Skrevet av Emne: Fyllebråk  (Lest 26509 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Fyllebråk
« #105 : 27. mai 2008, 13:57 »
Jeg forstår faktisk akkurat hva du mener. Jeg har snakket ut om aggresjonen min med diverse mennesker, og etter det jeg har hørt fra dem så er jeg en rasjonell person. Jeg prøver altså å bli kvitt aggresjonen, og dette har gått helt fint, med unntak av uoppfordrede trusler eller drittslenging. Før kunne jeg blitt forbanna over at folk ville stemme andre partier enn meg (Vet jeg ikke kan stemme enda, men i prinsippet). At de i det hele tatt hadde andre meninger. Helt bak mål. Hvis du hadde snakket med noen jeg gikk med tidlig på f. eks. ungdomskolen, og ammenlignet med hvordan jeg er nå, vill edu opplevd at jeg er en rolig person. Det er bare personangrepene som står i veien. I mange tilfeller tenker jeg over hvor idiotisk vedkommende er, og bare glemmer det, men det skjer da altså iblant at jeg ikke gidder å la det passere. 
Andre menneskers vurdering av meg er en ting. Trusler er en annen ting.

Scenario 1:

- Kunne jeg bomma en røyk av deg eller?
- Nei, du din apekatt. Jeg er tom.
- håhå, ok!

Scenario 2:

- Kunne jeg bomma en røyk av deg eller?
- Hold kjeft og dra deg langt unna!
- hæ?
- "Hører du dårlig? Dra deg unna! Skal du ha bank?"

Begge utfall er latterlige når jeg blir provosert, I know.

Jeg kan fint skjønne du blir provosert. Hadde nok blitt det selv. Poenget er bare at det er feil å reagere med vold.

Utlogget Fatamorgana

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

Sv: Fyllebråk
« #106 : 27. mai 2008, 14:00 »
Jeg kan fint skjønne du blir provosert. Hadde nok blitt det selv. Poenget er bare at det er feil å reagere med vold.
Jeg er helt enig. I noen tilfeller mener jeg at vold er løsningen, men ikke i situasjoner som det her. Jeg er ikke akkurat "snu det andre kinnet til" type person, men jeg er heller ikke fullstendig motsatt Smiley

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Fyllebråk
« #107 : 27. mai 2008, 15:26 »
Må si meg 100% enig med godeste Shem her gitt. I det øyeblikket ord skader deg eller irriterer deg så grenseløst at du må handle på andres premisser, er det du som er svak.
Hvis du lever livet slik er du alltid fanget av andres vurdering av deg selv.

Hvis du er trygg på den du er, glad i livet ditt og din livssituasjon så kan du være fri for andres dumme atferd og vurdering av deg. Det er deilig det.

Trist nok så vil de det gjelder i denne tråden med stor sannsynlighet ikke forstå hva jeg mener heller.


Iceberg traff spikern på hodet!

Bare ler av folk som blir provorsert og skal bråke over små ting. (Hold kjeft, Javelite!! Grin)

Ingen som vil/tør bråke med meg uansett. Så det så! Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #108 : 27. mai 2008, 15:27 »
Det er så enkelt som følger: Slår du noen tror du gjerne selv at du har kontroll og makt over andre. Men egentlig har de makt over deg, til å få deg til å gjøre handlinger som gjør at du mister kontroll over deg selv og følgelig livet ditt.

La meg gi det et eksempel fra min ungdom bad-boy og Fatamorgana. På en bygdedans et sted jeg bodde var det to karer som røyk i hop over en bagatell. Den fornærma lapper til den andre, som faller, treffer en kantstein og dør noen timer senere på sykehuset.

Er det verdt det? Om en kar kom bort til deg på gata, dritings, og skreik: Faens idiot! Fordi han var en dritings tulling, som var forbanna på verden fordi jeg var kasta ut fra puben og dama var sur. Mener du seriøst det er verdt risikoen å dra til han da? Om du tenker etter?

La oss ta en kjapp konsekvensanalyse av settingen

Mulige konsekvenser av en sånn handling

a) Du banker fyren uten at noe galt skjer.
b) det blir slåsskamp og han vinner
c) Du blir skada
d) du banker han, som blir skada, det blir rettsak og du taper. Og må sone. betale erstatning osv.
e) du banker han, som dør fordi han skalla knotten borti en skarp kant. Du må sone. og leve med at du drepte enn mann fordi han ropte jævla tulling til deg på gata. '
f) du banker en fyr. han klikker, samler 15 kompiser og møter opp på døra di. og de knuser deg og dama di som hevn.

