Skrevet av Emne: Er RYP så bra?  (Lest 11270 ganger)

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Er RYP så bra?
« #15 : 26. mai 2008, 11:17 »
RYP er et veldig bra nybegynner program, for personer med null trennings erfaring. du får oppført vekt belastning og reps antall 6 uker fram i tid, på disse 6 ukene vil du få innlært teknikk i øvelsene og du vil øke bra på grunn av at du er i en nybegynner fase. Jeg har selv aldri prøvd RYP, men som eneste "trennings kyndige" i min store venne gjeng, kommer alle til meg for å råd spørre etter program, jeg har alle rådet dem til RYP og de har alle fått gode resultater.

Bill star sitt 5x5 program krever litt mer av en nybegynner, perfekt teknikk på knebøy og markløft går ikke raskt og med det høye volumet i 5x5 programmet, kan det fort bli for mye for en nybegynner.

jeg råder tråd starter til å gjennomgå RYP nybegynner programmet, det tar deg 6 uker og sluker ikke all tiden din. så når du er ferdig med det, kan du heller gå over til 5x5:)

hvorfor velge når man kan gjøre begge?Cheesy

ps.
jeg sier ikke at RYP bare er et nybegynner program, jeg vet at mange har fått bra framgang på programmet etter de har gått langt over nybegynner stadiet.

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Er RYP så bra?
« #16 : 26. mai 2008, 18:13 »
Så nesten alle mener at RYP ikke er så bra?
Begynner nesten å angre på at jeg har begynt med det jeg ...
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Er RYP så bra?
« #17 : 26. mai 2008, 18:14 »
RYP er ett bra program. Du får utvilsomt fin fremgang med det.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

Sv: Er RYP så bra?
« #18 : 26. mai 2008, 18:17 »
Så nesten alle mener at RYP ikke er så bra?
Begynner nesten å angre på at jeg har begynt med det jeg ...

har bare gode erfaringer med RYP Smiley
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Er RYP så bra?
« #19 : 26. mai 2008, 18:26 »
Hvilket grunnlag har du for å påstå det? Bare din egen erfaring som egentlig er null verdt?  Smiley

Trent tyngre i 5x5 ? Mer volum ja, men tyngre?? HALLO?! Har du kjørt RYP? Hvor lang treningserfaring har du? At 5x5 skal være bra er ikke tvil i, men at RYP skal absolutt være dårligere er bare sludder..
Hvilket grunnlag har du for å påstå det? Bare din egen erfaring som egentlig er null verdt?  Smiley

Trent tyngre i 5x5 ? Mer volum ja, men tyngre?? HALLO?! Har du kjørt RYP? Hvor lang treningserfaring har du? At 5x5 skal være bra er ikke tvil i, men at RYP skal absolutt være dårligere er bare sludder..

Mest egenerfaring. Fikk mye bedre resultat av 5x5.
Jeg fikk muligens litt ut av RYP også, men det satte meg endel tilbake pga av overbelastning i sener. Du trener jo akkuratt det samme annenhver dag på samme tid som du øker belastningen, noe som resulterte i senebetennelse, som resulterte i 2-3veker uten trening.
Men dette kan bare vere min egen feil også, er en stund siden jeg kjørte det programmet, så kostholdet var kansje litt diffust.

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Er RYP så bra?
« #20 : 26. mai 2008, 18:31 »
har bare gode erfaringer med RYP Smiley

Ok Smiley
Jeg har kjørt igjennom en gang og ble såpass fornøyd at jeg kjører igjennom en gang til. Men jeg har ikke prøvd så mange programmer. Har trent ett par år men ikke seriøst. Kjørte iform.no sitt 5x5 opplegg men ble ikke fornøyd med det. Har hatt mye bedre økninger med RYP. Kikker litt på Bill Starr 5x5 akkurat nå og har lastet ned excel-arket for det. Det beste er vel å variere uansett, sant? Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

