Skrevet av Emne: Hva jeg nettopp hørte på radioen...  (Lest 9587 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« : 28. mai 2008, 23:06 »
Jeg sitter nå og hører på Radio Norge for å oppdatere meg litt om hva som har skjedd her til lands den siste uka da jeg har vært utenlands, og nå nylig fikk jeg høre at visse grupperinger i Bergen er forbanna på politiet fordi de mener politiet ikke gjør jobben sin. Det saken dreier seg om er at politiet ikke rykker ut ved overdoser etc blant de narkomane i byen.

Ambulanser rykker dog ut med en gang ifølge de som ble spurt, og brukerne mener de gjør politiets jobb mer enn hva politiet selv gjør. På slutten av innlegget kommer det et eller annet kvinnemenneske som mener de narkomane blir nedprioritert da de ikke får de boligene de vil ha, og ikke får de mulighetene som alle andre har.

Det jeg lurer på er om disse også har tatt et valg. Et valg om å prøve narkotiske medikamenter eller ikke. Det er, tross alt, opp til en selv om en velger å ta den første dosen og da kanskje si fra seg visse muligheter i livet for øvrig. Jeg syns altfor mange grupperinger hele tida skal kreve, kreve, kreve, men uten at de er villige til å gi noe særlig tilbake. Misforstå meg ikke - jeg ønsker at narkomane skal få en sjanse, men å kreve noe vil vel kun provosere?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #1 : 28. mai 2008, 23:17 »
Jeg sitter nå og hører på Radio Norge for å oppdatere meg litt om hva som har skjedd her til lands den siste uka da jeg har vært utenlands, og nå nylig fikk jeg høre at visse grupperinger i Bergen er forbanna på politiet fordi de mener politiet ikke gjør jobben sin. Det saken dreier seg om er at politiet ikke rykker ut ved overdoser etc blant de narkomane i byen.

Ambulanser rykker dog ut med en gang ifølge de som ble spurt, og brukerne mener de gjør politiets jobb mer enn hva politiet selv gjør. På slutten av innlegget kommer det et eller annet kvinnemenneske som mener de narkomane blir nedprioritert da de ikke får de boligene de vil ha, og ikke får de mulighetene som alle andre har.

Det jeg lurer på er om disse også har tatt et valg. Et valg om å prøve narkotiske medikamenter eller ikke. Det er, tross alt, opp til en selv om en velger å ta den første dosen og da kanskje si fra seg visse muligheter i livet for øvrig. Jeg syns altfor mange grupperinger hele tida skal kreve, kreve, kreve, men uten at de er villige til å gi noe særlig tilbake. Misforstå meg ikke - jeg ønsker at narkomane skal få en sjanse, men å kreve noe vil vel kun provosere?


Fullstendig enig. Totalt forkastelig. Norge er jo mestere på sånt også da. Alle andre en normale mennesker krever ditt og datt, og sier man noe imot. Ja da er du rasist, du diskrinerer, du er en drittsekk, du er usympatisk and the list goes on.. Jeg ville ikke kaste bort en hel skoledag på og samle inn 400spenn til kirkes nødhjelp. Da jeg ytret dette var jeg et forkastlig usympatisk monster.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #2 : 28. mai 2008, 23:57 »
Burny, du må gjerne komme med tall som viser at høye doser av morfin har gjort folk til narkis.

Ansvarsfraskrivelse er vel noe vi nordmenn er verdensmestre i. Ski, olje og ansvarsfraskrivelse.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #3 : 29. mai 2008, 00:17 »
Er det imot loven å sette overdose?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #4 : 29. mai 2008, 10:26 »
Uansett om det er deres skyld eller "staten", skal de få politiassistanse og legehjelp. Det er tilbud alle skal få, uansett! Kan ikke begynne med selektivisering, basert på om de kan til det selv eller ei.

Jeg ville ikke kaste bort en hel skoledag på og samle inn 400spenn til kirkes nødhjelp. Da jeg ytret dette var jeg et forkastlig usympatisk monster.

Syns du det er bortkastet å hjelpe noen som er dårligere stilt enn deg selv?
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #5 : 29. mai 2008, 10:26 »
Det er stort sett personer som har tatt et valg, ja. De færreste har snublet over en sprøyte med heroin for så å bli avhengig for resten av livet, eller blitt avhengig av morfin fra sykehuset etc. Men dette er stort sett mennesker med store psykiske problemer. Ingen tror det er fett å henge på plata og bestemmer seg for å gjøre det heller (jada de henger vel ikke der lenger, men poenget er det samme). Det er av en eller annen grunn veldig tabu å hjelpe folk som har psykiske problemer. Men det burde jo ikke være mer tabubelagt enn å behandle en brukket arm. De som har psykiske problemer har ikke valgt å få disse, det er like ufrivillig som det å brekke armen. Selvsagt er det mer komplisert å behandle, men det er ingen unnskyldning for å kalle alle mennesker med psykiske problemer for svake mennesker.

