Skrevet av Emne: Hva jeg nettopp hørte på radioen...  (Lest 9622 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #15 : 29. mai 2008, 14:54 »
Ikkje høye tall, og har ingen statestikker på det, men vet om folk som har vært gjennom det.......

Og se på tv også, det programmet som fulgte det narkomane paret på nrk, der hadde jo eine vært igjenom det scenarioet eg beskreiv i det andre innlegget mitt...

Så kanskje ikkje høye tall, men det finnes.
Tallet på personer som blir narkis av smertestillende gitt på sykehus er nok så lite at det spiller ca null rolle i den store sammenhengen. Blir nesten litt som å snakke om hvor mange fotballspillere som har bein-protese.. Så godt som ingen, mao..  Tongue

Og det parret som var på tv.. Kan godt være tilfellet at det de fortalte stemmer, men en ting jeg har lært etterhvert er at om folk driter seg ut vil de gjerne ha noe å skylde på.. "det vakke min skyld, dårlig samfonn" Tongue


Det er stort sett personer som har tatt et valg, ja. De færreste har snublet over en sprøyte med heroin for så å bli avhengig for resten av livet, eller blitt avhengig av morfin fra sykehuset etc. Men dette er stort sett mennesker med store psykiske problemer. Ingen tror det er fett å henge på plata og bestemmer seg for å gjøre det heller (jada de henger vel ikke der lenger, men poenget er det samme). Det er av en eller annen grunn veldig tabu å hjelpe folk som har psykiske problemer. Men det burde jo ikke være mer tabubelagt enn å behandle en brukket arm. De som har psykiske problemer har ikke valgt å få disse, det er like ufrivillig som det å brekke armen. Selvsagt er det mer komplisert å behandle, men det er ingen unnskyldning for å kalle alle mennesker med psykiske problemer for svake mennesker.

Uansett synes jeg narkomane i størst mulig grad skal få muligheten til å leve et så verdig liv som det er mulig. Selv om de har tatt noen dumme valg er de fortsatt mennesker, og de fortjener å bli behandlet som dette.
Tja.. Finnes det tall på hvor mange som faktisk har psykiske problemer av disse? Kunne vært interessant å lest. Har alltid hatt det for meg at jag etter spenning i hverdagen, dårlig miljø eller begge deler har vært hovedgrunnen(e) til narkotikaavhengighet.

Enig i en del av det du skriver, men er ikke helt enig i at det er tabu å hjelpe folk med psykiske problemer, altså. Tilfellet er vel heller at det er tabu å oppsøke hjelp for sine egne problemer, terskelen for å gjøre dette er ekstremt høy. Nettopp pga dette kan det jo være en viss prosentandel som tyr til lugubre substanser i stedet for å gå til psykolog (akkurat der kjenner jeg faktisk til et par tilfeller sjøl og. Ikke med narko, men med drekka..)

Helt enig i det siste. Har dog et ultimatum, og det er at de skal ville komme seg ut av miljøet. For å være en mean mafakka: enkelte lar seg ikke reddes. De som det da kan være et håp for blir dratt ned av disse; om du reiser bort en periode, slutter å drikke, og reiser tilbake igjen når du er helt tørrlagt, er det jo større sjanse for å begynne å drikke igjen ettersom alle kompisene gjør det; om du holder deg borte har du kanskje ingen som kan dra deg ned igjen. T-t-tog du an? Wink Latterlig dårlig skrevet, men har hatt eksamen i dag og er drita lei av å skrive. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #16 : 29. mai 2008, 15:45 »
Ja, stakkars patetiske Norge. Forkastelig at vi satser på å hjelpe de svakerestillte gruppene i samfunnet.  Huh


Jeg er 18år. Får ingenting hjemme anent en mat og husly. Har deltidsjobb så jeg har penger til det jeg behøver. Jeg får ikke noe penger noen steder, jeg er ikke rik, jeg har ikke foreldre med god råd, og jeg betaler alt som inkluderer meg selv. Hvorfor skal jeg da bruke en skoledag (altså min utdannelse) på og hjelpe kirkes nødhjelp? Kirkens nødhjelp er den siste organisasjonen jeg neon gang hadde gitt penger til. Pluss at ingen skal komme og si hva jeg skal gjøre og ikke gjøre med mine egene penger som jeg tjener. Når folk driver å sier: tenk på barna i afrika! Så tenker jeg: JEG DRITER I BARNA I AFRIKA! Jeg tenker og bryr meg kunn om de rundt meg, de jeg er glad i, venenne mine, og familie. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre personer gjør eller hvordan de har det. Grei deg sjel, og ta ansvar for ditt eget liv og framtid.