Sv: Er RYP så bra?
« #21 : 26. mai 2008, 18:46 »
når det gjelder variasjon er RYP egentlig ganske bra. du varier jo repsantall og vektbelastning jevnt hele tiden. men kan være lurt å bytte program med jevne mellomrom for å få litt andre øvelser også, hjelper ofte også litt på motivasjonen. i allefall for min egen del.
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Er RYP så bra?
« #22 : 26. mai 2008, 18:55 »
Jeg har kjørt gjennom grunnprogrammet i RYP to ganger, begge gangene har jeg blitt fornøyd.
Siste gjennomkjøring hadde jeg massiv fremgang i markløft og nedtrekk og lå langt foran skjema. Kjempeartig Cheesy
Så ikke angre på RYP, det er en fin erfaring å ha med seg videre og sammenligne med andre programmer. Men drømmekroppen får du IKKE på de ukene Tongue hehe

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Er RYP så bra?
« #23 : 26. mai 2008, 19:04 »
Skal si det er forskjellige meninger ute og går her Smiley
Begynner å få en god feeling for RYP og får også lyst å teste Bill Starr 5x5 i tillegg.
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Er RYP så bra?
« #24 : 27. mai 2008, 17:06 »
Det er ett program, og det funker. Altså.. De fleste program av den typen vil gi de resultatene du ønsker på, så lenge kostholdet er bra.


Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Er RYP så bra?
« #25 : 27. mai 2008, 17:14 »
Skal si det er forskjellige meninger ute og går her Smiley
Begynner å få en god feeling for RYP og får også lyst å teste Bill Starr 5x5 i tillegg.

Start med RYP du, så fortsetter du med 5x5 senere.

sterk,blid og ronkefri

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Er RYP så bra?
« #26 : 30. mai 2008, 00:55 »
Har diverse treningserfaring gjennomflere år, men vil ikke betegne meg som noe mere enn i beste fall viderekommen nybegynner.. His man kan kalle seg noe slikt!

Har de siste 2 årene trent bare med RYP og Dietmar (nybegynner selvsagt..) og vil ut fra det anbefale RYP fremfor Dietmar til alle nybegynnere.

Hva man egentlig skal velge må vurderes ut i fra målsetting for trening. I starten øsnket jeg å bli større og sterkere. Helst større.. Si hva man vil om det..
Etter hvert som jeg faktisk ble større så ville jeg også bli sterkere. Da med referansepunkt i de 3 store. Benkpress, Knebøy og Markløft. På dette punktet stilte RYP betraktelig svakere enn Dietmar..

Nå når jeg har vært "rolig" en stund og har startet opp igjen så er RYP for meg et selvfølgelig valg.
Man kommer inn i treningsrutinen igjen, man blir tvunget til å ha et tilfredstillende kosthold, og ikke minst; Man blir faktisk både større og sterkere på en enkel og lettfattelig måte. RYP stiller med ferdig program men innlagt progresjon. Man trenger ikke og tenke elller planlegge noe som helst..

Det er bare å trene, hvile og spise! Og fremgangen kommer..

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Er RYP så bra?
« #27 : 30. mai 2008, 23:54 »
Q;
Hvorfor er Iform sin utgave av 5x5 så hatet? ;-p

Fordi det er en splitt..:S Høyere treningsfrekvens er mer effektivt for de fleste, samt at det IKKE er ett 5x5-program. Det bare kaller seg det.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Er RYP så bra?
« #28 : 31. mai 2008, 00:05 »
RYP har flere ganger gitt meg en boost i fremgangen de gangene jeg har begynt å stagnere. Økte faktisk mye i markløft (i tillegg til flere andre ting selvsagt) etter forrige RYP jeg kjørte, selv om det bare er strake mark i programmet (noe som viser nyttigheten av variasjon).

Du får trent tungt i RYP, det er svært hardt å klare progresjonen fullt og helt i alle øvelsene.

Jeg kan anbefale RYP, eller ihvertfall HST prinsipper. Men dersom du ikke har lang treningserfaring og kjenner din egen kropp svært godt så er nok RYP det beste, enten som standardprogram eller som variasjon når du stagnerer på ditt nåværende program.

Utlogget Big Jaa9

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 253

Sv: Er RYP så bra?
« #29 : 05. august 2008, 14:45 »
jeg hadde også god framgang med ryp de 2 første gangene jeg kjørte programmet Cheesy
men 3 gangen ble det ikke noe serlig  Sad
Go hard or go home !

Beste løft :

280 - 240 - 250

Powerlifting !

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!