Skrevet av Emne: Fyllebråk  (Lest 26516 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Fyllebråk
« #120 : 27. mai 2008, 18:55 »
Skjønner ikke hvorfor de som er ute på byen bare for å bråke ikke heller bare kan finne seg noen andre som bare vil bråke. Det er jo det beste for alle.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #121 : 27. mai 2008, 19:29 »
Og tro meg jeg vet hva jeg står for,og har ikke behov for og markere meg,før når dette startet hadde jeg kanskje lav selvtillit og var usikker på meg selv,men nå i dag er jeg ikke det,derfor jeg kun slår med flathånda,for det er mere en nåkk...

Den eneste forskjellen mellom å slå med flat og knyttet hånd, er graden av overfladisk skade i ansiktet (samt evt. mindre sjanse for å skade din egen hånd). Knockout-effekten er minst like bra, og risikoen for at vedkommende slår bakhodet i asfalten og dør av hjerneblødning, er den samme. Jeg håper du ikke tror at det er ufarlig å slå ned folk så lenge du bruker flat hånd ...

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Fyllebråk
« #122 : 27. mai 2008, 20:27 »
jeg er en person som har brukt vold till og forvsarer meg som liten og hele livet,samt vokset opp i barn dommen med mye vold og vitne till det gjenom min famillie....og mange vill banke meg pga jeg er sønn till en sloss kjempe fra før i tiden..osv,osv..

Er det ikke litt trist å tenke på att du som voksen mann er fanget i den samme voldsspiralen som da du gikk på barneskolen? Etter ett helt liv med vold og voldsbruk som burde man vel bli litt lei?
Og er det ikke skremmende hvordan man kan vokse opp til å bli lik sin egen far?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

bad-boy

  • Gjest
Sv: Fyllebråk
« #123 : 27. mai 2008, 20:43 »
som sagt. Man er herre over egen skjebne. Av de jeg brukte å være med når jeg var mellom 18 og 25 er minst tre narkomane i dag. Et par tungt ute å kjøre på nerver og et par vanekriminelle. Og jeg har for lengst funnet noe annet å gjøre.

Det er ikke lett å snu verken på holdninger eller eget rykte, men det går. Før var jeg en kriminell bråkmaker, i dag er jeg journalist i fast arbeid og folk husker knapt hvem jeg var. I alle fall folk flest. og ingen verken slenger dritt eller lager bråk lenger. Det skjedde titt og ofte før.

Av og til er løsningen å flytte på seg, gjøre noe annet, finne et sted der man trivs bedre enn der man er. hadde jeg skulle bodd et sted alle fukka med meg hadde jeg aldri komt meg videre.

Verden er stor, det er plass til oss alle.

enig:)ja vet at flat hånd gir minst like godt effekt..men du får ikke starff for slag med åpen arm som du kjør med knyttet neve!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Fyllebråk
« #124 : 27. mai 2008, 20:44 »
Er det ikke litt trist å tenke på att du som voksen mann er fanget i den samme voldsspiralen som da du gikk på barneskolen? Etter ett helt liv med vold og voldsbruk som burde man vel bli litt lei?
Og er det ikke skremmende hvordan man kan vokse opp til å bli lik sin egen far?


jo,jeg vet at jeg har gått i samme fotskritt om ikke verre og..men som sagt jeg har forbedret meg mye og går aldri ut her lengre!!!

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Fyllebråk
« #125 : 27. mai 2008, 23:40 »
Lykke til med forbedringen Raymond! Og husk: Det finnes et liv uten vold, du må bare lære å kontrollere og takle situasjonene annerledes! Det vil til slutt gi en mye bedre mestringsfølelse enn å slå ned folk.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fyllebråk
« #126 : 28. mai 2008, 11:19 »
når jeg da gir han ei flat hånd så vedkommende blir liggende en 5-10min bevisstløs,så står jeg der og venter till han våkner,noen ganger hjelper jeg han og våkne og,så spør jeg vill du ha mere??

Du slår en kar med flat hånd så han ligger bevisstløs i opptil 10 min? Honnør!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #127 : 28. mai 2008, 13:25 »
Det er neppe snakk om en god, gammal fik med den tynne delen av hånda. Å treffe noen riktig med håndbakken er minst like hardt som knokene.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Fyllebråk
« #128 : 28. mai 2008, 13:33 »
Det er så enkelt som følger: Slår du noen tror du gjerne selv at du har kontroll og makt over andre. Men egentlig har de makt over deg, til å få deg til å gjøre handlinger som gjør at du mister kontroll over deg selv og følgelig livet ditt.