Samtidig hadde det aldri falt meg inn å klage og syte for det 99% av de "politsk korrekte" personene syter over. Jeg er ikke det minste bitter for at jeg ikke har rike foreldre, vinner i lotto, etc etc. Ingenting kommer gratis og det er ikke noe vits å sette seg ned å sutre over ting man er misfornøyd med. Enten så gjør du noe med det eller så holder du kjeft.

Og det du prater om med psykiske problemer. Er bare forbanna tull. Har uttalige kompiser som har/tar alt mulig rart og fungerer helt greit. Har også noen som har blitt helt gærninger av det. Dette er personer som har det helt fint og ikke har noe å klage over. Og selv om du har hatt det kjipt så er det fortsatt ikke noe god grunn. Er man disponibel for psykiske forstyrrelser så kan dop forsterke det og tvinge det frem. Eller du kan utvikle psyiske lidelser av dop. Men det at de er nesten bare folk med psykiske forstyrrelser som begynner med dop er så langt ut på jordet du kommmer.

Har 2 kompiser. Den enes far døde når han var 13 av kreft. Mens den andre døde av selvmord når kompisen min var rundt 6-7år. Har de hatt det kjipt? Ja. Har de manglet en grunnleggende støtte i livet? ja. Har de sørget og ønsket for alt i livet at de hadde faren sin fortsatt? Ja. Har de sutra over det? Nei. Har de tatt dop eller uttagert på andre dumme eller ulovlig måter? Nei. De har takla det og kommet over det og går en fin fremtid i møte.

På en annen hånd kjenner jeg en som mista faren sin når han var 13år. Han begynte med en gang å synes synd på seg selv. Begynte å røyke hasj, testa alt mulig drugs. Nå er han 22år, lever på sosialen, bor i en liten dritthybel, og røyker fortsatt hasj hver dag.
Har jeg noe som helst sympati for han? Nei. Var det hans valg og handlinger som fikk han inn i det dritet? Ja.

Er så mye bortskjemte, sutrerte drittunger her jeg bor at jeg blir kvalm. Ingen har en formening om hva penger eller det å klare seg selv er. De skjønner ikke at man må tenke på framtiden og at man faktisk har ansvar for sitt eget liv. Bare det å bli født i Norge er i seg selv et privilegge så stort at du ikke kan klage på en dritt.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #17 : 29. mai 2008, 16:58 »
Jeg er 18år. Får ingenting hjemme anent en mat og husly. Har deltidsjobb så jeg har penger til det jeg behøver. Jeg får ikke noe penger noen steder, jeg er ikke rik, jeg har ikke foreldre med god råd, og jeg betaler alt som inkluderer meg selv. Hvorfor skal jeg da bruke en skoledag (altså min utdannelse) på og hjelpe kirkes nødhjelp? Kirkens nødhjelp er den siste organisasjonen jeg neon gang hadde gitt penger til.
Pluss at ingen skal komme og si hva jeg skal gjøre og ikke gjøre med mine egene penger som jeg tjener. Når folk driver å sier: tenk på barna i afrika! Så tenker jeg: JEG DRITER I BARNA I AFRIKA! Jeg tenker og bryr meg kunn om de rundt meg, de jeg er glad i, venenne mine, og familie. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre personer gjør eller hvordan de har det. Grei deg sjel, og ta ansvar for ditt eget liv og framtid.


Du har alt tilrettelagt for å gjøre det bra i livet, og hadde du havnet på skråplanet, har det mest sannsynlig vært din skyld. Ikke alle vokser opp med silkehansker som deg, og har ikke de samme mulighetene som deg. Er det da feil og gi litt av vår velferd?

Sitat
Samtidig hadde det aldri falt meg inn å klage og syte for det 99% av de "politsk korrekte" personene syter over. Jeg er ikke det minste bitter for at jeg ikke har rike foreldre, vinner i lotto, etc etc. Ingenting kommer gratis og det er ikke noe vits å sette seg ned å sutre over ting man er misfornøyd med. Enten så gjør du noe med det eller så holder du kjeft.


Du er 18år, bor hjemme, får gratis mat og utdanning. Du er rik din sutrekopp!