Uansett synes jeg narkomane i størst mulig grad skal få muligheten til å leve et så verdig liv som det er mulig. Selv om de har tatt noen dumme valg er de fortsatt mennesker, og de fortjener å bli behandlet som dette.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #6 : 29. mai 2008, 10:32 »


Fullstendig enig. Totalt forkastelig. Norge er jo mestere på sånt også da. Alle andre en normale mennesker krever ditt og datt, og sier man noe imot. Ja da er du rasist, du diskrinerer, du er en drittsekk, du er usympatisk and the list goes on.. Jeg ville ikke kaste bort en hel skoledag på og samle inn 400spenn til kirkes nødhjelp. Da jeg ytret dette var jeg et forkastlig usympatisk monster.
Ja, stakkars patetiske Norge. Forkastelig at vi satser på å hjelpe de svakerestillte gruppene i samfunnet.  Huh
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

bad-boy

  • Gjest
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #7 : 29. mai 2008, 10:57 »
Ja, stakkars patetiske Norge. Forkastelig at vi satser på å hjelpe de svakerestillte gruppene i samfunnet.  Huh


POLITIET HAR FAEN MEG TID TILL OG KJØRE RUNDT TILL ALLE NARKOMANE SOM RINGER 24/7..NÅR DI HAT5 TID TILL OG STÅ OG SKYTE LASER PÅ ÆRLIGE FOLK SOM KOMMER HJEM FRA ARBEID ELLER OG TA STAKKAR SMÅ GUTTER SOM HAR TRIMMA LITT MOPEDEN SIN,OG SITTE OG FÅ FILLE SAKER I RETTEN SOM ADLRI SKULLE VÆRT DER....JO FAEN POLITIET MÅ BEGYNNE OG GJØRE DET DI SKAL DISSE APEKATTENE OG SLUTTE MED ANSVARFRASKRIVELSE OG MYRDE FOLK OG MISHANDLE FOLK HVER DAG!!!!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #8 : 29. mai 2008, 10:59 »
IKKE ALLE HAR BLITT OPPDRATT OG HATT EN OPPVEKST MED SILKEBÅND I RUNDT HALSEN VETTU,OG DI BØR VI HJELPE SÅ GODT VI KAN!!!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #9 : 29. mai 2008, 11:08 »
Det blir litt slitsomt å lese når du har på caps-lock. Gidder du droppe den i fremtid?

bad-boy

  • Gjest
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #10 : 29. mai 2008, 11:10 »
ja Wink

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #11 : 29. mai 2008, 11:15 »
Jeg hadde tenkt å lage en ny tråd for denne, men fant ut at den passer fint inn her:

http://www.ba.no/nyheter/article3571583.ece

Heia Norge, Jensemann, Kristin H og alle kjeltringene som det er så synd i


bad-boy

  • Gjest
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #12 : 29. mai 2008, 11:28 »
Jeg hadde tenkt å lage en ny tråd for denne, men fant ut at den passer fint inn her:

http://www.ba.no/nyheter/article3571583.ece

Heia Norge, Jensemann, Kristin H og alle kjeltringene som det er så synd i



Dette er bra av sosial kontoret Wink politiet har så lite og gjøre at di finner ut det di vill finne ut..Må gjøre jobben sin  vettu,kan ikke forvente at alle skal hjelpe di og gjøre den...mye mere synd i kjetringer vertfall eller folk født med silkebånd...di som ikke har vært ute og kjørt før tror jeg kan spare seg for komentarer..vet ikke hva man snakker om  man ikke har hatt det tøft og vært på kjøret..det hanlder bare om og få inni hode på vedkommende at han og så kan få en jobb og at det er noe han er flink i...noen vill ikke annet en faenskap self,men di får bare ha det så godt,men jeg har mange,menge kompiser som har kommet seg ut av narkop helvete og fått seg jobb og fått famillie med mere...men det var faen ikke staten som hjalp dem,det var kompiser og slekt og folk som var villig till og gi dem en sjanse....Noen spes folk i politet tror at siden dem er oppvåkst som med bløtkake hverdag,så forstår di ikke at alle ikke er det!!!

Utlogget Qvasi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 135

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #13 : 29. mai 2008, 11:36 »
Raymond: tenker du da at politiet skal cutte folk mere slack? Se bort fra lov, og heller fokusere på bakgrunn? Er enig i at man skal vise en viss skjønn, men er ikke vanskelig å holde seg på godsia av loven, er bare å drite å å bryte den;)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #14 : 29. mai 2008, 11:39 »
Raymond: tenker du da at politiet skal cutte folk mere slack? Se bort fra lov, og heller fokusere på bakgrunn? Er enig i at man skal vise en viss skjønn, men er ikke vanskelig å holde seg på godsia av loven, er bare å drite å å bryte den;)

nei,men og rykke ut till døende folk og lignede er vell ikke så mye forlangt.greit at mn skal få svi når man bryter loven,men det er innholde i straffen staten bør gjøre noe med,jeg lærte mye når jeg sonet pga jeg hadde en veldig flink kontakt betjent som hjalp meg veldig..men langt i fra alle fikk slik,politiet ønsker bare og sette deg inn lengst mulig,noen av di vertfall:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!