Skrevet av Emne: hva skal jeg gjøre videre?  (Lest 1033 ganger)

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

hva skal jeg gjøre videre?
« : 25. mai 2008, 23:44 »
hei! Smiley

lurer litt på hva jeg bør gjøre videre nå. har i de siste årene trent ryp og egenlagde program hvor jeg har trent hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken og føler jeg kanskje har stått litt stille. lurer litt på å forandre treningsopplegget mitt, og i den forbindelse lurer jeg på om det er best å trene hele kroppen 2-3 ganger i uken (altså holde på slik jeg gjør), eller trene forskjellige muskler på hver trening og heller trene styrke oftere? hva er best? lurer kort og godt på hva som er best for muskeloppbygning? tar gjerne imot nye programforslag:)

akkurat nå trener jeg dette programmet:

benkpress 5x5
biceps 5x2
triceps 5x2
roing smalt grep 5x2
nedtrekk bredt grep 5x2
knebøy 5x3
situps

på forhånd takk! Smiley
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: hva skal jeg gjøre videre?
« #1 : 25. mai 2008, 23:51 »
Helt rett det du gjør per idag;)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: hva skal jeg gjøre videre?
« #2 : 26. mai 2008, 09:39 »
hei! Smiley

lurer litt på hva jeg bør gjøre videre nå. har i de siste årene trent ryp og egenlagde program hvor jeg har trent hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken og føler jeg kanskje har stått litt stille. lurer litt på å forandre treningsopplegget mitt, og i den forbindelse lurer jeg på om det er best å trene hele kroppen 2-3 ganger i uken (altså holde på slik jeg gjør), eller trene forskjellige muskler på hver trening og heller trene styrke oftere? hva er best? lurer kort og godt på hva som er best for muskeloppbygning? tar gjerne imot nye programforslag:)

akkurat nå trener jeg dette programmet:

benkpress 5x5
biceps 5x2
triceps 5x2
roing smalt grep 5x2
nedtrekk bredt grep 5x2
knebøy 5x3
situps

på forhånd takk! Smiley

Det spørs jo hvor mye tid du er villig til å sette av, og hva slags treningsopplegg du trives best med.
Programmet over er helt greit det, men det er nok begrenset hvor langt en kan nå med det. Armene får nok sikkert plenty dersom en kjører det tre ganger i uka, men det øvrige (særlig beina) kunne nok med fordel fått litt mer - eller fått det litt anderledes.... Bøy er bra det, men litt strakmark el.l. hadde ikke skadet det heller Smiley

Du sier ikke noe om hvilket nivå du er på, så kommentaren over får være litt avhengig av det. Siden du har trent noen år, så vil jeg alikevel tro du vil profitere på et noe anderledes treningsoppsett.
Det er ikke dumt å få et par gjennomkjøringer pr uke, men da ville jeg valg en tosplitt fordelt på fire dager fremfor det du nå har valgt. Da vil en få satt av litt mer "energi" til hver muskelgruppe også. I tillegg bør du vurdere å variere reppsantallet over tid - gjerne syklisk.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

Sv: hva skal jeg gjøre videre?
« #3 : 26. mai 2008, 11:50 »
Det spørs jo hvor mye tid du er villig til å sette av, og hva slags treningsopplegg du trives best med.
Programmet over er helt greit det, men det er nok begrenset hvor langt en kan nå med det. Armene får nok sikkert plenty dersom en kjører det tre ganger i uka, men det øvrige (særlig beina) kunne nok med fordel fått litt mer - eller fått det litt anderledes.... Bøy er bra det, men litt strakmark el.l. hadde ikke skadet det heller Smiley

