Skrevet av Emne: Fyllebråk  (Lest 26501 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #135 : 28. mai 2008, 15:49 »
Men da er vel selve treff flaten såpass langt inne på hånden igjen at de ikke er en skikklig fik?

Ørefik da tenker jeg den svingen med ytterste delen av hånden som en pisk

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Fyllebråk
« #136 : 28. mai 2008, 16:36 »
Akkurat det "sprenge trommehinnene åpen håndflateslaget" har jeg aldri hørt/Sett fungere utenom TMA-instruksjonsvideoer...har fått et par "flathender" over øret selv, både i kampsportsammenheng og i forbindelse med jobb - men bortsett fra selve klasket og en "helvetes øresus", så har det liksom ikke hatt den helt store effekten. Stiller meg litt tvilende til dette slaget og undres om dette er nok en "urban legend" i kampsportkretser.. (sammen med slaget som stopper hjertet og andre godbiter he he)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #137 : 28. mai 2008, 19:47 »
Akkurat det "sprenge trommehinnene åpen håndflateslaget" har jeg aldri hørt/Sett fungere utenom TMA-instruksjonsvideoer...har fått et par "flathender" over øret selv, både i kampsportsammenheng og i forbindelse med jobb - men bortsett fra selve klasket og en "helvetes øresus", så har det liksom ikke hatt den helt store effekten. Stiller meg litt tvilende til dette slaget og undres om dette er nok en "urban legend" i kampsportkretser.. (sammen med slaget som stopper hjertet og andre godbiter he he)

Espen Lie måtte visst betale en pen erstatningssum etter å ha gjort en fyr uføretrygdet med et slikt slag (grunnet permanent skade på balanseorganet). Selv er jeg også skeptisk til de fleste mytiske über-dødelige kampkunstteknikker, men jeg har ikke vanskelig for å tro at noe så skjørt som en trommehinne, som reagerer på de minste svingninger i luften, kan få seg en trøkk med et velrettet slag med 'cupped' håndflate.

Uansett ... denne tråden var vel egentlig om at vold er teit. Don't try this at home, kids!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #138 : 28. mai 2008, 19:55 »
Såg faktisk en episode av en kampsport serie els no på discovery.
Der var det en i USA, (var ganske kjent innen kampsport verden).
Han hadde utviklet et slag som var kraftigt nok til å stoppe hjertet på en person.
(Han slo på en "dokke" og de målte diverse).
Han hadde dog aldri brukt dette på et menneske (Sier seg vel selv hvorfor hehe)

Han har brukt det på mennesker, jo, og de døde ikke.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Fyllebråk
« #139 : 28. mai 2008, 20:32 »
Å? Hvor lenge siden var dette da? Denne episoden såg eg rundt desember trur eg.

Husker ikkje hva den serien heter, de har testet forskjellige slagvåpen, forskjellige kampsporter etc..


Litt dårligt forklart, men han holdt hånden bare noen cm fra hjertet/brystkassen når han slo..
Har ingen annelse på kampsport osv Tongue hehe

Det der er bare bullshit. Beklager mangel på god språkføring, men her har jeg litt problemer med å være seriøs :-)

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #140 : 28. mai 2008, 20:37 »
jeg så det programmet. Det var måling av ulike spark og slag i ulike kampsporter. Og poenget, slik jeg husker det, var at man i enkelte slag og spark utvikla nok kraft til å teoretisk gjøre både det ene og det andre.
Problemet i praksis er at kraften ikke blir direkte overført til et lite punkt der du treffer. Den sprer seg gjennom kroppen, og er kraften stor nok flyttes jo kroppen av kraften- det er noe helt annet enn en pute som står i ro uansett hvor hardt den blir truffet. Da blir jo mye mer av kraften overført

Står man inntil en vegg eller ligger på et gulv vil mye mer av kraften påvirke kroppen enn om man står oppreist og så faller/tar et skritt bak om du skjønner. Mer går vekk i bevegelseenergi.