Dette er bare noen få eksempel på hva som kan skje. Det finnes et utall andre muligheter, alle like kjipe for en av partene. Det finnes ikke noe positivt utkomme av å banke noe. Du har vunnet en slåsskamp, so what? Og du har gambla med framtiden din på grunnlag av noen små ord.

Jeg har selv sona for vold. To mnd i fengsel for å ha lappa til en politimann, blant andre. Og det er forsåvidt bare flaks at jeg ikke har fått flere dommer eller lenger straff i den settingen der.

Når jeg var yngre havna jeg i bråk støtt og stadig.
Fordi jeg følte jeg måtte hevde meg. Fordi kodeksen i miljøet jeg var i definerte oss og fienden, og hva som måtte gjøres med fornærmelse og krenkelser av ære og stolthet.
Fy faen, de to orda blir mye misforstått av unge menn med for mye sinne og mindreverdighetskompleks.

Om du mener det krenker din stolthet og ære at noen roper og kaller deg noe på gata i fylla, da har du tapt. Da er det andre som styrer livet ditt. Og du er ikke mer enn et offer. Selv om du er stor og sterk. Selv om du kan banke hele verden. Hvorfor? Fordi verden trøkker til deg før eller senere, og du går ned for telling. I form av fengsel. Rulleblad. Økonomisk ruin osv. For hva? Fordi du lot et annet menneske definere deg og dine handlinger.

Det finnes ting som er verdt å slåss for. Men ingen av dem handler om hva noen kaller deg på gata. Jeg har ikke dratt til et annet menneske siden midten av 90-tallet, hverken på gata eller i døra. Ikke fordi det har mangla på sjanser eller tilbud, men fordi det enkelt og greitt ikke er verdt det. Må jeg slåss er første valg å legge ned folk og holde de fast. Rett og slett fordi jeg orker ikke å måtte sone flere ganger, miste jobben, miste dama, miste sjansen til å stifte familie osv fordi jeg på død og liv måtte dra til en idiot som kalte meg en kukk i døra, eller en jævla drittsek som ikke bommer bort røyk.

Ekte menn er tøffe nok til å la være å slå. De er sikre nok på seg selv til å drite i idioter som raver rundt i fylla og raser mot verden. De er trygge nok til å bare le og gå videre.  Den som slår først har stort sett alltid tapt, fordi han har tatt sjansen på å kaste bort livet sitt for ingenting. Å slå til et annet menneske har ingen potensielle gevinster for det, bare nedsider. Du kan ikke oppnå noe annet enn den tomme gleden av å ha vunnet en slåsskamp.
Om det gir deg glede er det tusen ganger bedre å satse på en eller annen form for kampsport. Der kan du oppnå respekt, ære og til og med penger. Alt mennesker som slåss egentlig er på jakt etter, i tryggere og kontrollerte former, på lik fot og med de fleste risikofaktorer under en viss kontroll.
På gata kan du vinne følgende

juling
frykt
redsel
skader
død
et bortkasta liv
økonomisk ruin
sosial ruin fordi man støtt og stadig soner

osv osv

Men man finner aldri respekt  eller ære gjennom å banke andre og slåss. Bare frykt. Om man føler et behov for at andre skal frykte enn har man gjort noen dårlige valg, og kommet til et punkt der man kanskje bør ta et oppgjør med seg selv. For frykt har ingen positive sider for noe menneske i det daglige virke, med mindre man lever av å påføre andre skader og smerte for å kreve inn penger. Eller i andre kriminelle sammenhenger.

Jeg er old school. Om jeg får juling, og det er min feil, så fair nok. Det er min egen feil, jeg går ikke og sutrer til purken. Men jeg respekterer ikke fyren som banka meg.
 
Ekte respekt kommer fra at man er seg selv. Står for sine meninger og behandler andre med samme respekt man forventer. Man er til å stole på, i kontroll over seg selv og man verken plager eller skader andre for å hevde seg.  Å banke noen som er fulle, mye mindre enn seg selv og knapt nok i stand til å forvare seg har ingenting med ære å gjøre. Det har med hat, sinne og mindreverdighetskompleks å gjøre.