Sitat
Og det du prater om med psykiske problemer. Er bare forbanna tull. Har uttalige kompiser som har/tar alt mulig rart og fungerer helt greit. Har også noen som har blitt helt gærninger av det. Dette er personer som har det helt fint og ikke har noe å klage over. Og selv om du har hatt det kjipt så er det fortsatt ikke noe god grunn. Er man disponibel for psykiske forstyrrelser så kan dop forsterke det og tvinge det frem. Eller du kan utvikle psyiske lidelser av dop. Men det at de er nesten bare folk med psykiske forstyrrelser som begynner med dop er så langt ut på jordet du kommmer.


Du aner ikke hva som foregår oppi hodet til dine kamerater. Du tror kanskje det selv, men det gjør du ikke. Veldig mange er utrolig flinke til og skjule sin laster.

Sitat
Har 2 kompiser. Den enes far døde når han var 13 av kreft. Mens den andre døde av selvmord når kompisen min var rundt 6-7år. Har de hatt det kjipt? Ja. Har de manglet en grunnleggende støtte i livet? ja. Har de sørget og ønsket for alt i livet at de hadde faren sin fortsatt? Ja. Har de sutra over det? Nei. Har de tatt dop eller uttagert på andre dumme eller ulovlig måter? Nei. De har takla det og kommet over det og går en fin fremtid i møte.


Det er triste hendelser. Helt klart. De har sikkert ikke hatt det helt greit, men evnet allikevel å komme videre. Det er veldig flott. Men ikke alle har de samme ressursene til det.


Sitat
Er så mye bortskjemte, sutrerte drittunger her jeg bor at jeg blir kvalm. Ingen har en formening om hva penger eller det å klare seg selv er. De skjønner ikke at man må tenke på framtiden og at man faktisk har ansvar for sitt eget liv. Bare det å bli født i Norge er i seg selv et privilegge så stort at du ikke kan klage på en dritt.

Ikke alle blir født så heldig som du. Ikke i Norge heller. Jeg mener det er mitt ansvar til samfunnet, og bidra med det jeg kan. Fordi jeg vil ikke være en egoistisk drittsekk, som gir faen i alt og alle. Solidaritet er en fin ting.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #18 : 29. mai 2008, 17:46 »


Du har alt tilrettelagt for å gjøre det bra i livet, og hadde du havnet på skråplanet, har det mest sannsynlig vært din skyld. Ikke alle vokser opp med silkehansker som deg, og har ikke de samme mulighetene som deg. Er det da feil og gi litt av vår velferd?


Nettop det jeg sier jo. Haha hva vet du om min oppvekst? Silkehansker i forhold til mange andre steder i verden ja. Men ikke i forhold til Norge. Og er jo Norge vi snakker om nå.
 
Sitat
Du er 18år, bor hjemme, får gratis mat og utdanning. Du er rik din sutrekopp!
 

Gratis utdanning fram til du er ferdig med VGS får alle her i Norge. Er bare snakk om gidde å gjøre en innsats på skolen. Noe jævlig mange idioter ikke gidder. For så og skylde på at de har dårlig økonomi, og bare får dårlige jobber.
Sitat
Du aner ikke hva som foregår oppi hodet til dine kamerater. Du tror kanskje det selv, men det gjør du ikke. Veldig mange er utrolig flinke til og skjule sin laster.

Dette er kanskje så søkt som det går ann å bli? Hva er du snakker om? Igjen har du absolutt INGEN anelse om dette emnet.
Sitat
Det er triste hendelser. Helt klart. De har sikkert ikke hatt det helt greit, men evnet allikevel å komme videre. Det er veldig flott. Men ikke alle har de samme ressursene til det.


Er snakk om å ta ansvar for sin egen fremtid og sitt eget liv. Rævkjører du livet ditt og ikke sutrer over det helt greit. Alle får velge selv. Men rævkjører du livet ditt med vilje og sutrer over at du har det kjipt så kan du bare brenne.
Sitat
Ikke alle blir født så heldig som du. Ikke i Norge heller. Jeg mener det er mitt ansvar til samfunnet, og bidra med det jeg kan. Fordi jeg vil ikke være en egoistisk drittsekk, som gir faen i alt og alle. Solidaritet er en fin ting.