Om det er mulig å slå så hjertet stopper aner jeg ikke. Men ser for meg at det må bli en kombinasjon av omstendingheter man sjelden finner i en vanlig slåsskamp/kamp

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #141 : 28. mai 2008, 20:38 »
Å? Hvor lenge siden var dette da? Denne episoden såg eg rundt desember trur eg.

Husker ikkje hva den serien heter, de har testet forskjellige slagvåpen, forskjellige kampsporter etc..


Litt dårligt forklart, men han holdt hånden bare noen cm fra hjertet/brystkassen når han slo..
Har ingen annelse på kampsport osv Tongue hehe

Det var Human Weapon som testet slag- og sparkkraften til bl. a. Bas Rutten og Randy Couture. Slaget mot brystet du sikter til (ihvertfall det hardeste de målte av slag mot kroppen), var så vidt jeg husker sparket til Bas.

EDIT: Fight Science, mener jeg selvsagt. Men det var visst feil episode uansett.

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #142 : 28. mai 2008, 20:40 »
det hardeste var en thaikkneteknikk til mage/bryst

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Fyllebråk
« #143 : 28. mai 2008, 20:45 »
det programmet på discovery var helt ufattelig teit, ingen av målingene eller resultatene de kom frem til kunne i det hele tatt oversettes til menneskekroppen, så hadde de en barnehage mentalitet som gikk ut på at de måtte finne positive ting med alle kampsportene, selv de kamposportene som ikke var noe bedre enn andre kampsporter på noen måte. F.eks ninjitsu måtte de sope sammen noe møl om at den kampsporten hadde "best balanse". Og de der ånnas amerikanerne som knuste på allslags vi og man virkelig fikk se hvor lite som skulle til, de lempet omtrent bare armene på de der brikketingene så knuste de, på et punkt sprang han bare å kastet seg inn i de plate greiene og tok med seg de fleste. Og for å vise hvor ufattelig umenneskelig dette var tok de frem en sleggehammer og viste hvordan den ikke gikk gjennom mer enn noen få steiner i motsetning til disse amerikanerne, konklusjonen var noe sånn som at slagene deres var 50 000 ganger kraftigere. Tror fortsatt jeg hadde foretrukket deres never enn en slegghammer til skallen.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #144 : 28. mai 2008, 21:10 »
det hardeste var en thaikkneteknikk til mage/bryst

Jeg trodde sparket til Bas overgikk denne, men samme kan det være ... ganske pseudovitenskaplig uansett.

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Fyllebråk
« #145 : 28. mai 2008, 22:24 »
det hardeste var en thaikkneteknikk til mage/bryst


Ja. Riktig. Tror Shemhazai snakker om et annet program. For har sett det du nevner Zuul og bas rutten var ikke med i dette. Var kunn forskjellige kampsport mestere, og var ikke et discovery program, men et national graphic program. Det het: National Geographic Fighting Science

Utlogget famous

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

Sv: Fyllebråk
« #146 : 28. mai 2008, 22:28 »
BP: 120kg ML: 180kgx2
Trondheim city

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Fyllebråk
« #147 : 28. mai 2008, 22:34 »


Er nok den Shemhazai mener ja. Ikke den jeg og Zuul mener.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Fyllebråk
« #148 : 28. mai 2008, 23:04 »
Du slår en kar med flat hånd så han ligger bevisstløs i opptil 10 min? Honnør!

blir domt og si egentli men,mange har ligget lengre en det,en tre dager på sykehus,våkna den tredje dagen etter kun en flathånd,pappa slo to stykker engang som voldtok ei dame på fest her for mange år siden med flathånda på begge to med full kraft det lå begge to i fjoten dager i koma...han ble varetkts fengsla,men slapp fengsel pga det som var årsaken..men nå er jo han 123 kilo og jeg borti 130 så er vi begge flinke boksere,pappa spesielt har trent det i mange,mange år..jeg mener flat hånd gir større rystelse en knytt neve,den ornder mere skade og da blir det legehems beskadeligelse!!!og flathånd er det fornærmelse som det oftest blir bot av!!

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Fyllebråk
« #149 : 28. mai 2008, 23:22 »
Så du tørr ikke slå til folk med knyttet neve du da Raymond? Pyse kalles det, bare går rundt å bitchslappe folk er teit
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!