For vært år som går øker terskelen min for å lappe til noe. Fordi konsekvensen av det blir tydligere og større. Det koster meg kanskje jobben. Det koster meg kanskje kona? Hva om jeg får barn, skal de ha en far som ryker inn i fem-seks månderer vær gang en eller annen roper noe til dem på puben eller gata?

jeg er ikke villig til å gamble med framtida mi for ingenting. Blir jeg angrepet forsvarer jeg meg selv. Om familien min er i fare, eller venner, så gjør jeg noe. Men når en idiot er ute etter bråk på byen, ja så ler jeg av han. Og går derifra. Angriper han handler jeg etter beste evne, men jeg prøver fremdeles å unngå å måtte slå eller sparke. Fordi i det øyeblikk noe går galt, som det i blant gjør, har du tapt. Og familien din. Vennene dine. Og familien til han som blir skada eller dør. Det er mange andre uskydlige i i regnestykket rundt to idioter som slåss med værandre.






Utlogget Fatamorgana

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

Sv: Fyllebråk
« #109 : 27. mai 2008, 15:37 »
Det er så enkelt som følger: Slår du noen tror du gjerne selv at du har kontroll og makt over andre. Men egentlig har de makt over deg, til å få deg til å gjøre handlinger som gjør at du mister kontroll over deg selv og følgelig livet ditt.

La meg gi det et eksempel fra min ungdom bad-boy og Fatamorgana. På en bygdedans et sted jeg bodde var det to karer som røyk i hop over en bagatell. Den fornærma lapper til den andre, som faller, treffer en kantstein og dør noen timer senere på sykehuset.

Er det verdt det? Om en kar kom bort til deg på gata, dritings, og skreik: Faens idiot! Fordi han var en dritings tulling, som var forbanna på verden fordi jeg var kasta ut fra puben og dama var sur. Mener du seriøst det er verdt risikoen å dra til han da? Om du tenker etter?

La oss ta en kjapp konsekvensanalyse av settingen

Mulige konsekvenser av en sånn handling

a) Du banker fyren uten at noe galt skjer.
b) det blir slåsskamp og han vinner
c) Du blir skada
d) du banker han, som blir skada, det blir rettsak og du taper. Og må sone. betale erstatning osv.
e) du banker han, som dør fordi han skalla knotten borti en skarp kant. Du må sone. og leve med at du drepte enn mann fordi han ropte jævla tulling til deg på gata. '
f) du banker en fyr. han klikker, samler 15 kompiser og møter opp på døra di. og de knuser deg og dama di som hevn.

Dette er bare noen få eksempel på hva som kan skje. Det finnes et utall andre muligheter, alle like kjipe for en av partene. Det finnes ikke noe positivt utkomme av å banke noe. Du har vunnet en slåsskamp, so what? Og du har gambla med framtiden din på grunnlag av noen små ord.

Jeg har selv sona for vold. To mnd i fengsel for å ha lappa til en politimann, blant andre. Og det er forsåvidt bare flaks at jeg ikke har fått flere dommer eller lenger straff i den settingen der.

Når jeg var yngre havna jeg i bråk støtt og stadig.
Fordi jeg følte jeg måtte hevde meg. Fordi kodeksen i miljøet jeg var i definerte oss og fienden, og hva som måtte gjøres med fornærmelse og krenkelser av ære og stolthet.
Fy faen, de to orda blir mye misforstått av unge menn med for mye sinne og mindreverdighetskompleks.

Om du mener det krenker din stolthet og ære at noen roper og kaller deg noe på gata i fylla, da har du tapt. Da er det andre som styrer livet ditt. Og du er ikke mer enn et offer. Selv om du er stor og sterk. Selv om du kan banke hele verden. Hvorfor? Fordi verden trøkker til deg før eller senere, og du går ned for telling. I form av fengsel. Rulleblad. Økonomisk ruin osv. For hva? Fordi du lot et annet menneske definere deg og dine handlinger.

Det finnes ting som er verdt å slåss for. Men ingen av dem handler om hva noen kaller deg på gata. Jeg har ikke dratt til et annet menneske siden midten av 90-tallet, hverken på gata eller i døra. Ikke fordi det har mangla på sjanser eller tilbud, men fordi det enkelt og greitt ikke er verdt det. Må jeg slåss er første valg å legge ned folk og holde de fast. Rett og slett fordi jeg orker ikke å måtte sone flere ganger, miste jobben, miste dama, miste sjansen til å stifte familie osv fordi jeg på død og liv måtte dra til en idiot som kalte meg en kukk i døra, eller en jævla drittsek som ikke bommer bort røyk.

