what
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!