Du sier ikke noe om hvilket nivå du er på, så kommentaren over får være litt avhengig av det. Siden du har trent noen år, så vil jeg alikevel tro du vil profitere på et noe anderledes treningsoppsett.
Det er ikke dumt å få et par gjennomkjøringer pr uke, men da ville jeg valg en tosplitt fordelt på fire dager fremfor det du nå har valgt. Da vil en få satt av litt mer "energi" til hver muskelgruppe også. I tillegg bør du vurdere å variere reppsantallet over tid - gjerne syklisk.
Det spørs jo hvor mye tid du er villig til å sette av, og hva slags treningsopplegg du trives best med.
Programmet over er helt greit det, men det er nok begrenset hvor langt en kan nå med det. Armene får nok sikkert plenty dersom en kjører det tre ganger i uka, men det øvrige (særlig beina) kunne nok med fordel fått litt mer - eller fått det litt anderledes.... Bøy er bra det, men litt strakmark el.l. hadde ikke skadet det heller Smiley

Du sier ikke noe om hvilket nivå du er på, så kommentaren over får være litt avhengig av det. Siden du har trent noen år, så vil jeg alikevel tro du vil profitere på et noe anderledes treningsoppsett.
Det er ikke dumt å få et par gjennomkjøringer pr uke, men da ville jeg valg en tosplitt fordelt på fire dager fremfor det du nå har valgt. Da vil en få satt av litt mer "energi" til hver muskelgruppe også. I tillegg bør du vurdere å variere reppsantallet over tid - gjerne syklisk.

takk for godt svar!:)

nivået mitt er vel normalt, hvis det er noe som heter det! hehe... har holdt på med vekter i 4 år totalt. hadde et opphold på to år da jeg hadde kyssesjuken, men har trent jevnt det siste året nå.

har tenkt en del på en tosplitt fordelt på fire dager, tror kanskje kroppen min kan svare bra på litt annerledes trening. har som sagt alltid trent fullkroppsprogram tidligere. repsantallet varierer jeg, begynte med samme program med 8 reps, med jevn økning i vektene. når det begynte å bli for tungt, gikk jeg ned til 5 reps og fortsatte å øke vektene.

hvordan bør jeg sette opp en slik tosplitt?
dag 1, 3: bryst, triceps, skuldre?
dag 2, 4: bein, biceps, rygg?

målet mitt er vel å få mer dybde og få bredere skuldre. forslag til øvelser jeg bør ha med i den anledning?
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: hva skal jeg gjøre videre?
« #4 : 29. mai 2008, 10:44 »
takk for godt svar!:)

nivået mitt er vel normalt, hvis det er noe som heter det! hehe... har holdt på med vekter i 4 år totalt. hadde et opphold på to år da jeg hadde kyssesjuken, men har trent jevnt det siste året nå.

har tenkt en del på en tosplitt fordelt på fire dager, tror kanskje kroppen min kan svare bra på litt annerledes trening. har som sagt alltid trent fullkroppsprogram tidligere. repsantallet varierer jeg, begynte med samme program med 8 reps, med jevn økning i vektene. når det begynte å bli for tungt, gikk jeg ned til 5 reps og fortsatte å øke vektene.

hvordan bør jeg sette opp en slik tosplitt?
dag 1, 3: bryst, triceps, skuldre?
dag 2, 4: bein, biceps, rygg?

målet mitt er vel å få mer dybde og få bredere skuldre. forslag til øvelser jeg bør ha med i den anledning?

Personlig har jeg alltid vært fan av tre- og firesplitter, men en splitt ala det du nevner er helt grei Smiley En må føle seg litt fram og se hvilke muskelgrupper en synes passer best sammen på samme dag slik at en får det meste ut av treninga på den enkelte av dem. Jeg pleier også ofte å snu programmene litt på hodet slik at en på ene gjennomkjøreing ala den du nevner tar beina først og ryggen til slutt, mens en på neste gjennomkjøreing kjører i motsatt rekkefølge.

Når det gjelder repper, så pleier jeg selv å kjøre sykluser med 12'ere (et par uker), 8'ere (ca 3-4 uker) og 6'ere (4-5 uker - eller så lang tid det tar før jeg føler for ei hvileuke)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!