Ekte menn er tøffe nok til å la være å slå. De er sikre nok på seg selv til å drite i idioter som raver rundt i fylla og raser mot verden. De er trygge nok til å bare le og gå videre.  Den som slår først har stort sett alltid tapt, fordi han har tatt sjansen på å kaste bort livet sitt for ingenting. Å slå til et annet menneske har ingen potensielle gevinster for det, bare nedsider. Du kan ikke oppnå noe annet enn den tomme gleden av å ha vunnet en slåsskamp.
Om det gir deg glede er det tusen ganger bedre å satse på en eller annen form for kampsport. Der kan du oppnå respekt, ære og til og med penger. Alt mennesker som slåss egentlig er på jakt etter, i tryggere og kontrollerte former, på lik fot og med de fleste risikofaktorer under en viss kontroll.
På gata kan du vinne følgende

juling
frykt
redsel
skader
død
et bortkasta liv
økonomisk ruin
sosial ruin fordi man støtt og stadig soner

osv osv

Men man finner aldri respekt  eller ære gjennom å banke andre og slåss. Bare frykt. Om man føler et behov for at andre skal frykte enn har man gjort noen dårlige valg, og kommet til et punkt der man kanskje bør ta et oppgjør med seg selv. For frykt har ingen positive sider for noe menneske i det daglige virke, med mindre man lever av å påføre andre skader og smerte for å kreve inn penger. Eller i andre kriminelle sammenhenger.

Jeg er old school. Om jeg får juling, og det er min feil, så fair nok. Det er min egen feil, jeg går ikke og sutrer til purken. Men jeg respekterer ikke fyren som banka meg.
 
Ekte respekt kommer fra at man er seg selv. Står for sine meninger og behandler andre med samme respekt man forventer. Man er til å stole på, i kontroll over seg selv og man verken plager eller skader andre for å hevde seg.  Å banke noen som er fulle, mye mindre enn seg selv og knapt nok i stand til å forvare seg har ingenting med ære å gjøre. Det har med hat, sinne og mindreverdighetskompleks å gjøre.

For vært år som går øker terskelen min for å lappe til noe. Fordi konsekvensen av det blir tydligere og større. Det koster meg kanskje jobben. Det koster meg kanskje kona? Hva om jeg får barn, skal de ha en far som ryker inn i fem-seks månderer vær gang en eller annen roper noe til dem på puben eller gata?

jeg er ikke villig til å gamble med framtida mi for ingenting. Blir jeg angrepet forsvarer jeg meg selv. Om familien min er i fare, eller venner, så gjør jeg noe. Men når en idiot er ute etter bråk på byen, ja så ler jeg av han. Og går derifra. Angriper han handler jeg etter beste evne, men jeg prøver fremdeles å unngå å måtte slå eller sparke. Fordi i det øyeblikk noe går galt, som det i blant gjør, har du tapt. Og familien din. Vennene dine. Og familien til han som blir skada eller dør. Det er mange andre uskydlige i i regnestykket rundt to idioter som slåss med værandre.







Mest fortjente honnør jeg har utlevert her på TF.
Du har så rett, og når jeg leser det her blir jeg ikke annet enn dritflau over meg selv.
Jeg vil uten tvil ha et annet syn på hele respekt/ære opplegget på "gata" fra nå av.
Det blir jo bare helt idiotisk sånn du har lagt det fram, og jeg kunne ikke vært mer enig.
Legger meg flat.

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: Fyllebråk
« #110 : 27. mai 2008, 15:42 »
Knallbra innlegg Zuul! Honnør!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fyllebråk
« #111 : 27. mai 2008, 15:50 »
Nei nei nei, måk dem ned, mange som trenger litt god gammaldags juling der ute.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Tannfeen

Sv: Fyllebråk
« #112 : 27. mai 2008, 16:05 »
Kloke ord!
Har tenkt mye på akkurat dette, selv om jeg ikke er typen til å havne i bråk. Har faktisk aldri havnet i en situasjon hvor valget har vært mellom å slå eller bli slått, men når man veier gevinst(?) mot kostnad så er ikke valget så veldig vanskelig. Er man klok lar man ord være ord.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Fyllebråk
« #113 : 27. mai 2008, 16:39 »
Sleng stoltheten/egoet til side så går det så bra vettu. Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Fyllebråk
« #114 : 27. mai 2008, 17:12 »
Bra at du har lært noe Fatamorgana Smiley

Supert innlegg av Zuul.


De som sloss har ikke annet en stort behov for å markere seg, de som ikke klarer å unngå en slosskamp vill som regel sloss i 95% av tilfellene.