Er jo nettop det jeg sa jo. Det å bli født i Norge er et privilegie i seg selv. Så mye skatt som man betaler i Norge så gir man bort penger i overflod til at staten kan ta seg av alt. Landet vårt svømmer i penger. Har du en brukbar lønn betaler du bortimot 40% i skatt. Asså ikke kom her og si at det er nødvendig at Ola Nordmann skal gi noe som helst spenn til å redde narkiser eller for at kirkens nødhjelp skal kjøpe nye bibler. (dette har det blitt tatt i før etter å ha fått penger fra veldedighets arrangemanger)

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #19 : 29. mai 2008, 17:51 »
Gratis utdanning fram til du er ferdig med VGS får alle her i Norge.
Går fint an å ordne helt opp til doktorgrad gratis.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #20 : 29. mai 2008, 17:54 »
Går fint an å ordne helt opp til doktorgrad gratis.

Just my point. Norge gir deg ALLE muligheter og støtte for å få et vellyket liv. Når du da greier å rævkjøre det har du driti på draget selv også.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #21 : 29. mai 2008, 18:18 »
Muskelapen:

Mener du virkelig at en som er 13 år gammel vet hva han begir seg ut på, spesielt når det kommer til avgjørelser som kan få så store innvirkninger på livet til vedkommende? Hva hvis man vokser opp i et miljø med andre moralske normer enn hva andre har, gjerne et miljø der det er vanlig å prøve ut nye rusmidler som følge av gruppepress?

Se for deg at du har en far som slår deg og en mor som er alkoholiker. Du har nettopp flyttet til et nytt sted, og de eneste som vil snakke med deg er nettopp personer som bruker narkotika. Du klarer å holde deg unna, men du får plutselig kreft i armen og må amputere. Etterpå følger en alvorlig depresjon og vennene dine sier at alt ordner seg med dop. Du bestemmer deg for å prøve narkotika bare en gang. Plutselig ble det en gang til og vips, du er hekta.
Bør man ikke gi de en hjelpende hånd?

-b
Støttes av Lånekassen

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #22 : 29. mai 2008, 19:36 »
Kreft i armen tror jeg er jævlig vondt.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #23 : 29. mai 2008, 19:40 »
Muskelapen:

Mener du virkelig at en som er 13 år gammel vet hva han begir seg ut på, spesielt når det kommer til avgjørelser som kan få så store innvirkninger på livet til vedkommende? Hva hvis man vokser opp i et miljø med andre moralske normer enn hva andre har, gjerne et miljø der det er vanlig å prøve ut nye rusmidler som følge av gruppepress?

Han jeg snakker om hvis det var han du siktet til gikk på begge de samme skolene som meg, jeg kjenner masse folk som han gikk sammen med på skolen på trinnet hans. Og han var den eneste som drev med dop. Og hadde en så lite dop miljø som det er mulig rundt seg.

Sitat
Se for deg at du har en far som slår deg og en mor som er alkoholiker. Du har nettopp flyttet til et nytt sted, og de eneste som vil snakke med deg er nettopp personer som bruker narkotika. Du klarer å holde deg unna, men du får plutselig kreft i armen og må amputere. Etterpå følger en alvorlig depresjon og vennene dine sier at alt ordner seg med dop. Du bestemmer deg for å prøve narkotika bare en gang. Plutselig ble det en gang til og vips, du er hekta.
Bør man ikke gi de en hjelpende hånd?

-b


Selvfølgelig er ikke alt svart og hvitt. Og det finnes tragiske historier som det du beskriver. Hvis noe sånt er tilfelle seff skal personen få hjelp. Og jeg vet sykt godt hvor mye hva slags miljø du henger i har og si. Selv uten at du behøver å ha det noe kjipt kan det ha mye å si på hvor liberal du er med å teste ting, eller bruke ting. Men det finnes ingen dop du blir hekta på av 2 ganger. Det har blitt vurdert om kanskje Crystal meth kan gjøre deg fysisk og psykisk avhengig av 2 ganger. Men det er også verdens eneste dop som har den effekten. Kommer du inn på feil vei må du selv skjønne dette og komme deg ut av den. Det som er poenget mitt. Er du en narkis som ligger på plata har du gitt faen i deg selv og livet ditt for lenge siden..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #24 : 29. mai 2008, 19:53 »
Går fint an å ordne helt opp til doktorgrad gratis.

Jeg ønsker oppskriften på det. Smiley

roy@treningsforum.no
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tannfeen

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #25 : 29. mai 2008, 19:56 »
Går fint an å ordne helt opp til doktorgrad gratis.