La meg gi det et eksempel fra min ungdom bad-boy og Fatamorgana. På en bygdedans et sted jeg bodde var det to karer som røyk i hop over en bagatell. Den fornærma lapper til den andre, som faller, treffer en kantstein og dør noen timer senere på sykehuset.

Er det verdt det? Om en kar kom bort til deg på gata, dritings, og skreik: Faens idiot! Fordi han var en dritings tulling, som var forbanna på verden fordi jeg var kasta ut fra puben og dama var sur. Mener du seriøst det er verdt risikoen å dra til han da? Om du tenker etter?

La oss ta en kjapp konsekvensanalyse av settingen

Mulige konsekvenser av en sånn handling

a) Du banker fyren uten at noe galt skjer.
b) det blir slåsskamp og han vinner
c) Du blir skada
d) du banker han, som blir skada, det blir rettsak og du taper. Og må sone. betale erstatning osv.
e) du banker han, som dør fordi han skalla knotten borti en skarp kant. Du må sone. og leve med at du drepte enn mann fordi han ropte jævla tulling til deg på gata. '
f) du banker en fyr. han klikker, samler 15 kompiser og møter opp på døra di. og de knuser deg og dama di som hevn.

Dette er bare noen få eksempel på hva som kan skje. Det finnes et utall andre muligheter, alle like kjipe for en av partene. Det finnes ikke noe positivt utkomme av å banke noe. Du har vunnet en slåsskamp, so what? Og du har gambla med framtiden din på grunnlag av noen små ord.

Jeg har selv sona for vold. To mnd i fengsel for å ha lappa til en politimann, blant andre. Og det er forsåvidt bare flaks at jeg ikke har fått flere dommer eller lenger straff i den settingen der.

Når jeg var yngre havna jeg i bråk støtt og stadig.
Fordi jeg følte jeg måtte hevde meg. Fordi kodeksen i miljøet jeg var i definerte oss og fienden, og hva som måtte gjøres med fornærmelse og krenkelser av ære og stolthet.
Fy faen, de to orda blir mye misforstått av unge menn med for mye sinne og mindreverdighetskompleks.

Om du mener det krenker din stolthet og ære at noen roper og kaller deg noe på gata i fylla, da har du tapt. Da er det andre som styrer livet ditt. Og du er ikke mer enn et offer. Selv om du er stor og sterk. Selv om du kan banke hele verden. Hvorfor? Fordi verden trøkker til deg før eller senere, og du går ned for telling. I form av fengsel. Rulleblad. Økonomisk ruin osv. For hva? Fordi du lot et annet menneske definere deg og dine handlinger.

Det finnes ting som er verdt å slåss for. Men ingen av dem handler om hva noen kaller deg på gata. Jeg har ikke dratt til et annet menneske siden midten av 90-tallet, hverken på gata eller i døra. Ikke fordi det har mangla på sjanser eller tilbud, men fordi det enkelt og greitt ikke er verdt det. Må jeg slåss er første valg å legge ned folk og holde de fast. Rett og slett fordi jeg orker ikke å måtte sone flere ganger, miste jobben, miste dama, miste sjansen til å stifte familie osv fordi jeg på død og liv måtte dra til en idiot som kalte meg en kukk i døra, eller en jævla drittsek som ikke bommer bort røyk.

Ekte menn er tøffe nok til å la være å slå. De er sikre nok på seg selv til å drite i idioter som raver rundt i fylla og raser mot verden. De er trygge nok til å bare le og gå videre.  Den som slår først har stort sett alltid tapt, fordi han har tatt sjansen på å kaste bort livet sitt for ingenting. Å slå til et annet menneske har ingen potensielle gevinster for det, bare nedsider. Du kan ikke oppnå noe annet enn den tomme gleden av å ha vunnet en slåsskamp.
Om det gir deg glede er det tusen ganger bedre å satse på en eller annen form for kampsport. Der kan du oppnå respekt, ære og til og med penger. Alt mennesker som slåss egentlig er på jakt etter, i tryggere og kontrollerte former, på lik fot og med de fleste risikofaktorer under en viss kontroll.
På gata kan du vinne følgende

juling
frykt
redsel
skader
død
et bortkasta liv
økonomisk ruin
sosial ruin fordi man støtt og stadig soner

osv osv

Men man finner aldri respekt  eller ære gjennom å banke andre og slåss. Bare frykt. Om man føler et behov for at andre skal frykte enn har man gjort noen dårlige valg, og kommet til et punkt der man kanskje bør ta et oppgjør med seg selv. For frykt har ingen positive sider for noe menneske i det daglige virke, med mindre man lever av å påføre andre skader og smerte for å kreve inn penger. Eller i andre kriminelle sammenhenger.