Jeg har vært i flere situasjoner hvor jeg var sikker på at jeg skulle få meg en på trynet, men har klart å snakke meg ut av det, eller ignorere. Det var til og med en gang jeg hadde klint med dama til en fyr, klarte faktisk å komme meg unna bråk da også =) Kan hende det har noe med at folk tror jeg er sterk fordi jeg trener styrke, så har litt mere respekt i miljøet mitt. Spessielt fra de som er yngre en meg.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Fyllebråk
« #115 : 27. mai 2008, 17:51 »
Jeg har aldri slost, men har fått klask av folk et par ganger på fylla. selv om jeg ofte ikke har huska noe, har jeg alltid klart å ignorere motparten.

Fikk tre klask i ansiktet av en fyr som andre har sagt hadde vært å klipt av fingrer på en fyr før. Han brukte lang tid mellom klapsene og han var dritsur, men jeg rørte meg ikke. Brydde meg svært lite om det. Etter det tredje slaget sa han: "åherre. det er ikke vits å gjøre noe med han". Så gikk han bare...

Det kan være vanskelig å holde roen, men klarer man det tjener man jævlig mye på det..
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

bad-boy

  • Gjest
Sv: Fyllebråk
« #116 : 27. mai 2008, 18:10 »
Når går jeg ikke ut i mitt nær miljøp lenger pga det er hundre v is som slenger med leppa,nå går jeg ut mye i oslo og andre byer og får gå i fred hele tiden nesten...når jeg og dama er ute på byen er det mange som slenger med leppa till meg,på min egen hjem by....for di her bor det en hel del med dritt unger og tøffe "avden eldre garde som tror di er drtitt sterke,og ber med meg ut på juling og lignende,når jeg da gir han ei flat hånd så vedkommende blir liggende en 5-10min bevisstløs,så står jeg der og venter till han våkner,noen ganger hjelper jeg han og våkne og,så spør jeg vill du ha mere??svaret er da siping og grinning,på mandag ringer purken..till og med purken i dette nærmiljøet hennlegger fullt av saker pga di vet jeg blir plaga mye av  folk,pga jeg har gjort noen domme ting i min fortid..men for og få slut på dette,går jeg ikke ut mere..men gud hvor gøy det hadde vært og tatt seg tid till alle tøffingene som går rundt i fylla og sier di banker meg lett osv..spes di i 40-50 så tror di er dritt tøff,fordi di banker alle for di er arbeids sterk tror di..og det er nesten bestenadig dem som faller best!!!drit lei av nærmiljøet med jantelov!!derfro holder jeg meg ute andre steder der ingen ugle ser meg for jeg er stor og har hatt mange foskjellige pene damer som og blir missunelse på denne plassen!!!og div andre ting..jeg er en person som har brukt vold till og forvsarer meg som liten og hele livet,samt vokset opp i barn dommen med mye vold og vitne till det gjenom min famillie....og mange vill banke meg pga jeg er sønn till en sloss kjempe fra før i tiden..osv,osv..men nå har jeg ikke slåsst på lenge,og jeg drikker heller ikke mye mere..så jeg er på rett vei..håper dette vill forklare en del av mine sterke meninnger!!!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Fyllebråk
« #117 : 27. mai 2008, 18:16 »
Og tro meg jeg vet hva jeg står for,og har ikke behov for og markere meg,før når dette startet hadde jeg kanskje lav selvtillit og var usikker på meg selv,men nå i dag er jeg ikke det,derfor jeg kun slår med flathånda,for det er mere en nåkk...men jeg har enda kort lunte...men nå holder jeg meg så godt unna jeg kan..men før var det litt kult og ha det slåsse stempelet på seg,så till alle som synes det er tøft og sloss,så er det det akkurat der og da,men tro meg det er ikke tøft når man skal endag slutte igjen..ingen damer og folk blir livredde deg..ikke gøy..

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #118 : 27. mai 2008, 18:47 »
som sagt. Man er herre over egen skjebne. Av de jeg brukte å være med når jeg var mellom 18 og 25 er minst tre narkomane i dag. Et par tungt ute å kjøre på nerver og et par vanekriminelle. Og jeg har for lengst funnet noe annet å gjøre.

Det er ikke lett å snu verken på holdninger eller eget rykte, men det går. Før var jeg en kriminell bråkmaker, i dag er jeg journalist i fast arbeid og folk husker knapt hvem jeg var. I alle fall folk flest. og ingen verken slenger dritt eller lager bråk lenger. Det skjedde titt og ofte før.

Av og til er løsningen å flytte på seg, gjøre noe annet, finne et sted der man trivs bedre enn der man er. hadde jeg skulle bodd et sted alle fukka med meg hadde jeg aldri komt meg videre.

Verden er stor, det er plass til oss alle.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Fyllebråk
« #119 : 27. mai 2008, 18:50 »
Best det, flat hånd og face to face!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!