Hei!
Ikke for å kverulere, men helt gratis er det ikke. De fleste som har fullført høyere utdanning har pådratt seg et studielån på omtrent 300.000 når de er ferdige. I gjengjeld så får man betalt for å være stipendiat hvis man velger å ta en doktorgrad.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #26 : 29. mai 2008, 20:01 »
Hei!
Ikke for å kverulere, men helt gratis er det ikke. De fleste som har fullført høyere utdanning har pådratt seg et studielån på omtrent 300.000 når de er ferdige. I gjengjeld så får man betalt for å være stipendiat hvis man velger å ta en doktorgrad.
Selve utdanningen er gratis, på samme måte som videregående utdanning, ikke alt annet.
Burde spesifisert det i setningen over.

UpAndComming, ikke flytt hjemmefra før du er ferdig og ha snille foreldre.  Grin
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #27 : 29. mai 2008, 20:07 »
Haha, finfin tråd. Mye jalla svar Tongue

Men for å svare Gundersen.. jeg bor jo i Bergen og har fått saken ganske godt med meg. For det første er det en svært typisk "Heia Norge"-sak i avisa, og selvfølgelig forelde som er emosjonellt ute på tur som griner i avisa. Men det er jo en ganske syk sak; man ringer politiet fordi man finner en person som helt klart ikke er frisk (uavhengig av rus eller hva pokker) og politiet sier at de sender noen hvis de har tid. Det er ganske kaldt gjort å bare be personen gå videre. Hvordan kan de vite at personen er narkoman, hvis hensikten er å nedprioritere narkomane. Det her er jo systemsvikt som rammer hele befolkninga. Hvem som helst kan jo bli syk og få behov for hjelp fra politi eller ambulanse. I tillegg har det vært flere svært stygge liknende saker hvor politiet i Bergen gir faen i å hjelpe folk som tilsynelatende er rusa på en eller annen måte.
Jeg har tenkt mye på de samme tinga du tar opp her, men jeg håper da virkelig at ingen i dette landet mener at politi eller amk skal la være å hjelpe folk fordi de tilsynelatende er rusa, eller har en annen hudfarge eller whatever som plasserer dem i en "gruppe".
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #28 : 29. mai 2008, 20:14 »
Burny, du må gjerne komme med tall som viser at høye doser av morfin har gjort folk til narkis.

Ansvarsfraskrivelse er vel noe vi nordmenn er verdensmestre i. Ski, olje og ansvarsfraskrivelse.

Det er ikke tvil om at opiater og derivater derfra er avhengighetsskapende. Det er heller ikke uten grunn at felleskatalogen nevner faren for økt toleranse og misbruk for de fleste av denne type reseptbelagte medisinene slik at legene er klar over farene.

At mange har blitt narkomane på respetbelagte smertestillende stiller jeg meg ikke tvilende tid, men om dette også gjelder sprøytenarkomane har jeg ikke noen tall på. Det finnes nok fler narkomane husmødre rundt om kring en det finnes sprøytenarkomane vil jeg tippe.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #29 : 29. mai 2008, 20:58 »

POLITIET HAR FAEN MEG TID TILL OG KJØRE RUNDT TILL ALLE NARKOMANE SOM RINGER 24/7..
Nei, det har de ikke.
Sitat
NÅR DI HAT5 TID TILL OG STÅ OG SKYTE LASER PÅ ÆRLIGE FOLK SOM KOMMER HJEM FRA ARBEID ELLER OG TA STAKKAR SMÅ GUTTER SOM HAR TRIMMA LITT MOPEDEN SIN
Nei, for det er vel ikke et alvorlig problem at folk dør i trafikken....

Sitat
,OG SITTE OG FÅ FILLE SAKER I RETTEN SOM ADLRI SKULLE VÆRT DER
Det kan vel strengt tatt ikke politiet gjøre noe med. Du vet at det ikke er politiet som lager lovene her i landet?

Sitat
....JO FAEN POLITIET MÅ BEGYNNE OG GJØRE DET DI SKAL DISSE APEKATTENE OG SLUTTE MED ANSVARFRASKRIVELSE OG MYRDE FOLK OG MISHANDLE FOLK HVER DAG!!!!
Er det politiet som er apekattene, eller er det bare et rasistisk uttrykk du bruker mot innvandrere? Hvilken ansvarsfraskrivelse? Hvem myrder og mishandler folk hver dag?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!