Jeg er old school. Om jeg får juling, og det er min feil, så fair nok. Det er min egen feil, jeg går ikke og sutrer til purken. Men jeg respekterer ikke fyren som banka meg.
 
Ekte respekt kommer fra at man er seg selv. Står for sine meninger og behandler andre med samme respekt man forventer. Man er til å stole på, i kontroll over seg selv og man verken plager eller skader andre for å hevde seg.  Å banke noen som er fulle, mye mindre enn seg selv og knapt nok i stand til å forvare seg har ingenting med ære å gjøre. Det har med hat, sinne og mindreverdighetskompleks å gjøre.

For vært år som går øker terskelen min for å lappe til noe. Fordi konsekvensen av det blir tydligere og større. Det koster meg kanskje jobben. Det koster meg kanskje kona? Hva om jeg får barn, skal de ha en far som ryker inn i fem-seks månderer vær gang en eller annen roper noe til dem på puben eller gata?

jeg er ikke villig til å gamble med framtida mi for ingenting. Blir jeg angrepet forsvarer jeg meg selv. Om familien min er i fare, eller venner, så gjør jeg noe. Men når en idiot er ute etter bråk på byen, ja så ler jeg av han. Og går derifra. Angriper han handler jeg etter beste evne, men jeg prøver fremdeles å unngå å måtte slå eller sparke. Fordi i det øyeblikk noe går galt, som det i blant gjør, har du tapt. Og familien din. Vennene dine. Og familien til han som blir skada eller dør. Det er mange andre uskydlige i i regnestykket rundt to idioter som slåss med værandre.







Bæææm, Zuul does it again! /End of thread som de sier i utlandet, honnør er avsendt i posten sammen med bløtekake og en flaske champagne.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #129 : 28. mai 2008, 13:45 »
Det er neppe snakk om en god, gammal fik med den tynne delen av hånda. Å treffe noen riktig med håndbakken er minst like hardt som knokene.

Jeg antar at du mener 'håndhælen' (finnes det noe godt norsk ord for dette?), med andre ord en såkalt palm strike på kampsportspråket. Både rette slag og sirkulære 'dask' får en enorm kraft med dette treffpunktet, bl. a. fordi man kobler ut det noe kraftabsorberende håndleddet. Bas Rutten og Keith Hackney er gode eksempler på folk i MMA som har knocket en del motstandere med dette slaget, og det læres bort som en basisteknikk i Krav Maga, samt bl. a. filippinske kampkunster.

For øvrig er det fint at Raymond kun benytter seg av denne teknikken for selv å unngå straff - Gud forby at han faktisk skulle bry seg om å ødelegge noen for livet pga. drittslenging ...

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #130 : 28. mai 2008, 13:53 »
Ja mener den Grin uten å vite hva den heter. Grin Alså den man ofte ser knusere mose stein med blant annet. Håndflaten vinkler 90 grader og treffpunkt på den delen av hånden som da danner en rett vinkel på underarmen, slik at den blir en forlengelse av selve armen.

Og det var tidenes dårligste og vanskligste måte å forklare på.  Grin

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fyllebråk
« #131 : 28. mai 2008, 14:34 »
Tror ikke det var det Raymond siktet til når han skrev innlegget....
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Zuul

Sv: Fyllebråk
« #132 : 28. mai 2008, 14:40 »
det tror jeg. For det tviler sterk på det er mulig å slå noe i svime med fingerflata i hånda

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Sv: Fyllebråk
« #133 : 28. mai 2008, 14:44 »
men det svir godt:P

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fyllebråk
« #134 : 28. mai 2008, 14:47 »
det tror jeg. For det tviler sterk på det er mulig å slå noe i svime med fingerflata i hånda

Du kan dog få en bra 'knockdown' ved å treffe over øret og forstyrre/sprenge trommehinnen. Da tar balanseorganet kvelden ...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!